mega bokt-actie organiseren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kev

mega bokt-actie organiseren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 20:57

Hallo!

Ik was net een stukje serious request aan het kijken en daar lieten ze acties zien die de mensen zelf op touw hadden gezet. Dit ging over een knuffelactie (1 euro voor een knuffel) en toen dacht ik, hoe zou ik nou met een leuke actie geld in kunnen zamelen? Nou, met paarden natuurlijk! Maar aangezien ik in een klein dorpje woon en paardrijritjes hier niet zoveel zoden aan de dijk zetten, wat kan ik verder verzinnen?
Waar denk je aan als je aan paarden denkt? Juist, aan bokt! En aangezien we 100.000 leden hebben, kunnen we ook zoveel geld ophalen, dan hoeft iedereen maar 1 euro te geven! (meer mag ook hoor *LOL* En natuurlijk kan je misschien andere dingen verzinnen daar waar je veel mensen kan mobiliseren, op de manege, op wedstrijden, etc etc.

Dus: Gaan we als bokt meedoen met de 3FM actie? Laat hieronder een berichtje achter over je eigen actie of als je voor een bokt-actie bent! Iedereen kan natuurlijk ook voor zichzelf iets doen, maar het lijkt me leuk om te kijken wat we als bokt bij elkaar kunnen halen! ik wil de tussenstand wel bijhouden

PS: Als je niet mee wil doen, uit principe, overtuiging of om wat voor reden dan ook dan is dat uiteraard ok (wel jammer) De bedoeling is niet om een discussie te openen over de (on)zin van deze actie. (daar loopt een ander topic voor)

anneliesdj

Re: mega bokt-actie organiseren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 20:59

op zich een leuk idee maar moeilijk om iets te organiseren waar heel bokt aan mee doet. Als je een bedrag wilt geven 'namens bokt' dan moet praktisch heel bokt daar ook aan meedoen natuurlijk.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:00

ik vind goed dat ze acties houden, maar in Nl is al genoeg armoede en crisissen met geld
laat ze daar maar eens een actie voor houden denk ik dan

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:01

Ik vind het ook een leuk idee maar of het haalbaar is?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:02

Lynn_Nikita schreef:
ik vind goed dat ze acties houden, maar in Nl is al genoeg armoede en crisissen met geld

Sorry maar dat vind ik echt onzin, ookal hebben we in NL crisis, we zitten nog steeds droog, hebben genoeg te eten en er kan ook nog wel een extra'tje af voor de kerst, dan hoef je imo niet te klagen.

Daarbij staat er in de openingspost al dat dit topic NIET bedoeld is voor de zin en onzin van deze actie.

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 21:02

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 21:03

chloek schreef:
Ik vind het ook een leuk idee maar of het haalbaar is?

Kunnen het allicht proberen, niet geschoten is altijd mis zeg maar

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:05

Misschien spreek ik voor mijn beurt, maar voordat je iets 'namens Bokt' doet lijkt het mij verstandig om dit met Bart en Eline te overleggen Lachen

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 21:06

Ik heb een aantal mods een berichtje gestuurd, maar ik wist niet wie (ken geen van hen). Wie zijn Bart en Eline? Dan kan ik die ook benaderen. Thanks voor het advies!
edit: zie nu dat zij beheerder zijn, stom, was even vergeten dat je naast mods natuurlijk ook beheerders hebt!! Bloos

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:08

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 21:13

Haha ja, en heb ze gelijk een berichtje gestuurd!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 20:07

Mja zo heb ik ooit es gelanceerd om mee te doen en Bokt voor Azie te starten en het geld wel bij te houden....Eerlijk gezegd vond ik het een hel, sommige mensen stuurden zonder boktnaam, anderen betaalden niet enz enz. Ik vind je inzet loffelijk, begrijp het ook en zou nog meedoen ook, maar het kan zo ontzettend snel zo groot worden...daar vergis je je in denk ik.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 20:22

Kev schreef:
Haha ja, en heb ze gelijk een berichtje gestuurd!

Ik ben benieuwd wat ze ervan zeggen... volgens mij zijn acties voor goede doelen niet toegestaan op bokt.
Tenminste dat had ik zo begrepen, toen er een tijd terug een inzameling werd gehouden voor een bokker mocht dit niet.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 20:11

Dit had je eerder moeten plaatsen..Goed idee, maar het heeft denk ik wel wat tijd nodig om te realiseren.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 14:43

Lynn_Nikita schreef:

Gosh ja wat zijn we met z'n allen zielig.
Oh jee, straks kunnen we een biertje minder nemen in de kroeg vanwege een ENORME crissis!! Jeetje, straks misschien een vliegvakantie minder per jaar, straks moeten we met z'n allen nog op een camping vakantie vieren! Wauw, ik begin hem nu toch wel te stressen. Dit is wel echte armoede hoor.. ik denk dat we een flink aantal sterfgevallen krijgen door hongersnood en vervuild water..

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 14:49

Heel mooi idee, misschien een idee om een geld bedrag in te zamelen voor Brookes animal hospital?

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 16:07

Pel schreef:
Dit had je eerder moeten plaatsen..Goed idee, maar het heeft denk ik wel wat tijd nodig om te realiseren.

Ja haha, was helaas niet eerder op het idee gekomen.
Heb welk een bericht gekregen van de beheerders, dat het best heel veel werk is!

Arlette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:37

Wel een leuk idee, maar het lijkt mij ook dat dit heel veel werk is!

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 10:58

leuk om zn bokt actie te doen!

maar om het waar te maken zou een hele klus zijn. we zouden evt met moderations kunnen overleggen of er op de 1 of andere manier alle leden dezelfde pb kunnen sturen...

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:20

die bokt actie hebben we al eens gehad, was ietwat hectisch en om dat nou jaarlijks terug te halen?

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 11:03

voor een goed doel kan het altijd.... (vind ik)

bezelbub

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 22:00

Vind ik harstikke lief van je, heb even mee zitten denken maar sorry ben niet creatiff genoeg maar als ik je ergens mee kan helpen, bv mijn spaarvarkentje slachten sta ik daar voor open.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 22:05

Misschien een idee voor volgend jaar? Ik weet niet wat het goede doel word. Maar ik zat te denken aan een lange trektocht naar de stad waar het glazenhuis staat? En dan mag je alleen in een tent slapen, dus je moet bij de boer aankloppen. En voor de menners zouden ze mensen onderweg ene stukje kunnen meenemen als een taxie? En dan word je per kilometer gesponserd?

Al vraag ik me af of dit haalbaar is, maar het zou wel onzettend leuk zijn als het geld zelf kan afgeven in het glazenhuis.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 22:07

Ik vond de Tsunami actie zo geweldig.
Iedereen bood vanalles aan en niets was te gek.

Helaas was ik op dat moment een erg arm studentje en heb ik niets bijzonders kunnen doen. Ik zie het helemaal zitten om weer een zelfde soort actie voor een goed doel te doen.

Voor de mensen die dat niet meegekregen hebben:
- Bokkers boden vanalles aan waar je op kon bieden
- Degene met het hoogste bod maakte een bedrag over naar een speciale rekening en mocht dus op het aanbod in gaan
- Er werd vanalles aangeboden: een buitenrit op een paard (van mensen die toch zelf meer als 1 paard hadden), een gratis scheerbeurt, een cursus toilleteren tot les op een GP-paard!

Echt heel gaaf.
Ik zou op dit moment echt een moord doen voor een buitenrit op een paard. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 01:58

klinkt goed.

moet wel een mega actie zijn dan.