Wat vind jij een probleem in onze maatschappij?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Nancy

Berichten: 14095
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Wat vind jij een probleem in onze maatschappij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:54

Dat eeuwige geouweh**r over genderneutrale oliebol en alles is discriminatie.

Nu beginnen ze weer over melk :roll:
Ik vind het onzin dat iemand een X als geslachtsaanduiding wil in zijn/haar paspoort.

Ik vind het allemaal veel te ver gaan.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Wat vind jij een probleem in onze maatschappij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:57

Dat melk verhaal snap ik niet, wat is daar nu mee?

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Re: Wat vind jij een probleem in onze maatschappij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:58


Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Wat vind jij een probleem in onze maatschappij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 13:00

Ik zou er bijna melk voor gaan drinken! Dit is dus ook wat er schort in onze maatschappij, dat gezeik over racisme steeds...

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 13:04

Dát vind ik pas een probleem. Het "iemand zegt iets waar ik het niet mee eens ben dus ik ga nu expres het tegenovergestelde doen" 8)7 stoer hoor.

Indestal, nogmaals, waar haal je vandaan dat ik geen idee heb wat er speelt? Omdat ik het niet eens ben met wat jij zegt? En het hele idee van "dit land is niet te vergelijken met een ander land" is toch het hele punt van "we hebben het hier zo slecht nog niet"?

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Wat vind jij een probleem in onze maatschappij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 13:08

Dat lijkt mij duidelijk in je post te lezen! Overigrns loop ik 2 maal zo lang mee, dus wat meer gezien.

Ook iets wat mij stoort, studenten gaan wel even vertellen hoe de maatschappij in elkaar zit, wat de werkelijkheid is, wat je nog niet hebt opgebouwd kan je ook niet verliezen...maar nog vol zin te hopen op beter de komende 50 jaar is ook niet verkeerd...dat deed ik toen ook! Helaas zie ik nu meer de werkelijke neerwaartse spiraal

_Nancy

Berichten: 14095
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 13:08

Als we al moeten gaan nadenken over alles wat wit is en alles wat zwart/bruin is.. Mijn hemel.. Dan heb je toch ook echt niks beters meer te doen in je leven?

Mensen kunnen zich tegenwoordig zo druk maken om helemaal niks..

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 13:10

‘Dat we het zo slecht nog niet’ hebben, betekent toch niet dat er nergens verbetering meer in hoeft te komen?

En klagen? Dit topic is nou eenmaal bedoeld voor het uiten van dingen waar je je zorgen om maakt. Dat maakt het geen klagen maar dingen bekijken en benoemen.

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 13:13

Tivoli schreef:
‘Dat we het zo slecht nog niet’ hebben, betekent toch niet dat er nergens verbetering meer in hoeft te komen?

En klagen? Dit topic is nou eenmaal bedoeld voor het uiten van dingen waar je je zorgen om maakt. Dat maakt het geen klagen maar dingen bekijken en benoemen.

Precies
Dat is ook wel een probleem van de maatschappij.
ergens een opmerking over maken en dat dat meteen als klagen, neerhalen of zeiken word bestempeld.
Met wat geluk staat er nog net niet bij, Geen haat aub. :+

Kritiek kan totaal niet meer mee omgegaan worden. Alles word opgepakt als negatief en vervelend. Alles moet ook helemaal onderbouwd worden in het positieve wil je 1 zinnetje wat minder positiefs schrijven anders zijn de mensen over de kook.

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 13:15

Wat ik een probleem vind , is Social media. Daar komen de meeste problemen en stress vandaan.
Ook de overbevolking en dat de mens zich als een god op aarde gedraagt.

Negativiteit en klagen hoort ook standaard bij de dagelijkse bezigheden.

Eenzaamheid vind ik ook een groot issue. Denk ook dat dat met Social media te maken heeft.
Laatst bijgewerkt door tylando op 23-10-18 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Veronica2
Berichten: 2661
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 13:16

enjoymyhorse schreef:
Melk drinken is tegenwoordig racisme.
Aldus Peta.

Dat die niet spoorde wisten we al maar is nu extra bevestigd :D
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2711713 ... is-racisme

Dat is echt raar, want juist koeien hebben vaak zwarte en witte vlekken, of bruin en wit!

Probleem in onze maatschappij is naar mijn idee de individualisering en de manier waarop men denkt dat hun persoonlijke problemen opgelost moeten worden. Mensen vinden snel dat ze hun recht op iets kunnen opeisen.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Wat vind jij een probleem in onze maatschappij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 13:34

de individualisering is wel zorg wekkend en ook hoe de beperkte mensen buiten de maatschappij staan.
dat is wel eens eng om te zien.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 13:41

Wat ik een nare ontwikkeling vindt in de maatschappij is de efficiëntieslag die de arbeidsmarkt maar willen maken. Alles moet sneller, arbeidskosten omlaag maar werk wordt daardoor steeds intensiever. Hierdoor stijgt het aantal mensen met psychische ziekteoorzaken enorm en wordt een hele grote groep mensen buiten spel gezet omdat ze niet meer kunnen voldoen aan dermate hoge eisen aan hun prestatie.

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 13:57

enjoymyhorse schreef:
Melk drinken is tegenwoordig racisme.
Aldus Peta.

Dat die niet spoorde wisten we al maar is nu extra bevestigd :D
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2711713 ... is-racisme

Met goede beargumentatie wil men ook niet luisteren en gaat men gewoon verder met de dieren voor consumptie industrie.

Echt, het boven ieder ander levend wezen staan, ze dwingen te fokken voor de eigen consumpties, beter leven etiketten op een vierkante meter, slachten zonder respect, eindeloze transporten om ingevroren terug vervoerd te worden:

We zijn echt een walgelijk ras met gebrek aan respect voor andere levenden.
Ik begrijp PETA wel: met onzin kun je hopelijk wel onzin (als volwassene melk van een ander dier drinken 8)7) bestrijden. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 14:06

De mensheid ansich toch wel eigenlijk...

De meest verschrikkelijke diersoort die ooit op aarde is ontstaan; wij slopen en vernielen letterlijk alles, de planeet, elkaar en onszelf. Wij zijn van het soort dat zichzelf blijkbaar zo perfect en geweldig kan vinden, maar dan nog steeds de noodzaak om een ander af te kraken, te verguizen of zelfs af te slachten, als die een andere levensstandaard heeft, of als je er geld van kunt pakken.

Echt ze hadden ons nooit spraak moeten geven....

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 14:07

Ik drink al nooit geen melk. Vind het niet lekker en niet voor volwassenen.
Maar als ze het gaan gooien op racisme ben ik bijna geneigd nu naar de winkel te gaan en een pak melk te kopen. Echt zo overtrokken. Dat geeft voor mij echt een kont in de krib reactie.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Wat vind jij een probleem in onze maatschappij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 14:33

Hoezo is melk nou weer niet voor volwassenen? :')

Wat betreft dat kont in de krib ben ik volledig met je eens, helemaal van de zotte zijn ze tegenwoordig.

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Re: Wat vind jij een probleem in onze maatschappij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 16:20

Omdat in de natuur alleen jonge dieren melk drinken.

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Wat vind jij een probleem in onze maatschappij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 16:51

Melk is inderdaad bedoeld voor de groei: jonge dieren stoppen uiteindelijk met melk drinken.


De economische ongelijkheid vind ik een zeer groot probleem, maar natuurlijk geen recent.
Ik vind het fundamenteel oneerlijk dat je heel je leven arm kan zijn omdat je de pech hebt dat je ziek of in een verkeerd land geboren bent. En dat terwijl er zoveel rijkdom is: miljonairs en miljardairs bij de vleet die niet weten wat met hun geld aan te vangen.


Verder: de verrechtsing van de maatschappij en het daarbijhorend populisme. Werkelijk schrikbarend.
Ik weet niet hoe het in NL is maar in BE waren er zopas gemeenteraadsverkiezingen. In sommige steden werden het extreemrechtse, racistische Vlaams Belang de grootste partij #)
Daarnaast is zo ongeveer onze grootste partij (de nva) nationalistisch, rechts en populistisch.
In het buitenland van hetzelfde: kijk bijvoorbeeld naar Trump of rechtsnationalistische partijen die goed scoren in vb Italië.

Daarmee samenhangend vind ik onze hele politiek werkelijk stuitend: conservatief, gelobby door de rijken die ervoor zorgen dat maatregelen niet genomen worden, partijen die niet verder dan de huidige legislatuur kunnen denken, het gebrek aan visie, durf en innovatie, de struisvogelpolitiek voor globale problemen,...


Als laatste: mensen die niet meer lezen en niet meer kunnen schrijven. Mensen die fokken alsof er geen gevolgen aan vasthangen.
Mensen die ongeïnformeerd overal maar hun mening verkondigen op sociale media en die geen info aannemen van anderen,...

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 16:59

enjoymyhorse schreef:
Omdat in de natuur alleen jonge dieren melk drinken.

Dat is dan ook vooral omdat in de natuur de te oude jongen die blijven parasiteren op hun moeder gewoon worden weggetrapt. Bij de meeste zoogdiersoorten wordt proberen te drinken bij een ander dan de moeder al helemaal niet getolereerd.
Andere soorten dieren houden om daar over een lange periode regelmatig van te kunnen oogsten gebeurt wel, maar dat betreft eigenlijk altijd insecten, en die geven zoals bekend geen melk. Kortom, melk is voor het merendeel van de dieren niet levenslang beschikbaar als voedingsbron, en dus is het niet zo vreemd dat er dan bij de meeste soorten ook niet geïnvesteerd is in het kunnen verteren ervan. Neemt niet weg dat, als je eraan kunt komen, het een heel voedzaam goedje is. Dat laatste verklaart waarom het dan zo'n voordeel oplevert als je het levenslang kunt verteren, en waarom dat vermogen zich in korte tijd zo sterk heeft verspreid.

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 18:44

bigone schreef:
Heb er lang over nagedacht, ben nog van voor internet en ik had niet gedacht dit ooit te zeggen maar juist dat internet is de grootste crime. Voor mensen van de huidige generatie misschien niet voor te stellen maar ergens was het leven voor internet rustiger, aandachtiger, netter, minder iikke ikke. Natuurlijk ook heel veel voordelen maar het heeft onze maatschappij vereenzaamd en zeker verhard en ergens ook een stuk onveiliger gemaakt.

Hier kan ik mij alleen maar bij aansluiten.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Wat vind jij een probleem in onze maatschappij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 18:49

Ben het er helemaal mee eens.

Alleen als ik Google 30 jaar geleden had gehad, waren er vele dingen binnen mijn leven beter verlopen...ik liep toen vaak tegen een muur van onwetendheid en kon niet zelf uitvogelen hoe en wat te doen, nog had ik de kennis in mijn omgeving..

SM is iets wat ik niet echt doe, alleen bokt, maar verder niks, juist omdat ik mij groen stoor aan de mensen die zich laten zien op een manier die ik niet wil zien en weten..

Love_Rosie

Berichten: 1496
Geregistreerd: 01-06-12

Re: Wat vind jij een probleem in onze maatschappij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 18:50

De toenemende wachttijden in de zorg

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 18:53

Voel me beetje oud als ik dit zeg, maar moest echt naar vrienden hun huis bellen of ze mee uit gingen of wat doen.
Verder had ik toen geen stress in relaties of verkeringen. Puur omdat iedereen zijn eigen ding deed en niks geen controle op Social media.
Nu word je soms gewoon gek gemaakt als mens door het nieuws, Facebook... Noem maar op. Er zijn heel hoop zorgen bij gekomen sinds het internet van nu.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Wat vind jij een probleem in onze maatschappij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 18:56

Gewoon geen nieuws en FB volgen, is heel rustig...je mist niks, allemaal slecht nieuws..