Het vakantiehuis van onze aanstaande koning!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Het vakantiehuis van onze aanstaande koning!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 08:08

Onze as koning wil een vakantiehuis........ mogen wij petaluh!

Is het nou niet een beetje gek dat er mensen onverzekerd rondlopen in dit land omdat ze de premie's niet kunnen betalen, dat er mensen in de rij staan bij de voedselbank...... en onze koning een vakantiehuis in Mozambique kan kopen met de bijbehorende beveiliging..... en dat wij dat moeten betalen?
Laatst bijgewerkt door Ann op 09-10-08 09:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel duidelijker gemaakt.

Siggislief

Re: het huis van onze as koning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 08:16

Ze hebben f*cking veel geld!! En wij moeten het betalen? Wij zijn gek zeg!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 08:20

dat bedoel ik, ergens gaat er hier toch echt wat verkeerd zegmaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 08:29

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-04-23 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 08:35

ik vind het niet kunnen dat we dit moeten betalen... dat is ons geld en moet nuttig worden besteeds en voor de wijsneuzen dit vind ik niet nuttig maar nutteloos en voor eigen plezier.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 08:41

ze hebben genoeg eigen geld...waarom moeten wij daar aan mee betalen?
ook de beveiliging moeten ze zelf maar ophoesten,dit is echt van de gekke!!!
Maar wel allemaal weer met oranje vlaggetjes staan op 30 april .....niet vergeten hoor!!!!!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 08:43

Wij werken voor onze centen, en volgens mij zitten zij gewoon een beetje bij sommige dingen gewoon op hun gat en doen geen ene moer!
En bij hun rollen de centen gewoon in hun broekzak en bij ons niet!
Dus ik vind het onzin om te gaan betalen HUN huis, dan mogen wij vind ik als wij het moeten betalen.. Ook van het huis genieten niet alleen hun!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 08:46

Dat gaat gewoon van zijn eigen geld hoor. Hij heeft zat geërfd van Juliana, dat gebeurt niet van onze belastingcenten

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 08:47

Ach, zie het als ontwikkelingswerk. Niet alleen laten ze een vakantiehuis bouwen, maar er komen ook scholen, een gemeenschapshuis en een hotel. En dit betekent dus scholing en werkgelegenheid voor de lokale bevolking.

Ik kan me er echt niet over opwinden Haha!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 08:48

Bah, ik vind persoonlijk dat het koningshuis mag verdwijnen en de belasting die we nu aan het koningshuis betalen, bij minimaal de helft aan goede doelen gegeven mag worden. Zo is het tenminste wél wat waard, en helpt iedereen automatisch aan betere wereld, toch?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 08:51

Billy schreef:
Dat gaat gewoon van zijn eigen geld hoor. Hij heeft zat geërfd van Juliana, dat gebeurt niet van onze belastingcenten

waarom kan balkenende dat in de kamer dan niet zeggen??
Dat is dus niet waar....wij gaan dat betalen.
Je had het debat van de tweede kamer even moeten volgen...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 08:54

lies schreef:
Ach, zie het als ontwikkelingswerk. Niet alleen laten ze een vakantiehuis bouwen, maar er komen ook scholen, een gemeenschapshuis en een hotel. En dit betekent dus scholing en werkgelegenheid voor de lokale bevolking.

nederland betaalt al 2x zoveel aan ontwikkelingshulp dan welk land dan ook....
eerst maar eens ontwikkelingshulp in nederland doen lijkt mij....in de bejaardenzorg is nog wel iets te doen denk ik...

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 08:55

ik vind ons koningshuis prachtig en een mooie vertegenwoordiging van ons land.
zou niet willen ruilen met hun en hun leven leven, écht vrij om te doen en laten wat ze willen zijn ze nooit.
vind dus ook dat dat best iets mag kosten.
kan alleen nergens terugvinden dat de staat voor dat vakantiehuis zou betalen, alleen dat er sprake was/is van één of ander omkoopschandaal (en dat de SP daar opheldering over wilde), heb je daar misschien ook een bron van?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 09:23

lies schreef:

en onze lokale bevolking dan? jeweetwel die mensen die in de rij staan bij de voedseldbank enzo?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 09:32

geerke schreef:
lies schreef:

nederland betaalt al 2x zoveel aan ontwikkelingshulp dan welk land dan ook....
eerst maar eens ontwikkelingshulp in nederland doen lijkt mij....in de bejaardenzorg is nog wel iets te doen denk ik...

Nederland geeft echt lang niet zoveel als bijv. de Verenigde Staten (procentueel). Er is een norm vastgesteld door de VN, waar Nederland zich aan houdt.

Citaat:
en onze lokale bevolking dan? jeweetwel die mensen die in de rij staan bij de voedseldbank enzo?

Ja, wat is daarmee? Wil je zeggen dat ik bedoel dat we die maar in de kou moeten laten staan, omdat ik me niet kan opwinden over een vakantiehuis, wat weer mogelijkheden biedt voor de lokale bevolking van Mozambique?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 09:37

KiWiKo schreef:
lies schreef:

Die moeten gewoon werk zoeken ipv hun hand ophouden Knipoog

garny95

Re: Het vakantiehuis van onze aanstaande koning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 09:38

ze krijgen toch al zoveel miljoen per jaar, laat ze het daar van betalen.

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 09:40

Billy schreef:

Hoe kwam Juliana aan dat geld?

Ik ben ook tegen het koningshuis. Ik vind het een grote poppenkast.

Ik zal me er noiot over opwinden en het is niet persoonlijk want ik vind Maxima echt een schatje, maar als er ooit gestemd mag worden over het koningshuis dan ben ik tegen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 09:43

Vergis je niet in de internationale invloed dat het koningshuis heeft. Het is absoluut geen poppekast.
Daar bij, is een republiek nou zoveel beter?
Denk je dat de kosten daaarvan minder zijn dan van een koningshuis?
Kijk eens hoeveel miljoenen er omgaan in de campagnes voor presidenten in Amerika en Frankrijk bijv.......

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 09:46

Ik kan me er eerlijk gezegd niet echt over opwinden. De Nederlandse belastingbetaler betaalt sowieso al voor het koningshuis, dus ik begrijp niet dat er dan al niet veel eerder geklaagd is.

Bovendien behoor ik niet meer tot de Ned. belastingbetaler Haha! .

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 10:40

Ik vind dat we best belastingelden in zo'n vakantiehuis mogen steken.
De huizen waar de leden van het koningshuis wonen, zijn niet zozeer "hun" huizen. Ze zijn van de staat en vertegenwoordigen Nederland. Alles moet er representatief uitzien.
De leden van het koninklijk huis leiden zelf ook hun eigen leven niet, je zou ze goed kunnen vergelijken met hun huizen, in zekere zin zijn ookzij van de staat. Niet echt een leven dat ik zou willen leiden, en best kans dat ze dat zelf ook niet zouden willen als ze hadden mogen kiezen.

Als er ooit de vraag komt over of Nederland een monargie blijft of een republiek wordt, stem ik voor monargie. Van mij hoeft die hele poppekast niet, zoals ze nu in Amerika hebben om een nieuwe president te kiezen. Ook dat kost belachelijk veel geld.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 17:14

kekavo schreef:
Ik vind dat we best belastingelden in zo'n vakantiehuis mogen steken.
De huizen waar de leden van het koningshuis wonen, zijn niet zozeer "hun" huizen. Ze zijn van de staat en vertegenwoordigen Nederland. Alles moet er representatief uitzien.
De leden van het koninklijk huis leiden zelf ook hun eigen leven niet, je zou ze goed kunnen vergelijken met hun huizen, in zekere zin zijn ookzij van de staat. Niet echt een leven dat ik zou willen leiden, en best kans dat ze dat zelf ook niet zouden willen als ze hadden mogen kiezen.

Als er ooit de vraag komt over of Nederland een monargie blijft of een republiek wordt, stem ik voor monargie. Van mij hoeft die hele poppekast niet, zoals ze nu in Amerika hebben om een nieuwe president te kiezen. Ook dat kost belachelijk veel geld.

Nou een doorsnee burger, mag echt niet zomaar het koningshuis binnenkomen. Terwijl iedereen dan weer wél aan die belasting betaald. Dat vind ik dus ook al zo vreemd.. Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 17:34

Ik vind het koningshuis prima hoor, absoluut Lachen Lachen maar ik zou het wel heel prettig vinden als "mijn" centen gaan naar projecten die hier gerealiseerd moeten worden, zoals mensen van de voedselbank, en mensen die hun zorgpremie niet meer kunnen betalen...... alle stille armoede hier!

Weet je, als onze aanstaande koning nou gewoon een ministersloontje had (ok mag iets op, maar niet veel) en geen eigen vermogen (want hemellief als hun alles verkopen wat ze hebben dan kan heel Nederland 50 jaar boven modaal leven) had, dan kan ik het nog begrijpen........ maar nu moeten wij van onze duur verdiende centjes ook nog eens vakantieverblijf bekostigen???????? sorrie hoor, maar zolang het hier in Nederland nog niet ok is........ lijkt het me geen goed plan.

Ik hoop dat hij bij zijn eerste diner in zijn luxe vakantiehuis, even 5 minuten denkt aan al die mensen die niet of heel nauwelijks rond kunnen komen en in armoede leven in zijn land!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 19:49

KiWiKo schreef:
Ik vind het koningshuis prima hoor, absoluut Lachen Lachen maar ik zou het wel heel prettig vinden als "mijn" centen gaan naar projecten die hier gerealiseerd moeten worden, zoals mensen van de voedselbank, en mensen die hun zorgpremie niet meer kunnen betalen...... alle stille armoede hier!

Weet je, als onze aanstaande koning nou gewoon een ministersloontje had (ok mag iets op, maar niet veel) en geen eigen vermogen (want hemellief als hun alles verkopen wat ze hebben dan kan heel Nederland 50 jaar boven modaal leven) had, dan kan ik het nog begrijpen........ maar nu moeten wij van onze duur verdiende centjes ook nog eens vakantieverblijf bekostigen???????? sorrie hoor, maar zolang het hier in Nederland nog niet ok is........ lijkt het me geen goed plan.

Ik hoop dat hij bij zijn eerste diner in zijn luxe vakantiehuis, even 5 minuten denkt aan al die mensen die niet of heel nauwelijks rond kunnen komen en in armoede leven in zijn land!

helemaal met je eens Pling

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 19:56

ook mee eens.
en dat Nederland zo veel geld aan ontwikkelingswerk geeft,terwijl er in NL zelf ook nog zo ontzettend veel mensen zijn die geen cent te makken hebben,vind ik ook nogal krom.
of kijk eens naar mensen in verzorgings/verpleeg huizen.

en we kunnen ons er wel druk om maken,maar dat veranderd niets aan de situatie.
(al heb ik ook wel de balen ervan...)