'Red de mensheid van homoseksueel gedrag'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

'Red de mensheid van homoseksueel gedrag'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 09:30

www.nrc.nl

De mensheid moet net zo goed gered worden van homoseksueel en transseksueel gedrag als van de vernietiging van de regenwouden. Die vergelijking maakte paus Benedictus XVI vandaag in een kersttoespraak.

,,De tropische bossen hebben onze bescherming nodig. Maar de mens, als wezen, verdient niet minder", aldus de paus. Hij vindt dat de kerk de mens moet ,,beschermen tegen zichzelf". Benedictus zei in zijn toespraak dat de mensheid moet ,,luisteren naar de taal van de schepping" om de volgens de kerk bedoelde rol van mannen en vrouwen te begrijpen.

De katholieke kerk beschouwt homoseksualiteit niet als een zonde, maar homoseksuele daden wel. In oktober noemde een hoge medewerker van het Vaticaan homoseksualiteit ,,een afwijking, een wond".

Pff, wat vinden jullie van deze uitspraken?
Ik vind het nogal wat om een bevolkingsgroep zo te veroordelen. Ik ben zelf dan wel hetero, maar om homoseksualiteit nou als een vernietiging en als een afwijking te beschouwen vind ik nogal over the top.
Leven en laten leven zou ik zeggen. Laat elkaar in zijn waarde.
Ik snap eerlijk gezegd niet dat dit soort uitspraken worden geduld? Verward

_Anneruth

Re: 'Red de mensheid van homoseksueel gedrag'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 09:33

Ik vind het dusdanig nergens op slaan dat ik het gewoon niet hoor en zeker niet druk over wil maken. Ik denk dan.. ach.. .ze weten niet beter..

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 09:41

Wanneer halen ze in Italie nou eens die oogkleppen eraf. Wat een middeleeuwse gedachten, bah

Jeany

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 09:41

Dadelijk gaan ze nog elektrische schokken geven om mensen te 'genezen'
Dit gaat gewoon te ver.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 09:43

Laat gaan, deze mensen zijn toch niet op andere gedachten te brengen. Maar ik weet wel weer meteen waarom ik altijd met een scheef oog naar een pre-middeleeuws instituut als het Vaticaan kijk.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 09:46

Kaka schreef:
Laat gaan, deze mensen zijn toch niet op andere gedachten te brengen. Maar ik weet wel weer meteen waarom ik altijd met een scheef oog naar een pre-middeleeuws instituut als het Vaticaan kijk.

Helemaal mee eens, die mensen zijn idd niet voor rede vatbaar en staan absoluut niet open voor andere meningen en inzichten. Dit soort uitspraken laat maar weer eens zien dat ze daar echt nog in de middeleeuwen leven... Belachelijk!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 09:48

Vreselijk, ik snap niet hoe je dit kunt zeggen terwijl je godsdienst op medeogen is gericht. Wat een paradox weer goede reclame voor het geloof.

Ik hoop dat kerken en christelijke eens opkomen voor de waarde. Want in mijn ogen is dit niet wat god wil.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 23-12-08 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 09:49

Cayenne schreef:
De katholieke kerk beschouwt homoseksualiteit niet als een zonde, maar homoseksuele daden wel. In oktober noemde een hoge medewerker van het Vaticaan homoseksualiteit ,,een afwijking, een wond".[/i]

Dus je mag wel homo/lesbinne zijn maar niks doen?
nogal vreemde uitspraak.
Tja, ik vind (ben hetro)het erg ook dat ze die mensen beschouwen als een afwijking. discriminatie gewoon.
Ik vind dat je niemand mag veroordelen naar sekte/geloof enz. Want er is maar 1 die oordeeld.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 09:49

Dat soort dingen blijven naar, het is gewoon een soort radicalisme van het geloof, net als de al qaida' ers. Een te letterlijke INTERPRETATIE, en dat is met veel issues zo, iedereen interpreteer iets op zijn/haar eigen manier. Ik denk dat het Vaticaan nu erg moet gaan opletten met die radicale uitspraken, een heel geloof kan zo worden verpest (wederom zie het islamitische geloof), en dat is zonde voor de mensen die er erg veel steun aan hebben.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 09:50

Gelukkig is de gemiddelde gelovige inmiddels goed genoeg opgevoed door de maatschappij (wat dit betreft) dat ze homoseksualiteit accepteren.

Wat betreft het afwijking gedeelte, ook wetenschappers beweren dit. Hersenspan is iets anders ingedeeld of iets dergelijks. Het kan dus inderdaad zomaar een afwijking zijn, maar daarom hoeft het nog niet een slechte afwijking te zijn. Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 09:57

Bubsj schreef:
Gelukkig is de gemiddelde gelovige inmiddels goed genoeg opgevoed door de maatschappij (wat dit betreft) dat ze homoseksualiteit accepteren.

Wat betreft het afwijking gedeelte, ook wetenschappers beweren dit. Hersenspan is iets anders ingedeeld of iets dergelijks. Het kan dus inderdaad zomaar een afwijking zijn, maar daarom hoeft het nog niet een slechte afwijking te zijn. Lachen

Onze hersennen reageren op alle gedragingen, dat is de mooiheid van plasticiteit. Dus niks vreemd aan. Oorzaak of gevolg?
Het is niet algemeen bewezen dus verwerpbaar Lachen
Laatst bijgewerkt door lesilla op 23-12-08 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 10:02

Tsja sinds wanneer verwachten we slimme uitspraken van de paus Lips are sealed
Mogen die Afrikanen nou al met een rubber om een wippie maken van de katholieke kerk?
Leuk instituut....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 10:03

Ik vind eerder dat de katholieken een afwijking hebben ipv de homo´s Nagelbijten / Gniffelen

Het is zo dom van die kerken dat ze zo conservatief blijven, de kerken hadden ook veel meer ´volgelingen´ kunnen hebben als ze wat hedendaagser waren.

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 10:11

Kan deze seniele oude meneer geen oudejaarsconferance gaan houden? Kunnen we allemaal om 'm lachen.

Hij keurt de geaardheid op zich goed? Ja, anders heeft hij geen pastoren/dominees/misdienaars/monniken meer! Alleen jammer dat veel van die lieden nog wel eens niet van jonge jongetjes (en meisjes) af kunnen blijven.

Het westerse geloof wordt net zo 'achterlijk' als een ander geloof waar veel mensen niet zo veel van moeten hebben.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 11:47

Tja alles wat bij minder dan 50% voorkomt is per definitie een afwijking, homoseksualiteit dus. Maar ook blauwe ogen, hoge intelligentie, blond haar, vrijwilligerswerk doen. Tja, dan is dat dus ook iets waar je mensen van zou moeten genezen.
Vindt deze uitspraak echt gevaarlijk! In dezelfde categorie als moslim extremisme. Schandalig dat de paus niet kan worden aangeklaagd voor dit soort dingen (vaticaan is geloof apart land met eigen rechtspraak en weten enzo).

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 11:53

ach is maar de paus een gelovige man (meerdere gelovige mensen doen gekke dingen en zeggen ) ja door de mensheid heen wel (kijk je geschiedenis boekje er maar op na) ik doe wat ik doe en laat iedereen in zijn eigen waarde (als dat de gelovigen onder ons nou ook eens doen!)

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 11:56

Helaas is dit er wel een die voor heel veel mensen een voorbeeld is...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 12:29

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 12:34

zelfs in kindeke Jezus' tijd waren er homo's hoor... Denk dat dat iets is dat al eeuwen rondgaat maar niemand dierf iets uiten. Doe toch die oogkleppen af en zie dat het niet anders is dan een hetero koppel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 12:34

Tja, misschien dat de paus condooms kan uitdelen in Afrika. Aids lijkt me een groter probleem!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 12:37

troi schreef:
(vaticaan is geloof apart land met eigen rechtspraak en weten enzo).

Klopt. Dit staat dus helemaal los van Italië (zoals hierboven genoemd werd).

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:18

Beschermen? Wat een bullshit.

Als we elkaar nou eens gaan accepteren wordt de wereld er een stuk vriendelijker op.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:20

Cowgirl schreef:
Beschermen? Wat een bullshit.

Als we elkaar nou eens gaan accepteren wordt de wereld er een stuk vriendelijker op.

Wat een tegenstelling in 1 reactie Clown

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:20

In de Griekse Oudheid waren er al homo's... en ik weiger te geloven dat alle kerkelijke mannetjes door de jaren heen allemaal zo braaf zijn geweest. Haha!

Onzin.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:23

een vriend van mij is homo en heeft een vriend zijn alle 2 militair en waardeer ze enorm. ik vind die opmerkingen nergens op slaan