Eerste transgender in America's Next Top Model
Tyra Banks gaat een van de modellen uit America's Next Top Model een handje helpen.
Isis King
Banks heeft een dokter bereid gevonden de geslachtsoperatie te betalen van deelneemster Isis King. De 22-jarige King is geboren als man, maar voelt zich vrouw. De geslachtverandering kost zo'n 20.000 euro.
BadpakKing deed mee aan het huidige seizoen van America's Next top Model, dat door Banks wordt gepresenteerd. Ze werd weggestemd, omdat de de fotoshoot in badpak niet goed deed.
Verkeerd lichaam" Ik heb het gevoeld dat ik in een verkeerd lichaam geboren ben", zegt het model in spe. " Ik weet dat ik de eerste transgender-deelneemster ben, maar laten we daar nu maar over ophouden. Ik wil niet alleen maar hierom bekendstaan."
----------------------------------
Gezien het conservatieve Amerika (al valt de modewereld hier wel wat buiten) vind ik het écht heel wat dat een transsexueel al uberhaubt aan het programma mee mag doen. En dat hier niet massaal protest op is gekomen!
Issi King zat in het 11de seizoen (het seizoen dat naar Amsterdam ging), maar werd in de vijfde aflevering weggestemd.