Wordt het -35?:oo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loose

Wordt het -35?:oo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 12:03

Wat ik nou toch las.. Bloos!

Citaat:
Andrei Luchenko is een vooraanstaand amateur meteoroloog uit Rusland. Hij heeft zich 15 jaar bezig gehouden met het klimaat in siberie en op uitnodiging van de Canadezen in Canada(Alaska).

Vorige week heeft hij twee weken doorgebracht in het uiterste noorden van Siberie. Aldaar is hij tot een opzienbarende conclusie gekomen. Zijn waarschuwing in een russisch Tv programma was dat Rusland en het voormalig oostblok zich moet opmaken voor extreme kou begin 2009. Op de noordpool dreigt een koudegebied samen te gaan smelten met een gebied in alaska. Dit gebied zal op zijn beurt weer aansluiten met de kou die zich boven Noorwegen/Finland vormt. Wat volgens hem dan staat te wachten is extreme kou die zich tot ver in midden en west europa zal uitstrijken.

Volgens Luchenko zal het straks geen matige -5 graden vriezen maar -35, tot in midden frankrijk aan toe. Siberie kan zich opmaken voor temperaturen tot -50. Deze koudegolf die droog zal zijn brengt geen sneeuw met zich mee. Wel ijswinden in kuststreken. Alle depressies op de oceaan zullen minimaal 2 weken tegengehouden worden door de kou. Volgens Luchenko komt zo'n extreme koudegolf eens in de 150 jaar voor. Dat het nu met de klimaatverandering plaatsvind vind hij niet vreemd. "De aarde koelt in mijn ogen af, de polen groeien, over een tijd breekt er weer een ijstijd aan".

Bron: Petsjora newspaper.

Hoop het toch niet. Haha! In de krant zag ik trouwens bij de weersverwachting staan dat het weer wat warmer wordt. Lachen

Anoniem

Re: Wordt het -35?:oo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 12:06

ik hoop ook niet dat dit gebeurt, ik heb discovery ook een documentaire gezien waarin werd gezegt dat er een nieuwe ijstijd komt, de meeste mensen denken in 2012. ben benieuwd of het echt zo is haha

nooralie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 12:09

klimaatverandering ROFL
volgen mij weet niemand het Nagelbijten / Gniffelen elke keer anders
als het zo is ga ik wel verhuizen mij te koud Bloos

DinaxUllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 12:13

Als het echt zo koud word in 2012 ben ik hier weg Doei!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 12:14

Nee deze winter al bedoelt ie hè. Vork Dus komende week. Haha!

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 12:16

DinaxUllie schreef:
Als het echt zo koud word in 2012 ben ik hier weg Doei!

Idd, Nederland emigreert massaal naar het zuidelijk halfrond. *LOL*

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 12:17

Als je als onderzoeker een beetje media aandacht nodig hebt (wedden dat hij net een boek heeft geschreven?) werkt niets beter dan een spannende doemsdag voorspelling....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 12:19

ik geloof niet dat het deze winter al min 35 wordt alhoewel had je mij 2 maanden geleden verteld dat het min 15 zou worden had ik je ook niet geloofd

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 12:35

Interessant stukje.
Ik heb ooit wel eens gelezen dat het wel zo is dat het onderhand weer tijd wordt voor een nieuwe ijstijd, het is al te lang geleden dat de vorige (grote) ijstijd heeft plaatsgevonden. Maargoed; laat maar komen, hoor! Geef mij maar liever kou in plaats van hitte. Vork

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 12:38

Mmm, ik dacht dat er nog niet zo lang geleden gezegd werd dat de aarde juist warmer word?? Dat het ijs in de noord en zuidpool steeds minder word. Etc etc etc. Dit is dan ineens weer een heel ander verhaal.

Of zou ik het al die tijd niet goed begrepen hebben Ach gut

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 12:39

global warming????hoezo???

meliiSsatjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 12:41

Klopt dat dat gezegd werd Daantje.
Maar ik heb gehoord dat de ozonlaag maar een heel klein beetje dunner is geworden. En dat het nauwelijks ligt aan de uitlaatgassen over de wereld. Dat de ozonlaag daar tegen bestemd is. In iedergeval voor een groot deel.
Ze weten volgens mij niet wat ze willen...
Wat ik wel wil is de waarheid Tong uitsteken

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 12:45

Van mij mag het, goed voor het ongedierte en komt er zeker een 11 stedentocht lol Haha!

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 12:45

Hahaha! Als dit uitkomt is het in één klap gedaan met de bangmakerij 'opwarming van de aarde'!

Dit is overigens niet de eerste meteoroloog die dit scenario voorspelt. In de documantaire 'The great global warming swindle' (De grote wereldopwarming zwendel). Wordt dit ook door andere meteorologen voorspeld.

Tja, wie gaat er gelijk krijgen? Ik ben benieuwd (*gaat ondertussen voor nog meer warme truien in de uitverkoop kijken) Haha!

http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Great_ ... ng_Swindle en als je op google zoekt krijg je ook allerlei video fragmenten.
Laatst bijgewerkt door EeCee op 06-01-09 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 12:48

Óeh, schaatsen!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 12:48

Tja, ze zeggen dat de aarde een yin en yang heeft, dus ik geloof nu wel dat hoe warmer de zomer wordt, hoe kouder de winter wordt. Maar -35graden is wel extreem hoor!

Ik ga emigreren naar Spanje denk ik...

wel voordeel: hopelijk gaan de eczeembeestjes dan allemaal dood Duivel

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 12:50

Daantje1981 schreef:
Mmm, ik dacht dat er nog niet zo lang geleden gezegd werd dat de aarde juist warmer word?? Dat het ijs in de noord en zuidpool steeds minder word. Etc etc etc. Dit is dan ineens weer een heel ander verhaal.

Klopt, maar ik heb ook eens gehoord dat juist door de opwarming van de aarde enzo een nieuwe ijstijd kan ontstaan.
Een theorie was dat door al dat ijs dat smelt er dan meer zoet water in de oceanen terecht komt en daardoor zou bijvoorbeeld de Golfstroom (die warm water 'vervoert' en daarmee het klimaat beinvloedt) stil komen te liggen, waardoor het juist weer kouder wordt... ofzoiets...
En er zijn volgens mij ook wetenschappers die zeggen dat het voor elke ijstijd eerst warmer werd voordat het echt kouder werd.
Maar hoewel ik aardrijkskunde altijd een interessant vak heb gevonden, is het niet mijn specialiteit, dus ik weet niet of ik het bovenstaande allemaal echt waar is, of dat ik het gewoon verkeerd onthouden heb... Knipoog

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 12:52

chipieke schreef:
wel voordeel: hopelijk gaan de eczeembeestjes dan allemaal dood Duivel

Niet alleen die, ook alle griepvirussjes en andere snottermakers Haha! Voor de gevreesde knuten hoeven we voorlopig ook even niet bang te zijn Knipoog

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 12:53

spanje is niet ver genoeg hoor denk ik zo Nors opkijken daar is het nu ook bar en boos

mocht het ooit echt zo koud worden ben ik bang dat ik een enkeltje ga nemen (naar de hemel ofzo)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 12:54

Pff waar kan ik dan wel nog terecht Huilen van het lachen

Kreta dan misschien? Clown

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 12:55

Door de opwarming van de aarde komt er waarschijnlijk een nieuwe ijstijd. Door de opwarming, blijven er meer fijne stofdeeltjes in de atmosfeer hangen. Daardoor komt de zon niet meer zo goed "tot beneden" en koelt het af.
zou best eens kunnen, dus, alhoewel er vroeger ook wel af en toe eens een hele koude winter voorkwam. Nu vindt men alles uitzonderlijk...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 12:56

Ach, ik vind alles best. Stuk beter voor mijn humeur dit dan altijd maar regen Clown

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 13:19

http://www.salomonkroonenberg.nl/doc/mi ... e-2006.pdf
Hij zet het altijd wel leuk neer, vind ik Ja

Ik geloof al jaren niks van de opwarming van de aarde alleen door de mens.

Ik zie het als een manier om nog meer geld uit ons, de consument, te krijgen. Natuurlijk is het goed als de fabrieken steeds schoner produceren, maar zolang er nog vanalles vervuild wordt (bruinkool, de enorme vervuiling in China, etc) geloof ik nog steeds dat men 'mij' dan maar gebruikt om bang te maken voor de opwarming...

Als het heel koud gaat worden denk ik dat ik dat niet erg vind, heb liever dit, dan die regen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 13:21

en als er een nieuwe ijstijd komt heeft het echt geen zin om naar kreta te gaan! Bij een echte ijstijd gaan we allemaal dood. Maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik toch wel geloof in het hele ozonlaag gedoe, het wordt steeds warmer en deze winter is echt een uitzondering

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 13:24

Nou ik ben heel benieuwd hoe dit af gaat lopen... Als er dan werkelijk een ijstijd komt of het wordt twee weken lang -35 oid, dan moeten we toch wat bedenken voor de paarden Knipoog