Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lovely schreef:De reden hiervoor is dat er clienten/patiënten overleden zijn door het gebruik van de zweedse band. Het lijkt me dan niet vreemd dat je gaat zoeken naar een andere manier, een minder gevaarlijke.
katiavl schreef:Ik snap het verbannen ook niet, meer controle erop dat mensen het niet uit gemakzucht doen zou ik enignzins snappen. Maar in een algemeen ziekenhuis waar geen afsluiting is en ook geen mogelijkheid tot 24/24 controle. Vind ik een band bij dementiepatienten die vluchtgedrag vertonen gewoon het beste.
raket schreef:Ik vind het goed als er kritisch naar gekeken wordt. Het zou al schelen als de inspectie zijn bezoekjes niet meer zou aankondigen.
Ook ik hoor dat er met name in de verpleeghuizen bewoners worden gefixeerd om te kunnen gaan roken.
Misschien dat meer personeel en zeker ook meer gekwalificeerd personeel in deze sector wat kan betekenen.
In de ziekenhuizen is het weer een ander verhaal. Op neurologe, maar ook op chirurgie zitten mensen soms in een delier. Wat moet je doen bij een dreigende dwarsleasie?? Dan helpt een matras voor het bed niet hoor, dan moet je iets en dat is sederen of fixeren, ik ben voor fixeren.
Er zullen altijd situaties blijven bestaan waardoor mensen tegen zichzelf beschermd moeten worden, maar onder strenge voorwaarden vind ik prima!!
En 7 doden door het gebruik van een Zweedse bans?? Gaan ze ook uitrekenen hoeveel doden er zijn gevallen na de complicaties bij een heupfractuur wegens gebrek aan fixatie?? Die oudere mensen krijgen er toch vaak een cystitis , pneumonie, trombose bij kado.......
IndianLady schreef:Met andere woorden, veel meer botbreuken straks.