De Jager geeft spaarloon vrij

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuSem

Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

De Jager geeft spaarloon vrij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 18:37

De Jager geeft spaarloon vrij

Nieuwsbericht | 09-07-2010 | Loonbelasting en premieheffing

Minister van Financiën Jan Kees de Jager heeft besloten het spaarloon vrij te geven. De Jager komt daarmee tegemoet aan een in de Tweede Kamer breed gedragen wens. De maatregel betekent een potentiële bestedingsimpuls van ruim 4 miljard euro.

Het spaarloon wordt gedeblokkeerd op 15 september 2010, een datum die in overleg met de banken is bepaald. Het gaat om alle spaarloontegoeden die in de periode van 2006 tot en met 2009 door ongeveer 2 miljoen mensen zijn opgebouwd. Spaarders krijgen vanzelf bericht over wat zij moeten doen om over het geld te kunnen beschikken. Opname van het spaarloon is niet verplicht.

Minister De Jager: ”Door het spaarloon vrij te geven kunnen mensen eerder dan gepland over het opgebouwde saldo beschikken. Dat leidt tot extra aankopen. Het effect daarvan moeten we niet overschatten, maar het is zeker een steuntje in de rug voor het prille herstel van onze economie. Het is een positief signaal.”


Spaarloonregeling
Met de spaarloonregeling kunnen werknemers belastingvrij een deel van hun brutoloon sparen. Het gaat daarbij om een bedrag van maximaal € 613 per kalenderjaar. Het geld moet dan op een aparte spaarrekening worden gestort en ten minste vier jaar vast staan. In bepaalde gevallen, zoals bij de aankoop van een eigen woning of de start van een eigen onderneming, mag het geld eerder - belastingvrij - worden opgenomen.

http://www.minfin.nl/Actueel/Nieuwsberi ... rloon_vrij

---------------------

Goed nieuws dacht ik zo :j

Wie gaat er gebruik van maken?

Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 18:40

Ik :-) Al ga ik er niets mee kopen, maar ik zet het op mijn spaarrekening voor rente.

SuSem

Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

Re: De Jager geeft spaarloon vrij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 18:41

dat kan ook ja :j, hier wordt het (deels) gereserveerd voor de 120.000km beurt van de auto..

zap

Berichten: 7230
Geregistreerd: 29-01-07

Re: De Jager geeft spaarloon vrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 18:46

Yes, hier wordt het voor een deel gebruikt om de tuin helemaal op te knappen en het huis te schilderen :j

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 08:12

Horseware schreef:
Ik :-) Al ga ik er niets mee kopen, maar ik zet het op mijn spaarrekening voor rente.


Tip/idee/suggestie: betaal je premie voor je basisverzekering 2011 in 1x in plaats van maandelijks. Levert je vaak 3% korting op en dat is meer dan je in 2 jaar aan rente zult/kunt vangen. Bovendien heb je meer besteedbaar maandinkomen in 2011.....

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101735
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: De Jager geeft spaarloon vrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 08:28

Laat ik het nou net 2 maanden geleden hebben afgekocht. :+
Er ging gelukkig niet heel veel af en ik heb een behoorlijk bedrag gekregen. Dat staat nu op een rekening. :)

Jibbel

Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

Re: De Jager geeft spaarloon vrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 09:51

Ik weet het nog niet..ik maak er pas vanaf 2009 gebruik van, dus die paar honderd euro zet ook niet veel zoden aan de dijk. Aan de andere kant, als je het op een spaarrekening zet, vang je wss wel meer rente erover. :)

Yucca

Berichten: 4907
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:38

Ik ga wat ik kan opnemen, ook opnemen.
Heb bij 2 banken spaarloon en ga bij beide het geld opnemen wat vrij komt.
Kreeg van de week een brief van de ASN bank, met een formulier dat ik kon invullen als ik het wou opnemen.
Keek net op de site van de ABN en daar staat online wel een formulier, ben benieuwd of ik daar ook nog een brief van krijg.

Ik krijg trouwens op de rekening van de ASN meer rente op de spaarloonrekening dan op een reguliere spaarrekening.

Ik weet nog niet precies waar ik het voor ga gebruiken, heb een heel lijstje :+ (tuin, nieuwe camera, nieuw zadel, ect)

marijkedam

Berichten: 1753
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Thorn

Re: De Jager geeft spaarloon vrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:42

Ik kreeg gister een brief van de bank. Ik ga het wel opnemen en gebruik het om de trailer op te knappen.
Ik denk wel dat het een goede impuls is voor economie. Mensen hebben ff wat lucht om dingen te kopen die nu ff niet konden ivm financien.

flyfly

Berichten: 2733
Geregistreerd: 08-12-05
Woonplaats: almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 10:08

Een paar jaar geleden hebben ze het ook vrij gegeven. Dat werd ook een aanfluiting omdat de mensen het vaak gewoon hebben laten staan. Ze denken dat ze nu weer gigantisch gaan inkopen nu maar ik denk dat het weer hetzelfde gaat als een paar jaar terug.

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: De Jager geeft spaarloon vrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 10:45

Ik heb ook spaarloon staan, maar ik denk dat ik het lekker laat staan :) Wat in het vat zit verzuurt niet :D

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re: De Jager geeft spaarloon vrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:53

wij willen er nieuwe vloer van kopen
dus morgen direct kijken of het erbij staat
hebben al een hele mooie vloer gezien

Tartara
Berichten: 471
Geregistreerd: 28-08-09
Woonplaats: Zaanstreek

Re: De Jager geeft spaarloon vrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 10:29

Wij zijn thuis aan het opknappen en er moet een kinderkamertje ingericht worden en nemen het dus wel op. Of het een boost aan de economie zal geven, dat geloof ik niet, had er geen kleine op komst geweest (onverwachts, maar zeker welkom) dan had ik het ook lekker laten staan.

Waikiki

Berichten: 11106
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 22:15

*\o/* hier komen ook een aantal rekeningen vrij!
Ik weet al wat er met een klein gedeelte van het geld wordt aangekocht, nu nog alles goed uitzoeken :j
De rest wordt op een spaarrekning gezet.. :)