"Wij willen minder vluchtelingen"

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: "Wij willen minder vluchtelingen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 22:30

Ja. Als lening. Dus hoeft het niet ineens van dat weekgeld af.
Daarnaast kan het ook kwijt gescholden worden.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 22:46

....

Een vluchteling krijgt 50 euro per week, dus 200 of 250 per maand.
Daar moet alles van betaald worden - maar voor de inburgeringscursus kun je het geld lenen.

De kern was voor mij dat ouderen die ook niet op rozen zitten recht hebben op ruim 500 euro AOW. (Waar waarschijnlijk nog zorgtoeslag, huurtoeslag etc etc bij komen.)

Laten we het hebben over de belastingvoordelen voor de rijken, de Panama (luxemburg, guernsey, etc) constructies, het afschaffen van de dividendbelasting, etc.

Het verzieken van de huizenmarkt (inclusief airb&b) plus het dwingen van woningcorporaties tot verkoop van fatsoenlijke huurhuizen. (En bijbouwen is geen optie: krapte op de huurmarkt..!)

Of het uitkleden van de WSW: wie nu gaat werken bij voorheen de sociale werkplaats bouwt geen pensioen meer op.

En zo kunnen we nog eventjes doorgaan.

...en laten we nou geen vliegjes af gaan vangen tov de vraag wie er toch precies het kwetsbaarste is en het minste te besteden heeft en het belabberdste perspectief etc etc.

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Re: "Wij willen minder vluchtelingen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 00:19

Ieder zo zijn mening. Ik denk er anders over :j.

Anoniem

Re: "Wij willen minder vluchtelingen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 01:21

Meningen en feiten zijn twee totaal verschillende dingen.

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 02:02

Tsja, nogmaals ieder zijn mening, want ook over "de feiten" zijn de meningen verdeeld. :j

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: "Wij willen minder vluchtelingen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 08:14

Ieder zijn mening, maar moet wel zeggen dat ik rasisme etc te ver vind gaan.

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 08:23

Vealosz schreef:
Tsja, nogmaals ieder zijn mening, want ook over "de feiten" zijn de meningen verdeeld. :j


Alternatieve feiten? Aan wie doet mij dat denken.. :)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 09:06

superlotje schreef:
Vealosz schreef:
Tsja, nogmaals ieder zijn mening, want ook over "de feiten" zijn de meningen verdeeld. :j


Alternatieve feiten? Aan wie doet mij dat denken.. :)*



:')

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 09:18

Janneke2 schreef:
....

Een vluchteling krijgt 50 euro per week, dus 200 of 250 per maand.
Daar moet alles van betaald worden - maar voor de inburgeringscursus kun je het geld lenen.

De kern was voor mij dat ouderen die ook niet op rozen zitten recht hebben op ruim 500 euro AOW. (Waar waarschijnlijk nog zorgtoeslag, huurtoeslag etc etc bij komen.)

Laten we het hebben over de belastingvoordelen voor de rijken, de Panama (luxemburg, guernsey, etc) constructies, het afschaffen van de dividendbelasting, etc.

Het verzieken van de huizenmarkt (inclusief airb&b) plus het dwingen van woningcorporaties tot verkoop van fatsoenlijke huurhuizen. (En bijbouwen is geen optie: krapte op de huurmarkt..!)

Of het uitkleden van de WSW: wie nu gaat werken bij voorheen de sociale werkplaats bouwt geen pensioen meer op.

En zo kunnen we nog eventjes doorgaan.

...en laten we nou geen vliegjes af gaan vangen tov de vraag wie er toch precies het kwetsbaarste is en het minste te besteden heeft en het belabberdste perspectief etc etc.



Maar die ouderen hebben daar wel jaren!!! lang belasting voor betaald. Voor dat schammele aow'tje , maakt verder niet uit?

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 09:22

CharmingS schreef:
Janneke2 schreef:
....

Een vluchteling krijgt 50 euro per week, dus 200 of 250 per maand.
Daar moet alles van betaald worden - maar voor de inburgeringscursus kun je het geld lenen.

De kern was voor mij dat ouderen die ook niet op rozen zitten recht hebben op ruim 500 euro AOW. (Waar waarschijnlijk nog zorgtoeslag, huurtoeslag etc etc bij komen.)

Laten we het hebben over de belastingvoordelen voor de rijken, de Panama (luxemburg, guernsey, etc) constructies, het afschaffen van de dividendbelasting, etc.

Het verzieken van de huizenmarkt (inclusief airb&b) plus het dwingen van woningcorporaties tot verkoop van fatsoenlijke huurhuizen. (En bijbouwen is geen optie: krapte op de huurmarkt..!)

Of het uitkleden van de WSW: wie nu gaat werken bij voorheen de sociale werkplaats bouwt geen pensioen meer op.

En zo kunnen we nog eventjes doorgaan.

...en laten we nou geen vliegjes af gaan vangen tov de vraag wie er toch precies het kwetsbaarste is en het minste te besteden heeft en het belabberdste perspectief etc etc.



Maar die ouderen hebben daar wel jaren!!! lang belasting voor betaald. Voor dat schammele aow'tje , maakt verder niet uit?



En die vluchtelingen hebben wel jaren!!! voor hun leven gevochten en hun naasten en familie dood zien gaan.
Wie krijgt dan voorang?

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: "Wij willen minder vluchtelingen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 09:28

wat is dit voor ongepaste, rare wedstrijd over wie wat gekost heeft en waar ze recht op hebben :?

Asielzoekers zonder status hebben minder maandelijkse vergoeding, maar ook minder kosten en soms recht op eenmalige uitkeringen.
Statushouders vallen in de bijstand / bijzondere bijstand, met alle regels van dien.
Statushouders hebben voorrang (urgentie) bij het verdelen van huurwoningen.

Ouderen ontvangen een aantal zaken vanuit de zorgvergoeding, hebben ook niet altijd te kiezen waar ze terecht komen, als ze al ergens terecht kunnen, en net als statushouders moeten ze soms wachten op een plekje. Met een fysieke of geestelijke handicap is dat misschien wel wat lastig, maar voor iemand die de taal niet spreekt, oorlogstrauma's heeft en alleen is, is het ook wat lastig.

Wat een paar keer aangegeven wordt, is dat de verdeling van de potten vanuit de politiek veel beter zou moeten, maar ja, hoe je ook stemt, eerlijk verdelen schijnt heel erg lastig te zijn helaas...

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: "Wij willen minder vluchtelingen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 09:40

Met ruim een kwart van de begroting naar zorg en krap de helft van de zorg naar ouderenzorg (±14%), denk ik dat het nog wel eens vies tegen kan vallen hoeveel ruimte er nog is in herstructureren van het budget. Waar de zorg flink last van heeft is dat het nauwelijks efficienter kan op de werkvloer. De economie is gebaseerd op steeds meer "productie" per mankracht, maar zolang er geen zorgrobots zijn uitgevonden, is dit bij de zorg maar zeer beperkt. En dat terwijl het (minimum)loon wel bepaald wordt door dit soort innovaties. Handwerk gaat zo veel mogelijk naar het buitenland, maar ook dat is niet mogelijk bij zorgwerk. En dus komen er steeds minder handen beschikbaar per x aantal bewoners.

Er zijn twee plekken waar nog wel wat te winnen valt, verwacht ik: de managementlagen en de medicijnenkosten. Moet een persoon van 80+ werkelijk nog een zeer kostbare kankerbehandeling krijgen waarmee hij hoogstens nog 2 jaar mee kan? De behandeling slaat vaak minder goed aan en de bijwerkingen zijn groter op hoge leeftijd. Maar goed, dat is een ander (ethische) dilemma.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: "Wij willen minder vluchtelingen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 09:49

Het vrijgeven van de pil van drion zou kunnen helpen..

Maar ik dacht meer aan een herstructurering van alle potjes... Neem nou bijv die naamswijziging van een aantal ministeries... Hoe dúrft men dat met goed fatsoen in hemelsnaam uit te voeren voor dat geld..
Ik vraag me werkelijk af hoe degene die dat met een stalen gezicht kan verkopen, snachts slaapt..
Van mij mag dat geld naar ouderen en vluchtelingen opvang.. alles beter dan dit...
en zo is er vast meer
(was daar niet een programma over... geldverspillers oid?)

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 09:50

Cer schreef:
Het vrijgeven van de pil van drion zou kunnen helpen..

Maar ik dacht meer aan een herstructurering van alle potjes... Neem nou bijv die naamswijziging van een aantal ministeries... Hoe dúrft men dat met goed fatsoen in hemelsnaam uit te voeren voor dat geld..
Ik vraag me werkelijk af hoe degene die dat met een stalen gezicht kan verkopen, snachts slaapt..
Van mij mag dat geld naar ouderen en vluchtelingen opvang.. alles beter dan dit...
en zo is er vast meer
(was daar niet een programma over... geldverspillers oid?)


Daar viel idd ook mijn bek van open
Dat men vindt dat dit een uitermate goede besteding is van het geld, schandalig.

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: "Wij willen minder vluchtelingen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 10:09

Dit soort dingen vind ik lastig. Vanuit de werknemers bij Ministerie van Justitie en Veiligheid zijn wel duidelijk tekenen gekomen dat ze blij zijn met de naamsverandering. En sommige beslissingen "vereisen" nu eenmaal ook dat de naam veranderd wordt zodat de naam wel functiedekkend blijft.

Maar stel het gaat om 5 miljoen euro (er wordt overal gesproken over een paar miljoen in totaal aan kosten door de naamsveranderingen). Dan nog komt het neer op maximaal 1 euro minder eigen bijdrage zorg. En het komt neer op 0.005% van de zorg (5/96000*100).

En uiteraard zullen er meer van dit soort dingen zijn. Maar vergis je niet in hoe vaak het om druppels op de gloeiende plaat gaat.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 10:59

CharmingS schreef:
Maar die ouderen hebben daar wel jaren!!! lang belasting voor betaald. Voor dat schammele aow'tje , maakt verder niet uit?


Natuurlijk maakt dat uit.

Het doel van rechts beleid: arme, kwetsbare mensen kaalplukken.

"Ouderen" als leeftijdsgroep zijn nog nooit zo rijk geweest - maar plm 25 % heeft idd alleen AOW.
Dankzij Drees (= links beleid) anders konden ze leven van de bedeling.

Ouderen met alleen AOW krijgen alle klappen die bijstandsmoeders, chronisch zieken met wajong etc etc ook krijgen.

Ik praat liever over dat en hoe het rechtse beleid de ongelijkheid tussen inkomsten (en macht, gezondheid, kans op opleiding enz enz) vergroot,
dan dat we een achterhoedegevecht houden over wie precies de hardste klappen krijgt.



Ik ben erg benieuwd hoe het afloopt met de apotheker in de Haagse Schilderswijk.
(...nee, niet het neusje van de zalm...)
Hij is vakman en kan het idioot dure medicijn tegen taaislijmziekte maken voor zo'n 20% van de prijs.
Aan dit soort mensen hebben we wat!!

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: "Wij willen minder vluchtelingen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 11:48

Persoonlijk vind ik "ouderen" en "ouderen die zorg behoeven", of meer "alle mensen die zorg behoeven" (en dan bedoel ik niet iemand die 2 jaar niet kan werken vanwege een gekneusde teen..) totaal andere groepen. Niet te vergelijken..

En als we voor de ouderenzorg afhankelijk zijn van dat MBO pareltje wat nu een internet hit is ("Ik loop voor banketstaaf met zo'n ouwe") dan hoop ik echt dat we ergens iets kunnen veranderen... Ik heb dan liever een vluchteling die met mama gaat wandelen dan een luie tiener...

j1988
Berichten: 126
Geregistreerd: 24-09-13

Re: "Wij willen minder vluchtelingen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 17:02

Ik vind het allemaal heel dubbel. Tas gevonden met merkkleding, portemonnee met bijna 1000 euro aan cash geld, een bankpas met de naam van het azc erop. Daarbij ook nog 3 anonieme OV chipkaarten. Maar wel iemand bedonderen door te liegen waar ze naartoe gingen.
Terwijl er anderen bijsloffen met de ziel onder hun arm.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 20:39

j1988: waar heb je het over...?
Een tas die jij gevonden hebt...?
En was die bankpas van de beheerder van het azc ofzo...?
En wat vind jij er dubbel aan...?


Het zou over een slordige dief kunnen gaan, hoor.
En het zou kunnen zijn dat 1 van de ingezetenen van het azc de dader is - maar 1) wees nou duidelijk in wat je denkt en 2) denken is een ding, maar roddelen 'dat het natuurlijk een ingezetene van het azc moet zijn!' vind ik 'pas bon ton'.

j1988
Berichten: 126
Geregistreerd: 24-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 21:24

Janneke2 schreef:
j1988: waar heb je het over...?
Een tas die jij gevonden hebt...?
En was die bankpas van de beheerder van het azc ofzo...?
En wat vind jij er dubbel aan...?


Het zou over een slordige dief kunnen gaan, hoor.
En het zou kunnen zijn dat 1 van de ingezetenen van het azc de dader is - maar 1) wees nou duidelijk in wat je denkt en 2) denken is een ding, maar roddelen 'dat het natuurlijk een ingezetene van het azc moet zijn!' vind ik 'pas bon ton'.


Ja een gevonden tas met paspoorten van de mensen die meereisden... Ze krijgen bankpassen daar uitgedeeld. Is namelijk niet de 1e keer dat die gevonden worden. Ze willen zelfs met winkelwagens vol boodschappen de bus in. Dat is dagelijkse kost voor ons ondertussen.
Wat ik denk het zijn mijn klanten, die met geld van onze maatschappij meereizen. Die liegen over hun bestemming om zo geld over te houden. Zit nogal een verschil tussen 2.70 of 6.40 voor een enkeltje.
Maar er zijn er ook genoeg die wel netjes zijn. Die je groeten en je niet aankijken alsof je een hond bent.

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Re: "Wij willen minder vluchtelingen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 21:40

Ik geloof dat zwart rijden of minder betalen voor OV niet alleen door vluchtelingen wordt gedaan.
Misschien weten ze niet hoe het OV werkt. Het wordt mij nl. in Rotterdam ook regelmatig gevraagd (door allerlei mensen) hoe het werkt

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 21:41

j1988 schreef:
Ja een gevonden tas met paspoorten van de mensen die meereisden... Ze krijgen bankpassen daar uitgedeeld. Is namelijk niet de 1e keer dat die gevonden worden. Ze willen zelfs met winkelwagens vol boodschappen de bus in. Dat is dagelijkse kost voor ons ondertussen.
Wat ik denk het zijn mijn klanten, die met geld van onze maatschappij meereizen. Die liegen over hun bestemming om zo geld over te houden. Zit nogal een verschil tussen 2.70 of 6.40 voor een enkeltje.
Maar er zijn er ook genoeg die wel netjes zijn. Die je groeten en je niet aankijken alsof je een hond bent.


Het wordt mij steeds raadselachtiger.
Een tas kwijtraken met paspoorten: heul errug slordig.
"Van mensen die meereisden" - ???
Wie reisde mee met wie? (Hoezo: meereizen ipv samen reizen?)
Namen, nationaliteiten en visa staat natuurlijk in een paspoort, dat snap ik dan nog wel.

"Ze krijgen bankpassen daar uitgedeeld" - andermaal: man en paard graag.
Uit je vorige posting maakte ik op dat er een bankpas met een adres er op gevonden was en ik wil best geloven dat de bewoners van het azc een bankpas met adres krijgen.
(Die details heb ik nooit zo naar gevraagd, op mijn bankpas staat geen adres maar de bank wert tegenwoordig wel mijn Sofienummer dat tegenwoordig bsn heet....)
Nu lijkt het mij een logische conclusie dat een bewoner van het azc is bestolen. ("Erg laag.")


Enwat heeft 'ze willen met winkelwagens de bus in' er nou weer mee te maken...?
Dat is not done, maar breek mij de bek niet open over winkelwagentjes in Leidse grachten ("dat hoort ook niet") - en peuter iemand maar eens aan het verstand dat een kinderwagen wel de bus in mag en een winkelwagentje niet....


Liegen over je bestemming: ook not done: in Nederland onderhandel je niet met de buschauffeur.
Sowieso zeggen wij loeihard waar het op staat.
(En foei: 3 euro 70 te weinig betalen - ook niet netjes. Over die 50 euro per week waar allles van moet, ook de telefoongesprekken met de achterblijvers, hebben we het al eerder gehad.)

j1988
Berichten: 126
Geregistreerd: 24-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 22:05

Janneke2 schreef:
j1988 schreef:
Ja een gevonden tas met paspoorten van de mensen die meereisden... Ze krijgen bankpassen daar uitgedeeld. Is namelijk niet de 1e keer dat die gevonden worden. Ze willen zelfs met winkelwagens vol boodschappen de bus in. Dat is dagelijkse kost voor ons ondertussen.
Wat ik denk het zijn mijn klanten, die met geld van onze maatschappij meereizen. Die liegen over hun bestemming om zo geld over te houden. Zit nogal een verschil tussen 2.70 of 6.40 voor een enkeltje.
Maar er zijn er ook genoeg die wel netjes zijn. Die je groeten en je niet aankijken alsof je een hond bent.


Het wordt mij steeds raadselachtiger.
Een tas kwijtraken met paspoorten: heul errug slordig.
"Van mensen die meereisden" - ???
Wie reisde mee met wie? (Hoezo: meereizen ipv samen reizen?)
Namen, nationaliteiten en visa staat natuurlijk in een paspoort, dat snap ik dan nog wel.
Ik ben buschauffeur, dus die reizen met de bus. Ze reizen dus met mij mee.

"Ze krijgen bankpassen daar uitgedeeld" - andermaal: man en paard graag.
Uit je vorige posting maakte ik op dat er een bankpas met een adres er op gevonden was en ik wil best geloven dat de bewoners van het azc een bankpas met adres krijgen.
(Die details heb ik nooit zo naar gevraagd, op mijn bankpas staat geen adres maar de bank wert tegenwoordig wel mijn Sofienummer dat tegenwoordig bsn heet....)
Nu lijkt het mij een logische conclusie dat een bewoner van het azc is bestolen. ("Erg laag.")
Nee er staat als naam op AZC hoogstraat. En nee dat heeft de ING niet met sofienummers. Meerdere bankpassen gevonden op verschillende data, lijkt me dus niet aannemelijk als een besteling.

Enwat heeft 'ze willen met winkelwagens de bus in' er nou weer mee te maken...?
Dat is not done, maar breek mij de bek niet open over winkelwagentjes in Leidse grachten ("dat hoort ook niet") - en peuter iemand maar eens aan het verstand dat een kinderwagen wel de bus in mag en een winkelwagentje niet....
Dat a) een kar niet zomaar meegenomen mag worden, die zijn van de winkel, b) karren vol boodschappen van de AH meer zijn dan 50 euro die ze per week krijgen. Frapant dat als je ze de ene dag weigert mee te mogen ivm protocol geen losse wagens zonder rem, ze de volgende dag er weer staan.


Liegen over je bestemming: ook not done: in Nederland onderhandel je niet met de buschauffeur.
Sowieso zeggen wij loeihard waar het op staat.
(En foei: 3 euro 70 te weinig betalen - ook niet netjes. Over die 50 euro per week waar allles van moet, ook de telefoongesprekken met de achterblijvers, hebben we het al eerder gehad.)

j1988
Berichten: 126
Geregistreerd: 24-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 22:08

Electra63 schreef:
Ik geloof dat zwart rijden of minder betalen voor OV niet alleen door vluchtelingen wordt gedaan.
Misschien weten ze niet hoe het OV werkt. Het wordt mij nl. in Rotterdam ook regelmatig gevraagd (door allerlei mensen) hoe het werkt


Dat klopt zeker. Maar wanneer mensen meerdere keren per week met je meereizen en dat blijven doen klopt niet. Evenals een los kaartje niet willen laten zien, snel doorlopen en als je ze terugroept blijkt het kaartje van tig weken geleden.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 22:17

j1988 schreef:
Ik ben buschauffeur, dus die reizen met de bus. Ze reizen dus met mij mee.

Aha, duidelijk, dank je!

Citaat:
Nee er staat als naam op AZC hoogstraat. En nee dat heeft de ING niet met sofienummers. Meerdere bankpassen gevonden op verschillende data, lijkt me dus niet aannemelijk als een besteling.

Eh - gesteld: iemand heeft een Sofienummer / bsn: dan zijn banken zoals de ING verplicht het Sofienummer van de klant te weten.

Maar het gaat dus niet over diefstal. Okee. Gelukkig maar.

Citaat:
Dat a) een kar niet zomaar meegenomen mag worden, die zijn van de winkel,

...ben ik roerend met je eens. Die regel aan je laars lappen komt helaas ook veel bij inlanders voor....
Citaat:
b) karren vol boodschappen van de AH meer zijn dan 50 euro die ze per week krijgen.

Oh.
Ja, en...?
Citaat:
Frapant dat als je ze de ene dag weigert mee te mogen ivm protocol geen losse wagens zonder rem, ze de volgende dag er weer staan.

...met of zonder wagen zonder rem...?