Vrouwen zeuren meer bij griep dan mannen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yellowcab

Vrouwen zeuren meer bij griep dan mannen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 20:45

Vaak wordt gedacht dat mannen meer zeuren en klagen als ze ziek, grieperig of verkouden zijn. Britse onderzoekers beweren het tegenovergestelde. Zij zeggen dat vrouwen veel meer zeuren over een griep of verkoudheid.

Volgens de onderzoeksresultaten beweert 91 procent van de vrouwen zich slecht of heel slecht te voelen bij een verkoudheid. Bij de mannen is dat 66 procent.

Ook bleek dat vrouwen langer nodig hebben om te herstellen. Vrouwen zeggen 8 tot 10 dagen nodig te hebben. Mannen zeggen in een dag of 2 weer de oude te zijn.

Mythe
Volgens psychotherapeute McMahon gebruiken vrouwen hun ziekte om het tekort aan aandacht in het dagelijks leven te compenseren. Zij stelt dat vrouwen over het algemeen meer over hun gevoelens praten, maar dat mannen dat meer gaan doen als ze ziek zijn, waardoor dit plots meer opvalt. Hierdoor zou de mythe ontstaan zijn dat mannen overdrijven bij ziekte.

Uit het onderzoek blijkt ook dat vrouwen wel meer doen om te voorkomen dat ze ziek worden. Zo doen ze meer aan zelfdiagnose en letten ze beter op wat ze eten. Mannen gaan sneller naar de dokter voor advies.

---------------------
Dit stond op nu.nl

Ik ben het hier dus helemaaaaal niet mee eens! Vork Dit zeggen die mannen misschien wel leuk tegen die psychologen maar er is niks van waar! Die psychologen hebben zelf zeker nooit een zieke man op de bank gehad of het zijn zelf allemaal mannen!

Themba

Re: Vrouwen zeuren meer bij griep dan mannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 20:50

nou mijn vent had vorige week griep en was net een klein kind terwijl ik nog vorlijk het huishouden aan het doen was! wie zeurt er dan meer haha Knipoog

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 20:52

Nee juist andersom! Als een man zijn teen stoot of ziek is gaat 'ie zo óverduidelijk het stille slachtoffer uithangen. Zo van 'ik heb 40 graden koorts.. maar het gaat wel hoor'.
Laatst bijgewerkt door Genee op 19-12-08 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 20:53

Het is wel zo dat vrouwen een lagere pijngrens hebben dan mannen. (alleen bij de bevalling hebben vrouwen een hogere pijngrens).

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 20:53

Maar ze hebben alleen 'gewoon de griep' onderzocht volgens mij. Niet de mannen-griep, dat is namelijk VEEL erger Clown.

Mijn vriend was een paar weken geleden 3 dagen thuis, en HEEL zielig. Maar wel mooi mij aangestoken, ik de week er na. Maar heb vrolijk door gewerkt, beesten gedaan, huishouden gedraait (lag dan wel na het eten meteen in bed of op de bank te slapen, en tussendoor ook veel).

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 20:55

ik kom ook altijd het tegenovergestelde tegen! Mijn ex was zo'n mieper, mn huidige vriend valt dan nog mee.
Een vriendin van me vertelde gister toevallig iets leuks, ze had vorige week vrijdag een buikgriep opgelopen. Alles komt overal eruit en hoge koorts. Vriendlief begint 'savonds met exact hetzelfde en oh oh oh er werd wat gekreund en gesteund!
Dat heb ik zelf met mn ex meegemaakt. Allebei hetzelfde onder de leden, ik met hogere koorts en hield helemaal niks meer binnen maar alsnog werd ik gevraagd of ik zn drinken wilde pakken enzo want hij voelde zich zo ziek....
Dus nee, hier ervaring met zeurende mannen!

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 20:57

Och, die psychologen zijn zelf mannen waarschijnlijk Clown

Als vrouwen klagen zullen ze wel echt ziek zijn maar mannen zeuren om het kleinste beetje hoofdpijn, doen alsof ze halfdood zijn maar toch 'het gaat wel schat, alleen maar hoofdpijn. aaaaah wil je asjeblieft mijn lievelingseten klaarmaken?'

Chessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 20:58

Ik moet erom lachen.... Mannen zijn echt kinderen als ze ziek zijn... Zo hebben ze nooit aandacht nodig, ben je te klef... en wat niet veel meer... Maareuh als ze ziek zijn... Schatje drinken, Schatje deken, heb koud... Bla, bla, bla...

Als een man verkouden is dan heeft hij al de griep en meldt zich ziek... Vrouwen gaan gewoon werken met een verkoudheid en zijn er met en paracetamol en wat vitamines zo weer fit!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:00

Lynske78 schreef:
Het is wel zo dat vrouwen een lagere pijngrens hebben dan mannen. (alleen bij de bevalling hebben vrouwen een hogere pijngrens).

ken jij dan mannen die ooit hebben moeten bevallen? Haha!

hier is het iig juist omgekeerd.... mijn broertje (van 17) piept bij 't minste of geringste dat hij te ziek is om naar school te gaan en is dan ook wel lang ziek. En ik leef met 24/7 hoofdpijn en mij hoor je echt zelden zeuren Vork (ja nu zeg ik het ja, maar ik klaag niet hoor Clown )

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:28

ben het er echt niet mee eens..
vind mannen echt verschrikkelijk als ze ziek zijn terwijl vrouwen meestal gewoon doorgaan Lachen

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:32

mannen zijn echt verschrikkelijk als ze ziek zijn, waar wij vrouwen ons nog overeind slepen om op de wc te kotsen en zelfs de boel nog schoon te maken daarna wil de man een emmer die de vrouw mag schoonmaken.
Waar wij ons naar de koelkast slepen voor iets te drinken, roept een man klaagelijk zijn vrouw/vriendin

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:38

Haha, die arme mannen worden hier wel als heel ernstige aanstellers afgeschilderd! Haha! Ik denk dat het een beetje per persoon verschilt, ik ken zat mannen die gewoon nooit miepen dat ze "oh zo ziek" zijn en ik ken ook zat vrouwen die al in bed gaan liggen als ze een keer moeten niezen. De ene mens is de andere niet. Dus wat er van de onderzoeken waar is? Geen idee....

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:40

Pfff, ik zie een koudje niet eens als ziek zijn, kom op zeg, een beetje hoesten en snotteren.. En verder klaag ik nooit als ik me ziek voel.. dat is meer iets voor mannen, die hebben een veel lagere pijngrens dan vrouwen Ja

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:42

whahaha ik las die titel en ik dacht van nou moet ik toch echt reageren!!!!!!

volgens mij......

zeuren vrouwen ALTIJD meer dan mannen. Tong uitsteken

( ja en ik ben vrouw)

volgens mijn vriend hebben wij patent op het woord "zeur" Haha!

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:44

Onder hoeveel mensen is dit onderzocht? Bovendien, het gaat hier over wat vrouwen vinden/beweren. Een vrouw kan zich best slecht voelen, maar gewoon niet zeuren en doorwerken.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:45

Ik vraag me ook af hoeveel mensen er onderzocht zijn, en dan vooral waar ze gevonden zijn...
Manen zijn altijd zo veel zieliger dan vrouwen.

De meester van mijn dochtertje was een week of 2 geleden 3 dagen afwezig.
Na terug komst stond ik met een andere moeder even met hem te praten.

Ik: "Was u ziek?"
Meester: " Ja. Hoofdpijn, verstopte neus, moe. Gewoon de griep."
Ik: "Ohhhh. Dat wat wij vrouwen gewoon een verkoudheid noemen!" Clown

Die andere moeder vond hem erg grappig. De meester wat minder geloof ik Bloos

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:46

Kom op zeg.. het zijn britse onderzoekers..
Hier in NL is de mentaliteit gewoon heel anders..
Ik bedoel.. ik ben vrouw, maar meld me nooit ziek.. zelfs niet als ik zo'n last van mijn lijf heb door de reuma!
Niks.. gewoon doorgaan, alleen wel rekening houden met jezelf..

En tuurlijk.. soms klaag ik ook wel eens, wie niet, maar ik ga niet zielig lopen doen..
Daar schiet ik niks mee op, en mijn omgeving wordt dat ook zat..
Nee... bikkels zijn we... doorgaan..

Laat die britten maar tobben Vork

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:47

Ik denk dat dit onderzoek is gedaan door mannen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:49

ellepel schreef:
whahaha ik las die titel en ik dacht van nou moet ik toch echt reageren!!!!!!

volgens mij......

zeuren vrouwen ALTIJD meer dan mannen. Tong uitsteken

( ja en ik ben vrouw)

volgens mijn vriend hebben wij patent op het woord "zeur" Haha!

Haha ik heb dat verwijt ook wel eens gekregen, maar volgens mij kunnen mannen er gewoon niet tegen als je als vrouw zijnde eens zegt wat je ergens van vindt.. Dan zeur je meteen, zo makkelijk maken ze zich eraf..

Maar ontopic... Ik kom alleen maar mannen tegen (ook op mijn werk) die meteen super zielig zijn als ze ziek zijn.. Klagen en piepen, niet te zuinig..

ikbenfilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:49

Moeder mogen en kunnen niet ziek zijn hoor!!
Gewoon door blijven gaan tot we er bij neer vallen Whoosh!
Schouders eronder en niet zeuren.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:50

Moet je eens bij mij thuis komen kijken als hubbie en ik allebei de griep hebben (en ja, dat is pas gebeurd en het was een echte griep, geen verkoudheidje). We hebben twee kinderen en drie keer raden wie er dan zijn bed uitkomt om voor de kinderen te zorgen... Kleine tip: het was niet hubbie Haha!

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:51

ooh, mannen zijn vreselijke piepers.. ik heb 3 broers, zodra ze ook maar iets een loopneusje denken te voelen liggen de met een deken op de bank, zielig te doen Tong uitsteken

Ik ben nooit ziek, was laatst wel verkouden, dus dan is het wel even leuk om daar heel zielig over te doen (met zielig gezicht voor moeders gaan staan en een kuchje in de lucht doen van ooooh wat ben ík zielig!), maar ben gewoon naar school etc geweest..

lesilla

Een vriend van me deed net alsof hij dood ging bij een griep ik denk dat je zoiets niet kan veralgemene

Anoniem

Blue_Eyes schreef:
Moet je eens bij mij thuis komen kijken als hubbie en ik allebei de griep hebben (en ja, dat is pas gebeurd en het was een echte griep, geen verkoudheidje). We hebben twee kinderen en drie keer raden wie er dan zijn bed uitkomt om voor de kinderen te zorgen... Kleine tip: het was niet hubbie Haha!

Je verraadt het al! Ik wou net gaan gokken Clown

Noukie

Dan vind ik t toch interessant dat 2 mannelijke collegas van hetzelfde griepje meerdere dagen ziek waren, 1 vrouwelijke collega 1 middag thuis is geweest en ik gewoon met paar paracetamollen doorgewerkt heb... Vork
Ja, ok, misschien hebben t andere meisje en ik dan vaker gezegd op de werkvloer dat we niet zo fit waren, maar die mannen doken gewoon zieligjes hun bedje in Clown