Filmpje reactie op overlijden moeder

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Filmpje reactie op overlijden moeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-16 22:51

Ik kwam het volgende tegen op Facebook:

Klik voor link + filmpje

De vader zette het filmpje dus op Facebook om ouders te laten stoppen met drugsgebruik. Vinden jullie dit nou goed dat hij dit gedaan heeft of vinden jullie dit respectloos? Wat zouden jullie er van vinden als jullie erachter kwamen dat er vroeger van jullie zo'n filmpje viral ging?

Ik ben wel benieuwd naar de meningen van iedereen over dit onderwerp, en denk ook wel dat er een interessante discussie uit kan komen.

Brand los :)
Laatst bijgewerkt door sureido op 12-10-16 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Filmpje reactie op overlijden moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 22:54

Ik zag het net..

Vreselijk..
Het zou mijn keuze niet zijn, laat ik het zo zeggen..

Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 22:56

Walgelijk.
Een kind van 8 op een van de kwetsbaarste momenten in zijn leven het internet op slingeren... Geen goed woord voor over.

En dit helpt niet. Verslaafden weten heel goed dat ze slecht bezig zijn en dat ze hun dierbaren kwetsen. Maar motivatie tot stoppen moet vanuit hen zelf komen, alleen dan is er kans op slagen. Niet van deze hartverscheurende beelden van een jochie dat hier niet om heeft gevraagt.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Filmpje reactie op overlijden moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 23:07

De bovenstaande posts zeggen me genoeg dit filmpje niet te openen.
Onsmakelijk en een grove inbreuk op de privacy van het betreffende kind.

Mariska14015

Berichten: 109
Geregistreerd: 29-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 23:07

Sorry hoor... maar dit vertellen buiten in de open lucht, waar andere mensen bij zijn... Net ff lekker bij de MAC geweest, en pas na een halve dag vertellen dat ze gisteren is overleden... Volgens mij is hier wel meer mis dan alleen het filmpje.

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 23:07

Ik snap uberhaupt niet waarom je zo'n moment filmt. En het dan ook nog online zet... Nee. Ik hoop voor de beste man dat het filmpje het doel bereikt dat hij voor ogen heeft, maar ik vind het erg triest voor het jochie. Je moeder dood en dan ook nog met je verdriet online moeten.

sjanien

Berichten: 2211
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: 't oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 23:08

Zag het net voorbij komen bij rtl late night. Ik vindt het vreselijk om zo'n filmpje te plaatsen. Is nu je eerste gedachte wanneer de moeder van je kind is overleden en je moet het je zoon vertellen, goh laat ik het even gaan filmen? Vraag me ook af of dit wel echt is. Om andere mensen te waarschuwen gebruik je niet je kind. En daarbij als je zo'n nieuws verteld ga je dan niet naast je zoon zitten zodat je hem kunt omhelzen??? (Ipv met de tafel ertussen)

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Filmpje reactie op overlijden moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 23:11

Ik vroeg me ook af of het echt is. Als het wel zo is... :n Hoe verzin je het om dit te gaan filmen.

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 23:12

Afschuwelijk misplaatst en triest.
Heb de tranen in mijn ogen staan. Arm kind. Moeder kwijt en ga je de hele wereld over op deze manier. Bah ;(

hynderfrou

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-04-14
Woonplaats: gemeente de friese meren

Re: Filmpje reactie op overlijden moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 23:18

Niet best dat dit op internet staat, die jongen heeft er niet voor gekozen om zo op internet te staan. Ik kan me voorstellen dat het gedaan is om anderen iets duidelijk te maken maar dit is niet de manier.

GabberGill

Berichten: 5751
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 23:19

Ook ik vind dit vreselijk en heb er totaal geen respect voor. Pffff is allemaal al zwaar genoeg.

Ik heb zelf mijn moeder verloren en dan niet aan de drugs of iets in die richting, maar het gevoel dat je dan hebt. Wat moet zo'n kleintje nou op social media in zo'n oogpunt. in en in triest!!!! Wordt er kotsmisselijk van.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Filmpje reactie op overlijden moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 11:29

Ik vraag me eigenlijk af of het uberhaupt echt is. Zo ja, dan is het misselijkmakend. Je vertelt niemand op die manier dat diens moeder overleden is.

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 11:35

Ik kan me niet voorstellen dat dit echt is. Ik krijg er een beetje een 'de grote donorshow' gevoel bij.

Ik hoop dat het inderdaad in scène is gezet, anders vind ik dit echt niet fair voor het kind.

Maar dit filmpje geeft in ieder geval wel een enorm sterke boodschap af.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 11:39

Hoewel ik de gedachte erachter wel snap als het echt is, vind ik het behoorlijk misplaatst.
Stel dat jongetje ziet zichzelf later terug. Vreselijk

Chasingmood

Berichten: 3593
Geregistreerd: 27-12-11

Re: Filmpje reactie op overlijden moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 12:03

what the actual fiets?!
inderdaad zet je het sowieso niet online, maar dat het uberhaubt al in je opkomt om het te filmen?!
En dan in zo'n casual situatie, buiten in een parkje ofzo, aan de overkant van de tafel..
''hey man, wil je zo even filmen met mijn telefoon, ik ga mn zoontje vertellen dat zn moeder dood is, ja? he thanks man'' 8)7

Popstra
Berichten: 13752
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Filmpje reactie op overlijden moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 16:06

Vader is ook aan de drugs of geweest. Sneue figuren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 16:10

Ik hoop zó dat dit filmpje nep is. Wat een triest figuur als je een kind op zo'n moment gaat filmen en het vervolgens op internet zet. :r

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 16:11

Zo iets zet je niet op internet, dit is een intiem moment.Ook al is het om mensen te waarschuwen dan nog doe je dit niet.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Filmpje reactie op overlijden moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 16:33

Ik hoop inderdaad dat dit nep is. Echt idioot. Misselijkmakende sensatiezoekerij is het.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Filmpje reactie op overlijden moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 16:58

Wat een misselijke actie. Wat een onsympathieke vader. Met de peuk in de hand en petje op lekker droog vertellen en dan het filmpje op internet pleuren. Bah.

Hij gaat er niks mee bereiken.
Drugsverslaafde weten wat ze doen en een kind van een ander kunnen ze toch niet boeien. Gewoon pure aandachtstrekkerij.

Ik hoop zo voor dat het kindje dat het nep is....

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Filmpje reactie op overlijden moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 17:04

Ongeloofelijk!

Ik wil het niet eens zien, de reacties zeggen me genoeg. Het allermoeilijkste moment in mijn leven was mijn kinderen van 6 en 8 vertellen dat hun papa was overleden na een ernstig ongeluk en de coma daarna.

Hoe kán iemand het zo publiek maken?! Ik word er gewoon naar van.