Minderjarige nachtje cel ivm valse ID

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-18 08:11

mcjv schreef:
Oeps, guilty. Toen ik minderjarig was had ik ook een keer een legitimatie van een vriendin gebruikt om de club binnen te komen. Ik stond in de rij te zweten, portier vroeg wanneer ik geboren was. Uhhh.... weet ik veel. :+ Zo hard geoefend om het te onthouden, maar als je er eenmaal staat dan vergeet je dat toch. Pasje had hij in z'n zak gehouden, en degene waarvan hij was mocht hem ophalen. Nu achteraf ben ik onder dezelfde baas van die tent gaan werken, in een andere tent weliswaar. De desbetreffende portier werkt nu bij mij, en af en toe kunnen we er nog wel eens om grappen. :Y) Nog eens doen? Nee, hoef me er nu ook niet meer druk om te maken om ergens binnen te komen. Maar ik had toen wel mijn lesje geleerd. _O-

Haha leuk om te lezen :D
Goed gedaan van die portier.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Minderjarige nachtje cel ivm valse ID

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:09

Ik vind het heel goed dat ze een nachtje gezeten heeft en verbaas me eigenlijk over het feit hoe normaal sommige mensen het vinden om een ID te vervalsen en te gebruiken om verboden middelen voor die leeftijd te halen. :=
Als ik dat gedaan zou hebben, zou ik aan de haren meegetrokken naar het politiebureau zijn en zou dan een heel excuusbrief erna hebben moeten schrijven. Er zijn regels gemaakt en zeer terecht overigens. Ik heb in mijn omgeving gezien hoe pubers alcohol dusdanig misbruikt hebben dat ze daarmee het ziekenhuis in gekomen zijn. En dan heb ik het zeker niet over een eenmalige actie. Dus ja, ik vind het zeer terecht dat er eens op deze manier een actie ondernomen wordt. Passend, en niet enorm hard voor een minderjarige.
En nee ik heb geen alcohol voor mijn 18de genuttigd. Ook niet toen ik 16 was en het toen nog paar maand legaal was.

Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Minderjarige nachtje cel ivm valse ID

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 21:30

Oh mijn moeder had mij ook wel even laten zitten hoor := ik hoop dat als mijn dochter zoiets flikt dat ze haar ook even laten zweten ;) Terecht dus. Zouden ze met meer vergrijpen moeten doen met die etterbakken.

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Re: Minderjarige nachtje cel ivm valse ID

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 10:52

Ik vind het eigenlijk volkomen terecht. Een goede manier om het meteen af te leren. Zoals al gezegd is, dat meisje zal dat heus niet hebben gedaan om braaf aan de frisdrank te gaan. Regels van een minimale leeftijd zijn er niet voor niets en geduld (totdat je 18 bent) is een schone zaak. Dus hopelijk heeft ze haar lesje geleerd. Ik heb hier geen medelijden mee. :=

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Minderjarige nachtje cel ivm valse ID

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 11:01

Ik las gisteren het verhaal van de moeder van het meisje, en mijn mond viel er van open.. Kind had geen dekentje en had het koud 8)7.. Mag toch hopen dat ze het koud heeft gehad en dit soort dingen niet meer doet, wat verwacht je dan? Een 5 sterren hotel met een bubbelbad en glaasje champagne? Ze hebben moeders meerdere keren geprobeerd te bellen, maar ze nam niet op.. Als ze namelijk had opgenomen, dan had ze haar dochter namelijk direct op mogen halen..

Ik ben zelf ook niet altijd een lieverdje geweest, en heb ooit als 17 jarige teveel gedronken en met mijn stomme hoofd ruzie gemaakt met een agent, lang verhaal kort, ik eindigde op het politie bureau van hoek van holland, terwijl ik in Valkenswaard woon, dat is ongeveer 2 uur rijden. De politie heeft midden in de nacht mijn moeder wakker gebeld die daarna zo snel mogelijk is gekomen, mij op heeft gehaald en ik heb achter de auto aan mogen lopen tot we bij de snelweg waren.. Oeh mijn moeder was zo boos, en terecht! Heb daar dan ook echt van geleerd en zal zoiets niet meer in mijn hoofd halen.

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 11:03

Wat een gemiep zeg. Ik ben van mijn 15e tot mijn 18e gewoon 18 geweest. :') ging altijd naar Brothers en dat was 18+.

Overigens dronk ik amper en mocht je vanaf je 16e toen nog legaal drinken. Ze zal vast dr lesje wel geleerd hebben. Daarbij had ze vast en zeker eerder thuis geweest als dr ouders hadden opgenomen.

Snap niet dat daar een heel nieuwsbericht over uitgewijd moet worden. Misschien als waarschuwing. Maar ik gok dat de meesten hier niet van schrikken. Ik heb 3 jaar lang elk weekend kunnen stappen zonder ooit gepakt te worden.

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Minderjarige nachtje cel ivm valse ID

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 11:14

Als ze op straat was gezet en er was iets gebeurt met haar had de politie de schuld gekregen.Raar dat de moeder niet bereikbaar was.Als onze dochter van 16 op pad is slaap ik met 2 telefoons naast mijn bed.

Anoniem

Re: Minderjarige nachtje cel ivm valse ID

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 11:17

Ik vind het lastig. Met een neppe ID op pad (of was het die van iemand anders?) is natuurlijk geen goed idee, mag gewoon niet en wat dat betreft terecht dat ze een nachtje in de cel heeft gezeten. Aan de andere kant kwam ik vanaf m'n 15e ook in een club die officieel 18+ was, dan liep ik langs de deur van de hoofdbeveiliger en mocht ik met een knipoog doorlopen met mijn vrienden die wel oud genoeg waren. Af en toe een biertje voor hem kopen of hem wat losse euro's geven aan het einde van de avond en dan was het ook wel weer goed.

Ik erger me wel helemaal kapot aan de politie op social media moet ik zeggen. Net als wijkagenten die foto's twitteren van dakloze mensen die ze van een bankje af hebben gestuurd. Snap niet zo goed waarom het nodig is voor de politie om dingen te delen op social media, al helemaal niet in dit soort gevallen.

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 11:30

ik vind het wel terecht..ondanks dat ik het vergrijp niet zo heel ernstig vind an sich..de consequenties kunnen wel groot zijn..wat als het meisje een ongeluk krijgt en de ouders moeten bijv. toestemming geven voor een operatie? Het heeft een reden dat je altijd een id bij je moet hebben…

daarnaast neemt het comazuipen steeds meer toe...de schade aan de maatschappij door alcohol is gigantisch...vroeger kreeg je op je lazer als je een keer uit je dak ging...ik heb me ook wel een keer flink bezopen...mijn vader heeft me opgehaald, mee naar binnen gesleept en beneden in de gang laten liggen..no way dat ik een dekentje kreeg..volgende dag kon ik met mijn kater in de bus terug op mijn fiets op te gaan halen terwijl ik me doodschaamde...nooit weer gedaan…

als die moeder haar verantwoordelijkheid voor haar kind had genomen had dochterlief helemaal niet hoeven blijven...zelf niet opnemen, maar de politie beschuldigen dat ze niet goed voor je kind zorgen?? Het kind zat droog, en liep geen risico in het ziekenhuis te belanden...dekentje hadden ze haar wel mogen geven, maar of dat daadwerkelijk niet gebeurd is vraag ik me af...kan me nauwelijks voorstellen dat ze haar hebben laten bevriezen daar.

Hadden ze haar trouwens wel weer laten lopen, en ze was alsnog de kroeg ingegaan en had zich dood gezopen had mams zich ws ook wel weer gemeld, dit keer omdat de politie haar kind heeft laten lopen die nu dood is...feit is gewoon dat veel ouders hun kinderen niet meer corrigeren...dan moet het maar anders.

Momo94
Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Re: Minderjarige nachtje cel ivm valse ID

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 11:32

Beter een nacht in de cel, dan bij een vreemde dronken in huis liggen en weet ik veel wat gebeurd...

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 11:38

Ik vind dit echt overdreven.
Ik heb zelf ook vaak zat met een vals ID geprobeerd clubs binnen te komen. Niet om me helemaal kapot te zuipen, maar om gewoon lekker lol te maken en te dansen. Al mijn vrienden kwamen immers wel binnen en ik was altijd de jongste van de groep dus ik kwam dan niet binnen als enige.

Ik zou paar uur taakstraf dan nog te overzien vinden maar dit.. :=


Als minderjarige ´verboden middelen´ willen gebruiken zoals ik dat hier vaak zie omschreven kunnen ze dat vaak heel makkelijk in het dagelijks leven. Denk niet dat dat een reden is om naar de kroeg te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 11:38

Dood zuipen? Kom op zeg. Er staat alleen dat ze minderjarig was, kans lijkt me minstens 90% dat dit gewoon om een meisje van 17 gaat dat met haar vrienden mee wou gaan stappen en het pasje van een huisgenoot/buurmeisje/andere vriendin gebruikt heeft. Het mag niet maar er wordt nou een beetje gedaan alsof een kind van 12 die nog nooit in aanraking is gekomen met drank of dronken mensen op haar roze fiets naar de nachtclub is gegaan.

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 11:51

Het kind is helemaal niet gestraft, mensen.

Ze moesten het agenten verbieden om over hun werk op de sociale media te berichten. Daar zijn ze niet voor opgeleid en dat blijkt maar weer eens. Maar het halve verhaal wordt naar buiten gebracht, een deel van de bevolking voelt zicht ook geroepen om daarover te spuien op de sociale media. En zie daar, het verhaal blijkt weer eens een beetje genuanceerder in elkaar te steken.

Het kind is betrapt, politie erbij. Geprobeerd wordt om het kind over te dragen aan de ouders. Die zijn niet bereikbaar voor de politie, en dus ook niet voor het kind! Politie is langs hun huis gegaan. Niemand thuis. Politie heeft kind gevraagd welke andere volwassenen ze dan voor haar kunnen bellen en aan kunnen overdragen. Kind geeft geen naam. Hoe durf je als moeder dan naar de politie te wijzen? Je bent toch altijd bereikbaar voor je kind, zeker als het uit is?! Het kind zit inmiddels in een familiekamer, maar helaas. Er blijkt geen personeel aanwezig te zijn om als oppas te fungeren en toezicht te houden in die kamer. De enige optie is een paar uur in een aanhoudcel. Met een verwarmde bank. Ideaal is het allemaal niet, maar de politie neemt haar verantwoordelijkheid, de ouders zijn er niet voor hun kind.

Dus dat het kind die nacht onvrijwillig niet thuis is geweest, was geen straf van de politie, was niet het gevolg van laksheid of onverantwoord gedrag van de politie. Dat lag aan de onbereikbare ouders. Die klagende moeder is dringend toe is aan een cursus zelfreflectie. En een cursus verantwoord ouderschap kun je leren.

Lang leve de sociale media :')

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 12:04

Shaggy09 schreef:
Ik vind dit echt overdreven.
Ik heb zelf ook vaak zat met een vals ID geprobeerd clubs binnen te komen. Niet om me helemaal kapot te zuipen, maar om gewoon lekker lol te maken en te dansen. Al mijn vrienden kwamen immers wel binnen en ik was altijd de jongste van de groep dus ik kwam dan niet binnen als enige.

Ik zou paar uur taakstraf dan nog te overzien vinden maar dit.. :=


Als minderjarige ´verboden middelen´ willen gebruiken zoals ik dat hier vaak zie omschreven kunnen ze dat vaak heel makkelijk in het dagelijks leven. Denk niet dat dat een reden is om naar de kroeg te gaan.


Maar horeca gelegenheden hebben zich ook aan regels en wetten te houden, en aangezien de wet zegt dat iemand van 16 niet een club in mag waar sterke drank word geschonken, moet die club zich daar aan houden ander krijgen ze boetes en kunnen ze de tent sluiten, waar door die 16 jarige het verpest voor mensen die wel oud genoeg zijn om de club in te mogen..

Dus als ze dat thuis doen, dan is de club niet aansprakelijk te stellen als het fout gaat.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 12:15

Nagini schreef:
Haha oei, dat heb ik vroeger ook wel vaker gedaan. := (En mijn ouders wisten dat en brachten/haalden ons ook netjes op van de discotheek destijds).
Ik zou me laplazeres geschrokken zijn als ik dan in de cel terecht kwam, dus voor mij zou het wel geholpen hebben. :=

Is het te hard... misschien. Ik had d'r waarschijnlijk mee genomen en een uurtje laten zweten en dan ouders bellen en ophalen.

Ouders waren er niet.

muntdrop

Berichten: 2971
Geregistreerd: 02-08-12

Re: Minderjarige nachtje cel ivm valse ID

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 12:19

Vind dit wel weer een typisch misleidende titel. Toch logisch dat de politie een 16 jarig meisje niet zomaar weer op straat gooit als haar ouders onbereikbaar zijn. Als haar iets was overkomen dan was het al helemaal drama geweest.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 12:19

Emmaa_ schreef:
Dood zuipen? Kom op zeg. Er staat alleen dat ze minderjarig was, kans lijkt me minstens 90% dat dit gewoon om een meisje van 17 gaat dat met haar vrienden mee wou gaan stappen en het pasje van een huisgenoot/buurmeisje/andere vriendin gebruikt heeft. Het mag niet maar er wordt nou een beetje gedaan alsof een kind van 12 die nog nooit in aanraking is gekomen met drank of dronken mensen op haar roze fiets naar de nachtclub is gegaan.

Maar wat is er mis met een jaartje wachten dan? Zijn genoeg andere leuke uitjes die je met vrienden en vriendinnen wilt doen. En als het echte vrienden zijn, kiezen ze een andere gelegenheid.

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 12:28

Boras schreef:
Het kind is helemaal niet gestraft, mensen.

Ze moesten het agenten verbieden om over hun werk op de sociale media te berichten. Daar zijn ze niet voor opgeleid en dat blijkt maar weer eens. Maar het halve verhaal wordt naar buiten gebracht, een deel van de bevolking voelt zicht ook geroepen om daarover te spuien op de sociale media. En zie daar, het verhaal blijkt weer eens een beetje genuanceerder in elkaar te steken.

Het kind is betrapt, politie erbij. Geprobeerd wordt om het kind over te dragen aan de ouders. Die zijn niet bereikbaar voor de politie, en dus ook niet voor het kind! Politie is langs hun huis gegaan. Niemand thuis. Politie heeft kind gevraagd welke andere volwassenen ze dan voor haar kunnen bellen en aan kunnen overdragen. Kind geeft geen naam. Hoe durf je als moeder dan naar de politie te wijzen? Je bent toch altijd bereikbaar voor je kind, zeker als het uit is?! Het kind zit inmiddels in een familiekamer, maar helaas. Er blijkt geen personeel aanwezig te zijn om als oppas te fungeren en toezicht te houden in die kamer. De enige optie is een paar uur in een aanhoudcel. Met een verwarmde bank. Ideaal is het allemaal niet, maar de politie neemt haar verantwoordelijkheid, de ouders zijn er niet voor hun kind.

Dus dat het kind die nacht onvrijwillig niet thuis is geweest, was geen straf van de politie, was niet het gevolg van laksheid of onverantwoord gedrag van de politie. Dat lag aan de onbereikbare ouders. Die klagende moeder is dringend toe is aan een cursus zelfreflectie. En een cursus verantwoord ouderschap kun je leren.

Lang leve de sociale media :')


Dit dus idd... Ben het compleet eens met de politie. goed gehandeld. Als ze haar aan haar lot over hadden gelaten en ze was in verdere problemen gekomen "had de politie haar beter vast kunnen houden"... echt de politie kan eht bij menig mens niet meer goed doen tegenwoordig.

ReadTheRulez
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 12:59

Ik vind mensen tegenwoordig vooral heel zielig doen! We zijn vooral zelf niet verantwoordelijk voor ons daden. En maar klagen :r

Ze was fout, klaar. En ze is dus niet als straf in de cel gezet maar uit alternatief

Hier in de buurt is vd week geflitst in een 30km straat met 2 scholen, en dan lees ik de reacties die erbij staan :x te snel rijden etc, ik vind het allemaal prima maar piep dan niet als je er op wordt betrapt!

Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Minderjarige nachtje cel ivm valse ID

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 13:33

Boras, bedankt voor de opheldering!

Angeliquee18

Berichten: 2593
Geregistreerd: 17-11-10
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 14:00

Ze hebben haar inderdaad vastgehouden omdat haar ouders niet bereikbaar waren, en terecht!
Wat hadden ze dan moeten doen, haar weer op straat zetten?
Er word een hoop commotie gemaakt om niks, ze hebben d'r niet zwaar verwaarloosd.

Een vriendinnetje van me ( 10 jaar geleden ) heeft een jaar lang met foto en al achter de toonbank van de coffeeshop gehangen :+
Ja oliebol happends, maar je weet dat als je zoiets doet, er consequenties aanzitten.

Forgive
Berichten: 273
Geregistreerd: 31-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 14:18

Zeker terecht! Was ook wel handig geweest als het meisje haar eigen ID gewoon bij de hand had gehouden voor dit soort situaties. Heeft ze eigenlijk ook nog geluk dat ze er geen mega boete op heeft gekregen...

Grappig dat ik zeg dat dit terecht is aangezien ik dit zelf ook heb meegemaakt. Het was met koningsdag, ik was 17 en wilde naar binnen bij de Drie Gezusters. Een toenmalige vriendin van mij wide persé dat ik een stempel ging halen met de ID van mijn zus (die geeneens op mij lijkt, heel slim). Achteraf super stom dat ik me heb laten overhalen want ik wist ergens gewoon dat het mis zou gaan. En waar was mevrouw toen het misging? Die ging er dus mooi vandoor :+
Dus die man bij de deur wilde weten wanneer ik geboren was en ik zei 1997 :+ Het was dus 1996. Die man trok me meteen mee naar buiten en belde de politie die uiteraard not amused waren. Maar omdat ik mezelf wel kon legitimeren en het vreselijk druk was ben ik ermee weggekomen met een waarschuwing. Als ik dit artikel lees ben ik wel heel erg blij dat ik dit niet heb hoeven meemaken, was ook een ontzettend idiote actie van mij. En ja, ik had ook nog eens gedronken :+

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 15:45

Volkomen terecht.

Alsof een nachtje cel zo’n drama is. Ze zal wel de onbeschofte wijsneus uitgehangen hebben.

ReadTheRulez
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 16:05

Shiloh schreef:
Volkomen terecht.

Alsof een nachtje cel zo’n drama is. Ze zal wel de onbeschofte wijsneus uitgehangen hebben.


Ze zal wel NIET GELEZEN hebben :')

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 16:09

ReadTheRulez schreef:
Shiloh schreef:
Volkomen terecht.

Alsof een nachtje cel zo’n drama is. Ze zal wel de onbeschofte wijsneus uitgehangen hebben.


Ze zal wel NIET GELEZEN hebben :')


Alsof je verplicht bent eerst alles te lezen voor je mag reageren...

Ik reageer op de OP.