Alweer een glazenhuis op 3FM....zucht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

1Boefje

Alweer een glazenhuis op 3FM....zucht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 20:40

Ben ik nou de enige die heel dat gezeur om goede doelen op 3FM beu is geworden?
Morgen gaan ze weer het glazenhuis in, ik zet 3FM uit en luister de komende dagen naar 538!
Oke, goede doelen zijn belangrijk, maar waarom nou niet gewoon eens een keer die paar miljoen opsparen voor eigen land en eigen volk? We hebben hier zelf ook niet alles op een rijtje en elk jaar neemt het aantal mensen met schulden toe.
Ik ben benieuwd wat de bokkers hier van vinden!

NathalietjeB

Re: Alweer een glazenhuis op 3FM....zucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 20:42

tjah ben t met je eens ...
en ondanks die krediet crisis denk ik bij me eigen volgens mij kan t volk ze centen wel gebruiken in deze tijden..
ps ik wil nui niet aangevallen worden hoor maar bedoel t eigenlijk gewoon vriendelijk.. omdat je hoort dat t overal zo slecht gaat en er overal maar ontslagen valle

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 20:43

ik vind het juist een goed initiatief, natuurlijk zijn er in eigen land ook mensen die hulp nodig hebben. maar ik denk dat de vluchtelingen overal ter wereld die hulp nog veel harder kunnen gebruiken!

en bij dit goede doel weet ik in ieder geval zeker dat het geld ook daadwerkelijk naar dat goede doel gaat en niet in de zak van één of andere hoge pief verdwijnt

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 20:43

IK sluit me er in die zin bij aan dat ik het schandalig vind dat er voor Kanker etc hier in NL geen geld is voor onderzoek, maar er miljoenen per jaar naar het buitenland verdwijnen...
Dat vind ik jammer... waarom niet eerst zorgen dat er in NL zelf voldoende middelen zijn... Of het vele geld wat er verdwijnt naar buitenland, delen, zodat er tenminste een deel in eigen land blijft.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 20:44

Ik kan me vergissen maar ik geloof dat wij het in Nederland toch vaak iets beter hebben dan de vluchtelingen waar het Glazen Huis geld voor inzamelt. Een beetje nederigheid misstaat niet rond de kerst.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 20:45

ik vind het een beetje zielig doen en hopen dat je geld krijgt...

niet dat ik tegen goede doelen ben ofzo, maar ik vind wel dat dit iets té ver gaat... (,mijn mening he Knipoog )

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 20:45

ik vind t een goed iets.

omdat wij het maar 'een beetje slecht' hebben en hun het daar 'HEEL ERG SLECHT' hebben!

ben er geweest!

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 20:45

LiSSy schreef:
en bij dit goede doel weet ik in ieder geval zeker dat het geld ook daadwerkelijk naar dat goede doel gaat en niet in de zak van één of andere hoge pief verdwijnt

Ben ik het niet helemaal mee eens. Ooit is in het nieuws geweest dat de directeurs van goede doelen toch echt wel een salaris van rond de 100.000 euro hebben.
Ik wil best iets doen voor het goede doel hoor, maar niet voor kansloos Afrika. Je kan er geld inpompen wat je wilt, zolang ze de hoge piefen en het leger geen macht en wapens afpakken blijven ze elkaar neerknallen. Leuk heb je net een vluchteling geholpen ligt hij de volgende dag in een massagraf. Kansloos!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 20:46

En omdat er altijd wel iemand het slechter heeft, betekend het dat je eigen volk over moet slaan...?
Dat vind ik nou een vreemde redenering.

Ann_moi

Go Shadow.. Lachen Ik sluit me bij je aan.
En sowieso is dit al een jaarlijkse actie, dus waarom niet ook in een credietcrisis, het leven van vluchtelingen blijft hoe dan ook verschrikkelijk en kan nog erger worden door zo'n crisis.

BraveSpots

Buitenland heeft het veel harder nodig dan onze landen. Vind het alleen zo jammer dat het geld zo inefficient word gebruikt. Er zou zo veel meer mee kunnen worden gedaan als ze willen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 20:48

Zoezi schreef:
LiSSy schreef:

Ben ik het niet helemaal mee eens. Ooit is in het nieuws geweest dat de directeurs van goede doelen toch echt wel een salaris van rond de 100.000 euro hebben.
Ik wil best iets doen voor het goede doel hoor, maar niet voor kansloos Afrika. Je kan er geld inpompen wat je wilt, zolang ze de hoge piefen en het leger geen macht en wapens afpakken blijven ze elkaar neerknallen. Leuk heb je net een vluchteling geholpen ligt hij de volgende dag in een massagraf. Kansloos!

ik geloof graag dat ze zo'n salaris hebben (vraag me alleen af waarom dan wel Bloos ) maar je hoort zo ontzettend vaak dat het geld voor goede doelen niet op de plek van bestemming aan komt.

en deze actie gaat niet alleen over afrika, maar over vluchtelingen over de hele wereld

vinos

_rosita_ schreef:
En omdat er altijd wel iemand het slechter heeft, betekend het dat je eigen volk over moet slaan...?

ik denk niet dat er iemand in NL is die de hulp nodig heeft die die mensen daar nodig hebben.
Laatst bijgewerkt door vinos op 18-12-08 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

marrlinde schreef:
ik vind het een beetje zielig doen en hopen dat je geld krijgt...

niet dat ik tegen goede doelen ben ofzo, maar ik vind wel dat dit iets té ver gaat... (,mijn mening he ;) )

Wat vind je precies te ver gaan? Dat de mensen daar zien hoe hun familie voor hun ogen kapot geschoten wordt? Dat ze niet alleen geen huis hebben maar te voet kilometers moeten lopen om onder een stukje golfplaat te wonen en besmet te kunnen worden met cholera of aids of allebei? Dat kinderen van 11 gedwongen worden om in het leger te gaan?

Of toch vooral dat wij in ons eigen veilige huis met internetverbinding geconfronteerd worden met dit leed?

Keukenkast

Meen je dat? Ik vind het juist geweldig en doe precies het omgekeerde: 538 gaat de komende tijd op 3FM! Alleen de sfeer al eerlijk gezegd Bloos
Het goede doel, elk jaar iets anders, is bijkomend super voordeel. En zo wordt iedereen weer even wakker geschud..

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 20:49

_rosita_ schreef:

Iedereen heeft daar zijn eigen mening over. Hier heeft iedereen een leefloon en minimaal sociaal vangnet, vele mensen moeten het zonder stellen ergens anders. En ja, ik vind dat die mensen eerder moeten geholpen worden dan de arme mensen hier.

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 20:52

Kredietcrisis komt puur door de graaiende handjes van vele westerse mensen (dan heb het zowel over de bankmensen, als over zo ongeveer het gehele amerikaanse volk).
In de derde wereldlanden hebben ze het geld veel harder nodig dan wij die al beginnen te janken als we geen grotere televisie kunnen kopen.

Ik vind het een super goed initiatief dat de nederlandse en belgische radiozenders zoveel moeite en aandacht besteden aan zo'n goed doel. Lachen

Als jij (en met jij bedoel ik hier de tegenstanders van deze actie) in zo'n land zou wonen, zou je ook maar wat blij zijn met zo'n actie!
M.i. pure verwendheid om hier zo tegen te zijn!

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 20:52

@ _rosita_ : Bij het woordje: 'eigen volk' krijg ik al de kriebels trouwens!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 20:59

@ vinos, dat mag...
Ik bedoel er niets negatiefs mee, het is net hoe je het opvangt.
Ik ben het er niet mee eens dat de enige armoe die hier in NL is, dat je geen grotere tv kan kopen, b*llshit.
Er zitten hier zo vreselijk veel mensen in de sh*t in NL. Geld voor kankeronderzoek is er niet, geld voor de hartstichting net zo min, terwijl dit toch érg belangrijke ontwikkelingen zijn.. niet alleen voor NL, maar voor alle volkeren..

Ik vind het dus belachelijk dat alle acties en al het geld maar in het buitenland gepompt wordt.... terwijl er in NL zat mensen of stichtingen zijn die hard geld nodig hebben.
Onzin om te zeggen dat er altijd mensen zijn die het erger hebben, uiteraard, maar waarom niet geld verdelen en niet alles naar het buitenland pompen.

In plaats van geld overal heenpompen, help liever opbouwen en laat die mensen zelfredzaam worden, in de 'arme, zielige' landen heeft men niets aan geld, wel aan aan mensen opleiden en dingen leren. ( op alle vlak.. huizen bouwen, arsten etc etc)
Er gaat al jaaaren geld naar de arme landen en na 10 jaar zijn de reclames nog hetzelfde, help waterputten bouwen... die waterputten zouden er dus allang kunenn zijn... waar is dat geld gebleven?

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 21:00

vinos schreef:
@ _rosita_ : Bij het woordje: 'eigen volk' krijg ik al de kriebels trouwens!

Whahaha, ja nudat je het zegt Tong uitsteken Haha!
Wilders for president, whahaha............nee das een flauw grapje, maar zo zou je het wel kunnen uitleggen.
Eigen volk bedoel ik alles wat er rondloopt in Nederland........zo goed?? Knipoog

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 21:04

_rosita_ schreef:
@ vinos, dat mag...
Ik bedoel er niets negatiefs mee, het is net hoe je het opvangt.
Ik ben het er niet mee eens dat de enige armoe die hier in NL is, dat je geen grotere tv kan kopen, b*llshit.
Er zitten hier zo vreselijk veel mensen in de sh*t in NL. Geld voor kankeronderzoek is er niet, geld voor de hartstichting net zo min, terwijl dit toch érg belangrijke ontwikkelingen zijn.. niet alleen voor NL, maar voor alle volkeren..

Ik vind het dus belachelijk dat alle acties en al het geld maar in het buitenland gepompt wordt.... terwijl er in NL zat mensen of stichtingen zijn die hard geld nodig hebben.
Onzin om te zeggen dat er altijd mensen zijn die het erger hebben, uiteraard, maar waarom niet geld verdelen en niet alles naar het buitenland pompen.

In plaats van geld overal heenpompen, help liever opbouwen en laat die mensen zelfredzaam worden, in de 'arme, zielige' landen heeft men niets aan geld, wel aan aan mensen opleiden en dingen leren. ( op alle vlak.. huizen bouwen, arsten etc etc)
Er gaat al jaaaren geld naar de arme landen en na 10 jaar zijn de reclames nog hetzelfde, help waterputten bouwen... die waterputten zouden er dus allang kunenn zijn... waar is dat geld gebleven?

Precies Rosita...........sluit ik me bij aan. Afrika zit nog steeds zonder drinkwater. Er is daar gewoon geen water voor al die mensen! Er horen daar niet miljoenen mensen te wonen. En het blijven er maar meer worden. Maar ja 2 op de 10 kinderen wordt 20 of zo, dus al die voorlichtingsdoelen helpen ook al niet. Ik vind het zo kansloos. Het rode kruis gooit maar voedsel neer en aan de andere kant blijft het leger maar schieten! Pak dat leger en die regeringen nou eens aan.

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 21:08

@_rosita_; geen geld voor de hartstichting? Dan ben je vast even vergeten dat meneer de hoge pief hartstichting voor een aantal jaar terug heel wat centjes in eigen zak stook??? En dat de huidige directeur meer dan een ton verdient?

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 21:10

Precies, maar dat is uiteindelijk precies hetzelfde als wat er in dat arme buitenland gebeurd.... het geld gaat in zakken van de hoge piefen...
Maar naar het buitenland blijft geld gaan, terwijl er in NL zelf ook zat geld voor zeer nuttige doelen gebruikt kan worden..
Dus leg mij het verschil eens uit tussen geld wat in NL in broekzakken verdwijnt en geld wat er in het buitenland in verdwijnt

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 21:10

Zoezi schreef:
Precies Rosita...........sluit ik me bij aan. Afrika zit nog steeds zonder drinkwater. Er is daar gewoon geen water voor al die mensen! Er horen daar niet miljoenen mensen te wonen. En het blijven er maar meer worden. Maar ja 2 op de 10 kinderen wordt 20 of zo, dus al die voorlichtingsdoelen helpen ook al niet. Ik vind het zo kansloos. Het rode kruis gooit maar voedsel neer en aan de andere kant blijft het leger maar schieten! Pak dat leger en die regeringen nou eens aan.

Daar kunnen de burgers toch niks aan doen!
Zij hebben de pech dat ze in zo'n land zijn geboren. Ze zouden waarschijnlijk een moord doen (letterlijk) om te ruilen met ons. Waarom mag 3FM dan niet 1x per jaar wat meer aandacht vragen voor zo'n goed doel. De rest van het jaar denken we toch al alleen maar aan ons zelf...

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 21:12

Van mij mag 3FM, geen probleem en de burgers kunnen er niets aan doen, maar de burgers in NL óók niet Knipoog
Jij denkt aan jezelf het hele jaar... je kan niet spreken voor iedereen Lachen

Er zijn zat mensen in Nl die ook flink in de sh*t zitten, waarom daar óók geen aandacht aan.. nee dat mag niet.. want in een ander land hebben ze het nog veeeeeel slechter...
Klopt, maar dat neemt niet weg dat je dan de mensen hier in NL maar aan de kant moet schuiven.