Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elin_ schreef:Ja .. ik zag het ook
Ritueel is toch met messen ?
(ik heb zoveel beelden gezien dat ik beetje van slag ben... hadden ze wel mogen zeggen dat het schokkende beelden waren)
suuzepuus schreef:Dat werd erbij gezegt hoor!!
het was net op nl 2....
de dieren worden onverdoofd geslacht.
Bij de schapen wil dat zeggen; op de rug in een soort van kribbe gegooit worden met het hoofd naar mekka toe. Dan wordt er een soort spreuk (allah is geweldig of wat dan ook) gesprokenb en snijden ze de keel door. door met de knieen het hoofd omlaag te duwen blijft het schaap liggen...
een koe staat in een soort van box vast waarna de keel wordt door gesneden. hij blijft dan nog een paar minuten (3 a 4 ) bij bewust zijn. je zag die koe het uitschreeuwen van de pijn. echt heel naar....
Jolliegirl schreef:Ik wil er wel even bij vermelden, als ik in Nijkerk een schaap slacht, wordt deze met het schieten ook op de rug gelegd in een schietbankje (soort kribbe) en deze blijft dan gewoon stil liggen.
Niets geen gesleur of kop vasthouden of vastdrukken. Blijft gewoon rustig liggen.
En dan kan je 'm rustig op 't koppie schieten.
Focussed schreef:Het op de rug leggen van een schaap is wel beangstigend voor een schaap, aangezien ze zelf niet meer overeind kunnen komen. Maar als hij toch geslacht gaat worden kan ik het heel goed begrijpen dat hij zo neergelegd wordt. Liever zo en een beetje stress dan dat ie door 3 man in de houtgreep gehouden moet worden met kans op losbreken of scheef schieten... Wat ook een hoop stress mee neemt denk ik .
Focussed schreef:Het op de rug leggen van een schaap is wel beangstigend voor een schaap, aangezien ze zelf niet meer overeind kunnen komen. Maar als hij toch geslacht gaat worden kan ik het heel goed begrijpen dat hij zo neergelegd wordt. Liever zo en een beetje stress dan dat ie door 3 man in de houtgreep gehouden moet worden met kans op losbreken of scheef schieten... Wat ook een hoop stress mee neemt denk ik .
Jolliegirl schreef:Focussed schreef:Het op de rug leggen van een schaap is wel beangstigend voor een schaap, aangezien ze zelf niet meer overeind kunnen komen. Maar als hij toch geslacht gaat worden kan ik het heel goed begrijpen dat hij zo neergelegd wordt. Liever zo en een beetje stress dan dat ie door 3 man in de houtgreep gehouden moet worden met kans op losbreken of scheef schieten... Wat ook een hoop stress mee neemt denk ik .
Je kunt m ook tussen je benen klemmen met de kop.
Maar de kans dat hij gaat tegenstribbelen is groot, of dat je jezelf in de benen schiet.
Daarom leggen we ze altijd neer. Neerleggen, laden, schieten. Nog geen 15 seconden.