Trump of Clinton

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380


Bootsiebob

Berichten: 5547
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 13:48

Kijk, positieve punten moeten we hebben. Dat maakt mijn dag een klein beetje positiever.

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 13:58

Ik vond Lubach nou niet echt een goede informatiebron, maar ik vind het zeker een goed punt!

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 14:46

Maar als Amerika zelf gaat voorzien zal dit toch juist een negatief effect hebben op de Nederlandse economie? :+ Er is veel export van NL naar USA.
Wel positief... hij zal de banden met Rusland weer aanhalen. Wat weer andere perspectieven kan bieden.

F_Orumster

Berichten: 15321
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 14:50

Je kan de emoties van mijn amerikaanse collega haar gezicht aflezen. Echt naar voor de (helft van de) amerikanen, iedereen.

Cowboy55
Berichten: 8494
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 14:57

c_alsemgeest schreef:
Maar als Amerika zelf gaat voorzien zal dit toch juist een negatief effect hebben op de Nederlandse economie? :+ Er is veel export van NL naar USA.
Wel positief... hij zal de banden met Rusland weer aanhalen. Wat weer andere perspectieven kan bieden.


Dat vinden ze in de Baltische staten na vandaag waarschijnlijk ook.....als ze zich al geen zorgen maakten dan doen ze het nu wel.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57959
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 15:12

c_alsemgeest schreef:
Maar als Amerika zelf gaat voorzien zal dit toch juist een negatief effect hebben op de Nederlandse economie? :+ Er is veel export van NL naar USA.
Wel positief... hij zal de banden met Rusland weer aanhalen. Wat weer andere perspectieven kan bieden.

Dat Rusland zo positief is over 'm is vreemd genoeg geen geruststelling voor mij.

FiveSports

Berichten: 1871
Geregistreerd: 17-07-11
Woonplaats: 't gooi

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 15:17

Afbeelding

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 15:19

Ayasha schreef:
c_alsemgeest schreef:
Maar als Amerika zelf gaat voorzien zal dit toch juist een negatief effect hebben op de Nederlandse economie? :+ Er is veel export van NL naar USA.
Wel positief... hij zal de banden met Rusland weer aanhalen. Wat weer andere perspectieven kan bieden.

Dat Rusland zo positief is over 'm is vreemd genoeg geen geruststelling voor mij.


Jij snapt hem.

The_Cat

Berichten: 7289
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 15:21

Mixje90 schreef:
[ [url=m/8lIanZ.jpg]Afbeelding[/url] ]


:')

Edit: Clinton heeft zowaar 0.1% meer stemmen als trump, dat moet toch een kleine oppepper zijn dat eigenlijk een kleine meerderheid trump niet wou
Laatst bijgewerkt door The_Cat op 09-11-16 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Hannanas
Berichten: 13021
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 15:26

Amandavd schreef:
Marjoow schreef:
Ik lees net een heel positief punt van Trump... hij is tegen TTIP. EN dat vind ik een goed ding


What is TTIP?


Iets wat algemeen bekend zou moeten zijn.
Iets heel belangrijks om tegen te houden. Er is al heel veel campagne gestreden tegen dat ttip in Nederland, inclusief hand tekeningen acties.

Het broertje, CETA (met Canada) is er helaas wel al door...


Wat een milde speech van trump zeg... Je valt met hem van de ene verbazing in de andere.

Azmay

Berichten: 17991
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 15:28

Mixje90 schreef:
[ [url=m/8lIanZ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hopelijk denkt hij nu "Oeps en nu dan" en denkt hij even na ipv dat hij idiote dingen gaat doen als muren bouwen :+

FiveSports

Berichten: 1871
Geregistreerd: 17-07-11
Woonplaats: 't gooi

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 15:33

Nou, blijkbaar is het ook feest voor de KKK.
Afbeelding

Ben benieuwd hoe het over een jaar ervoor staat met al het racistische geweld daar. Ze hebben nu een president die soort van achter ze staat... Kan niets goeds betekenen.

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 15:33

Hannanas schreef:
Amandavd schreef:

What is TTIP?


Iets wat algemeen bekend zou moeten zijn.
Iets heel belangrijks om tegen te houden. Er is al heel veel campagne gestreden tegen dat ttip in Nederland, inclusief hand tekeningen acties.

Het broertje, CETA (met Canada) is er helaas wel al door...


Wat een milde speech van trump zeg... Je valt met hem van de ene verbazing in de andere.

Je kan ook gewoon antwoord geven op de vraag ipv zeggen dat t algemeen bekend moet zijn. als jij niet in de economische wereld zit of in die branche zit, dan is de kans dat je t weet nu eenmaal minder groot.

Amandavd: een handelsovereenkomst tussen europa en amerika. kortgezegd Transatlantic Trade & Investment Partnership . Zitten zowel voor- als nadelen aan voor beide partijen.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 15:34

Mixje90 schreef:
[ [url=m/8lIanZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik val even binnen om te melden dat dit wel een Hoax is.
Misschien zeker in deze discussie erg belangrijk om zoveel mogelijk bij de feiten te blijven.
http://www.snopes.com/1998-trump-people-quote/

En het feit is dat dit een trieste dag is. Niet dat de feestballonen zouden opgelaten worden voor Hillary maar toch, het klimaat huilt nu al.

Pieter25

Berichten: 3789
Geregistreerd: 15-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 15:36

Jongens, jongens rustig maar.. onze redding is ook nabij :')

Afbeelding

P.s Wtf just happend :oo

djinnie

Berichten: 2794
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 15:38

_O- Yes, we are saved! :)F

Azmay

Berichten: 17991
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 15:40


Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 15:42


FiveSports

Berichten: 1871
Geregistreerd: 17-07-11
Woonplaats: 't gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 15:44

Kwanyin schreef:
Mixje90 schreef:
[ [url=m/8lIanZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik val even binnen om te melden dat dit wel een Hoax is.
Misschien zeker in deze discussie erg belangrijk om zoveel mogelijk bij de feiten te blijven.
http://www.snopes.com/1998-trump-people-quote/

En het feit is dat dit een trieste dag is. Niet dat de feestballonen zouden opgelaten worden voor Hillary maar toch, het klimaat huilt nu al.


Thnx!

Marjo

Berichten: 37229
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 15:49

knetterhard schreef:
Ik vond Lubach nou niet echt een goede informatiebron, maar ik vind het zeker een goed punt!

Hij kan het gewoon heel goed uitleggen :)

Celiien schreef:
Hannanas schreef:

Iets wat algemeen bekend zou moeten zijn.
Iets heel belangrijks om tegen te houden. Er is al heel veel campagne gestreden tegen dat ttip in Nederland, inclusief hand tekeningen acties.

Het broertje, CETA (met Canada) is er helaas wel al door...


Wat een milde speech van trump zeg... Je valt met hem van de ene verbazing in de andere.

Je kan ook gewoon antwoord geven op de vraag ipv zeggen dat t algemeen bekend moet zijn. als jij niet in de economische wereld zit of in die branche zit, dan is de kans dat je t weet nu eenmaal minder groot.

Amandavd: een handelsovereenkomst tussen europa en amerika. kortgezegd Transatlantic Trade & Investment Partnership . Zitten zowel voor- als nadelen aan voor beide partijen.


Het is niet algemeen bekend omdat de media er niet over praat en de politiek het er stilletjes doordouwt. Dat heeft niks te maken met wel of niet in die branche zitten maar met de informatie die niet gegeven word ;)

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 15:52

Aah, ik las t even anders; in t kader van vreemd dat je t niet weet aangezien t algemeen bekend is, ipv het is niet algemeen bekend omdat t in de doofpot wordt gestopt :j

Marjo

Berichten: 37229
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 15:54

Celiien schreef:
Aah, ik las t even anders; in t kader van vreemd dat je t niet weet aangezien t algemeen bekend is, ipv het is niet algemeen bekend omdat t in de doofpot wordt gestopt :j


Kracht van het internet :P Maar dat bedoelde ik ook al eerder. Niet om hier een discussie over TTIP/CETA te starten maar ik vind dat hele kwalijke verdragen die alleen economische voordelen hebben..

Echter, maakt het vrij weinig uit als TTIP geschrapt word, aangezien CETA al bestaat en er veel Amerikaanse bedrijven zijn die ook in Canada opereren. Dus dan kunnen ze via Canada toch nog Europa inkomen.. -O-

Roodvos

Berichten: 6670
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 16:08

The_Cat schreef:
Edit: Clinton heeft zowaar 0.1% meer stemmen als trump, dat moet toch een kleine oppepper zijn dat eigenlijk een kleine meerderheid trump niet wou

Ik blijf het toch vooral een hele bizarre vertoning vinden dat de kandidaat met de meeste stemmen niet de verkiezing wint.
En dit is niet de eerste keer hè. In 2000 hetzelfde liedje, ook in het voordeel van de Republikeinen (George W. Bush vs. Al Gore).
In mijn visie is dat ook geen (echte) democratie.

The_Cat

Berichten: 7289
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 16:09

Roodvos schreef:
The_Cat schreef:
Edit: Clinton heeft zowaar 0.1% meer stemmen als trump, dat moet toch een kleine oppepper zijn dat eigenlijk een kleine meerderheid trump niet wou

Ik blijf het toch vooral een hele bizarre vertoning vinden dat de kandidaat met de meeste stemmen niet de verkiezing wint.
En dit is niet de eerste keer hè. In 2000 hetzelfde liedje, ook in het voordeel van de Republikeinen (George W. Bush vs. Al Gore).
In mijn visie is dat ook geen (echte) democratie.

winner takes it all principe in die staten; vind het ook nogal vreemd maarja

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 16:11

AlwaysH schreef:
Ik hoop dat 'ie nog binnen een week wordt vermoordt. |o


Pardon? :7 :j 8)7 8)7 8)7