LANDEN - Een 4-jarig meisje heeft in één week haar beide ouders verloren. De 41-jarige moeder van het meisje kwam op tragische wijze om het leven op de begrafenis van haar 44-jarige man, die een week eerder overleed. Volgens artsen stierf de vrouw aan de gevolgen van liefdesverdriet.
Thierry Pansaerts en Veerle Robin uit het Belgische Landen hadden een gelukkig leven, tot Thierry op 26 november dood in zijn bed werd aangetroffen, meldt de Gazet van Antwerpen.
Veerle organiseerde nog wel de begrafenis die dinsdag zou plaatsvinden, maar was volgens haar familie werkelijk kapot van verdriet. Op de ochtend van de begrafenis werd ook zij dood aangetroffen.
Intense emoties
Volgens de dokters die haar hebben onderzocht zou het hart van de vrouw het begeven hebben door de intense emoties. Volgens neuropsychiater Karel Ringoet is dat mogelijk omdat er bij de dood van een dierbare heel wat gevoelens loskomen, die soms fysiek niet meer te dragen zijn. Hierdoor kan een hartaanval veroorzaakt worden.
Volgens Ringoet komt dit verschijnsel vaak voor bij bejaarden, maar niet bij jonge mensen zoals Veerle.
Hoewel doodgaan natuurlijk nooit mooi is, zou ik liever dood gaan aan een gebroken hart, dan aan kanker of ouderdom want mán... wat moet zij van haar man gehouden hebben!
Nouja, ik denk dat zij iets aan haar hart heeft gekregen ofzo.. Niet omdat het om liefdesverdriet gaat, maar als het elke keer slechter gaat dan wordt je hart ook zwakker..
Vreselijk voor hun dochter. Wat is dit toch triest zeg....Ik hoop echt voor het meisje dat ze een hele lieve familie heeft en dat ze dit ooit weet te verwerken. Vreselijk.....
Och dat arme kindje dan.. Wat ontzettend erg voor het meisje dat ze binnen twee weken nu beide ouders heeft verloren, hopelijk heeft ze hele lieve familieleden die haar op kunnen vangen.
S_uus
Wat erg zeg voor dat kindje. Maar ik snap het wel hoe je dood kan gaan van liefdesverdriet. Heb het wel vaker gehoord. Het kan je zo enorm uit elkaar trekken van verdriet. Soms hoop je gewoon dat je hart het een keer begeeft, zoveel pijn doet het.
jeetje wat erg voor dat kindje. ik heb het nog nooit eerder gehoord dat je van liefdesverdriet doodgaat. ik had daar een andere gedachte bij iets van dat je dan slecht eet enzo en dat je daar uiteindelijk aan dood gaat.
Ach, wat een triest verhaal. Dat arme kleutertje dat nu alleen achterblijft..... Daar heb ik eigenlijk het meeste mee te doen. Hopelijk heeft het liefdevolle familieleden die verder voor haar willen zorgen.
Idd heel erg sneu voor dat meisje. Heb het zelf in de omgeving ook meegemaakt, mijn oma was na het overlijden van mijn opa ook zo verdrietig en eenzaam dat zij ook daarna is overleden.
nou ik vind er niets moois aan.. echt heel erg.. er is tch iemand die het moet uitleggen aan het meisje als ze ouder is.. ik heb een broertje van 7, ik zou kapot gaan als het hem nu gebeurd.. laat staan een meisje van 4.. helemaaal alleen.. in paniek over waar papa en mama zijn
Er werd van Romy Schneider ook gezegd dat ze is gestorven aan een gebroken hart ivm de dood van haar zoon David. Hoewel er volgens een aantal stukken die geschreven staan ook veel word gewijd aan drugsgebruik.. Hoe dan ook vind ik het een zeer interessant, doch verdrietig verschijnsel dat het kennelijk echt bestaat..
Het is echt in en in verdrietig als jonge mensen sterven..