Dat wordt flessenwater drinken, drinkwater niet meer te vert

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Dat wordt flessenwater drinken, drinkwater niet meer te vert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 18:12

http://www.niburu.nl/index.php?articleID=19582

http://www.speld.nl/

Citaat:
Lichte depressie met 25% teruggebracht.

De gemeente Groningen overweegt 1 juni 2009 te beginnen met het op proef toevoegen van een lage dosering antidepressiva aan het drinkwater. Aanleiding is de constatering van de Raad voor Gezondheidsonderzoek dat depressie druk bezig is de belangrijkste ziekte in Nederland te worden.

In hun op 29 oktober gepresenteerde advies Van gegevens verzekerd. Kennis over de volksgezondheid in Nederland nu en in de toekomst staat te lezen dat op basis van longitudinaal epidemiologisch onderzoek geconcludeerd kan worden dat depressie en aan depressie verwante ziektes binnen vijf tot tien jaar de belangrijkste reden van werkverzuim zullen zijn en een zwaarwegend beroep op de gezondheidszorg zullen vormen.

Prof. dr. Speckens, hoogleraar psychiatrie van het UMC St. Radboud, heeft zich positief uitgelaten over dit voorstel. Volgens haar zijn de torenhoge kosten van werkverzuim te voorkomen door een preventieve toediening van een lage dosis SSRI’s (stoffen die de heropname van serotonine in de hersenen blokkeren), die van haar eigenlijk geen ‘medicatie’ mag heten. Ze vergelijkt het met het toevoegen van jodium aan keukenzout ter voorkoming van schildkliervergrotingen: “Daar was in het begin ook weerstand tegen, maar uiteindelijk blijkt een kleine, haast onschuldige dosis jodide veel gezondheidsproblemen te voorkomen.

Zo moet het voornemen van Groningen ook worden bezien: water drinken wordt niet de genezing van depressieve patiënten, daar is de dosis SSRI natuurlijk veel te laag voor, maar met deze pre-emptive strike wordt het prevaleren van lichte depressie naar schatting met 25 tot 30 procent teruggedrongen. Het in lichte mate prikkelen van de neurotransmitters blijkt daarvoor dus al voldoende te zijn.”

Wel waarschuwt professor Speckens voor een al te eenzijdige aanpak. “De kous is hiermee natuurlijk niet af. Psychosociale factoren, zoals de leefomgeving, kunnen een onderhoudende of zelfs oorzakelijke rol spelen bij het ontstaan van depressies. Het is dus zeker van belang je niet te beperken tot alleen de biologische aanpak.”

Wie verzint dit nu weer?
Ik mag toch zelf bepalen of ik medicijnen nodig heb of niet soms?
Of mag je soms niet gelukkig zijn zonder antidepressiva?
Ik ben in ieder geval heel erg tegen.
Kennelijk krijgen ze het met chemtrails niet voor elkaar (hoewel ik er nog niet over uit ben of ik in chemtrails moet geloven). Boos!

Of zou dit een nepbericht zijn? Kun je per provincie toevoegingen regelen?

Natasjaa

Re: Dat wordt flessenwater drinken, drinkwater niet meer te vert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:15

Zooo, dit moet niet gekker worden vind ik hoor, slaat werkelijk nergens op.
Wat is het volgende, anticonceptie in t drinkwater?! Paracetamol, omdat iedereen klaagt over hoofdpijn?! Nee sorry, maar dit slaat echt nergens op!!!
Als ze dit daadwerkelijk gaan doorvoeren (en ik woon hier nog >> verhuisplannen en zo) dan ga ik flessenwater drinken hoor!

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:17

Ik geloof er helemaal niks van om eerlijk te zijn, kijkende naar de bron bv Haha!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:19

Ik zal met mijn verontwaardiging wachten tot het bevestigd wordt door een betrouwbare bron. Ik zie op de site van de bron wel het een en ander dat me doet denken dat dit meer ironisch dan echt is:
- "Haider veroorzaakt controverse bij Hemelpoort
Weigert Martin Luther King de hand te schudden"
- "Willem van Oranje was bekeerde moslim"
etc.

(Wat Kana zegt dus Lachen )

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 18:26

Ik heb niet voor niets toegevoegd dat het ook wel eens een hoax kan zijn.

Maar ja, er is ook gelogen over de gevaren van het vaccin tegen baarmoederhalskanker. En dan is het goed dat er sites zijn die een eigen mening durven te verkondingen.
Het is wel waar dat er in oppervlaktewater diverse resten van medicijnen gevonden worden. En in het verleden is fluoride ook al eens toegevoegd aan drinkwater.
Prof. dr. Speckens is overigens werkelijk verbonden aan het st Radbout. Maar goed, dat zegt ook niets.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:29

Ik bepaal zelf wel welke medicijnen ik neem. Ik heb een schijthekel aan antidepressiva want het heeft mij bijna mijn lieve broertje gekost, mooi niet dat ik die troep binnen wil krijgen. Ookal is het een heel klein beetje, dat zijn mijn principes en daar gaat niemand mee lopen klooien. Wat denken ze wel niet..

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:32

Klopt toen ik geboren werd zat er fluoride in het leidingwater van Rotterdam. Ik kon niet tegen dit water. Mijn arme vader heeft zich lam gesjouwd met flessen water die een collega van hem, die in Den Haag woonde, dan iedere dag mee naar het werk nam. Spa blauw lag toen nog niet in de schappen.

Maar denk niet dat ze zoiets stoms nog eens in NL zullen proberen hoor.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:32

Zullen we eerst eens even afwachten of dit waar is, Redrumfox?

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:34

Shadow0 schreef:
Zullen we eerst eens even afwachten of dit waar is, Redrumfox?

Ik heb het topic wel gelezen hoor, en ik weet ook wel dat het niet 100% zeker is. Maar mócht het zo zijn dan is dat mijn mening erover. Hoef toch niet alles erbij te zetten... Dromen

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:35

Ik ben net afgekickt.. zit het straks in me drinkwater... Haha!
Hoop dat dit een grapje is want ik vindt medicijnen in drinkwater toch wel een slecht idee.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:37

Redrumfox schreef:
Ik heb het topic wel gelezen hoor, en ik weet ook wel dat het niet 100% zeker is. Maar mócht het zo zijn dan is dat mijn mening erover. Hoef toch niet alles erbij te zetten... Dromen

Dat voorkomt wel misverstanden Ja En dan is het voor anderen ook nog duidelijker dat dit niet betrouwbaar is. (Verre van!)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:39

Ik hoop dat het niet betrouwbaar is, want het is absurd Nagelbijten / Gniffelen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:43

germie schreef:
En dan is het goed dat er sites zijn die een eigen mening durven te verkondingen.

Ik heb niet het idee dat er een tekort is aan sites die een eigen mening durven te verkondigen: luid, ondoordacht, niet gebaseerd op de werkelijkheid, niet kritisch bekeken en vaak Scheve mond

Ik zou het juist wel verfrissend vinden als meningen NIET zomaar geventileerd worden, maar in plaats daarvan de feiten en bronnen eerst gecheckt worden, zodat die meningen niet als zinloze ballonnetjes in de lucht hangen maar ook daadwerkelijk gebaseerd zijn op iets in de werkelijkheid.

Van Niburu nogal onzorgvuldig om dit zonder meer over te nemen - van speld.nl is wel duidelijk dat het om een parodierende site gaat (niet helemaal mijn soort humor, maar allé), maar Niburu gelooft die onzin volgens mij echt Nagelbijten / Gniffelen

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 18:54

Eh, shadow, de bekende media brullen allemaal dat CO2 de oorzaak van de klimaatverandering is, terwijl er minstens net zo veel onderzoeken zijn die het totaal ontkrachten. Methaanclathraten, veranderende golfstromen, zonnevlekken, aereosolen, zijn minstens, zo niet belangrijker als oorzaak voor het veranderende klimmaaat aan te wijzen.
Ga je alleen maar nu.nl, dvhn.nl, telegraaf.nl e.d. af, dan krijg je echt eenzijdige berichtgeving.
Het is niet zo dat ik meteen in chemtrails, en HAARP geloof, maar ik vind het wel heel erg raar dat in de normale media hierover compleet gezwegen wordt.
En het baarmoederhalskankervaccin is ook een heel duidelijk voorbeeld van leugens: ze wilden het al invoeren, terwijl het niet eens goed getest was op veiligheid op 12-jarigen. De lobby van de farmacie was ook weer erg groot. De resultaten waren zeker minder lovend dat eerst verkondigd werd.
De eerste berichten over negatieve bijwerkingen heb ik gelezen op juist de kritische sites, niet op de reguliere sites.

Ik kan me echter niet voorstellen dat ze werkelijk weer iets door het drinkwater willen gooien, maar ik heb het stuk eigenlijk geplaatst om de discussie aan te wakkeren. Niet om te praten over bepaalde bronnen.
Maar misschien moet ik nog maar een topic starten over de waarheid achter chemtrails en HAARP en ufo's , enz in combinatie met bepaalde nieuwssites.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:55

De makers van Niburu zijn mensen die nogal sterk in complot theorieën geloven. Volgens hun worden er door vliegtuigen chemicalieën gesproeid, waardoor de wereldleiders ons rustig en onderdanig houden. Worden UFO-meldingen onder de tafel geveegd, omdat de wereldleiders dan hun verdeel- en heerspolitiek niet meer kunnen spelen etc. etc.

Deze ongefundeerde verdachtmaking past prima in dat rijtje, en ik geloof er dus ook niet echt in.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 19:02

germie schreef:
Ga je alleen maar nu.nl, dvhn.nl, telegraaf.nl e.d. af, dan krijg je echt eenzijdige berichtgeving.

Dat doe ik dan ook niet, ik ben wel wijzer Lachen

Maar een parodiesite als daadwerkelijke bron nemen, en het dan nog serieus nemen ook, da's nog veel minder slim.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 19:04

Shadow0 schreef:
germie schreef:

Dat doe ik dan ook niet, ik ben wel wijzer Lachen

Maar een parodiesite als daadwerkelijke bron nemen, en het dan nog serieus nemen ook, da's nog veel minder slim.

eh, ja, daar ben ik het mee eens. Maar als 1 aprilgrap zou zo'n bericht niet misstaan. Vork

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 19:13

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 19:17

lijkt me sterk dat ze zoiets doen, denk alleen al eens aan de kids en dieren die ook leidingwater drinken.
en al dat douche en bad water, weggegooid goed dan toch?
en de was en afwas, zullen er vast positief gestemd van worden Tong uitsteken

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 19:18

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 21:25

Nauwelijks voor te stellen dat dit echt een serieus plan is.
Het zal wel een verzinsel zijn van de een of ander.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 21:26

Ik kan me niet voorstellen dat dit echt ga gebeuren, dat is echt ziek!

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 21:29

mag hopen dat het een geintje is

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 14:55

of het nu een geintje is of niet
er word in de huidige maatschappij zoveel medicijnen gevreten dta er in het drinkwater van drukbevolkte gebieden toch wel sporen van anti depressiva, pijnstillers, antibiotica en hormoonpreparaten te vinden zijn Clown

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 16:42

Sonja_vR schreef:
of het nu een geintje is of niet
er word in de huidige maatschappij zoveel medicijnen gevreten dta er in het drinkwater van drukbevolkte gebieden toch wel sporen van anti depressiva, pijnstillers, antibiotica en hormoonpreparaten te vinden zijn Clown

als je uit het riool drinkt wel ja ROFL