Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xlovelove schreef:maura schreef:
Ik kom niet uit die buurt, maar volgens Googlemaps ligt Onnen ten zuidoosten van Groningen. Noodbergingsgebieden daar lijken mij bedoeld om te gebruiken als er niet kan worden afgevoerd naar het Zuidlaardermeer en het Foxholstermeer. Het Eemskanaal bij Woltersum krijg je niet leeg door de Onnerpolder vol te zetten.
Ja dat klopt wel.
Nee zo bedoel ik het ook niet. Uit het winschoterdiep bijvoorbeeld. Want die stond vanmorgen ook ontzettend hoog, is al wel gedaald inmiddels. Want daar konden ze immers wel de Onnerpolde voor gebruiken.
MarijeR schreef:Hier staat RTV Noord ook aan. Ik zit zelf gelukkig niet in de buurt van het water maar kan me de stress van mensen daar met vee wel voorstellen.
In de jaren '90 (ik woonde toen in Utrecht) toen in de Betuwe de boel onder dreigde te lopen, zijn we een hele nacht aan het rijden geweest om paarden op te halen en onderdak te geven.
PKfoto schreef:MarijeR schreef:Hier staat RTV Noord ook aan. Ik zit zelf gelukkig niet in de buurt van het water maar kan me de stress van mensen daar met vee wel voorstellen.
In de jaren '90 (ik woonde toen in Utrecht) toen in de Betuwe de boel onder dreigde te lopen, zijn we een hele nacht aan het rijden geweest om paarden op te halen en onderdak te geven.
Dat weet ik ook nog heel goed ja.
Wat is niet snap, waarom kan dit nog gebeuren? Men weet toch dat er zwakkere plekken waren, waarom doet men daar preventief niets aan? Er gaat geld genoeg naar andere zaken die minder belangrijk zijn (bij een dijkdoorbraak tref je zoveel mensen en dieren) volgens mij. Heel veel sterkte voor alle betrokkenen en hun vee.
xlovelove schreef:Als ze het water van het Winschoterdiep naar de Onnerpolde laten lopen, zakt dus zo ook het Eemskanaal.
Dus dat heeft ook zin bij Woltersum.
annastasia schreef:Die trailers zouden we eens van onze stal kunnen komen. Vanmiddag in de stad bij de ikea stond ook alles vast,alles richting het damsterdiep was ook afgesloten.Vanmorgen om 08.00 richting de stad gegaan.
De N360 is nog nooit zo rustig geweest! Logisch want die was dus afgesloten.
Bij Ten Boer (bij de kia garage) stonden ca 30 brandweerauto's en een aantal ambulances.
Verder een hoop ME, zelfs uit Kennemerland (rotterdam).
De Boltbrug was ook hermetisch afgesloten met politie.
Een aantal paardentrailers kwam ervandaan gereden om beesten naar een andere plaats te brengen.
Tevens stond er bij Heidema een grote veewagen met aanhanger klaar om vee naar een andere plaats te kunnen brengen. Die stond dus alvast paraat.
Ondertussen in de stad zag ik ze met zandzakken bij de Bornholmstraat bezig, dus ook daar troubles.
Collega van me is ook geavacueerd. Daarnaast een hele hoop veehouders in het gebied welke je wel kent.
Op noord vandaag van 18.00 is ook te zien dat de veestapel van een veehouder direct naast het eemskanaal naar een stal in friesland is verhuisd.
Wij gaan vanavond naar een kameraad welke aan de andere kant van het water woont, gaan we ook even op de dijk kijken.
Froukje1993 schreef:Wirdumermeden. Net naast Wittewierum.
Oom is al bang dat de dijk door gaat breken en hij dan met de paarden zit, dus die belde al in paniek op wat ie nou moest doenDus we staan klaar met veewagen en trailers mocht het zover komen.
Adriana schreef:Froukje1993 schreef:Wirdumermeden. Net naast Wittewierum.
Oom is al bang dat de dijk door gaat breken en hij dan met de paarden zit, dus die belde al in paniek op wat ie nou moest doenDus we staan klaar met veewagen en trailers mocht het zover komen.
Waarom niet nu ophalen? Want het water is er sneller als jullie als die dijk wel doorbreekt....
Jumpie schreef:liefhelietje schreef:Ik zag gister een stuk op TVN over een vrouw in haar woonboot, ik moest er stiekem wel om lachen. Mens was helemaal hysterich en ze had ook nog lekkage in haar slaapkamer.
![]()
(sorry)
Die vrouw met dat bruggetje wat ook helemaal was onder gelopen.. Haha daar moest ik ook wel beetje om lachen![]()
hille200 dat is schrikken, wat raar dat je staleigenaar niet even had gebeld...
LiNdA1986 schreef:Malima schreef:cavia zou ik mee willen nemen, maar zoals ik hoorde op tv mocht je alleen je hond meenemen, katten moest je op zolder zetten.
dit ook omdat ze natuurlijk niet alle dieren in die sporthal kunnen houden.
Dan slaap ik maar niet in een sporthal, dan slaap ik nog liever in me auto of zoek een hotel op. Mijn dieren gaan mee en ik laat er niet 1 achter.