Stelling; Geld maakt niet gelukkig.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Stelling; Geld maakt niet gelukkig.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 07:15

Naar aanleiding van het topic; De 10 rijkste paardenmensen van NL.

Daar werd een aantal keer met de leus; Geld maakt niet gelukkig gegooid.

Nou, ik kan je vertellen dat ik, en samen met mij een heleboel mensen heel blij zouden zijn met zo'n bak geld. Ik denk dat gled in verre mate heel gelukkig kan maken als je kijkt naar mensen die ziek zijn en met een dure operatie heel ver vooruit kunnen. En die mensen die nog maar net de touwtjes aan mekaar kunnen knopen. En wie heeft nou niet de ultieme droomwens een eigen paard te hebben maar je kan het niet betalen?

Ik vind dat geld wel gelukkig maakt. Het heeft geen effect zoals liefde en vriendschap, maar het maakt alles wel verdomd gemakkelijk.

Wat denken jullie?

XxSultanxX

Re: Stelling; Geld maakt niet gelukkig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 07:20

ik ben het hellemaal met je eens Ja

geld maakt wel gelukkig ...

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 07:29

Geld kan tot op zekere hoogte zeker een bepaald niveau van geluk voor je maken, maar er zijn meerdere factoren die geluk bepalen. Dat is voor iedereen anders, bv:
- Familie/vrienden
- Gezondheid
- Carriere
- Aanzien
- Enz.

Iedereen heeft een andere definitie van geluk en ook andere dingen nodig om zich gelukkig te voelen.

Persoonlijk? Geld zou mijn leven makkelijker maken en daardoor dus voor mij zeker in grote mate geluk kunnen brengen.. maarr ik lever er mijn gezondheid of familie niet voor in Lachen

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 07:54

Geld op zich maakt niet per definitie gelukkig, maar idd, het leven wel een stuk gemakkelijker...

Het echte geluk ligt, voor mij dan, toch wel bij een stelletje aardige mensen om je heen, wat lieve dieren, een beetje gezondheid en de mooie kleine dingen om je heen kunnen waarderen. Dat geld geeft de mogelijkheid de beste spullen voor die beesten, lieve kadootjes voor die aardige mensen en wat gezondheid (een vette verzekering bv, iig geen 150 euro schrik) voor jezelf te kopen.

En jemig, wat heb ik al vaak verzucht, ik wou dat ik rijk was. Vooral als er iemand die me na staat geldzorgen had, of als ik iets heel moois in de winkel zag liggen, geknipt voor die andere ene persoon of als er weer eens een apparaat het leven laat...
(vooral dat laatste, volgens mij weten die krengen gewoon dat het het einde van de maand is)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 11:06

Geld alleen kan niet een reden zijn voor geluk, maar als ik nu een flink bedrag zou winnen zou ik toch wel vreselijk gelukkig zijn Haha!
Het maakt je leven zoveel gemakkelijker!

Ben het dus niet met de stelling eens; geld maakt wel degelijk gelukkig.

kjoetieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 11:08

geld maakt niet gelukkig, maar het maakt het wel een heel stuk gemakkelijker om gelukkig te zijn...

Ik hoef niet te zwemmen in het geld, maar pootjebaden vind ik fijn Haha!

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 11:16

geld maakt niet gelukkig, maar het maakt het leven wel een heel stuk makkelijker....

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 11:22

XxSultanxX schreef:
ik ben het hellemaal met je eens Ja

geld maakt wel gelukkig ...

Ik ook Ja

pompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 11:26

missnynke schreef:
geld maakt niet gelukkig, maar het maakt het leven wel een heel stuk makkelijker....

Mee eens.

Geld is makkelijk maar of het gelukkig maakt?

Ik heb een tijd mee mogen maken waar ik behoorlijk in de slappe was zat(mede door de ex Haha! ) maar of ik toen als persoon zo veel gelukkiger was als nu ik hard moet werken om de eindjes aan elkaar te knopen.
Hoe afgezaagd maar geluk zit hem niet in een groot huis,paarden en dure spullen.

Geld hebben is makkelijk en echt wel prettig en geef toe dat ik echt wel meer ervan zou willen hebben maar geluk kopen is nog steeds niet mogelijk.

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 13:00

Nee ik ben het er niet mee eens..

Het is makkelijk maar het maakt zeker niet gelukkig. Ik heb op dit moment even genoeg geld maar kan het totaal niet uitgeven omdat ik niet gezond ben (kan niet eens langer dan 15 minuten staan)

Wat heb je aan geld als je niet gezond bent? Helemaal niks.. Nee na 6 operaties het afgelopen 1,5 jaar heb ik toch wel gemerkt dat gezondheid boven alles gaat. Niks is er belangrijker dan gezond zijn. Het enige wat mij gelukkig maakt is dan ook geen pijn hebben en gezond zijn!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 14:13

Geld maakt in zekere zin wel gelukkig, het geeft vrijheid.
maar als je niet gezond bent, dan is het enige wat telt die gezondheid, dan kan dat geld je helemaal niks schelen....

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 14:47

Geld zelf maakt niet gelukkig,
maar geen geld hebben maakt wel ongelukkig.

Ik zou het leven een stuk makkelijker vinden met genoeg geld,
maar liefde,een goede relatie,en gelukkig zijn in je hart,kun je niet kopen met geld.

De zin 'geld maakt niet gelukkig' zal ik nooit gebruiken.Ik vind het namelijk heel pijnlijk voor mensen die krap leven.
Zeg het eens tegen een arm gezin in India,die verklaren je voor gek Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 15:53

geld maakt niet gelukkig,
het verlangen naar geld wel ongelukkig/ hebberig...

Tevreden zijn is het toverwoord Haha!

Als je ongelukkig bent, zul je dat met een hoop geld ook zijn..
Je kunt wellicht beter ongelukkig zijn met nog een hoop centen dan zonder... Maar gelukkig word je er denk ik niet van..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 17:50

ik denk dat het voor een gedeelte wel klopt ja,geld maakt je leven een stuk gemakkelijker en daardoor zal je je ook gelukkiger voelen.
het geeft natuurlijk geen garanties voor liefde ed

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 17:53

Zoals al eerder in dit topic gezegd: geld hebben maakt niet gelukkig, maar geen geld hebben maakt wel ongelukkig.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 19:06

Arme mensen maak je er gelukkig mee.
Verwende mensen (zoals ook wij nederlanders) niet.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 19:09

Geld maakt niet gelukkig maar is wel handig om te hebben Lachen

_evii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 19:10

ik vind dat geld je tot op zekere hoogte wel gelukkig kan maken. Als je namelijk geen geld hebt is het ook heel moeilijk om een beetje normaal te kunnen leven, zoals dat je bijvoorbeeld geen eten kan kopen als je geen geld hebt. Op het gebied van vrienden en familie vind ik daarintegen dat geld je niet gelukkig kan maken. Je kan vrienden en familie niet kopen.

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 19:11

liever ongelukkig met geld als ongelukkig zonder geld hahahah Knipoog
groetjes!!

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 19:19

Geld maakt niet gelukig. Maar wat je ervan kan kopen wel Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 19:22

_Tivoli_ schreef:
De zin 'geld maakt niet gelukkig' zal ik nooit gebruiken.Ik vind het namelijk heel pijnlijk voor mensen die krap leven.
Zeg het eens tegen een arm gezin in India,die verklaren je voor gek Haha!

Ik vidn niet dat iemand die hard voor zijn centen heeft gewerkt zich hiervoor hoeft te schamen,
dus jou opmerking vind ik echt niet kunnen.
Zij hebben er hard voor gewerkt dat iemand krap zit, is heel vervelend maar kunnen zij
toch echt niets aan doen.

Ik vidn wel dat geld gelukkig maakt mensen die beweren dat dit niet het geval is zijn denk ik stiekem verschrikkelijk jalours op mensen die het wel met geld kunnen gooien.
Was vanmiddag in een paardenwinkel, was een man die een hele garderobe afrekende voor zijn drie paarden, zn vriendin stond erbij.
Drie dekens per paard, zadels...hoofdstellen...Dat werd ingeladen in een mooie 4 maal 4 M klasse....
Denk een paar weekjes uit.

Goed sta ik dan met mn jas uit de uitverkoop waar ik 4.5 euro korting op kreeg omdat hij kapot was...
Wat een contrast maar had maar wát graag in de schoenen van die andere mensen gestaan.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 19:23

Geld maakt niet gelukkig

Geld zorgt voor jaloezie en hebzucht. Helemaal als je er snel veel van hebt. Bv. met het winnen van een loterij.
Geld hebben zodat je alles kan kopen zorgt dat je niks om van te dromen hebt. Nee, laat mij maar gelukkig zijn en lekker werken voor mijn geld, en gezellige vrienden en familie hebben. Pas dan ben je gelukkig Lachen

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 20:41

Iemand kan met geld gelukkig zijn, met minder geld ook, maar er is ergens wel een grens... en die verschilt van persoon tot persoon.
Mij lijkt het wel prettig om veel geld te hebben, maar ik heb er niet (super) veel voor over.

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 20:43

kjoetie schreef:
geld maakt niet gelukkig, maar het maakt het wel een heel stuk gemakkelijker om gelukkig te zijn...

Ik hoef niet te zwemmen in het geld, maar pootjebaden vind ik fijn Haha!

Haha, hier ga ik in mee Knipoog

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 20:44

Geld alléén maakt niet gelukkig nee. Als je alleen maar rijk ben en verder geen sociale contacten hebt ben je niet gelukkig. Maar als je dat wel hebt, en je krijgt een bak geld, ben je zeker wel gelukkig! Tenminste, ik wel Haha!