WeAllRide - Niet op concours, maar wel meedoen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

WeAllRide - Niet op concours, maar wel meedoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-18 15:46

https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuws/weallride.html

Citaat:
Wedstrijden rijden is lang niet altijd vanzelfsprekend. Er zijn veel ruiters die graag dressuur rijden, maar nooit tussen de witte hekjes te zien zijn. Daarom bedachten Rens Plandsoen en Renée de Graaf een nieuw concept: WeAllRide.

Niet op concours, maar wel meedoen
Rens Plandsoen en Renée de Graaf werkten eerder bij 
de KNHS en constateerden dat de wedstrijdsport dressuur een hele grote groep beoefenaars mist. Ruiters die thuis serieus bezig zijn met hun sport, les nemen om te verbeteren en er alles aan doen om hun zaakjes tot in de puntjes voor elkaar te hebben. Maar uiteindelijk niet een startkaart aanvragen en op concours gaan. 
‘De vraag is dan waarom mensen dat niet doen. In de praktijk blijken de redenen uiteenlopend. De ene heeft geen tijd om een hele dag onderweg te zijn. De ander heeft te veel last van wedstrijdzenuwen, weer een ander heeft problemen met het vervoer, en zo kun je nog wel even doorgaan’, vertelt Plandsoen des-
gevraagd. ‘Een goede vriendin van Renée woont in de UK en daar is het heel gewoon om af en toe thuis 
een proef te rijden. Ook in Australië bestaat dit concept al langer. Wij hebben het in een Nederlandse jas gegoten en aangepast op wat we hebben ervaren het afgelopen jaar. En zo kwamen we op WeAllRide.
 Een concept dat voor iedereen die zich wil ontwikkelen in de dressuur werkt. Het gaat als volgt. Je rijdt “thuis” een proef, die je laat filmen. Ben je niet tevreden over je proef, doe je het opnieuw. Net zolang totdat jij de proef hebt gereden die representatief is voor je niveau van dat mo
ment. Die proef stuur je via de app of via de website van WeAllRide door. Wij hebben een aantal juryleden opgeleid voor ons concept. Binnen 48 uur krijg je vervolgens feedback over je proef. En daar kun je dan weer mee verder.’

Eigen proeven
‘Je kunt ervoor kiezen om een proef in te sturen zonder dat je aan een competitie meedoet. Dat je het puur voor jezelf doet. Maar je kunt er ook voor kiezen om aan een competitie mee te doen. WeAllRide heeft allerlei competities. Voor alle leeftijden en voor elk niveau. Er zijn drie hoofdcategorieën: manegeruiters, ruiters met een eigen paard en een categorie voor de aangepaste wedstrijd-
ssport. Binnen de categorieën zijn er verschillende klassen. We hebben zelf proeven gemaakt, die je kunt vinden op onze website. Net als bij de gebruikelijke wedstrijden zijn er punten te verdienen en worden er prijzen uitgereikt.’

Nu gratis proberen
De kosten bedragen vijftien euro per proef en zijn dus vergelijkbaar met het inschrijfgeld van een ‘normale wedstrijd’. Ter introductie worden de proeven van de eerste 100 combinaties gratis beoordeeld. De online omgeving van http://www.allride.org is vanaf 1 november online. Tot die tijd kom je op de landingspagina terecht. De actie voor de gratis proef loopt tot 1 januari 2019. Meer informatie: http://www.weallride.org


Bron: WeAllRide / Hoefslag

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 15:53

Ik vind het idee heel erg leuk! Maar eerst zien dan geloven :P Ik ben bijvoorbeeld zo'n ruiter die thuis heel erg bezig is met het verbeteren van mijn paard, maar vaak niet de mogelijkheid heeft om op wedstrijd te gaan. Dit zou voor mij echt de ideale oplossing zijn. Ik denk ook wel dat ik hier gebruik van zou maken als het echt goed werkt. Alleen lijkt het me voor hun moeilijk te beoordelen, aangezien sommige mensen nog steeds met een aardappel filmen :+ Een filmpje in HD kwaliteit, op de juiste manier gefilmd, is best te beoordelen. Het voordeel is wel dat je met een filmpje terug kan kijken om goed te beoordelen, maar ook daarmee vraag ik me weer af hoe betrouwbaar zo'n beoordeling op basis van een video is.

€15,00 per proef vind ik dan wel weer prijzig. Ik neem aan dat je hiermee niet officieel KNHS geklasseerd bent?

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 16:07

Ghostattack schreef:
Ik vind het idee heel erg leuk! Maar eerst zien dan geloven :P Ik ben bijvoorbeeld zo'n ruiter die thuis heel erg bezig is met het verbeteren van mijn paard, maar vaak niet de mogelijkheid heeft om op wedstrijd te gaan. Dit zou voor mij echt de ideale oplossing zijn. Ik denk ook wel dat ik hier gebruik van zou maken als het echt goed werkt. Alleen lijkt het me voor hun moeilijk te beoordelen, aangezien sommige mensen nog steeds met een aardappel filmen :+ Een filmpje in HD kwaliteit, op de juiste manier gefilmd, is best te beoordelen. Het voordeel is wel dat je met een filmpje terug kan kijken om goed te beoordelen, maar ook daarmee vraag ik me weer af hoe betrouwbaar zo'n beoordeling op basis van een video is.

€15,00 per proef vind ik dan wel weer prijzig. Ik neem aan dat je hiermee niet officieel KNHS geklasseerd bent?


Ik verwacht inderdaad niet dat je daarmee officieel geklasseerd bent want het is natuurlijk niet te controleren of de combinatie ook echt is wie ze zeggen te zijn. En bvb controle op pijnstillers is ook niet mogelijk.

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 16:14

Dan lijkt het me eenvoudiger als je gewoon blijft lessen. Als het je dan toch om de feedback te doen is. :)

Ik rijd geen wedstrijden omdat het me niet interesseert om me met anderen te vergelijken. Paardrijden doe ik voor mezelf.

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 16:14

Het zijn ook geen KNHS proeven als ik het zo lees.

Wel een slimme manier om met de tijd mee te gaan :)

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: WeAllRide - Niet op concours, maar wel meedoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 16:21

Ik vind het wel een leuk concept :-) Al je tenminste in kunt stappen op een niveau waarvan jij vindt dat dit bij je past :-)
Dan kun je bijvoorbeeld zonder wedstrijdkosten te maken alvast checken of je paard bijvoorbeeld al M klaar is (als je een proef uit kunt zoeken die ook een beetje lijkt op een M proef)

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 16:21

soesita schreef:
Dan lijkt het me eenvoudiger als je gewoon blijft lessen. Als het je dan toch om de feedback te doen is. :)

Ik rijd geen wedstrijden omdat het me niet interesseert om me met anderen te vergelijken. Paardrijden doe ik voor mezelf.


Van je instructeur krijg je meestal geen feedback in punten per onderdeel. Het lijkt mij best fijn om ergens heen te werken, wat houvast, en je punten (als het goed is :+ ) te zien verbeteren.

Ik ben in ieder geval heel benieuwd hoe ze dit ter uitvoering brengen!

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 16:32

soesita schreef:
Dan lijkt het me eenvoudiger als je gewoon blijft lessen. Als het je dan toch om de feedback te doen is. :)

Ik rijd geen wedstrijden omdat het me niet interesseert om me met anderen te vergelijken. Paardrijden doe ik voor mezelf.


Een keer iemand laten meekijken die jou niet kent kan verhelderend zijn, instructie heeft bepaalde stokpaardjes en blindspots en zo'n jury pikt wellicht de dingen er net tussen uit die er tijdens de lessen tussendoor glippen.

Paardenfann4
Berichten: 1342
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: WeAllRide - Niet op concours, maar wel meedoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 17:56

Ik vind dit wel een heel erg leuk idee, heb me meteen maar even via de mail aangemeld. Wil dit best eens proberen. Ben benieuwd naar de proeven.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 18:16

soesita schreef:
Dan lijkt het me eenvoudiger als je gewoon blijft lessen. Als het je dan toch om de feedback te doen is. :)

Ik rijd geen wedstrijden omdat het me niet interesseert om me met anderen te vergelijken. Paardrijden doe ik voor mezelf.

Alsof iedereen die wedstrijd rijdt, dat doet om zich met een ander te vergelijken _O-

Sequinoa

Berichten: 570
Geregistreerd: 01-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 18:38

ingvdh schreef:
soesita schreef:
Dan lijkt het me eenvoudiger als je gewoon blijft lessen. Als het je dan toch om de feedback te doen is. :)

Ik rijd geen wedstrijden omdat het me niet interesseert om me met anderen te vergelijken. Paardrijden doe ik voor mezelf.


Een keer iemand laten meekijken die jou niet kent kan verhelderend zijn, instructie heeft bepaalde stokpaardjes en blindspots en zo'n jury pikt wellicht de dingen er net tussen uit die er tijdens de lessen tussendoor glippen.


Dan zou ik eerder een keer bij een andere lesgever lessen om een frisse blik te krijgen. Denk dat je meer hebt aan iemand die direct kritiek geeft op wat hij voor zich ziet, dan aan iemand die het met een filmpje moet doen die je 10x opnieuw kan opnemen.

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 21:26

liekec schreef:
soesita schreef:
Ik rijd geen wedstrijden omdat het me niet interesseert om me met anderen te vergelijken. Paardrijden doe ik voor mezelf.

Alsof iedereen die wedstrijd rijdt, dat doet om zich met een ander te vergelijken _O-


Waar hoor je me dat zeggen? Ik heb geschreven waarom ikzelf geen wedstrijden rijd. Waarom anderen wel/niet aan wedstrijden deelnemen moeten ze lekker zelf weten. :)

Voor de rest sluit ik me bij Sequinoa aan.

Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Re: WeAllRide - Niet op concours, maar wel meedoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 21:33

Goed idee.

Min of meer hetzelfde concept bestaat met hardlopen. Je schrijft je in voor een virtuele run, rent hem waar je wilt, levert bewijs aan en dan krijg je een medaille.
Voor sommige mensen een heel fijn concept.

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: WeAllRide - Niet op concours, maar wel meedoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 21:51

In de IJslanders is dit al jaren mogelijk. Verschillende verenigingen bieden een videowedstrijd aan waarbij je een filmpje kan insturen. Je krijgt op de 'wedstrijdavond' live feedback van twee officiele juryleden en een beoordeling. Het is geen officiele wedstrijd, maar wel erg leuk voor mensen die eens willen weten wat een jury ziet, wil zien of je klaar bent voor een echte wedstrijd, mensen zonder vervoer of met wedstrijdstress. Ik heb een aantal jaar meegedaan.

Voor nieuwsgierige noorderlingen; de volgende editie van de jaarlijkse videowedstrijd van de IJslandrijders Noord is komende vrijdag.

Dieselpaard
Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 21:54

Eindelijk een beetje competitie tegen knhs! Goed idee, ik ben zon ruiter die geen tijd heeft om op wedstrijd te gaan.
Ik vind alleen die €15 wel heel hoog. Bij de knhs betaalde ik ook geen €15 inschrijfgeld, maar max 10. Plus dat je daar nog kon winnen en je dus met een prijsje baar huis ging. Dat is bij dit concept niet. Ik ben dan dus ook benieuwd naar waar dit bedrag op gebaseerd is en waar het heen gaat...

Paardenfann4
Berichten: 1342
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: WeAllRide - Niet op concours, maar wel meedoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 21:56

Net als bij de gebruikelijke wedstrijden zijn er punten te verdienen en worden er prijzen uitgereikt.’

Dit staat in de tekst. Hoe het in zijn werk gaat weet ik niet maar je krijgt dus punten en kunt een prijs winnen. Ik ben zeer benieuwd. 15 euro vind ik ook wel wat veel maar ik probeer het wel een keertje denk ik.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 21:59

Dieselpaard schreef:
Eindelijk een beetje competitie tegen knhs! Goed idee, ik ben zon ruiter die geen tijd heeft om op wedstrijd te gaan.
Ik vind alleen die €15 wel heel hoog. Bij de knhs betaalde ik ook geen €15 inschrijfgeld, maar max 10. Plus dat je daar nog kon winnen en je dus met een prijsje baar huis ging. Dat is bij dit concept niet. Ik ben dan dus ook benieuwd naar waar dit bedrag op gebaseerd is en waar het heen gaat...

Hmmm 15 euro startgeld is niet ongehoord op wedstrijden. Tel daar je benzine bij, afschrijving trailer en auto, eventueel wat te drinken.

Dan is dit wel goedkoper.

Muronia

Berichten: 19551
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: WeAllRide - Niet op concours, maar wel meedoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 22:03

Ik vind dit wel een heel leuk concept! Mijn ene merrie loopt thuis prima maar is op vreemd terrein staatsgevaarlijk. Dit zou ik met haar graag willen proberen.

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 22:04

Dieselpaard schreef:
Eindelijk een beetje competitie tegen knhs! Goed idee, ik ben zon ruiter die geen tijd heeft om op wedstrijd te gaan.
Ik vind alleen die €15 wel heel hoog. Bij de knhs betaalde ik ook geen €15 inschrijfgeld, maar max 10. Plus dat je daar nog kon winnen en je dus met een prijsje baar huis ging. Dat is bij dit concept niet. Ik ben dan dus ook benieuwd naar waar dit bedrag op gebaseerd is en waar het heen gaat...



Je hoeft iig geen startkaart aan te schaffen, scheelt ook veel geld.

Paardenfann4
Berichten: 1342
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: WeAllRide - Niet op concours, maar wel meedoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 22:08

Ja, dat is ook wel weer zo. Ik zie wel voordelen. Ben zeer benieuwd hoe dit in zijn werk gaat. Morgen is de site online, dan weten we hopelijk meer.

R_oo_s
Berichten: 224
Geregistreerd: 26-08-18
Woonplaats: Overijssel

Re: WeAllRide - Niet op concours, maar wel meedoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 22:24

Ik vind het een leuk initiatief en hoop dat het kans van slagen heeft , eindelijk een een concurrent, hoop ik , voor de knhs .

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: WeAllRide - Niet op concours, maar wel meedoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 22:54

En wie gaat het beoordelen?KNHS juryleden?Ik denk dat de KNHS daar nog wel eens moeilijk over kan gaan doen, dat de door hun opgeleide officials aan zoiets mee gaan doen.

Verder bestaat er zoiets toch al?Je kunt toch via die app van dressagepro video’s insturen van een training of proef?

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: WeAllRide - Niet op concours, maar wel meedoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 23:00

Eigenlijk zou ik het alleen interessant vinden als het officiële beoordelingen zijn met officiële wp registratie zodat het paard ook geklasseerd wordt.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: WeAllRide - Niet op concours, maar wel meedoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 23:08

Ik vind het een interessant concept dat best wel eens veel navolging kan gaan krijgen. Het past in de huidige tijd en maatschappij.

En hoezeer ik ook van mening ben dat de KNHS wel even flink tegengeluid mag horen en voelen (ik heb nog niet zozeer de indruk dat er zoveel aan het veranderen is intern), zou ik het ontzettend jammer vinden als de reguliere wedstrijden straks nog minder bezocht worden.
Ik ben nog best wel een ouderwets type wat dat betreft... Ik kom liever mensen ergens face to face tegen, ik hou van spontane ontmoetingen. En ik hou ervan om veel verschillende mensen en paarden bij elkaar te zien.

aadburg
Berichten: 625
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Broekland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 23:25

Dieselpaard schreef:
Eindelijk een beetje competitie tegen knhs! Goed idee, ik ben zon ruiter die geen tijd heeft om op wedstrijd te gaan.
Ik vind alleen die €15 wel heel hoog. Bij de knhs betaalde ik ook geen €15 inschrijfgeld, maar max 10. Plus dat je daar nog kon winnen en je dus met een prijsje baar huis ging. Dat is bij dit concept niet. Ik ben dan dus ook benieuwd naar waar dit bedrag op gebaseerd is en waar het heen gaat...

€15,00 lijkt veel, je betaalt nu al snel € 10,00 per proef voor een reguliere wedstrijd. Aan startpas en lidmaatschap ben je bijna €140,00 per jaar kwijt. Voor die 140 euro kun je dus 28 proeven laten beoordelen voordat het duurder word dan de huidige reguliere wedstrijden. Tel daar je auto/ trailerkosten nog maar bij op.. Zover ik begreep gaat van die € 15,00 5 euro naar de jury, 1 euro naar een fonds voor ruitersport voor gehandicapten en 9 euro voor de organisatie tbv scholing jury's en overige kosten. Er zijn trouwens volgens mij soms ook prijzen te winnen.
Ik denk dat er zeker een doelgroep is voor deze ontwikkeling, meer keuzevrijheid lijkt mij altijd goed!