Ophef over bange hond die wordt gedwongen voor filmopnames

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moralian

Berichten: 371
Geregistreerd: 19-07-10
Woonplaats: Assen

Ophef over bange hond die wordt gedwongen voor filmopnames

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-17 02:16

In de Verenigde Staten is ophef ontstaan over een filmpje waarop te zien is dat een zichtbaar bange hond wordt gedwongen tot filmopnames voor de nieuwe film A Dog's Purpose.
Het filmpje werd online gezet door entertainmentsite TMZ. Op de video is de Duitse herder Hercules te zien die wordt gedwongen om een stunt uit te voeren. Hoewel hij tegenstribbelt om het hevig stromende water in te gaan, wordt hij door een productielid erin gegooid.

Josh Gad, die de stem inspreekt van de hond zegt dat hij na het zien van de video "verdrietig en geschokt" is. Hij heeft om opheldering gevraagd van de productie. "Ik ben geschokt om te zien dat een dier in zo'n situatie wordt geplaatst tegen zijn wil in", aldus Gad. Ook regisseur Lasse Hallstrom reageert verbaasd. "Mij is beloofd dat onderzoek wordt gedaan naar deze situatie."

In een verklaring laten de filmproducenten weten dat de hond het goed maakt en dat er te allen tijde zorg voor de veiligheid van het dier is gedragen.

A Dog's Purpose gaat over de liefdevolle relatie tussen de hond en mens. De film is gebaseerd op het gelijknamige boek van W. Bruce Cameron.

In het linkje is de video te zien

http://www.ad.nl/film/premiere-a-dog-s- ... ~afc97558/


Verschrikkelijk de hond is hartstikke bang en dan staan ze nog te lachen ook bah.Hoe kan je.Het liefst zou je die mensen erin gooien en hopen dat ze zelf niet. meer boven komen.Goed dat film.gestopt word.Ik begrijp de acteurs ook niet dat ze dit niet erg vinden.Nare wereld.

Anoniem

Re: Ophef over bange hond die wordt gedwongen voor filmopnames

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 02:19

Aan het einde gaat hij ook ongecontroleerd kopje onder. -O- Arm beest.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 02:21

Walgelijk echt walgelijk. Wat niet wil, wil niet en omdat het een dier zonder stem is kan hij niet laten horen dat hij het niet wilt maar dit laat hij zeker zien door zo tegen te stribbelen. Ben heel benieuwd wat de hond nog meer voor "stunts" te wachten staat die hij eigenlijk niet wilt doen...

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 03:47

:r :r :r :r :r :r

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Re: Ophef over bange hond die wordt gedwongen voor filmopnames

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 04:03

Bah. Dat wordt een boycot op deze film. Arm dier.

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 04:08

Citaat:
A Dog's Purpose gaat over de liefdevolle relatie tussen de hond en mens.

Lekker hypocriet ook.

newt

Berichten: 2043
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Rechts van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 06:35

Het is verschrikkelijk om dit te zien, verschrikkelijk voor de hond en met de negatieve publiciteit vervelend voor de mensen betrokken bij de film maar niet betrokken bij dit deel van het script.
Negatieve aandacht is ook aandacht.
Ben het alleen niet eens met het boycot geroep van velen over het internet en verschillende site's.
Als je je goed verdiept in dierenfilms zijn er vele waar dieren zelfs dood zijn gegaan.
Neem The Hobbit en de serie Luck, Flicka, life of pie waar de Bengaalse tijger bijna verdronk.

Op een set kunnen ongelukken gebeuren, alleen een dier kan niet spreken wat dit voor de hond vreselijk en gedwongen angst maakt!

Overigens is de film al lang klaar, vraag mij dan ook af waarom dit nu pas naar voren is gekomen.
Ik had de film vorig jaar al in het vizier en was erg benieuwd naar de film.
Ik denk alleen niet dat ik de film nu niet ga zien omdat dit is voorgevallen.
Laatst bijgewerkt door newt op 21-01-17 06:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Cerastes

Berichten: 2402
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Noord-Holland, Schermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 06:35

Echt vreselijk zielig!
Ik vind echt dat er standaard iemand bij film opnames enzo moet zijn van één of meer dieren liefdadigheids instellingen of weet ik veel hoe dat heet.

Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Ophef over bange hond die wordt gedwongen voor filmopnames

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 07:15

Ik heb.op fb.lid van meerdere dierenartsen organisaties.

Elke dag komt er zoveel ellende voorbij....
Het is ongelooflijk.
Dieren zijn voorwerpen in de ogen van veel mensen.

Ann99

Berichten: 439
Geregistreerd: 03-11-14
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 07:37

Chocopasta schreef:
Citaat:
A Dog's Purpose gaat over de liefdevolle relatie tussen de hond en mens.

Lekker hypocriet ook.


Echt he! En dan zoveel mensen en niet 1 die zijn mond open doet, hond had kunnen verdrinken

7ofhearts

Berichten: 2767
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 09:23

Walgelijk.......maar zal helaas geen uitzondering zijn.
Tekst; "No Animals Were Harmed in the Making of This Film"? wordt standaard overgenomen denk ik.

Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 09:34

RaafSmits schreef:
Walgelijk.......maar zal helaas geen uitzondering zijn.
Tekst; "No Animals Were Harmed in the Making of This Film"? wordt standaard overgenomen denk ik.

Wat word er onder "harmed" verstaan? Waarschijnlijk alleen fysieke verwondingen, maar kijken ze niet naar geestelijke schade. Arme hond....

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 10:19

Men stond er bij en keek er naar. Walchelijke mensen. Dus nee die film ga ik niet kijken. Het is misschien een hele kleine druppel op een gloeiende plaat maar ik kan hier niet m'n ogen voor sluiten.

Jillsil

Berichten: 1043
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Ophef over bange hond die wordt gedwongen voor filmopnames

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 10:30

Aan het einde is iedereen opeens in paniek omdat hij helemaal koppie onder gaat. Uhhh waarom gooi je hem er dan überhaupt in??

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 10:31

Nou.. Zo schokkend vond ik het filmpje niet. Het is niet oké, natuurlijk niet, maar dit soort dingen gebeuren inderdaad al jarenlang.. Neem de film Homeward Bound, waar zelfs katten door het water stromen.. en toen had niemand er wat over te zeggen.

Wat ik probeer te zeggen is dat heel social media op eens ontploft wanneer er één zo'n filmpje is, mensen plaatsen een boze reactie en scrollen daarna weer vrolijk verder.. er gebeurt zo veel dierenleed maar wat er nou daadwerkelijk aan gedaan wordt? Iemand die dit echt een probleem had gevonden had al jaren geleden actie kunnen ondernemen, dit is niet de eerste keer dat dieren voor een film ergens toe worden gedwongen / verwond of zelfs gedood, daar was echt niet zo'n filmpje voor nodig om daar achter te komen.

Zal me niets verbazen als die zelfde mensen die een boze reactie plaatsen dezelfde dag nog een film kijken waarin dieren worden doodgeschoten oid..

(Sorry als ik hier iemand mee op de tenen trap maar ik probeer uit te leggen hoe ik het zie vanuit mijn standpunt)

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 10:37

Het mooie van dit soort filmpjes vind ik dat het mensen aan het denken zet. Is dit normaal? Punt nu is dat mensen ook nog moeten denken: ik trek m'n mond open. Anders krijg je van die types die denken dat alle honden zomaar in wilde rivieren kunnen zwemmen en uit brandende huizen kunnen springen.

@ isacalixa je bent zelf nog super jong. Had je zelf jaren geleden ook al actie ondernomen? Voor alles moet een tijd zijn. En het is nooit te laat om je denkwijze aan te passen.

Maartje1990

Berichten: 22282
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Ophef over bange hond die wordt gedwongen voor filmopnames

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 10:44

Ik vind het ook zeker niet kunnen, maar dierenmishandeling vind ik ook wel weer wat ver gaan

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Ophef over bange hond die wordt gedwongen voor filmopnames

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 10:54

Ik vond/vind het vooral bizar dat er ook mensen waren die het goed aan het praten waren. Er was een trainer die helemaal had uitgelegd dat de trainer die daar met de herder bezig is hem de hele tijd goed vast hield, hem niet zomaar in het water duwde, dat het 'just was like you would put a baby in a bathtub for a little' . En er waren echt mensen die dachten, ja, ze doen eigenlijk wel voorzichtig met hem. _-:(

Die hond heeft enorm veel stress, of er nou voorzichtig wordt gedaan of niet. Snap niet dat dit soort dingen niet gewoon met CGI gedaan kunnen worden..

Anyways vind ik het boycotten wel terecht. Moet zeggen dat ik zelf wel uitkeek naar de film omdat ik het idee heel leuk vond maar nevermind this. Ik hoop gewoon dat er voor dit soort dingen meer CGI gebruikt gaat worden, ze kunnen er al zoveel mee..

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 11:16

Ik zou de film al niet meer kunnen kijken, je vraagt je toch af in hoeverre de dieren nog meer gepusht zijn. Het betreffende filmpje hoef ik niet eens te zien.
Er zou continue iemand aanwezig moeten zijn die de welzijn van de dieren in de gaten moet houden, maar was diegene?

Ik kan er best mee leven dat dieren ingezet worden en dat ze het niet continue even leuk vinden (afhankelijk van de mate en de duur), maar angst en pijn zijn grenzen die niet overschreden moeten worden.


Ik snap niet dat mensen zeggen dat ze de ophef niet snappen, omdat dit al jaren gebeurd. Dus :? Alleen maar goed toch dat er nu wel meer besef komt met als gevolg minder misbruik.

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 11:22

Gadver ik snap echt niet dat er mensen omheen staan te kijken, kan me niet voorstellen dat er een dierenliefhebber bij zit want als ik dit zie krijg ik al het gevoel van wat zou ik die man er graag in willen duwen. Die arme hond ;( de premiere is dan wel afgezegd van mij mag die hele film gecanceld worden

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 11:42

Ik heb het filmpje niet bekeken, maar een pup wordt ook gedwongen in bij de moeder weg te gaan, en naar een vreemde locatie. Dat levert toch ook stress op?
Ik wil het niet goedpraten, maar denk zeker dat zoiets 2 kanten van het verhaal heeft.

Edit: waar die kopje onder gaat wordt direct op gereageerd.
Laatst bijgewerkt door Nayomie op 21-01-17 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Ophef over bange hond die wordt gedwongen voor filmopnames

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 11:46

Normaal gezien word een pup niet zo bij zijn moeder vandaan geplukt ,dat word te voren al afgebouwd en dat is niet zo'n doodsbange angst als de hond hier mee maakt.Ik snap ook niet waarom ze zo'n bange hond nemen,mijn hond had met alleliefde vrijwillig te water gegaan en hij is zeker niet de enigste.
Ik ga die film zeker niet kijken.

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 11:48

IsaCalixa schreef:
Nou.. Zo schokkend vond ik het filmpje niet. Het is niet oké, natuurlijk niet, maar dit soort dingen gebeuren inderdaad al jarenlang.. Neem de film Homeward Bound, waar zelfs katten door het water stromen.. en toen had niemand er wat over te zeggen.

Wat ik probeer te zeggen is dat heel social media op eens ontploft wanneer er één zo'n filmpje is, mensen plaatsen een boze reactie en scrollen daarna weer vrolijk verder.. er gebeurt zo veel dierenleed maar wat er nou daadwerkelijk aan gedaan wordt? Iemand die dit echt een probleem had gevonden had al jaren geleden actie kunnen ondernemen

Het zeer masale gebruik van sociale media is niet iets wat er altijd al was. Tegenwoordig kán iedereen ter plekke iets filmen en online gooien. Vroeger niet.

Dat betekend niet dat er vroeger niets gebeurde, maar dat betekend dat wij het vroeger nauwelijks te zien kregen.
En ja, het is goed dat we het zien. Hopelijk gaan er ogen open.
Iedere boze reactie is er één. Wat moeten we anders? We mogen ook niet iedereen in elkaar slaan die zoiets doet. Daarnaast is dat óók geweld.

Mensen voeren al tientallen jaren lang acties tegen dierenleed. Het probleem is alleen dat het nu dus lijkt alsof er veel meer is. :)

En mijn reactie op dit filmpje: om te spugen. Hoe kun je een zichtbaar bang dier zó dwingen. Ik heb er geen woorden voor, wat mij betreft word deze film een vette verliespot en krijgen de schuldigen hier hopelijk geen salaris/bonus voor.

Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 11:49

Bah wat naar!

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 11:50

Zolang mensen vlees eten, worden er dieren geslacht. Als er mensen naar Artis blijven gaan, blijven beesten daar afgesloten zitten in veel te kleine verblijven. Doordat mensen kaartjes kochten voor het circus, bleven wilde dieren optreden.

Blijkbaar is er ook vraag naar dit soort films en zijn er zulke scènes nodig om een dierenfilm een 'goede film' te maken. Neemt niet weg dat ik het een ontzettend naar filmpje vind om te zien en het dus ook zeker niet goed praat. Dieren hebben helaas niks te zeggen om maar te voldoen aan de wensen van de mens, zo is het in alles en zo zal het ook altijd blijven. Om over echte dierenmishandeling nog maar niet te spreken.
Laatst bijgewerkt door DewiRox op 21-01-17 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt