PVV ''dit is ISLAM' '

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shadow0

Berichten: 43528
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 13:08

ravellie schreef:
Vooral die in de grote steden....
Maar voor mij ook geen grote surprise. iedereen die voorheen PvdA stemde, zit nu in het DENK team.


Ravellie, je ziet wat je wilt zien, maar er klopt niets van. Als ik de grote steden er even bijpak: de PvdA is nog altijd nadrukkelijk groter dan Denk in Rotterdam, Utrecht en Amsterdam, en doet in Den Haag niet eens mee.
Ze hebben slechts 3 zetels en da's nog geen 7% van de 45 zetels die er zijn.

Dus eh... Niet doen alsof ze nu op het punt staan de wereld over te nemen, want dat is gewoon niet waar.

ravellie

Berichten: 3077
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 13:22

Volgens mij zeg ik nergens dat ze de wereld overnemen.

Maar wel fors groeiende...
Een partij welke hele rare uitspraken doet en een dubieus contact met Turkije heeft, blijft groeiende en heeft veel volgers!.
En ondertussen slaapt Nederland verder.

Ik ben niet voor de PVV ( al zijn er echt wel punten waar ik het roerend mee eens ben) was een hele grote en dan wordt er door alle partijen gezegd: 'daar willen we niet mee samenwerken'.

Nee, DENK is een fijne collega :(

Shadow0

Berichten: 43528
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: PVV ''dit is ISLAM' '

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 13:23

Je schreef dat iedereen die pvda stemde, nu op denk stemt. Dat is onzin, gewoon onwaar.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 13:44

En dat iedereen die dat niet "ziet" "slaapt" :') Ja sorry ik zal de wereld wel anders zien dan jij

Janneke2

Berichten: 22827
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 14:14

ravellie schreef:
Volgens mij zeg ik nergens dat ze de wereld overnemen.

Maar wel fors groeiende...


Ehm, ik vind deze manier van communiceren verregaand onduidelijk.
Je hint op 'democratisch overgenomen worden' (context is mij onduidelijk, het citaat letterlijk)
Nu stel je 'dat je het niet zei', maar wel een tendens....

Citaat:
Een partij welke hele rare uitspraken doet en een dubieus contact met Turkije heeft, blijft groeiende en heeft veel volgers!.
En ondertussen slaapt Nederland verder.

Het staat iedereen vrij om dit van denk te vinden. Ik weet weinig tot niets van ze, maar hun houding tegenover Erdogan hoeft niet voor mij.

Het staat in een ordentelijke discussie niet vrij om maar gewoon te roepen 'Ik zie het gevaar en de rest slaapt'.
Citaat:
Ik ben niet voor de PVV (...) was een hele grote en dan wordt er door alle partijen gezegd: 'daar willen we niet mee samenwerken'.

Nee, DENK is een fijne collega :(


De SGP bestaat al veel langer dan die hele pvv en heeft nog nooit in de regering gezeten.

And for your information: kijk eens naar Rutte I. Nul ministers van de pvv (er waren ook geen geschikte kandidaten) maar wel 'drager' van het kabinet.

Dus hoezo zou niemand met de pvv willen samenwerken...???
(De manier waarop GW het kabinet liet vallen - dat zette kwaad bloeď. Maar dat is gedrag - geen vermeende kwestie van 'ze moeten mij niet vanwege mijn ideeën'.)

Electra63

Berichten: 17865
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 14:51

Ach Ravellie reageert altijd een beetje hysterisch in politieke topics, met name over Rotterdam. :D
Als ik mij goed herinner, was ze doodsbang om in Rotterdam over straat te lopen, levensgevaarlijk daar. ;)

De lijsttrekker van de PVV in Rotterdam is gek, net als zijn grote blonde leider ;) .
Ik vind beiden zo vreselijk onbeschoft in het debat.
Denk is het gevolg van de politieke verharding in het debat, op TV, op social media en in de politiek.
Als ik een moslim was en er werd zo over mij gesproken in het debat, zou ik mij ook niet (meer) thuis voelen bij de meeste partijen: CDA, FvD en VVD zijn light-varianten op de PVV, net als een flink aantal lokale partijen, zoals bijv. LPF in Rotterdam.

PvdA heeft de afgelopen jaren de autochtone stemmer vooral aan SP en PVV verloren en nu aan lokale rechtse partijen en FvD. De PvdA stemmer met een migrantenachtergrond is vooral naar Denk en Nida gegaan. Maar het zijn maar enkele zetels, net als de Dierenpartij of SGP. Een afspiegeling dus van de maatschappij.

Ik ben wel verbaasd over het verlies van de SP. Na de komst van Lilian Marijnissen, had ik wel winst verwacht, tenslotte zit de SP ook nog eens in de oppositie.

De winst van FvD viel me dan erg mee, ik zie af en toe op FB voorbij komen, dat ze in allerlei polls bijna de grootste partij zijn inmiddels, maar dat viel (voor mij) mee in werkelijkheid. :D

senna21

Berichten: 11886
Geregistreerd: 17-03-09

Re: PVV ''dit is ISLAM' '

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 17:33

Sommige mensen denken dat vrijheid bestaat uit alles zeggen wat je denkt.
Ze vergeten dat daarbij de verantwoordelijkheid hoort dat je nadenkt over wat je zegt.

Foaly

Berichten: 4919
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: PVV ''dit is ISLAM' '

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 17:54

Een veelgemaakte denkfout door mensen die brullen over 'vrijheid van meningsuiting': dat betekent alleen dat de overheid je niet in de gevangenis kan gooien als jij zegt dat je Mark Rutte een pannenkoek vindt. Niet dat niemand mag zeggen dat jouw mening nergens op slaat. Weerwoord geven op een mening is ook vrijheid van meningsuiting, maar dat vergeten de meeste mensen voor het gemak :')

On topic: de grens opzoeken tussen 'je mening geven' en 'haat zaaien' is inderdaad iets waar GW eerder mee weg is gekomen. Aan de ene kant hoop ik dat er ooit een x een rechter komt die hem wel stevig op de vingers tikt, aan de andere kant ben ik bang dat hij dan alleen nog maar harder gaat lopen brullen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 18:00

Foaly schreef:
Een veelgemaakte denkfout door mensen die brullen over 'vrijheid van meningsuiting': dat betekent alleen dat de overheid je niet in de gevangenis kan gooien als jij zegt dat je Mark Rutte een pannenkoek vindt. Niet dat niemand mag zeggen dat jouw mening nergens op slaat. Weerwoord geven op een mening is ook vrijheid van meningsuiting, maar dat vergeten de meeste mensen voor het gemak :')

On topic: de grens opzoeken tussen 'je mening geven' en 'haat zaaien' is inderdaad iets waar GW eerder mee weg is gekomen. Aan de ene kant hoop ik dat er ooit een x een rechter komt die hem wel stevig op de vingers tikt, aan de andere kant ben ik bang dat hij dan alleen nog maar harder gaat lopen brullen...



_/-\o_

Electra63

Berichten: 17865
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 18:01

Ach.... de lijsttrekker van de PVV in Rotterdam is al weer uit het kennismakingsgesprek gelopen en heeft bedankt voor de lunch met de burgemeester.
Zo gemakkelijk verdient en je hoeft er niets voor te doen... wat een verloren stemmen.

Janneke2

Berichten: 22827
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 19:10

Eh - Meeuwissen wenste niet met Eerdmans te praten.

Geen van beiden zijn mijn politieke vrienden, maar 'weglopen uit een eerste gesprek mbt coalitievorming' wil nog niet zeggen dat je stem verloren gegaan is.

(De weddenschap loopt hier al: gaan deze 2 pvv'ers de 4 jaar vol maken als pvv'er...?)

(Dat de burgemeester getreiterd moest worden - tja: het is tenslotte de pvv.
Die laat 1 ding loeizwaar wegen en dat is de afkomst/ de vermeende religie van de burgemeester....)

Electra63

Berichten: 17865
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 19:52

Janneke2 schreef:
Eh - Meeuwissen wenste niet met Eerdmans te praten.

Geen van beiden zijn mijn politieke vrienden, maar 'weglopen uit een eerste gesprek mbt coalitievorming' wil nog niet zeggen dat je stem verloren gegaan is.

(De weddenschap loopt hier al: gaan deze 2 pvv'ers de 4 jaar vol maken als pvv'er...?)

(Dat de burgemeester getreiterd moest worden - tja: het is tenslotte de pvv.
Die laat 1 ding loeizwaar wegen en dat is de afkomst/ de vermeende religie van de burgemeester....)


Meeuwissen wil ook niet met Denk en Nida praten. D66 en GL zijn ook geen favoriete gesprekpartners. En onze allochtone, islamitische burgemeester kan ook geen goed doen. PVV kan met niemand echt overweg :D

Ik vind een stem op de PVV sowieso een verloren stem. Een hoop geschreeuw en niets bereikt. Af en toe komt GW naar onze gemeente, het kost alleen maar geld en het heeft nog niets opgeleverd. Zeker niet in Rotterdam, wat een idioten die lijsttrekkers van de PVV. Ze komen altijd uit de rechts-extremistische hoek.

Janneke2

Berichten: 22827
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: PVV ''dit is ISLAM' '

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 20:50

Ach - het ingewikkelde vind ik: wij kiezen onze raadsleden (idem PS en 2e Kamer) - en daarna komen er college onderhandelingen.

Ik vind raadswerk uiterst eervol.
De pvv vindt 'zolang je niet bestuurt' het allemaal maar niets.

Maar van een bedrijf dat zo weinig kaas heeft gegeten van democratie is dat ergens wel weer logisch.
(Zij het dat je slim kunt zijn en zou kunnen bedenken dat er meer dingen nodig zijn om in het college te komen.)

Anoniem

Re: PVV ''dit is ISLAM' '

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 21:29

In 'mijn' gemeente was PVV vier jaar geleden de grootste, ondertussen zijn ze ingehaald door VVD en de PVDA (volgens mij een van de weinige gemeentes waar PVDA 2 zetels gewonnen heeft ipv drastisch verloren, maar begrijpelijk want hoewel ik landelijk niet voor PVDA ga vind ik ze lokaal in mijn gemeente erg sterk en zou ik er ook op stemmen als ik in NL was). Dat is wel tekenend want kiezers in mijn gemeente zijn erg nuchter en recht door zee. Een partij die belooft een hoop te kunnen bereiken krijgt stemmen, maar als vervolgens blijkt dat ze dat niet waarmaken lopen die kiezers ook zo weer weg. Ook wel grappig: PVDD is van 0 naar 3 zetels gegaan :))

Electra63

Berichten: 17865
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 21:36

Op NPO3 heb je nu een programma "slag om Rotterdam".
Daar kan je zien dat de PVV-lijsttrekker in Rotterdam echt een idioot is.

ravellie

Berichten: 3077
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 22:29

Magrathea schreef:
En dat iedereen die dat niet "ziet" "slaapt" :') Ja sorry ik zal de wereld wel anders zien dan jij


Ik denk het ook ja ;)

ravellie

Berichten: 3077
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 22:32

Electra63 schreef:
Ach Ravellie reageert altijd een beetje hysterisch in politieke topics, met name over Rotterdam. :D
Als ik mij goed herinner, was ze doodsbang om in Rotterdam over straat te lopen, levensgevaarlijk daar. ;)

De lijsttrekker van de PVV in Rotterdam is gek, net als zijn grote blonde leider ;) .
Ik vind beiden zo vreselijk onbeschoft in het debat.
Denk is het gevolg van de politieke verharding in het debat, op TV, op social media en in de politiek.
Als ik een moslim was en er werd zo over mij gesproken in het debat, zou ik mij ook niet (meer) thuis voelen bij de meeste partijen: CDA, FvD en VVD zijn light-varianten op de PVV, net als een flink aantal lokale partijen, zoals bijv. LPF in Rotterdam.

PvdA heeft de afgelopen jaren de autochtone stemmer vooral aan SP en PVV verloren en nu aan lokale rechtse partijen en FvD. De PvdA stemmer met een migrantenachtergrond is vooral naar Denk en Nida gegaan. Maar het zijn maar enkele zetels, net als de Dierenpartij of SGP. Een afspiegeling dus van de maatschappij.

Ik ben wel verbaasd over het verlies van de SP. Na de komst van Lilian Marijnissen, had ik wel winst verwacht, tenslotte zit de SP ook nog eens in de oppositie.

De winst van FvD viel me dan erg mee, ik zie af en toe op FB voorbij komen, dat ze in allerlei polls bijna de grootste partij zijn inmiddels, maar dat viel (voor mij) mee in werkelijkheid. :D


Er is vanavond een reportage over R'dam op ned 3 geweest
Ik moet hem nog gaan terugkijken

En idd, ik heb niets ( meer) met Rotterdam.
Kom er regelmatig i.v.m. familie bezoek.
En altijd weer blij dat ik de stad weer uit ben ;)

edit: slag om R'dam dus

Electra63

Berichten: 17865
Geregistreerd: 11-11-08

Re: PVV ''dit is ISLAM' '

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 23:01

Ach.... Ik ben een trotse, tevreden Rotterdammert. Bezoekers die zeiken, moeten lekker wegblijven :D

ravellie

Berichten: 3077
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 23:03

Kijk, dat soort taal zegt alweer genoeg :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 23:32

Electra63 schreef:
Ach.... Ik ben een trotse, tevreden Rotterdammert. Bezoekers die zeiken, moeten lekker wegblijven :D



:D

Electra63

Berichten: 17865
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 23:43

ravellie schreef:
Kijk, dat soort taal zegt alweer genoeg :')


Gewoon recht voor zijn raap, op zijn Rotterdams en dat zonder te vloeken :D

Ik word scheitziek van buitenstaanders die zeiken op Rotterdam. ;)
We staan niet voor niets op nr 5 van de stedentrips van Lonely Planet. *\o/*
Natuurlijk zijn er problemen of nadelen, die heeft iedere grote stad, maar er zijn ook positieve dingen. En wie er niets aan vindt, die moet lekker wegblijven.

Anoniem

Re: PVV ''dit is ISLAM' '

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 01:37

Ik vind het ook heerlijk in [naam]. :) Woon hier al m'n hele leven, heb me nog nooit onveilig gevoeld. Zijn nog nooit problemen geweest hier of wat dan ook... vind het een fijne stad.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: PVV ''dit is ISLAM' '

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 13:57

Ik heb de eerste 20 jaar van mijn leven in Rotterdam doorgebracht maar heb er nu niet zoveel meer mee :) Gewoon omdat al mijn vrienden zijn weggegaan en ik nu nieuwe vrienden heb in andere plekken.
En, de verkiezingsuitslag laat wel weer zien dat men liever het hoofd breekt over immigratiegedoe dan echt belangrijke zaken :\

Overigens: in datzelfde Rotterdam heeft de PVV toch geen 2 zetels, maar 1, en die ene moesten ze afstaan aan DENK. Jammer joh. :=

ravellie

Berichten: 3077
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:55

Immigratiegedoe lijkt mij toch wel een puntje :')

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 16:53

ravellie schreef:
Immigratiegedoe lijkt mij toch wel een puntje :')

Ik zeg ook niet dat het onbelangrijk is. Ik ben zelf een groene stemmer ;) Misschien dat ik daarom het haantjesgedrag van hullie de stad uit een beetje zat ben