Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Redrumfox schreef:Niet de wereld, wel de maatschappij wat betreft de economie.
Cassidy schreef:Amerika heeft al heel erg lang teveel in de melk te brokkelen gehad, iedereen keek naar Amerika, terwijl het daar al langer niet goed gaat en er bijzonder inefficient gewerkt werd en wordt. En idd, Amerika is ziek, dus wij worden verkouden. Waait wel weer over. Je moet het alleen even uitzieken
Cassidy schreef:Amerika heeft al heel erg lang teveel in de melk te brokkelen gehad, iedereen keek naar Amerika, terwijl het daar al langer niet goed gaat en er bijzonder inefficient gewerkt werd en wordt. En idd, Amerika is ziek, dus wij worden verkouden. Waait wel weer over. Je moet het alleen even uitzieken
Sieppus schreef:Ik denk dat Amerika een van de meest ziekelijke landen ter wereld is!! En het zo goed speelt dat de rest van de wereld erin trapt.... Tja, was er al over uit toen ik een documantaire zag over 9-11....Dat het voor opgezet was door Bush(een heel verhaal). Zeker een aanrader.
En nu dit hele gedoe weer, ze hebben straks vast een of andere oplossing voor het hele verhaal.
http://bizniz.blog.nl/terrorisme/2006/0 ... _met_video
Karl66 schreef:Ik lees hier een aantal flink kort door de bocht reacties. Het grote probleem achter de huidige kredietcrisis zijn niet de subprimes, maar de systeembanken (de grote banken zoals de ING, Rabobank, Fortis etc. hier in Nederland) die veel te veel risico's hebben genomen om hun winstmarges te verhogen.
Als deze hypotheken waren ondergebracht waar ze horen, bij investeringsbanken, die vanuit hun aard veel risicovoller te werk gaan, dan waren er een paar van die banken failliet gegaan en had er geen haan naar gekraaid. Maar omdat wereldwijd de systeembanken dezelfde risico's gingen nemen vanwege de grote winsten en tegelijkertijd de evengrote verliezen die mogelijk waren maar even vergaten, daarom zitten we nu met een wereldwijd probleem. En het zijn net zo hard de europese en aziatische systeembanken, die dezelfde risico's als de amerikaanse systeembanken hebben genomen.
De VS is vooral een economische grootmacht en dat komt omdat wij (en de rest van de wereld) heel veel geld aan de VS verdienen. Als het daar slechter gaat, dan verdienen we minder aan hun en daardoor hebben ze zo'n invloed op de wereldeconomie en dus zoveel macht.
Sieppus schreef:Ik denk dat Amerika een van de meest ziekelijke landen ter wereld is!! En het zo goed speelt dat de rest van de wereld erin trapt.... Tja, was er al over uit toen ik een documantaire zag over 9-11....Dat het voor opgezet was door Bush(een heel verhaal). Zeker een aanrader.
En nu dit hele gedoe weer, ze hebben straks vast een of andere oplossing voor het hele verhaal.
http://bizniz.blog.nl/terrorisme/2006/0 ... _met_video
kekavo schreef:Misschien toch een juiste voorspelling geweest?
milo schreef:als amerika failliet is en moet gaan lenen bij china of rusland wordt ik een tikkie bang...
liever nog amerika als wereldmacht dan 1 van deze twee landen.
Maar amerika heeft zijn zaken niet op orde. door hun landgenoten voor te liegen en te bedriegen ( torenhoge leningen aansmeren met valse papieren) zitten ze nu dik in de problemen. deze credietcrisis is veroorzaakt door de grote banken, en wat doet amerika? we pompen er nog eens zoveel miljoen in!!! echt, corrupt als maar kan, daar zijn ze wel goed in..