Voorbijgangers laten gewonde een uur liggen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xEline

Voorbijgangers laten gewonde een uur liggen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 23:05

Novum) - Voorbijgangers hebben een 21-jarige man uit Velserbroek die met zijn bromfiets was gevallen een uur langs de weg laten liggen zonder een vinger uit te steken. De man viel rond 06.45 uur in Velsen-Noord in het Wijkeroogpark en kwam in de berm terecht. Omdat hij pijn had in zijn rug en nek kon hij zich niet oprichten.

Gedurende een uur passeerden fietsers en bromfietsers die hem volgens de politie wel zagen liggen, maar niet reageerden. Pas na een uur stopte een voorbijganger en kon de man met een ambulance naar een ziekenhuis worden gebracht.

ABSUUURT TOCH?

Durven mensen niet te handelen dan?

PussInBoots

Re: Voorbijgangers laten gewonde een uur liggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:07

Jeetje............dit is wel heel erg. Voel me net een oud wijf maar: Waar gaat het toch heen met deze wereld??

Novalues

Snap dit idd niet. Waar zit het verstand van mensen soms?
Zo moeilijk is het toch niet om even af te stappen en de ambulance te bellen?!

Anoniem

Wat een egoìsme is er toch, mensen bang dat ze te laat komen en het regende wellicht dus dan wordt je nog natter.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:08

Jemig, iedereen kijkt altijd wel toe maar ook maar 1 vinger uitsteken, ho maar!

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 23:10

Ik denk maar zo , als ik daar had gelegen had ik ook niet gewild dat iedereen zomaar voorbij fietst!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:11

waaaaat??????????
Daar kan ik me nou helemaal niks bij voorstellen, kan het ook eigenlijk amper geloven.
Hoe kan je daar nu zomaar aan voorbij gaan???!!!
Dat de wereld aan het verharden is merk ik wel, maar dit vind ik toch wel heel bar zeg!

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:13

Hoe egoïstisch kunnen mensen zijn, als je toch iemand langs de kant van de weg ziet liggen die hulp nodig heeft dan help je toch door bv het bellen van de ambulance?! Je zou er zelf maar liggen en niemand die een vinger uitsteekt om je te helpen, bah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 09:20

Onvoorstelbaar...... heel erg dit..... :\

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 09:24

ik denk voor een groot deel onwetendheid.
er zijn maar weinig mesnen die weten hoe je ehbo moet toepassen.

denk dat het wel heel fijn is als ze bijvoorbeeld voor iederen nederlander een kleine cursus ehbo zouden geven zodat mensen wel weten wat ze moeten doen in zo'n situatie en dan dus wel gaan helpen

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 09:35

Ja, maar je hoeft toch geen EHBO te hebben om zo iemand even te helpen door er naar toe te gaan, de ambulance te bellen en er eventueel wat overheen te leggen?
Mijn moeder heeft nog nooit een cursus EHBO gehad, maar heeft toch zo geholpen toen er een oudere mevrouw was omgevallen en ook de man van een vriendin van me heeft, ondanks een gebrek aan cursussen, weleens zo iemand geholpen bij een ongeval. Ik heb het nog niet meegemaakt, maar het zou me heel erg moeilijk lijken om zo iemand te laten liggen, ook al heb je haast en regent het...
Arme jongen...ik hoop dat het intussen wat beter met hem gaat...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 09:40

Vreemd verhaal zeg :=
Ik vraag me af waarom die jongen dan niet om hulp vroeg.. Er zijn altijd twee kanten aan zo'n verhalen. Misschien zag het er niet uit alsof hij was gevallen, leek het alsof hij gewoon in de berm zat te niksen?? Misschien zag de jongen er heel onbetrouwbaar uit? Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat zo'n jongen gewond en vol schrammen in de berm ligt en niemand doet iets :=

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 09:44

Dat is hier vlakbij. Wat idioot zeg, dan vraag je je toch af wat er gebeurd als je daar volgende keer zelf ligt... Weten ze wel zeker dat die mensen hem echt hebben gezien??? Er bestaan vast wel gekken die doorrijden, maar meerdere mensen een uur lang?!
MysticTinker heeft een punt.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 09:47

Zien liggen betekend nog altijd niet opmerken, dat zou de politie toch moeten weten dus die suggestieve opmerking van ze zagen hem liggen is belachelijk. Er kunnen verschillende factoren zijn die de weg tot hulpgedrag belemeren. En dan zijn er nog verschillende kapstokjes die mensen onbewust tot hulpvaardig gedrag late overgaan.
Erg of raar is dit niet gewoon sociaal gedragingen.

De wereld hard aan het veranderen dit fenomeen is al oud hoor, +-50 jaar oud zelfs toen ze echt begonnen te onderzoeken

littlemouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 12:24

Egoisme is niks vreemds meer tegenwoordig geloof ik. Ik rij elke dag met de auto van deventer naar nieuwegein en terug natuurlijk.

Vanochtend kwam er een ambulance aan en tot mijn grote verbazing ging er niemand aan de kant. Schijnbaar heeft iedereen meer "haast" om naar zijn werk te komen dan dat een ambulance heeft om naar een gewond iemand toe te gaan.

En als er met die mensen zelf iets gebeurt willen ze wel dat die ambulance er zo snel mogelijk is. Echt belachelijk.

Ik voel me inderdaad heel erg oud als ik dit zeg; maar waar gaat dit heen met de wereld?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:02

Pff, echt erg zeg.
Ik weet nog dat ik een keer met me fiets was gevallen en toen lieten ze me ook gewoon liggen terwijl ik harstikke bloedde en heel me been kapot was.
Auto's remden wel af maar reden toch weer door... uiteindelijk zonder hulp zelf weer op de fiets gestapt met veel pijn en een kapotte fiets, want toen was er nog geen mobiel.

Maar wat een egoisten lopen er rond!

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:56

las het ook in de krant, echt bizar.... kan me dus echt niet voorstellen dat je niet stopt.... ken dat fietspad, is een drukke route 's ochtends met mensen die naar hun werk gaan...

En dat je geen EHBO kan toepassen ok, maar 112 bellen moet wel kunnen toch...

Vind het echt vreemd.... (net als iedereen denk ik..., behalve dan de personen die niet gestopt zijn :-( )

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:58

Nou zeg.. Achterlijk! Zie het al voor me. "kijk schat, die kerel bloedt een beetje.." "Ach, laat hem maar lekker liggen ik heb trek in een kopje koffie."

Echt hoor.. idd. Stelletje egoïsten

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:14

Maar als er ergens een ambulance stopt, gaat iedereen wel kijken he..... dan kom je niet meerdoor de menigte heen en ontstaan er verkeersopstoppingen...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:15

Dat is toch te bizar voor woorden? :? Hoe kan het dat het niet in je op komt om te gaan kijken? :? :?

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:43

Ik help juist gráág andere mensen! Laatst een ongeluk bij ons voor de deur, en de mevrouw (rond de 80) in kwestie wilde niet met de politie auto thuis worden gebracht (wat zullen de buren wel denken!) en dus heb ik haar thuis gebracht.

Echt, ik snap niet dat mensen zo'n man een uur !! laten liggen. Dan heb je toch echt een steekje los in je hoofd. Triest..

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:47

Is toch niet te geloven...?! Dat niemand er een vinger naar uit steekt. Kleine moeite om elkaar te helpen lijkt me. Of helpen mensen alleen 'als er 1 schaap over de dam is'? Vin het verschrikkelijk voor die jongen, wat moet die hebben door gemaakt zeg, verschrikkelijk. Hopelijk komt hij er snel weer boven op.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:46

Toevallig zag ik net zijn vader op tv. Het was donker, een slecht verlicht fietspad door het park, hij was de berm met bosjes ingegleden, had een donkere scooter en donkere kleren aan. Daarnaast was hij ook nog eens bewusteloos. Grote kans dus dat hij gewoon niet is opgemerkt.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:49

een heel eerlijk antwoord, en zal wel heel bokt over me heen krijgen;;
ik had waarschijnlijk ook doorgereden
waarom?
als iemand zo op de grond had gelegen, had ik óf gedacht dat hij dronken was,
of gedacht dat hij me ging overvallen

Ikg eef de meeste best wel gelijk ,
en daar ben ik heel eerlijk in; je weet niks

wel zou ik een eindje verderop of met een groepje iemand gaan bellen.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:49

Karl66 schreef:
Toevallig zag ik net zijn vader op tv. Het was donker, een slecht verlicht fietspad door het park, hij was de berm met bosjes ingegleden, had een donkere scooter en donkere kleren aan. Daarnaast was hij ook nog eens bewusteloos. Grote kans dus dat hij gewoon niet is opgemerkt.

Kan wel een verklaring zijn inderdaad. Wil nog niet zeggen dat dit soort dingen niet gebeuren, trouwens. Ik ben zelf eens ontzettend hard gevallen met mijn fiets toen het glad was. Ik had een scheur in mijn elleboog en kon niet meer overeind komen, omdat mijn fiets op me lag (en die kreeg ik dus niet van me af). Het was een weg met een sloot in het midden en een brug daaroverheen, ik lag vlak bij de brug te janken van de pijn, maar ik heb behoorlijk wat mensen aan de overkant langs zien fietsen. Na tien minuten kwam er pas een moeder over de brug om me te helpen. Belachelijk toch.