Dit meen je toch niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Dit meen je toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-17 19:28

http://www.ad.nl/show/david-beckham-ond ... ~ab6d2763/


Vorig jaar inderdaad een online een dicussie gevolgd, hoewel het niet het genoemde artikel was maar iemand anders.

Het is toch niet meer dan normaal om als ouder je kind te zoenen, op de mond of waar dan ook.

Citaat:
Harper zou ziek van de kus kunnen worden, meende een van de volgers van de Britse modeontwerpster.


Ziek kunnen worden? Hoe dan :?

Ik zoen mn ouders, mn oma en mn nichtjes ook op hun mond. En mn oudste nichtje geeft van die heerlijke natte zoenen :')
En verrek we leven allemaal nog, ook geen rare ziektes hiermee opgelopen. (Als mn moeder een koortslip heeft dan geeft ze dat aan en zoenen we niet)

Persoonlijk vind ik het bizar dat er zoveel mensen juist tegen zijn met de meest vreemde beredeneringen.

Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 19:38

Het eerste wat in me opkomt waar je toch wel degelijk 'ziek' van kan worden van een zoen op de mond naast een koortslip is Pfeiffer. Daarnaast kun je voor zover ik weet een koortslip ook overgeven als je nog niet daadwerkelijke klachten hebt, dus in die zin 'snap' ik het wel al is het wel een beetje overdreven natuurlijk.

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 19:46

Memories schreef:
Het eerste wat in me opkomt waar je toch wel degelijk 'ziek' van kan worden van een zoen op de mond naast een koortslip is Pfeiffer. Daarnaast kun je voor zover ik weet een koortslip ook overgeven als je nog niet daadwerkelijke klachten hebt, dus in die zin 'snap' ik het wel al is het wel een beetje overdreven natuurlijk.



Precies dit.

Ik kus alleen mijn vriend op de mond, de rest moet ik niet aan denken. :x

Kim

Berichten: 1210
Geregistreerd: 08-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 19:47

Ik vind het ook een raar beeld. Naar mijn mening doe je dat alleen met iemand die je 'leuk' vindt. Ik zou mijn ouders echt niet op de mond willen kussen, ook vroeger niet. Maar goed dat ziek worden vind ik ook overdreven.

Captain

Berichten: 21377
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 19:47

Ik vind zoenen op de mond iets voor een partner, niet voor vrienden/familie.

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 19:48


Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Dit meen je toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 19:49

Ik vind dat zoenen van familie op de mond wel zo raar, ongeacht of het nu je kinderen zijn of niet. Ik weet niet, maar ik blijf dat raar vinden.

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 19:49

Ik zoen ook niemand op de mond, alleen mijn partner (en toen mijn kinderen nog klein waren).
Ook naaste familie en/of zeer goede vrienden/vriendinnen kus ik niet op de mond.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 19:51

Mijn kinderen krijgen ook gewoon een kus op de mond, mijn ouders inmiddels niet meer en andere familieleden hebben nooit een kus op de mond gehad (heb geen broer of zus).

akishino
Berichten: 1872
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 19:51

Mijn kinderen (6 en 7 jaar) krijgen van mij ook een kus op de mond als ze naar bed gaan. Niet raar in mijn ogen, alhoewel ik niemand anders op de mond kus behalve mijn man en kinderen. Mijn zoon wil de laatste tijd alleen een kus op zijn wang van mij, verder wil hij geen kus van iemand en dat is ook prima.

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 19:53

Ik zoen ook alleen m'n partner op de mond, maar ik heb zeker tot een jaar of 12 dit ook gewoon bij m'n ouders gedaan. Zie er niets raars in.

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 19:54

Ik vind er niks raars aan. Zo kus ik mijn ouders ook wel eens. En sommige van mijn vriendinnen ook.

tiwi1969

Berichten: 7640
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Dit meen je toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:00

Belachelijk om daar een probleem van te maken. Het is gewoon een hele lieve foto.
Ik kuste mijn kinderen ook op de mond, zolang ze dat zelf prettig vonden. Gewoon liefdevol, heeft niks met erotiek te maken.

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Dit meen je toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:02

Ik vind een zoen op de mond nogal intiem en ik wil dat echt met niemand anders delen dan mijn partner.

malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:03

Hier ook alleen partner en zoontje van 2.5 Vrienden krijgen 3 zoenen op de wang. Al ben ik daar ook selectief in bij wie ik dat doe.

stefje

Berichten: 1898
Geregistreerd: 20-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:04

Ik had eens een relatie met een man die was gewend om zijn zussen zo te kussen. Ik werd daar helemaal eng van... Voor mij persoonlijk is het voorbehouden aan een relatie. Ik ken het ook niet vanuit mijn jeugd. Maar met kleine kinderen vind ik het niet raar ofzo, enkel zelf niet prettig.

purny

Berichten: 27490
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:07

Waarom is het raar? Zou het nou een wildvreemde zijn dan is het raar maar je eigen familie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:07

Mensen maken zich tegenwoordig overal druk om. Iedereen is anders, in deze familie is een kus op de mond tussen ouder en kind blijkbaar een normaal iets, nou prima toch? Niemand die er last van heeft.

Muronia

Berichten: 19557
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:07

Hier wordt ook alleen de partner op de mond gezoend. Het voelt voor mij niet goed om mijn kind op de mond te zoenen, wel op de wang natuurlijk. Ik stel het ook niet op prijs als andere familieleden dit wel zouden doen.

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:09

Waarom moet nou weer iedereen precies hetzelfde doen om geaccepteerd te worden :')
De een doet zo, de ander zo, als ieder zich met zijn eigen leven zou bemoeien.....

Ik kus ook niet zomaar mensen op de mond, maar wat kan het mij schelen wat een ander doet :+

WeCo

Berichten: 480
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:12

Niets raars aan, ik zoen mijn zoon van 21 ook gewoon op de mond, en hij mij. Mijn zoon van 19 dan weer nooit. Ik zoen sommige vrienden ook gewoon op hun mond. Het is bij die mensen iets heel natuurlijks en gaat vanzelf, bij anderen dan weer niet. Ligt gewoon heel erg persoonlijk bij beide partijen, zelfszo persoonlijk dat ik het bij mijn ene zoon wel doe en bij mijn andere niet, die houdt daar niet van en dat hoor je te respecteren. Dan is er niets mis mee.

Angeliquee18

Berichten: 2593
Geregistreerd: 17-11-10
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:32

Vind het juist heel raar, dat er mensen zijn die hier een raar beeld van krijgen.
Kom op hè, ouder en kind liefde.

Mijn zoontje van anderhalf geeft ook altijd een kus op m'n mond.
We douchen en slapen samen.
Geen moment gedacht dat dit "raar" is.
Komt niet eens in me op..

Mijn moeder geef ik ook altijd een kus op d'r mond,
Mijn vader toendertijd ook.

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Re: Dit meen je toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:38

Ik vind het ook altijd vreemd of het voelt vreemd. Ik zou het zelf niet doen, maar wel al veel mensen het zien doen.

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:43

Ik moet er niet aan denken, niet omdat het erotisch geladen is of zo, gewoon uit hygiënisch oogpunt.
Ik zou ook ernstig afknappen als mijn vriend anderen op de mond zou kussen, al die bacteriën... Ieuw.

WeCo

Berichten: 480
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:45

Angeliquee18 schreef:
Vind het juist heel raar, dat er mensen zijn die hier een raar beeld van krijgen.
Kom op hè, ouder en kind liefde.

Mijn zoontje van anderhalf geeft ook altijd een kus op m'n mond.
We douchen en slapen samen.
Geen moment gedacht dat dit "raar" is.
Komt niet eens in me op..

Mijn moeder geef ik ook altijd een kus op d'r mond,
Mijn vader toendertijd ook.


Ik mijn ouders ook nog steeds, besef ik me nu.