sex sells avro

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamer_S

sex sells avro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 10:58

Ik zat ff de herhaling te bekijken van sex sells, een progamma over hoe jongeren over sex denken enzo.
Weet niet of het hier goed staat en of er al een topic over loopt maar kon er niks over vinden, maar hoe denken jullie daar over?
Zat eigelijk best wel met m'n mond open te kijken, meiden van 12 13 jaar die al sex hebben. Meiden die gewoon sex hebben in ruil voor dingen en jongens die sex 'net zo bevredigend vinden als een hamburger eten' en geen liefde willen.
Letterlijk werd er ook gezegd; als een meisje met mij uitwil zal ze toch eerst sex met me moeten hebben anders ga ik nergens met haar heen.

Nou is het niet zo dat ik heilig ben ofzo maar dit vond ik toch wel uhmm shocking zeg maar..

Anoniem

Re: sex sells avro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:05

Heb het programma niet gezien, maar had het hier toevallig gister nog met m'n moeder over. Idd wat jij zegt.. op je 12e/ 13e ontmaagd worden is tegenwoordig normaal. En als je op je 12e nog nooit gezoend hebt.. nooh.. dan ben je wel heel laat. Laatst vertelde een meisje van 13 heel trots tegen me dat ze met een jongen was gegaan die een scooter had. Die moest dus een jaar of 16 zijn. Dat vind ik toch wel een verschil op die leeftijd.. En bij jongens van 16 blijft het ook vaak niet bij zoenen, al is het maar om stoer te doen voor z'n vrienden. En ja, zo'n 13-jarig meisje durft ook geen nee te zeggen vaak omdat ze bang is om hem kwijt te raken, of wil weer stoer doen voor haar vriendinnen. En de liefde is dan idd héél ver te zoeken...

Ik ben ook niet heilig hoor, maar ik denk dat je eigenwaarde heel erg ver te zoeken is als je jezelf op die manier die jij zegt verkoopt, en zéker op die leeftijd als je nog helemaal niet weet wie je bent, wat je wil en hoe je in het leven staat.

Interessante discussie wel dit, weet namelijk dat er veel verschillende meningen over zijn. Ja Ben benieuwd.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 11:11

Ja je merkt inderdaad dat liefde en sex niet meer samen gezien worden. Dat is op zich soms niet erg als je er beide duidelijke afspraken over hebt gemaakt en als je er oud genoeg voor bent idd.

in dit progamma was zelfs een jongen die zei dat hij op zijn ZEVENDE al ontmaagd was en dat een meisje of een mooi gezicht of een mooie kont moet hebben en dat ze anders op kan donderen.
toen de verslaggeefster vroeg of hij welleens had gehoord van respect voor vrouwen was zijn antwoord; jah euhh.. ik mishandel ze niet,ik sla ze niet ofzo.

Verward Rolleyes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:18

Bloos!.

Erg....

Dat het los van elkaar gezien wordt okee, maar idd wat je zegt. Als je er oud genoeg (geestelijk en lichamelijk volwassen) voor bent. En niet als je nog nieteens weet wat echte liefde is iedereen bespringen voor de fun. Nagelbijten / Gniffelen

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:34

ik het gister ook gezien.

dat meisje van 13 die met teveel in haar mik sex met een jongen heeft gehad waar ze helemaal weg van was.
Terwijl die jongens meestal op iets anders uit zijn.
En mensen die al op 7 jarige leeftijd al sex hebben Bloos
en dan die kelder boxen.
ik vind het echt belaggelijk.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:41

Als toekomstig pedagoog weet ik dat zulke dingen spelen.
Maar mijn god, deze reportage.
inderdaad, dat jongetje die op zijn 7e al sex had in een kelderbox

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:37

Echt shocking!! Niet normaal meer!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:45

Waar kan ik de herhaling kijken, ik heb het gemist, maar ben toch wel erg nieuwsgierig hoe verknipt de jeugd tegenwoordig is.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:47

uitzendinggemist.nl

Ik heb hem daar ook net gekeken. Vind het wel behoorlijk shocking, maar denk dat ze ook wel de meest 'radicale' er uit gehaald hebben hoor.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:48

Ik vond het wel komisch om te zien dat een jongen over een meisje van 13 dat naast hem stond zei dat elke jongen haar wel kon krijgen. Vervolgens besefte het meisje volgens mij dat iedereen haar als een enorme prutsmuts zag en liep ze huilend weg Clown

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:39

Ik vond het ook heel schokkend om die verhalen te horen. Die meisjes uit het westen waren wel degelijk, die trapten niet met 2 benen ergens tegelijk in. Ik snap niet dat ze het normaal vinden om maar met Jan en Allemaal een nummertje te maken. Ik zou er niet aan moeten denken. Net wat dat meisje zegt ; Als een meisje het doet met 10 verschillende jongens is het een prutsmuts en als een jongen hetzelfde doet maar dan met meisjes dan is het vreselijk stoer. Ik vind dat me daar maar eens vanaf moeten want het is precies hetzelfde. Van een jongen wordt het wel geaccepteerd en van een meisje niet. Dat is pure discriminatie. De jongens en meisjes verkopen zich wel heel goedkoop!!! En die moeder van het meisje vond het nog heel normaal ook. Dan geef je dat kind wel een vrijbriefje als je dat zo gaat vertellen op de TV. En dan zijn ze er ook nog op tegen dat het wordt uitgezonden. Bezint eer ge begint!!!
Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik vreselijk ouderwets ben en dat sex iets is wat je alleen maar doet met je partner.
Ik zou die jongen van 18 jaar uit Goor opsporen als ik die ouders van het meisje was want die is gigantisch strafbaar. Maar ja, een meisje van 13 hoort nog niet thuis in een uitgaanscentrum en ze mag nog helemaal geen alcohol. Maar ja, wat ik al zei, ik ben ouderwets!!

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:44

even een stipje, ik ga ff de uitzending kijken voor ik reageer

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:46

Tja, als je als ouders je dochter van 13 uberhaubt laat uitgaan ben je zelf net zo fout!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:47

odetteke schreef:
Ik vond het wel komisch om te zien dat een jongen over een meisje van 13 dat naast hem stond zei dat elke jongen haar wel kon krijgen. Vervolgens besefte het meisje volgens mij dat iedereen haar als een enorme prutsmuts zag en liep ze huilend weg Clown

Dan heb jij een raar gevoel voor humor. Ik vond het namelijk ontzettend erg om te zien hoe dat meisje begon te beseffen hoe fout ze is geweest. Ik vind je opmerking echt heel achterlijk Vork

Verder vond ik het een schokkende documentaire, ik was 16 dat ik met een jongen naar bed ging, en het was zo leuk en fijn. Dat gun ik ieder meisje (en jongen).

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:52

odetteke schreef:
Tja, als je als ouders je dochter van 13 uberhaubt laat uitgaan ben je zelf net zo fout!

Het was een jongerencentrum, dat noem ik geen uitgaan

Heb jij uberhaupt wel wat van de documentaire gesnapt?

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:58

Nou, als je 13 bent en je bent blijkbaar zo dom dat je niet ziet dat iedereen misbruik van je maakt en je beseft het pas als iemand het recht in je gezicht zegt en je bijna begint uit te lachen vind ik dat enerzijds triest, maar aan de andere kant ook wat komisch... het is een soort leedvermaak Bloos Het meisje heeft zo hard haar best gedaan om er bij te horen, vrienden te krijgen en gerespecteerd te worden dat ze juist niet gerespecteerd wordt.

En euh, een jongerencentrum waar veel alcohol gedronken wordt noem ik een uitgaansgelegenheid. Als ik een dochter van 13 had zou ze misschien naar een kinderdisco mogen als ik weet met wie ze gaat, wat voor mensen er komen, wie haar vrienden zijn, en dan zou ik haar om half 10 ophalen ofzo, want meisjes van die leeftijd horen mijns inzien gewoon om 10 uur naar bed in het weekend. Als ik dan zou merken dat ze gezopen heeft mag ze een volgende keer niet meer.

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:59

MarcoBorsato schreef:
odetteke schreef:

Het was een jongerencentrum, dat noem ik geen uitgaan

Heb jij uberhaupt wel wat van de documentaire gesnapt?

Voordat er misverstanden ontstaan. Jullie hebben het hier niet over hetzelfde Knipoog Dat meisje geeft aan een keer naar een andere plek geweest te zijn, daar werd niet naar leeftijd gekeken, en kreeg ze gewoon alcohol. Op die avond is ze ook door die jongen ontmaagd Knipoog

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:02

Ik zou er zelf toch niet graag zo op tv over praten hoor Bloos Weet meteen heel nederland alles over je...

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:06

Ik zelf 14, denk nog geen eens aan zoenen bah Clown
Heb de documantaire niet gezien (ga hem zo kijken!).Maar als ik dit lees, lijkt wel of de ouders het juist toejuichen Bloos!
Maar niet uitgaan op je 14 vindt ik wel kunnen hoor Ja Ben al erg zelfstandig en denk echt goed na voor ik iets doe LachenEn jongens die zich niet kunnen bedwingen mogen van mij in therapie, das toch niet gezond

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:09

odetteke schreef:
Nou, als je 13 bent en je bent blijkbaar zo dom dat je niet ziet dat iedereen misbruik van je maakt en je beseft het pas als iemand het recht in je gezicht zegt en je bijna begint uit te lachen vind ik dat enerzijds triest, maar aan de andere kant ook wat komisch... het is een soort leedvermaak Bloos Het meisje heeft zo hard haar best gedaan om er bij te horen, vrienden te krijgen en gerespecteerd te worden dat ze juist niet gerespecteerd wordt.

Als je de hele docu zou hebben gezien/gesnapt zou je zien dat ze niet werd uitgelachen door die jongen, maar dat hij het zei om haar te beschermen, niemand werd uitgelachen Gestoord Bovendien is het niet komisch, punt. Iemand die zo onzeker is dat ze dingetjes tegen haar zin doet, en daar verdrietig van wordt, dat is verschrikkelijk sneu en totaal niet om te lachen, in de verste verte niet. Waar zit je verstand, damn...

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:11

kun je dit ook op internet bekijken bij programma gemist?
ben wel benieuwd opzich.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:12

IMO werd ze inderdaad zo emotioneel, omdat ze toen pas besefte dat het echt tegen haar zin in was en dat ze dus eigenlijk gewoon verkracht/misbruikt is. (en eerder stopte ze dat 'weg' en was het 'oh zo stoer dat ze al sex gehad heeft')

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:14

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:15

Als je als jongen dat zegt om haar te beschermen, zeg dat dan persoonlijk in een serieus gesprek, zonder camera's en honderduizenden tv-kijkers er bij. Nu staat dat meisje niet alleen in de vriendengroep, maar ook in heel nederland bekend als prutsmuts. Met de manier en het lachje waarmee hij dat zei vond hij het gewoon leuk om te vertellen.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:16

MarcoBorsato schreef:
Bovendien is het niet komisch, punt. Iemand die zo onzeker is dat ze dingetjes tegen haar zin doet, en daar verdrietig van wordt, dat is verschrikkelijk sneu en totaal niet om te lachen, in de verste verte niet. Waar zit je verstand, damn...

Wat komisch is en niet mag iedereen voor zelf bepalen gelukkig Knipoog