meeste moorden in Rotterdam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

meeste moorden in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 16:32

In de regio Rotterdam zijn in 2008 de meeste geweldsdoden gevallen. 21 mensen kwamen in de maasstad door een misdrijf om het leven. Dit zijn er twee minder dan in 2007.
Rotterdam gaat toch aan de leiding omdat het aantal geweldsdoden in Amsterdam, dat vorig jaar aan kop ging, nog verder terugliep. In de hoofdstad stierven dit jaar 19 mensen door een misdrijf, tegen 28 vorig jaar.

Utrecht bevindt zich op de derde plaats met tien moorden. De Domstad is de enige van de vier Randsteden die het aantal geweldsdoden zag stijgen. In 2007 kwamen er slechts vijf mensen om door een delict. Den Haag maakt het kwartet met acht doden compleet. De politie in de Hofstad spreekt van een historisch dieptepunt. In de hele Haagse regio vielen vorig jaar nog dertien slachtoffers te betreuren.

De schommelingen in het aantal moorden zijn niet vreemd. Volgens politiewoordvoerders in de verschillende steden 'fluctueren de cijfers ieder jaar.'

bron: fok.nl

lekker... daar woon je dan.. Huilen van het lachen

marrlinde

Re: meeste moorden in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 16:34

en daar moet ik elke dag naar school... nou lekker zeg Huilen van het lachen

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 16:38

Ja de kans dat er iemand in weet k veel welk gehucht wordt vermoord is nou eenmaal 100 x kleiner dan in een grote stad.
K kom ook uit Rotterdam, heb er bijna 20 jaar gewoond, ging er naar school enz. Maar echt niet dat je dr iets van merkt hoor Lachen

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 16:49

Kan toch ook hier in dat gehuchtje waar ik woon gebeuren?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 01:38

Dat verbaasd me niet, ik vind het geen prettige stad om te zijn. Dan heb ik nog liever Amsterdam (al zal het daar ook wel hoog scoren)

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 01:53

De eerste 21 jaar van mijn leven ook in Rotterdam gewoond en mis het nog steeds niet.
Als je op de goede plaatsen bent merk je inderdaad niet veel van al het geweld. Maar, ik heb toch een keer meegemaakt dat er bij ons voor de deur werd geschoten. Was precies op het moment dat de basisschool uit ging. Gelukkig niemand gewond geraakt maar, je schrikt wel even hoor. De politie is toen 'savonds nog bij ons thuis geweest met foto's omdat mijn vader de dader had gezien.
En dan te bedenken dat wij niet eens in het centrum woonden.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 02:38

ik sta er niet vreemd van op te kijken eigenlijk

ik had afgelopen nacht een dienst in hellevoetsluis (dat is toch vrij dichtbij rotterdam)
en die mentaliteit joh gut gut gut....
vechtpartijtje hier......vechtpartijtje daar....
actie voeren en verzet met gigantisch grote groepen en gepaard met een hoop geweld

politie had het er maar gigantisch druk mee!

Overigens niet de eerste keer dat ik het meemaak uit die streek vandaan hoor, heb er meerder ervaringen zelf mee en ook gehoord van ervaringen van mijn vrienden

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 04:21

Logisch daar wonen ook de meeste buitenlanders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 04:58

Blondie_ schreef:

Ik wist niet dat mensen zo dom kunnen zijn. ROFL

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 08:16

ohoh gevaarlijke uitspraak Haha!

mijn ex-vriend woont in Rotterdam,en zelf heb ik tot mijn 20e in Amsterdam gewoont.
ik heb zelf Amsterdam als veel prettiger ervaren als Rotterdam.

gelukkig heb ik hier weinig van gemerkt,dat de moorden daar veek hoger liggen.
best een eng idee eigenlijk

Moesji

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 12:35

Het aantal moorden en doodslagen is de afgelopen 10 jaar gedaald. Eerst werden er elk jaar zo'n 250 mensen gedood, dit cijfer ligt nu rond de 150...

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 13:34

Anthea schreef:
Blondie_ schreef:

Ik wist niet dat mensen zo dom kunnen zijn. ROFL

Nee ik snap dat ook niet dat mensen zo dom kunnen zijn...

boven dat het gewoon zichtbaar is dat allochtonen meer criminaliteit veroorzaken, tenzij je dom of blind bent, is het ook een FEIT.
dus hoe meer allochtonen hoe meer criminaliteit. logisch.

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 13:41

Blondie_ schreef:

boven dat het gewoon zichtbaar is dat allochtonen meer criminaliteit veroorzaken, tenzij je dom of blind bent, is het ook een FEIT.

daar ben ik 't niet mee eens. als je kijkt naar hoeveel nederlanders zich bezig houden met drank en drugs, weet je ook dat meer nederlandse schoffies criminele dingen uitvoeren dan de allochtonen.

tuurlijk, niet allochtonen zijn goed, maar die nederlanders helemaal niet, meeste allochtonen komen niet aan de drank, laat staan de drugs. dus het tast hun hersenen het ook niet aan. en sommigen doen zelfs hun best om naar de universiteit te kunnen.
terwijl sommige nederlanders het allemaal op hun bordje voorgeschoven krijgen, doen die mensen er tenminste nog wat voor.

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 13:56

Dudette_ schreef:
Blondie_ schreef:

daar ben ik 't niet mee eens. als je kijkt naar hoeveel nederlanders zich bezig houden met drank en drugs, weet je ook dat meer nederlandse schoffies criminele dingen uitvoeren dan de allochtonen.

tuurlijk, niet allochtonen zijn goed, maar die nederlanders helemaal niet, meeste allochtonen komen niet aan de drank, laat staan de drugs. dus het tast hun hersenen het ook niet aan. en sommigen doen zelfs hun best om naar de universiteit te kunnen.
terwijl sommige nederlanders het allemaal op hun bordje voorgeschoven krijgen, doen die mensen er tenminste nog wat voor.

Meeste allochtonen komen niet aan drank of drugs???! bijna alle allochtonen die ik ken blowen. maar dat is niet erg, heeft niemand last van. maar kan er ook genoeg op noemen die harddrugs gebruiken, zelfs binnen mn eigen familie helaas..
Wat jij typt slaat imo nergens op, sommige nederlanders krijgen het allemaal op een bordje, terwijl allochtonen er wat voor doen, en sommige doen zelfs hun best naar de universiteit te komen Verward inderdaad SOMMIGEN. van elk ras heb je goede en slechte.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:24

Blondie_ schreef:

Ja tuurlijk, laten we de buitenlanders maar weer de schuld geven.
Volgens mij is het grootste deel van de nederlandse gevangenissen toch gevuld met rasechte kaaskoppen. Natuurlijk zijn er ook "slechte" buitenlanders maar om ze allemaal maar weer over 1 kam te scheren, gaat er bij mij niet in.
"Kijk mama een donkere meneer" "Laten we maar snel doorlopen want dat is een crimineel" BULLSHIT.

Trouwens, die schietpartij die ik noemde was tussen 2 nederlanders.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:57

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:01

Blondie_ schreef:
dus hoe meer allochtonen hoe meer criminaliteit. logisch
.

Wat een grap.
Het is in elk geval wel een feit dat dit meer in het nieuws komt!
Maar het is absoluut geen feit dat allochtonen daadwerkelijk meer criminaliteit veroorzaken..
Tenzij je cijfers hebt?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 12:04

tja niet om mensen nu de grond in te trappen,maar het percentage mensen van een andere afkomst doe problemen veroorzaken is procentueel(man rotwoord haha)hoger dan dat van ons 'kaaskoppen'
mijn oom is hoofdcipier in een gevangenis,en die bevestigd dit ook,en een vriendin van mijn ouders is politie agente en die zien natuurlijk ook een hoop,ook zij bevestigd dit.

niet om nu mensen in een kwaad daglicht te zetten,maar feiten zijn het wel.

betekend uiteraard niet dat ieder mens zo is,even voor de duidelijkheid.
maar de waarheid is het wel.

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 12:12

Hm, ik heb nog steeds geen cijfers gezien Knipoog
Maar goed, dan zal mijn gedachte wel komen omdat ik niet in "zo'n grote stad" woon waar de blanken echt geen heilige boontjes zijn! En ik heb ook geen connecties in de politiewereld om het te ontkrachten of bevestigen uiteraard..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 12:15

ik zou je ook niet eerlijk durven zeggen waar je cijfers vandaan kan halen.
cbs misschien?

en ik zeg ook zeker niet dat alle blanke mensen heilige boontjes zijn,absoluut niet!ook daar zijn er genoeg van

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 12:30

Persoonkenmerken van verdachten. Ik vind hem zelf niet zo heel duidelijk dus ik ga nog even verder zoeken. Maar, hier is al wel te zien dat van alle verdachten de buitenlanders het grootste deel vormen (als ik het goed lees).
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publicat ... 1,G2&STB=T

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 12:42

Ok, kijk MandyR, dat is dus duidelijk..
Maar onderstaande zin, welke me absoluut voor het hoofd stootte, is gewoon nergens op gebaseerd.
Kom dan meteen met cijfers als je zulk soort uitspraken doet, snap je?

Blondie_ schreef:

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 12:47

het hangt ook absoluut af van de manier waarop je iets neerzet

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 12:56

Ja, ik snap het helemaal, daarom heb ik ook even de bijbehorende cijfers opgezocht. Ik viel zelf over deze uitspraak gisteren.
Blondie_ schreef:

Dus ook daar heb ik de cijfers al van opgezocht.

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 13:42

MandyR schreef:
Blondie_ schreef:

Ja tuurlijk, laten we de buitenlanders maar weer de schuld geven.
Volgens mij is het grootste deel van de nederlandse gevangenissen toch gevuld met rasechte kaaskoppen. Heb je hier cijfers van? Natuurlijk zijn er ook "slechte" buitenlanders maar om ze allemaal maar weer over 1 kam te scheren, gaat er bij mij niet in.
"Kijk mama een donkere meneer" "Laten we maar snel doorlopen want dat is een crimineel" BULLSHIT.

Trouwens, die schietpartij die ik noemde was tussen 2 nederlanders. Heb je hier de bron van?

Zo kun je toch geen discussie voeren?

Ik heb absoluut nergens gezegd dat blanken altijd lieverdjes zijn, zoals ik ook nergens gezegd heb dat alle buitenlanders slecht zijn.
Zou krom zijn, ken genoeg blanken die in de gevangenis hebben gezeten en dan niet voor een jaartje maar gerust 10.
Verschil is vaak, een blanke zal niet snel zomaar wat doen, daar is meestal een reden voor. een buitenlander geef je de middelvinger en ze flippen al helemaal uit, en je krijg meteen een klap in je gezicht en je kunt niks terug doen omdat hun altijd met groepen zijn. Vertel me niet dat dit niet waar is. Ik heb genoeg mee gemaakt en gezien en ben absoluut niet bevooroordeeld omdat ik zelf buitenlandse familie heb en vrienden. Ben ook echt geen racist een buitenlander die normaal doet is voor mij NIKS minder dan een Nederlander.

Ligt misschien ook aan waar je woont, als je in een dorpje woont heb je natuurlijk niet zoveel met ze te maken.
Ik ken zelfs mensen die absoluut dachten dat buitenlanders hetzelfde waren als Nederlanders maar toen ze hier een jaartje woonden veranderden hun mening direct.