Politie schiet ontsnapte stier dood op A7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 15:51

Uitgegeven: 6 november 2008 13:19
Laatst gewijzigd: 6 november 2008 13:23

LEEK - De politie heeft donderdagochtend op de snelweg A7 in de buurt van het Groningse Leek een stier doodgeschoten. Het beest wist even daarvoor te ontsnappen uit een slachterij in het nabijgelegen Tolbert, zo meldde de politie donderdag.

De politie zette de weg af om de stier te vangen. Toen het beest naar de andere rijbaan dreigde te rennen, besloot de politie het dier aan te rijden. Omdat de stier vervolgens weer wist op te krabbelen, zagen de agenten geen andere mogelijkheid dan hun pistool te pakken.

"De stier zou toch al geslacht worden", nuanceert een woordvoerster.

www.nu.nl
====================

Ik begrijp wel dat er waarschijnlijk geen andere mogelijkheid was maar sorry vind het wel verschikkelijk dat er zo over de dieren gepraat en omgegaan wordt.

Bluebontje

Re: Politie schiet ontsnapte stier dood op A7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:55

Ik snap best dat ze hem hebben neer geschoten. hij had heel veel schade en leed kunnen veroorzaken.
Maar in mijn ogen hadden ze beter meteen kunnen schieten, ipv hem aan te rijden. Dat had het dier nog meer stress bespaard.

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:56

Wat ik op het nieuws hoorde is dat hij in de middenberm stond en dat ze hem toen neergeschoten hebben? Dus niks aanrijden?

bonzjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:59

Dit had ik ook gedaan als ik die stier was Clown jammer dat zijn poging niet lukte... Tong uitsteken

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:59

Wat als ze hem eerst hadden gevangen? Dan had hij waarschijnlijk weer opgeladen geworden en alsnog naar het slachthuis gebracht zijn.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:01

Ik denk dat BB bedoeld dat ze de juiste keuze hebben gemaakt door hem af te schieten ipv aan te laten rijden door het af te wachten... of dat ze bedoeld dat ze de weg afgesloten hebben om hem te vangen?

Edit: Verkeerd gelezen. Lees nu pas dat ze hem eerst aangereden hebben alvorens te schieten, beetje debiele actie.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:04

Ik vind het wel een goede actie, stel dat de kogel de stier mist en een mens raakt. Ik vind het heel sneu maar wel goed opgelost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:06

Tja, sneu voor de stier maar dit is beter dan enkele verkeersdoden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:07

Beestje weet er niet meer van gelukkig...
Je moet toch wat op zo'n moment denk ik. Het eerst wat in mij zou opkomen als ik nog in de auto zat was erop afrijden in de hoop dat je het in 1 keer dood.
Lijkt mij beter dan op een wegrennend dier te mikken...

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:09

Bluebontje schreef:
Ik snap best dat ze hem hebben neer geschoten. hij had heel veel schade en leed kunnen veroorzaken.
Maar in mijn ogen hadden ze beter meteen kunnen schieten, ipv hem aan te rijden. Dat had het dier nog meer stress bespaard.

Hier ben ik het mee eens Ja

Hadden ze echt de illusie dat je met max. 1500 kilo auto een stier van 900 kilo om kan leggen? Je versuft hem alleen en breekt hoogstens z'n poten, dan vind ik afschieten een stuk diervriendelijker.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:11

Maar is het niet heel erg lastig om een wegrennend dier neer te schieten, je kijkt immers tegen zijn kont aan Nagelbijten / Gniffelen

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:14

Hij dreigde te gaan rennen, dat kun je op 2 manieren opvatten --> dat hij stilstond en weg wilde of dat hij al rende en af wilde draaien. Dat wordt uit het verhaaltje niet duidelijk.

Maar om te schieten is het idd wel een voorwaarde dat hij stil staat Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:19

Ach, wellicht heeft hij het nu beter als tijdens zijn leven... Ach gut

Arm beest. Sneu dat ie met zoveel stress aan zijn einde heeft moeten komen.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:23

Ik vond het verbijsterend om te lezen dat ze er maar gewoon met een auto op in rijden in de hoop dat hij dood gaat. Dat lijkt me een hele, hele pijnlijke manier om aan je einde te komen. En het dan maar goed proberen te praten door te roepen dat hij toch wel dood gegaan zou zijn Frusty Me dunkt dat de manier waarop toch wel wat uitmaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:25

Narya, het is een erg drukke vierbaansweg, ik denk niet dat ze veel tijd hebben gehad eerlijk gezegd, om iets anders te bedenken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:34

Narya schreef:
Ik vond het verbijsterend om te lezen dat ze er maar gewoon met een auto op in rijden in de hoop dat hij dood gaat. Dat lijkt me een hele, hele pijnlijke manier om aan je einde te komen. En het dan maar goed proberen te praten door te roepen dat hij toch wel dood gegaan zou zijn Frusty Me dunkt dat de manier waarop toch wel wat uitmaakt.

echt dom ook .. echt DOM..
heb je weleens een auto gezien die op een paard is geknald? Zelden overleven de bestuurders het.. auto is dan helemaal total loss!!

Laat staan bij een stier.

dus blijkbaar hebben ze niet zo hard gereden, anders hadden ze zelf wel wat.

En dat betekent dat ze blijkbaar de stier alleen zijn poten hebben gebroken oid.
Echt vreselijk zielig, hoe kun je nu zo dom zijn. Knal m dan gelijk neer.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:55

Narya schreef:

Ik kreeg ook rillingen bij het verhaal, echt afschuwelijk.

Het dier zal gerend hebben voor z'n leven en wordt op zo'n beestachtige wijze 'uitgeschakeld', heel dieronterend, bah.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:01

Had hem dan inderdaad meteen doodgeschoten. De weg was toch al afgezet Lips are sealed Schandalig dat ze probeerden om hem dood te rijden. Kom op zeg, het gaat over een STIER. die heb je niet zomaar dood, en idd hadden ze zelf wel wat gehad als ze hard genoeg hadden gereden om hem dood te krijgen Nagelbijten / Gniffelen Dat hij weer onhoog kwam lijkt me dus niet echt iets wat niet verwacht kon worden Nors opkijken

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:03

Ik had ook echt zoiets van, je gaat zo'n beest toch niet aanrijden? Daar schiet je toch niets mee op? Arm stiertje, ik hoop dat hij het nu beter heeft.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:05

misschien is dat aanrijden wel per ongeluk gegaan? verslaggeving moet je ook niet altijd 100% op vertrouwen. Neem aan dat de politie ook weet dat je een stier niet dood door aan te rijden... Maar goed, misschien was er ook gevaar voor mensen dus wat moesten ze anders....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:07

Als hij wel aan het heen en weer rennen was, dan kan ik mij wel heeeeeel goed voorstellen waarom je het eerst probeert met een auto. Schieten op een groot, rennend dier is verrekte lastig! Als je mist is het alsnog l*llig...

Dit is waarschijnlijk echt een noodgreep geweest van: wij moeten nu iets doen! Maakt niet uit wat! Als hij maar niet verder rent.

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:10

Denk maar niet dat ik in mijn autootje op een stier van een paar 100 kilo durf in te rijden Nagelbijten / Gniffelen Stoere agenten zaten in die auto.. (ben benieuwd hoe verschrikkelijk beschadigt die ervan af is gekomen)

Sneu voor het beestje , maar gelukkig heeft zijn stress maar kort geduurt.. Ach gut

edit:

hier een bericht met foto ..
[NM] Ontsnapte stier doodgeschoten op A7

Zoals je ziet was het nog maar een kleintje.. (ik zag een heel groot beest voor me in mijn fantasie Clown )

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:15

Ik had hem idd ook iets groter verwacht ROFL

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:16

dát was de wilde stier? Haha!
Ik had écht een veel grotere stier verwacht!
Kan mij nog wel iets bij voorstellen dat ze dachten dat ze hem nog wel dood konden rijden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:19

Plien91 schreef:
Ik vind het echt ronduit BELACHELIJK dat de politie het arme dier probeerde te doden door hem aan te rijden. Super gevaarlijk voor de politie + omstanders, zeker omdat hij daarna weer opkrabbelde, maar nog veel zieliger voor de stier.. Geen leuke manier om aan je einde te komen.
Snap écht niet dat ze het beestje niet onmiddelijk hebben afgeschoten..

oh dat is een mestkalf nog....
maar dan nog is het dom.. je snapt zelf ook wel dat zo'n beest niet in 1 keer doodgaat