Puber redt door ijs gezakte tieners

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikki__

Puber redt door ijs gezakte tieners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 20:58

VLISSINGEN - Een jongen van zeventien heeft dinsdag in Vlissingen twee jongens van tien en twaalf jaar gered die door het ijs waren gezakt op de Schuitvaartgracht, zo heeft de politie bekendgemaakt.
De Vlissinger hoorde de twee jongens gillen toen ze door het ijs van de grote gracht zakten. Liggend op het ijs probeerde hij de tieners uit het water te halen.

Hij zakte daarbij zelf door het ijs, maar slaagde er met behulp van een vriend (ook zeventien jaar oud) in om de jongens aan de kant te krijgen. Iedereen bleef daardoor ongedeerd.

Bron: www.nu.nl

Hoe zou jij reageren, als je iemand door het ijs zou zien zakken?
Zou je helpen? Zou je het alarmnummer bellen? Wat zou jij doen?

Toevallig net weer op het nieuws dat er een man vermist is nadat hij is gaan schaatsen.
Waarom wil iedereen toch zo graag op dat natuur ijs schaatsen?

Coot

Re: Puber redt door ijs gezakte tieners

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 22:50

Ik heb echt geen idee wat ik zou doen.
Ik denk dat ik probeer de persoon eruit te halen. En hulp roep..

sam98

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 22:53

Ik zou denk het zelfde doen als die man deed...

o0jamie0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 23:02

GILLEN !! denk ik ! en dan ook proberen te helpen , maar ben altijd bang voor natuurijs

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 23:04

Nog geen complimentjes, geweldig van die jongens, ik ben zelf eens door het ijs gezakt en kon niks meer bewegen, ik was stokstijf, ik werd er uitgetrokken door mijn beste vriend die in een boom zat en zelf ook in paniek was.

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 23:12

Mooie actie. Super van die jongens.

S_hirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 23:16

Goede actie van de 2 jongens. Alleen snap ik niet dat mensen nu al op natuurijs gaan staan. Ook al heeft het paar dagen gevroen er zijn toch altijd nog zwakke plekken. Maar goed daar kun je lang en kort over discussieren. Het is je eigen keus.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 23:38

Hier doen ze niks anders! Ze staan op de sloten, springen erop, gooien er stenen op etc. Gelukkig zijn deze sloten maar 1,5 meter diep... Ik heb ook op natuurijs gestaan hoor! Alleen dan wel een stuk onderwatergelopen gras Clown. Als ik er dan doorheen zak, worden hooguit me sokken nat!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 23:42

@ nikki, al genoeg om te verdrinken als je stijf bent er niet meer uit komt..
voor mij geen natuurijs meer.

Behalve op mijn stage, in de kleine bak waar ik de paarden longeer is de circel vol water bevroren, zo'n 15 cm of 20 cm, daar schaats ik rondjes xd

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 23:46

Wat goed van die jongens zeg!
Ik had precies hetzelfde gedaan Lachen

Nikki_: Ook al zijn die sloten niet diep. Als jij in dat ijskoude water belandt verkeert je lichaam in shock en als je dan er te snel uit wilt en je lichaam, adem en hart niet onder controle krijgt dan ben je de sjaak. Ook als je eruit bent zit je kritiek hoor. Ga maar is Ultimate Survival kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 23:47

Tsja, geweldig zijn die Zeeuwen ook Haha!

Vork

Ik zou denk ik ook hetzelfde gedaan hebben. Maar ook in paniek raken...... Nagelbijten / Gniffelen

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 00:11

Lintje voor deze dappere knullen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 00:34

@ bizzy, inderdaad die zeeuwen he, ben er zelf ook een xd

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 00:46

ik zou diegene proberen te helpen en daarna eventueel 112 bellen...

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 00:48

Niniane schreef:
Wat goed van die jongens zeg!
Ik had precies hetzelfde gedaan Lachen

Nikki_: Ook al zijn die sloten niet diep. Als jij in dat ijskoude water belandt verkeert je lichaam in shock en als je dan er te snel uit wilt en je lichaam, adem en hart niet onder controle krijgt dan ben je de sjaak. Ook als je eruit bent zit je kritiek hoor. Ga maar is Ultimate Survival kijken.

Denk ook maar niet dat ik schaatsen ga hoor!
Ga altijd onderuit, dus vind er al nis aan Tong uitsteken
En vind het zelf nog veel ste dun!

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 00:53

Super van die jongens!

Ik zou het zelf zeker proberen nadat ik 112 had gebeld en omstanders had gewaarschuwd. Anders lig je er straks bij en ben je allemaal dood.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 04:10

wendy_x schreef:
ik zou diegene proberen te helpen en daarna eventueel 112 bellen...

ik doe het liever andersom Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 04:38

Wat mij betreft behoren die twee redders op zijn minst flink in het zonnetje gezet te worden. En hopelijk hebben die jochies hun les geleerd.

Er is op zich niets mis met schaatsen op natuurijs, maar doe dat dan op plekken waar het ijs is gecontroleerd door de plaatselijke ijsvereniging, volg de routes van dorpentochten, en ga niet in de wilde weg het ijs op, en sowieso niet alleen.

Wat ik zelf in een dergelijke situatie zou doen? Eigen veiligheid gaat voor, dus ik zou niet in de wilde weg het ijs opgaan, en het van de plaatselijke situatie laten afhangen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 04:45

jemig, zijn jullie allemaal anti schaatsen op natuurijs? De reden waarom mensen dat nu doen, is omdat ze daar nu de kans voor hebben. En in nederland is die kans er erg weinig! En op de meeste plaatsen is het ijs écht wel hard genoeg dat hoeft de 'plaatselijke ijsvereniging' echt niet overal te controleren imo heeft niet iedereen dat!
Natuurlijk moet je zelf wel een beetje letten waar je gaat schaatsen en niet opeens op een super groot meer wat ook nog diep is etc want dat is natuurlijk levensgevaarlijk want dat is nog láng niet diep genoeg. Maar ik heb vanmiddag ook m'n pret opgekunt op een erg leuk schaatsplekje!

En natuurlijk kunnen er ongelukken gebeuren zoals met die jongens maarja, zullen we dan ook maar stoppen met autorijden? hoeveel ongelukken dáar wel niet mee gebeuren! Wel een pluim voor de redders hoor!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 04:57

Ik ben beslist niet anti natuurijs, maar twijfel soms wel aan het beoordelingsvermogen van menigeen die bij een paar cm ijs te vroeg het ijs op wil, en gaat. Met alle gevolgen van dien.

En het is een verschil of je op een laag vennetje of een ondergelopen weiland schaatst, of op diepe kanalen, zoals het er hier in Noord Holland van wemelt. Met gemalen, beroepsvaart die op er ook nog eens doorheen moet en gaat, en waar je tochten van tientallen km kunt maken zonder dat je drie keer hetzelfde rondje moet. .

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 05:37

Maartje1990 schreef:
jemig, zijn jullie allemaal anti schaatsen op natuurijs? De reden waarom mensen dat nu doen, is omdat ze daar nu de kans voor hebben. En in nederland is die kans er erg weinig! En op de meeste plaatsen is het ijs écht wel hard genoeg dat hoeft de 'plaatselijke ijsvereniging' echt niet overal te controleren imo heeft niet iedereen dat!
Natuurlijk moet je zelf wel een beetje letten waar je gaat schaatsen en niet opeens op een super groot meer wat ook nog diep is etc want dat is natuurlijk levensgevaarlijk want dat is nog láng niet diep genoeg. Maar ik heb vanmiddag ook m'n pret opgekunt op een erg leuk schaatsplekje!

En natuurlijk kunnen er ongelukken gebeuren zoals met die jongens maarja, zullen we dan ook maar stoppen met autorijden? hoeveel ongelukken dáar wel niet mee gebeuren! Wel een pluim voor de redders hoor!

mensen onderschatten het gevaar al erg snel, Ze denken allemaal. ach nou ja, dan haal ik een nat pak, haha, of dat komt wel goed, en zo is het dus niet, ook al zak je in een sloot, het hoeft niet diep te zijn om er zelf niet meer uit te kunnen Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 09:27

Wat ontzettend goed , 17 jaar en dan al zo dapper.
Petje af Lachen

Ik zou ook proberen ze te redden, ik weet hoe je het beste mensen uit een wak kan redden, en tegenwoordig heeft iedereen een gsm, 112 is snel gebeld.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 14:37

Geweldig van die knullen, die verdienen een lintje Ja

Natuurlijk ga je proberen te redden, ik zou denk ik om hulp gillend ernaartoe rennen en onderwijl 112 bellen.
In elk geval iets dóen!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:55

ik zou echt niet weten wat ik zou doen... Echt ik weet het niet. Ik ben zo en zo wat bangig op natuurijs ( weet ook niet waarom, ben ook niet zon zwemmer in natuurwater of ijs of waar het kan).
Hoop dat ik in staat ben om wat te doen,.... kan ik normaal nadenken dan zou ik denk ik hulp halen, zelf toch proberen en bellen.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:28

Zou ik niet kunnen, want ik kan zelf ook niet goed zwemmen en dat water lijkt me erg koud.
Die titel klopt niet helemaal, volgens mij moet het zijn; Tiener redt door ijs gezakte pubers Clown

Ik vind dat veel mensen natuurijs wel onderschatten, hier in de sloot stond ik er vorige week op en toen ik 1 keer er op sprong begon het al wat te kraken en kwam er een soort kras in, en gisteren ergens anders begon het ijs ook al te kraken, ik was meteen al in paniek. Ze zeggen het houd wel, maar ik vertrouw het niet helemaal.