Politie ziet wat je waar besteld,voel jij je bespied?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Voel jij je in je privacy aangetast?

Ja,maar moet kunnen.
16 (9%)
Ja,mag absoluut niet.
55 (33%)
Nee.
42 (25%)
Maakt me niet uit.
50 (30%)
Weet niet.
1 (0%)

Totaal aantal stemmen: 164


Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Politie ziet wat je waar besteld,voel jij je bespied?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 10:51

Wie gaat er dan ook illegaal vuurwerk kopen via internet?

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 10:56

Oja en trouwns, dat kopers van echt illegaal vuurwerk worden opgezocht vind ik ook prima. Ik weet niet of iemand hier ooit echt illegaal vuurwerk heeft gezien? Ik wel, vond het wel heel gaaf ( :o ), maar het is echt levensgevaarlijk. Er komt me toch een kracht uit... De kracht was zo groot dat de pot(?) de hele tijd omviel en alle kanten op ging. Ook paar mensen met brandwonden enz, maar verder gelukkig niks ernstigs.
Hard, groot vuurwerk is niet persee illegaal. Het is illegaal wanneer het niet goed gekeurd is, en dus gevaarlijk is.
Vind het een prima actie van de politie :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41606
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 10:59

Geryon schreef:
Wie gaat er dan ook illegaal vuurwerk kopen via internet?

Serieus? Wat denk je?

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:02

_San87_ schreef:
Geryon schreef:
Wie gaat er dan ook illegaal vuurwerk kopen via internet?

Serieus? Wat denk je?


Wat bedoel je?

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:05

Nee, ik maak mij daar niet druk om..vooral vanwege het feit dat banken elke uitgaven en storting in de gaten houden..(zo werden we gebeld, was een flink bedrag van de rekening gehaald, geskimmed..dat ze aangiften gingen doen en we het geld terug gestort kregen)..
Als jij ergens wat besteld, geloof dat dit bij wehkamp was, kreeg je vroeger een doorlopend krediet automatisch en ook al gebruikte je die niet (weet niet of dat nog steeds zo is?) en dan werden je bestellingen bij het bkr neergelegd..wilde je een gsm kopen, lag er een registratie bij het bkr zonder dat je dit wist..
Dus big brother is watching you all the time..via je gsm, via je werk, via de bank, via advertenties etcetc..zolang je niets doet wat verboden is, och..
Als je al inlogt met je digid, schrik ik al..wat daar allemaal zichtbaar op is..niets prive meer..dus de politie die bestellingen in de gaten houd, maak ik me niet druk om haha

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:06

Geryon schreef:
Geryon schreef:
Wie gaat er dan ook illegaal vuurwerk kopen via internet?

Serieus? Wat denk je?




denk dat je de zin even hardop voor jezelf moet zeggen, dan hoor je waar de klemtoon zit en dat het geen vraag is?

edit, quote ging dus mis zoals je ziet :P

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41606
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:08

Geryon schreef:
_San87_ schreef:
Serieus? Wat denk je?


Wat bedoel je?

Genoeg mensen die illegaal vuurwerk via internet halen :P.

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Politie ziet wat je waar besteld,voel jij je bespied?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:14

Ah op die manier. Nouja, niet slim vind ik :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41606
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:16

Geryon schreef:
Ah op die manier. Nouja, niet slim vind ik :')
Ik internet kan een bepaalde mate van privacy bieden.

Als je met een tor surft ben je bijvoorbeeld lastig traceerbaar.

slokkie

Berichten: 1919
Geregistreerd: 17-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Politie ziet wat je waar besteld,voel jij je bespied?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:46

Wie zou het vuurwerk komen leveren?
1 snuffelhond op een regulier overslagstation ondervangt al het vuurwerk dat jij al betaald hebt.
Geen vervoerder mag zonder vergunning explosieven vervoeren.

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:25

maaike5581 schreef:
Wie zegt dat het echt is ;)
Zou mij niets verbazen als het achteraf een "reclame" blijkt te zijn...

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37250
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Politie ziet wat je waar besteld,voel jij je bespied?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:27

In geval van wapens, zwaar vuurwerk of ingredienten voor xtc, ivoor verkoop oid ja dan mag het van mij, mits er echt alleen daar naar gekeken wordt. Anders gaat het niemand iets aan.

Alleen nadeel in nederland of de wereld is dat een systeem meteen misbruikt wordt en ze maar voor het gemak alles bekijken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41606
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:28

slokkie schreef:
Wie zou het vuurwerk komen leveren?
1 snuffelhond op een regulier overslagstation ondervangt al het vuurwerk dat jij al betaald hebt.
Geen vervoerder mag zonder vergunning explosieven vervoeren.
Duitsland... België...

Zo moeilijk is het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:30

Eileen_ schreef:
Oja en trouwns, dat kopers van echt illegaal vuurwerk worden opgezocht vind ik ook prima. Ik weet niet of iemand hier ooit echt illegaal vuurwerk heeft gezien? Ik wel, vond het wel heel gaaf ( :o ), maar het is echt levensgevaarlijk. Er komt me toch een kracht uit... De kracht was zo groot dat de pot(?) de hele tijd omviel en alle kanten op ging. Ook paar mensen met brandwonden enz, maar verder gelukkig niks ernstigs.
Hard, groot vuurwerk is niet persee illegaal. Het is illegaal wanneer het niet goed gekeurd is, en dus gevaarlijk is.
Vind het een prima actie van de politie :j



Het is illegaal als het niet uit Nederland komt waardoor ze er dus niks aan kunnen verdienen hier. :)
Als het zo gevaarlijk is, waarom is het in België dan wel te koop?

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Politie ziet wat je waar besteld,voel jij je bespied?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:32

Omdat de wetgeving in belgie anders is? Strijkers ed zijn daar colgens mij ook gewoon te koop, nou ben blij dat die dingen hier niet te koop zijn :=

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:33

Ik bestel niets illegaals dus ze mogen van mij weten dat ik vier dekjes per maand koop :')

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Politie ziet wat je waar besteld,voel jij je bespied?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:39

kan der ook totaal niet wakker van liggen. Tis niet voor niets dat bepaald vuurwerk niet mag....voor consumenten.

Het zijn soms net halve bommen die mensen afsteken

ais
Berichten: 797
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Omg. Dongen (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:40

Ik snap de mensen die het schokkend of eng vinden.
Persoonlijk vind ik het allemaal niet zo erg.

Van mezelf weet ik dat ik niets doe wat ontzettend verkeerd is.
Digitaal niet, maar ook in het echte leven niet.
Dat ik op zondagmorgen op het industrieterrein wel eens doorfiets terwijl het verkeerslicht op rood staat en het uitgestorven is, is denk ik het ergste wat ik doe.
Ik wens ze er veel plezier mee :') Zo'n een uitgesproken mening heb ik niet en uit ik digitaal niet, en ze mogen ook prima lezen dat ik via facebook/mail contact zoek met studiegenoten voor een koffie-break :')
Wat mij betreft zouden ze mij prima mogen volgen, alleen liever niet met geluid als ik alleen in de auto rijd (dan zing ik mee met de muziek en dat klinkt nergens naar, dat is denk ik het enige waar ik me voor zou schamen)

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Politie ziet wat je waar besteld,voel jij je bespied?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:23

Ik spreek jullie nog wel als jullie 'onschuldige' aankopen ineens illegaal blijken. En ja, dat kan echt gebeuren. Er worden steeds meer vrijheden van ons weggenomen, vrijheden waar onze opa's en oma's keihard voor hebben gevochten na WOII.

Het is onacceptabel om zo laconiek om te gaan met je privacy. Je privacy zou je heilig moeten zijn. Het is namelijk het enige verschil tussen een leefbaar land en een politiestaat waarin niets meer mag.
Dat het hier om vuurwerk gaat kan me weinig schelen, het gaat om het principe erachter.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Re: Politie ziet wat je waar besteld,voel jij je bespied?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 14:05

Het berichtje van de politie is niet zozeer bedoeld om mensen te straffen als ze illegaal vuurwerk kopen, zoals ik het begreep is het bedoeld zodat je nog de kans hebt je bestelling te annuleren en zo dus ervoor te zorgen dat er veel minder illegaal vuurwerk daadwerkelijk gekocht/geleverd gaat worden.

AdnerB

Berichten: 4418
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: vlak bij je ;)

Re: Politie ziet wat je waar besteld,voel jij je bespied?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 14:53

waarom melden ze dit in de media dan?
zo schrik je de illegale kopers juist af..

ritje België word nou niet echt goed gecontroleerd bij de grens!
sterker nog.. afgelopen weekend stond er geen enkele controle of douane bij de grens van nl/België toen we terug kwamen van Disney ..
veel makkelijker dus om het zelf te halen of het te laten halen door iemand anders :+

slokkie

Berichten: 1919
Geregistreerd: 17-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 14:58

Er staan her en der wagens van de douane te spotten.
We zijn een keer aangehouden na shag gehaald te hebben in België.
De 10 sloffen interesseerde ze niets.......

:j

ais
Berichten: 797
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Omg. Dongen (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 16:03

Ze controleren ook niet dagelijks, maar vlak voor de jaarwisseling wordt er wel intensiever gecontroleerd.
Ze controleren dan ook niet iedere wagen.
Wij gingen vroeger altijd net over de grens van Belgie tanken. Wij zijn nooit gecontroleerd, schoolgenootjes met scooters hadden daar meer kans op.
En ik wilde als kind/tiener zo graag een keer een controle mee maken. -O-
Nu ben ik 25 en nog steeds heb ik bij iedere (politie)controle door mogen rijden. Die keer dat ik mijn rijbewijs was vergeten, was dat erg fijn :')

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 16:12

Vind het juist alleen maar goed dat ze op deze manier de verkoop van illegaal vuurwerk meer kunnen bestrijden. Vind het ook niet erg slim om via internet illegaal vuurwerk te kopen als je illegaal vuurwerk wilt hebben. Was toch allang bekend dat alles wat je op de pc doet, te traceren is...

Kan er zelf niet zo wakker van liggen. De politie zal geen misbruik maken wat betreft privacy als jij niks illegaals doet. Hebben wel wat beters te doen dan te kijken of jij wel of geen seksspeeltjes of wat dan ook koopt. ze zullen zich echt alleen richten op de verkoop van vuurwerk, daar kan ik dan niet wakker van liggen.. Ook de politie werkt met begrotingen e.d. dus ik denk niet dat er uren ingecalculeerd zijn om te iedere burgers aankopen na te kijken online.. Ze zullen echt gericht zoeken lijkt me

Ik snap dat veel mensen het een principekwestie vinden.. Maar als het alleen gebruikt wordt om illegale dingen te bestrijden, zie ik het kwaad er niet van in.

En als jij echt per ongeluk iets illegaals zou kopen online en de politie komt daar achter, is daar toch wel uit te komen denk ik? zo krom is het systeem volgens mij toch ook niet? Correct me if i'm wrong..

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 16:14

En dan achteraf alleen maar gezeur waarom de politie niets aan .. of .. dit had gedaan :+