Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lammie2701 schreef:bij ons is het precies zo, ik geef je helemaal gelijk...eigenlijk zouden die hoge heren eens een week met ons mee moeten werken/lopen...dan kunnen ze zien wat ze allemaal doen en waar de clienten dus de dupe van worden...(ik werk met verst. gehandicapten)
IndianLady schreef:Amenen dit is exact de reden waarom ik er na bijna 5 jaar mee ophoud. Ik wil niet langer op deze manier werken. Ik werk dan weliswaar in de thuiszorg, maar de uitdaging is eraf.
lammie2701 schreef:bij ons is het precies zo, ik geef je helemaal gelijk...eigenlijk zouden die hoge heren eens een week met ons mee moeten werken/lopen...dan kunnen ze zien wat ze allemaal doen en waar de clienten dus de dupe van worden...(ik werk met verst. gehandicapten)
En dan vooral waar we tegenaan lopen dankzij hoger hand.
NoGo schreef:Ik werk nu al 2 jaar met redelijk veel plezier in de zorg maar er zijn steeds meer dingen die me gaan tegenstaan en ben nu dan ook op zoek naar ander werk (over reden mag ik niet uit wijden).
Ik kan me er zo kwaad om maken dat de overheid steeds maar geld naar het buitenland brengt voor oorlogen of arme mensen terwijl er in Nederland zoveel mensen zijn die naar de voedselbank moeten of zo zuinig moeten leven dat kinderen in te kleine kleren lopen en blij zijn als ze wat nieuws krijgen.
Ouderen zitten tegenwoordig in een kamertje van 3 bij 3 en worden 1 x in de week gewassen.
Zo wil je je vader of moeder die altijd hard gewerkt heeft toch niet tot zijn of haar einde laten komen???!!!
Over moet bezuinigd worden of er lopen op de werkvloer mensen die geen hart hebben voor de medemens maar verplicht zijn te solliciteren en in de zorg worden aangenomen wegens tekorten.
Resultaat koffie drinken en roken is belangrijker dan wassen en de helpende hand bieden.
Als je dan al mensen heb die wel met plezier werken dan kunnen ze vaak de werkdruk niet aan met als resultaat ziekte.
Ook wij hebben weer te horen gekregen dat we moeten bezuinigen, onze gasten komen al zo weinig buiten hoe kan dat ook anders als je alleen staat en er voor de rest protocollen zijn dat ze niet alleen op de groep mogen blijven???
Het valt me op dat er tegenwoordig (al zal dat vroeger ook wel zo geweest zijn) niet meer naar de clienten worden gekeken terwijl dat wel is wat de instelling vaak naar buiten toe uitstralen.
Resultaat clienten worden op groepen geplaatst waar ze binnen een half jaar weer moeten vertrekken, dat betekent weer spanning.
Er is enige tijd geleden een campagne geweest over een oude vrouw die in bh en onderbroek op tv stond te zeggen dat Annie? weg moest omdat ze te duur was en ze nu zoveel onbekende mensen zag die haar waste enz dat ze zich net zo goed gelijk voor heel nl kon uitkleden.
Waarom doet de overheid hier niets mee maar bedenken ze steeds meer dingen waar ze totaal geen verstand van hebben.
Ze weten niet hoe het er op de werkvloer aan toe gaat, maar wat ik me dan ook afvraag waar zijn hun ouders?? zouden die ook zitten in een kamer van 2 bij 2 die 1 x in de week worden gewassen doordat zij weer bedacht hadden dat ze maar moesten bezuinigen in de zorg!!!
Er is nog zoveel wat ik zou willen zeggen maar zie alweer dat het een steeds langer verhaal word, ben het alleen zo zat dat ik het even van me af moest typen.
Sorry als het een beetje warrig overkomt……
Welshcobfan schreef:Hoeveel verdien je ongeveer in de zorg? 1400?