Tv programma: voor de rechter

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Tv programma: voor de rechter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-18 21:18

https://www.rtl.nl/gemist/voor-de-rechter/

Wie kijkt het? Ik heb zojuist de eerste aflevering teruggekeken waarin een aantal zaken werden behandelt en ook de uitspraak aan bod kwam.

Ik heb met enige verbazing gekeken. Hoe een man die een stinkdier gedood heeft "want dat was de enige oplossing" tot een man die zijn vriendin slaat "om haar gelukkig te maken" en een man die een domme keuze had gemaakt gedurende zijn proeftijd. De verbazing zit hem bij mij in hoe een van de mannen geen respect lijkt te hebben voor de rechter die om stilte vraagt en zijn doordrammen om toch maar wel een advocaat te willen maar pas na het horen van de strafeis en het goedpraten van zijn daad wat ook geld voor de man die een stinkdier gedood heeft.

Hoe kijkt nederland ertegenaan? Deze twee zaken hebben bij mij verbazing opgeroepen en de blikken die de rechter van het stinkdier trok, trok ik ook.

De overige zaken die werden behandeld gingen over een man die tijdens zijn proeftijd een diefstal had gepleegd en nu zijn leven op orde probeerde te krijgen en inmidels een baan had en bezig was met een omgangsregeling met zijn kinderen en een man die op illegale wijze (juiste term even kwijt) overheidsdocumenten wilde aanvragen. Hij kon niet lezen en schrijven waardoor er mogelijkerwijs het een en ander niet goed was gegaan.

Wellicht dat mijn mening enigszinds doorsijpelt in mijn schrijfwijze maar ik laat deze nog even achterwege. Ik ben benieuwd hoe andere bokkers erover denken die het ook gezien hebben. Uiteraard wil ik mijn mening best delen.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Tv programma: voor de rechter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 22:11

Zowel de zaak met het stinkdier als de man die zijn vriendin probeerde gelukkig te maken heb ik met verbazing zitten te kijken. Kunnen mensen echt zo dom en gevoelloos zijn? De hersenen inslaan van een stinkdier en dan nog in een emmer proppen want er was geen enkele andere mogelijkheid en misschien zou hij wel eens kunnen aanvallen. Ga dan naar binnen en bel de dierenambulance. En dan die andere popiejopie die zijn kind met wapens laat spelen en het geluk in zijn vrouw probeert te rammen. Die moet je toch ook ver weg stoppen. Leuk programma om verder te volgen

Anoniem

Re: Tv programma: voor de rechter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 22:38

Ik heb die afl ook gezien, wauw wat een rare mensen bestaan er :')

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Tv programma: voor de rechter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 22:51

Ik heb door dit topic ook even de twee meest besproken zaken bekeken. En jemig, wat bizar! Ik vond de rechters allebei (die andere zaken heb ik doorgespoeld) wel erg sympathiek, trouwens.

Anna_98

Berichten: 454
Geregistreerd: 01-04-13

Re: Tv programma: voor de rechter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 22:59

Ik vond het laatst erg leuk om naar te kijken. Studeer zelf hbo rechten en net klaar met strafrecht, dus veel dingen komen me bekend voor. Vind het wel een beetje jammer dat ze best veel weg hebben geknipt, zoals bijna alles wat de officier van justitie en de advocaat zeggen, maar het moet natuurlijk ook nog een beetje vermakelijk zijn voor de rest van het land. Ik zat in ieder geval regelmatig met de rechters mee te praten, vooral bij de zaken over het stinkdier en de man die zijn vrouw sloeg.

AmberG
Berichten: 197
Geregistreerd: 29-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 23:03

Ik zag het toevallig laatst op tv voorbijkomen, en heb met open mond zitten kijken. Vooral die man van het stinkdier verbaasde mij (kwam ergens halverwege het programma binnen, dus heb de andere zaken wat minder goed meegekregen). Ik snap niet dat mensen zo weinig respect kunnen hebben voor een rechter, vooral als je naar mijn mening compleet onterecht een dier de hersens in hebt geslagen en dan nog een betoog van een uur gaat houden dat dit compleet terecht was en er geen andere oplossing was. Logisch dat de rechter je dan afkapt. Vind het verder wel een interessante serie. Ik ben zelf nog nooit bij een rechter geweest en vind het dan ook boeiend om te zien hoe het er aan toegaat daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 21:54

Naar aanleiding van dit topic terug gekeken, leuk programma.

Die man met dat wapen, die ook zijn vrouw had geslagen over die patronen: dat is niet strafbaar, want die heb ik op Marktplaats gekocht 8)7 . Die rechter was toch wel behoorlijk geïrriteerd aan het einde.
Geen enkel besef van goed of kwaad bij die man, zo lijkt het.

Dat hij en die man van het stinkdier gewoon in beeld wilden, laat ook zien dat ze vinden niets verkeerd te hebben gedaan.

Oja, en bij die zaak met dat stinkdier, toen de rechter noemde dat er een verbod op het houden van stinkdieren zou komen leek hij echt heel nerveus met zijn "wat toevallig". Toen schoot even door mijn hoofd dat het misschien zijn eigen dier was waar hij vanaf wilde?

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Tv programma: voor de rechter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 22:58

Dat ging ook even door mijn hoofd, Marie_Anne. Maar als je je eigen beestje dood zou slaan heb je 1. Echt wel meer kennis over stinkdieren en 2. Geen enkel gevoel voor dieren. Je eigen beestje op die manier doodslaan zou zo mogelijk nog verschrikkelijker zijn.
Toen onze katten een keer een grote witte rat hadden gevangen en vermoord waren wij ook heel bang dat het om een huisdier ging, dat iemand er heel dol op was, dat hij ontsnapt was of uitgezet was en daarna door onze poezen gepakt was. Het zou goed kunnen dat meneer schrok omdat het ‘ongedierte’ ineens best wel goed iemands huisdier geweest had kunnen zijn.

Lijkt mij logischer namelijk, maar dat zijn natuurlijk ook allemaal maar aannames.

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Tv programma: voor de rechter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-18 00:57

Ik vond het vooral apart met het stinkdier dat blijkbaar de enige optie "doodmaken" is als je er een ziet terwijl als ik een onbekend dier tegenkom ik toch eerder bedenk om de dierenambu te bellen en het hùn te laten oplossen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 08:01

Mariett schreef:
Dat ging ook even door mijn hoofd, Marie_Anne. Maar als je je eigen beestje dood zou slaan heb je 1. Echt wel meer kennis over stinkdieren en 2. Geen enkel gevoel voor dieren. Je eigen beestje op die manier doodslaan zou zo mogelijk nog verschrikkelijker zijn.
Toen onze katten een keer een grote witte rat hadden gevangen en vermoord waren wij ook heel bang dat het om een huisdier ging, dat iemand er heel dol op was, dat hij ontsnapt was of uitgezet was en daarna door onze poezen gepakt was. Het zou goed kunnen dat meneer schrok omdat het ‘ongedierte’ ineens best wel goed iemands huisdier geweest had kunnen zijn.

Lijkt mij logischer namelijk, maar dat zijn natuurlijk ook allemaal maar aannames.

Dat is natuurlijk ook mogelijk ja. Maar ik vond die man zo vreemd, dat niets mij zou verbazen.

Inderdaad Friendly, daar bleef de rechter ook op hameren, maar hij leek het niet te snappen.

Ik vind het interessant om te zien hoe rechters in zo'n strafzaak een veel actievere rol hebben dan ik dacht. Ik dacht dat vooral advocaat en officier van justitie aan het woord zouden zijn en dat de rechter neutraal zou luisteren.

Anoniem

Re: Tv programma: voor de rechter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 21:16

Hebben jullie het deze week nog gezien? Ik heb het net even terug gekeken. Deze week niet zulke vreemde mensen als de vorige keer.

Anna_98

Berichten: 454
Geregistreerd: 01-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 21:31

Marie_Anne schreef:
Hebben jullie het deze week nog gezien? Ik heb het net even terug gekeken. Deze week niet zulke vreemde mensen als de vorige keer.

Ik heb gister weer gekeken ja. Vond hem inderdaad ook niet zo vermakelijk als vorige keer, maar zeker nog wel leuk/ interessant genoeg om te blijven kijken. Vond de rechters trouwens wel erg sympathiek, vooral die in de zaak met de studente en de fles wijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 22:00

annaburg schreef:
Marie_Anne schreef:
Hebben jullie het deze week nog gezien? Ik heb het net even terug gekeken. Deze week niet zulke vreemde mensen als de vorige keer.

Ik heb gister weer gekeken ja. Vond hem inderdaad ook niet zo vermakelijk als vorige keer, maar zeker nog wel leuk/ interessant genoeg om te blijven kijken. Vond de rechters trouwens wel erg sympathiek, vooral die in de zaak met de studente en de fles wijn

Vond ik ook, ook die rechter in die zaak van die man die gereden had terwijl hij rij-ontzegging had vond ik erg sympathiek.

Ik vind het ook wel boeiend om "normale" mensen in dit soort situaties verwikkeld te zien. Maar volgende week zag ik alweer een wat heftiger voorval geloof ik.

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Tv programma: voor de rechter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-18 22:22

Shoot! Vergeten... Via rtl gemist dan maar. Het hoeven ook niet elke keer verbazingwekkende zaken te zijn... Hoe de rechtspraak in zn werk gaat vind ik al erg interessant om te zien.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Tv programma: voor de rechter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 23:23

Schadevergoeding omdat je nu je droom als kapper niet meer kan vervullen. Ze droomde er al haar hele leven van. Tja, zo kan je wel van alles aanvoeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 05:48

Napie schreef:
Schadevergoeding omdat je nu je droom als kapper niet meer kan vervullen. Ze droomde er al haar hele leven van. Tja, zo kan je wel van alles aanvoeren.

Ja, die vond ik ook wel grappig :D
Maar daar trapte niemand in geloof ik.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Tv programma: voor de rechter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 06:03

Worden acteurs gebruikt om de zaken na te spelen? Want die indruk krijg ik wel heel sterk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 07:50

Cayenne schreef:
Worden acteurs gebruikt om de zaken na te spelen? Want die indruk krijg ik wel heel sterk.

Volgens mij niet hoor. Sommigen zijn onherkenbaar gemaakt, als het acteurs waren zou dat een beetje vreemd zijn?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Tv programma: voor de rechter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 08:41

Ah ok, dan zal het idd wel echt zijn (al kan ik me niet voorstellen dat je in dit programma als verdachte gewoon herkenbaar in beeld wilt := ).
Maar ik keek laatst De Buurtpolitie en dat is een ontzettend vreemd programma dat duidelijk acteurs gebruikt. Vandaar mijn twijfel :')

Simbaa
Berichten: 3963
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Tv programma: voor de rechter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 08:44

Het zijn inderdaad geen acteurs :)

Loretta
Berichten: 8767
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Tv programma: voor de rechter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 10:46

Op TV twijfel ik ook wel vaak aan wat echt en wat nep is. Vooral de comerciele omroepen zetten regelmatig acteurs in.