Al Takiya, of het toestaan van leugens in de islam

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ramooontje
Berichten: 1376
Geregistreerd: 13-09-07

Al Takiya, of het toestaan van leugens in de islam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 16:30

Graag zou ik willen horen hoe jullie hierover denken:


Vorig jaar verscheen er in de nieuwsrubriek een artikel waarin het moslim begrip "al takiya" wordt aangehaald. Al takiya, betekent de sluier, het heimelijke, en staat voor het feit dat moslims geoorloofd zijn te liegen tegen ongelovigen, Kafar, zoals wij. Zo mag een moslim dus zeggen dat islam "vrede" betekent terwijl het in werkelijkheid "onderwerping" betekent. Ze mogen dus liegen en met de voeten spelen van de kafar. Jammer genoeg zijn zich hier weinig mensen van bewust. Vooral op politiek niveau heeft dit een zware weerslag. Onze maatschappij probeert zich in alle bochten te wringen om de moslims te aanvaarden tot zover toe dat de originele bevolking van deze landen het met zijn vrijheid gaat moeten bekopen. Dit spelletje is op politiek niveau al lang bezig.


Bedenk hierbij eens goed dat er in vrijwel alle Islamitische landen:

-geen democratie is
-geen gelijke rechten voor vrouwen zijn
-geen vrijheid van meningsuiting is
-geen godsdienstvrijheid is
-andersdenken actief vervolgd worden
-sociale achterstelling is
-wetenschappelijke achterstand van tientallen jaren
-er procentueel het minste boeken worden geschreven en vertaald
-er procentueel het minste mensen (af-)studeren
-er procentueel de minste uitvindingen etc. worden gedaan
-de gezondheidszorg op een laag peil staat
-er verhoudingsgewijs zeer veel corruptie is, in alle lagen vd bevolking
-de rijkdom (door olie-inkomsten e.d.) niet bij de gewone bevolking terechtkomt, maar bij een erg klein groepje machthebbers
-voortdurend opgeroepen wordt tot haat tegen het Westen en vooral tegen Israël, iets wat doorgezet wordt in veel westerse moskeëen
-Hitler een held is en verheerlijkt wordt
-geen enkele zelfreflectie is en de minste kritiek niet getolereerd wordt

Dit is het gevolg van de sharia, een wet die de mensen arm en dom moet houden. Geen enkele wereldse wet of gezag staat boven de sharia. Dus ook onze grondwet vervalt tot een belachelijk hoopje papier voor hen. Het enige wat telt is het woord van allah gebracht door de ene ware profeet mohammed. Back to the middle ages!


volgende quote haalde ik ooit van een forum toen die deense cartoons in de actualiteit waren. Het geeft misschien enig inzicht over de opbuow en geschiedenis van de haat tegen de kafar, de ongelovigen en afvalligen.


Voor de geinteresseerde: comentaar van koran kenners en stukjes uit de koran

De oorlogen van Al-Riddah, dat wil zeggen ‘de oorlogen tegen de afvalligen’, die onmiddellijk na de dood van Mohammed begonnen. Zich bevrijd voelend door de verdwijning van de sterke huiveringwekkende leider Mohammed, kwamen de stammen die gedwongen waren tot het aannemen van de islam, in opstand en begonnen de één na de ander te deserteren en te weigeren de belasting te betalen die hen opgelegd werd door de regering van de profeet. Als antwoord op de revolutie, gaf de eerste kalief, Aboe Bakr, zijn leger het bevel de afvalligen te bestrijden. Het koste hem bijna twee jaar strijd om de stammen terug te dwingen in het keurslijf van de islam. Deze oorlogen werden niet alleen bevolen door de eerste kalief, maar werden ook geïnstrueerd door Allah en zijn boodschapper Mohammed. De koran stelt duidelijk dat diegenen die de islam afvallig zijn, gestraft moeten worden met de dood: “En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden.” Al-Nisa 4:89 Mohammed zei ook, zoals overgedragen door Boecharie: “Als iemand, een moslim, zijn religie afvalt, doodt hem.”
De koran geeft niet alleen het bevel diegenen te doden die de islam afvallig zijn, maar geeft ook opdracht aan zijn volgelingen alle natiën te bevechten totdat ze óf er in geloven, óf de djizja betalen óf de dood in ogen zien:
“Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek,(mensen van het boek zijn joden en christenen)
die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.” Soera At-Tauba 9:29
En in dezelfde soera, in vers 5, stelt de koran ook: “doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag…” Is nu het beeld van de islam als religie van de vrede na dit alles niet een beetje moeilijk te geloven?...

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Re: Al Takiya, of het toestaan van leugens in de islam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:06

Brr.. doodeng :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 23:02

Zo jammer dat ik op m'n werk zit en niet fatsoenlijk kan reageren nu...
Maar goed, wat ik van je stuk
vindt: onzin :)
Vooral omdat je stelt 'in vrijwel alle islamitische landen' dat mag je nog wel even wijzigen in 'een beperkt aantal islamitische landen'
En verder weet ik gelukkig zelf wel beter en hoef ik me niet af te laten schrikken door dit soort haatzaaiende en bangmakende teksten.

En je tweede stuk, ga er een middagje voor zitten en je kan een soortgelijk stuk maken over de bijbel of de tora. Lees bijvoorbeeld eens Leviticus, gezellig hoofdstuk is dat ;)

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Re: Al Takiya, of het toestaan van leugens in de islam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 23:15

Ik ga volledig mee met Kanelly. Jeetje wat een onzin dit :n ..

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Re: Al Takiya, of het toestaan van leugens in de islam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 23:15

-Hitler een held is en verheerlijkt wordt
:')
Vooral om die moest ik even gniffelen.

alex66

Berichten: 1771
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 23:57

tja volgens de wetten van de koran moet ik dood... en volgens de bijbel ook en de tora wil me ook al de pijp uit helpen.. dus wat mij betreft is alles wat met geloof te maken heeft gelijk aan haat, dood en verderf. :(

misschien een idee om al het geloof af te schaffen :+

xDramaQueen

Berichten: 13023
Geregistreerd: 12-10-05

Re: Al Takiya, of het toestaan van leugens in de islam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 01:51

:')!

wat je een mens wel niet wijs kan maken, wat vreselijk naïef.

dat van hitler doet het hem..

ik kan alleen maar meegaan me kanelly, wat een haatzaaierij :r

Pantykous

Berichten: 10486
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 01:53

Wist je dat voordat de Sharia en het extremistische bewind hun intrede deden een hoop van die Islamitische landen een behoorlijke moderne samenleving hadden?

Verder zou ik me nog eens inlezen in de achtergrond van deze landen, hun geschiedenis doornemen, en misschien eens met een moslim praten.

Grootste gedeelte van je stuk is best vermakelijk om te lezen, omdat het nergens op slaat.

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 02:59

Ten eerste gaat voor de koran hetzelfde op als voor de bijbel. Van alle dingen die er geschreven worden zijn voor en tegen verzen te vinden.

Daarnaast is er een gigantische kloof tussen wat er in de koran staat en wat er door eigen experts geclaimd wordt dat er staat. Het is niet voor niets dat volgens Mohammed ieder goed moslim in staat moet zijn om zelf in het arabisch de koran te lezen. Zo kan je controleren wat er beweerd word en of dat klopt en wat de context is. Daaruit kan je concluderen dat een analfabeet (en dat zijn veel moslims) volgens de koran geen goede moslim kan zijn. Immers elke gladde prater in de juiste kledij kan hen wat wijs maken.

En dan worden sekteleiders als monster afgeschilderd!, ook binnen de hoofdstromingen van dit geloof is veel misbruik. Net als het instituut katholieke kerk is de islam in eerste instantie een politiek instituut en geen geloof. In beide gevallen is macht belangrijker dan "god". Hoe hoger je in de hierarchie komt hoe meer politieke motivatie en hoe minder de basis geloofswaardes worden nageleefd. Men gaat dan wel door de riedels heen, maar het is meer acteren dan geloven.

Tolerantie moet van 2 kanten komen. En tot nu toe zie ik slechts eenzijdige tolerantie/of zelfs desinteresse. De overheid heeft tig jaar geleden al fundamentele fouten gemaakt en nu nog steeds. In nederland spreek je nederlands, en dus is alle communicatie met de overheid in het nederlands. Maar nee, allemaal vertalingen (oeps veel mensen zijn analfabeet en kinderen spreken taal van de ouders niet/slecht).

@sokje : Islam is nooit hersteld van de schade van de kruistochten.

frangelica

Berichten: 1123
Geregistreerd: 24-04-07
Woonplaats: vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 03:07

Citaat:
Ten eerste gaat voor de koran hetzelfde op als voor de bijbel. Van alle dingen die er geschreven worden zijn voor en tegen verzen te vinden.


de grootste leugen in de bijbel...en in de kerk...is dat god aan zijn handen is verhangen lees het nieuwe evg en je komt erop uit dat hij is opgehangen aan zijn polsen. dus...... :o


ik denk als je hier echt een mening over wilt gaan houden dat je de koran
moet hebben gelezen.
maar dat is mijn mening.
en idd het liegen gaat me idd ver maar in de koran zijn wel meer dingen die mijn petje te boven gaan.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Al Takiya, of het toestaan van leugens in de islam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 06:49

Volgens mij is de TS net gedumpt door haar allochtone vriendje :D

Ramooontje
Berichten: 1376
Geregistreerd: 13-09-07

Re: Al Takiya, of het toestaan van leugens in de islam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 11:53

Ik had ook wel een beetje verwacht dat de meeste zo zouden reageren maar wat ik graag duidelijk wil maken is dat ik in principe tegen ieder geloof ben. Geloof zoals het katholieke en ook dus de Islam is gefundeerd op angst waardoor ze mensen hoop kunnen bieden maar ook klein en dom kunnen houden.

Veel islamitische mensen weten hier niet eens wat vanaf maar veel feiten over (werk, boeken etc.) zijn nu eenmaal zo.

Misschien moet ik het in een breder context zetten en heb ik het ook over het geloof in zijn algemeen, al blijf ik van mening dat aangezien de islam nog een vrij jonge godsdienst heeft deze nu op zijn piek is qua terrorisme. Even ter uitlegging eerst had je het jodendom, hierna het katholicisme en daarna de Islam (al zegt de laatste als eerste te zijn opgekomen maar hierover is veel tegenbewijs gevonden). En ja ook in het jodendom en het katholicisme zijn heel veel nare dingen gebeurd (denk maar aan het verbranden van ketteraars of niet gelovigen). Nu zie je deze heftige dingen minder terug maar dus wel in de Islam (en dan verwijs ik even naar de talloze aanslagen waaronder 9/11)

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Re: Al Takiya, of het toestaan van leugens in de islam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 16:35

Echt wat een onzin, waar haal je dit vandaan?
Islam is op het hoogte punt qua terrorisme? Terrorisme heeft helemaal geen drol te maken met Islam. Omdat toevallig 1x een extremist wat doet, is het meteen allemaal door de Islam?
En Katholicisme, dat is jonger dan de Islam hoor. Je had het Christendom, en rond de Tachtig Jarige Oorlog is deze zo'n beetje opgesplitst in Protestantisme en Katholicisme. Tenzij jij wilt zeggen dat rond 1500 de Islam is ontstaan.... God wat een nonsens.

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 16:41

Kanelly schreef:
Zo jammer dat ik op m'n werk zit en niet fatsoenlijk kan reageren nu...
Maar goed, wat ik van je stuk
vindt: onzin :)
Vooral omdat je stelt 'in vrijwel alle islamitische landen' dat mag je nog wel even wijzigen in 'een beperkt aantal islamitische landen'
En verder weet ik gelukkig zelf wel beter en hoef ik me niet af te laten schrikken door dit soort haatzaaiende en bangmakende teksten.

En je tweede stuk, ga er een middagje voor zitten en je kan een soortgelijk stuk maken over de bijbel of de tora. Lees bijvoorbeeld eens Leviticus, gezellig hoofdstuk is dat ;)


Hetzelfde hier. Ik moet binnen een paar minuten de deur uit, dus ik kan niet uitgebreid reageren, maar vanavond ga ik er even voor zitten.

foxy80

Berichten: 7871
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 18:37

Billy schreef:
Volgens mij is de TS net gedumpt door haar allochtone vriendje :D


Goddelijke opmerking! :D

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:00

tamary schreef:
@sokje : Islam is nooit hersteld van de schade van de kruistochten.


Laat ik maar beginnen met deze opmerking. Kruistochten vonden plaats in de periferie van de islamitische wereld en zijn in de westerse literatuur oneindig veel groter gemaakt dan ze in werkelijkheid horen te zijn. Er was maar een redelijk succesvolle kruistocht, de rest mislukte volkomen. Zodoende hadden de kruistochten weinig invloed. De aandacht voor kruistochten in het westen is onterecht, in de tijd van de kruistochten hadden de heersers belangrijkere dingen om zich zorgen te maken dan een handvol ridders ergens aan de grens van het gebied.

Ramooontje schreef:
Voor de geinteresseerde: comentaar van koran kenners en stukjes uit de koran

De oorlogen van Al-Riddah, dat wil zeggen ‘de oorlogen tegen de afvalligen’, die onmiddellijk na de dood van Mohammed begonnen. Zich bevrijd voelend door de verdwijning van de sterke huiveringwekkende leider Mohammed, kwamen de stammen die gedwongen waren tot het aannemen van de islam, in opstand en begonnen de één na de ander te deserteren en te weigeren de belasting te betalen die hen opgelegd werd door de regering van de profeet. Als antwoord op de revolutie, gaf de eerste kalief, Aboe Bakr, zijn leger het bevel de afvalligen te bestrijden. Het koste hem bijna twee jaar strijd om de stammen terug te dwingen in het keurslijf van de islam. Deze oorlogen werden niet alleen bevolen door de eerste kalief, maar werden ook geïnstrueerd door Allah en zijn boodschapper Mohammed. De koran stelt duidelijk dat diegenen die de islam afvallig zijn, gestraft moeten worden met de dood: “En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden.” Al-Nisa 4:89 Mohammed zei ook, zoals overgedragen door Boecharie: “Als iemand, een moslim, zijn religie afvalt, doodt hem.”
De koran geeft niet alleen het bevel diegenen te doden die de islam afvallig zijn, maar geeft ook opdracht aan zijn volgelingen alle natiën te bevechten totdat ze óf er in geloven, óf de djizja betalen óf de dood in ogen zien:
“Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek,(mensen van het boek zijn joden en christenen)
die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.” Soera At-Tauba 9:29
En in dezelfde soera, in vers 5, stelt de koran ook: “doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag…” Is nu het beeld van de islam als religie van de vrede na dit alles niet een beetje moeilijk te geloven?...


Dan deze. Van wiens hand is dit? Dit is toch geen serieuze wetenschap? Kijk alleen eens naar dit taalgebruik en vraag je dan nog eens af of deze schrijver ook maar iets van een poging doet om objectief te zijn?

Tijdens zijn leven verenigde Mohammed de stammen van het Arabisch schiereiland, veelal vrijwillig. In de periode waarover we spreken was de stam het hoogste niveau van organisatie. Loyaliteit aan de leider was persoonlijk. Je was niet zozeer trouw aan de leider omdat hij die positie had, maar om zijn persoon. Als de leider doodging moest een nieuwe leider de stammen weer opnieuw verenigen. Dat is iets wat je door de gehele geschiedenis ziet gebeuren bij Nomadenvolkeren. Zie bijvoorbeeld ook de Mongolen. Dat gebeurde dus ook na Mohammed's dood. Abu Bakr moest de stammen opnieuw verenigen en deed dat in de Ridda-oorlogen. Oorlogen in dit geval is een beetje een misleidende term, er zijn aanwijzingen dat de tegenstand helemaal niet zo groot was.

Dan terug naar je eigenlijke onderwerp. Jameyskatje zal hier ongetwijfeld ook snel reageren zoals altijd. Het concept waarover de TS het heeft, is dat hetzelfde als je geloof verbergen in het geval van gevaar?

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Al Takiya, of het toestaan van leugens in de islam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:08

Ieder geloof dat strikt nageleefd wordt is bedreigend en eng. Jammer dat dit nu net weer over de Islam moet gaan en nooit eens over het Christendom.

frangelica

Berichten: 1123
Geregistreerd: 24-04-07
Woonplaats: vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:25

Heino schreef:
Ieder geloof dat strikt nageleefd wordt is bedreigend en eng. Jammer dat dit nu net weer over de Islam moet gaan en nooit eens over het Christendom.


ik schrijf er toch op heel zeker iets over... :j

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Al Takiya, of het toestaan van leugens in de islam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:26

Nee ik bedoel het topic dat geopend wordt, waarom dat nu weer persé de Islam in een slecht daglicht moet stellen, en niet geloven in het algemeen :)

xDramaQueen

Berichten: 13023
Geregistreerd: 12-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:35

Heino schreef:
Nee ik bedoel het topic dat geopend wordt, waarom dat nu weer persé de Islam in een slecht daglicht moet stellen, en niet geloven in het algemeen :)


viel mij dus ook al op vooral dit doet het hem:
"wat ik graag duidelijk wil maken is dat ik in principe tegen ieder geloof ben" en vervolgens is het islam hier islam daar, en dan nog zeggen dat het niet alleen om de islam gaat :+

jameyskatje

Berichten: 4242
Geregistreerd: 19-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 22:17

whaaaaaaa... islam is de snelstgroeiende religie in de wereld. wat nu !??? :=




chaos crisis :Z

Niezel

Berichten: 903
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 12:27

xDramaQueen schreef:
:')!

wat je een mens wel niet wijs kan maken, wat vreselijk naïef.

dat van hitler doet het hem..

ik kan alleen maar meegaan me kanelly, wat een haatzaaierij :r



Jammer dat je dan zo snel oordeelt.
Hitler wordt compleet verafgood in veel islamitische landen, Mein Kampf is daar 1 van de best verkochte boeken, ligt in meer huishoudens dan hier een bijbel, tevens zien vele (Vele he?! Nérgens zeg ik alle!) moslims zich net als Hitler superieur aan de rest van de mensheid, voelen zich ook Ariërs.

OT; Volgens mij heb jij (TS) je aardig ingelezen en er wat kaas van gegeten, ik weet alleen niet in hoeverre ik daar in mee kan of wil gaan..... je schetst geen vrolijke toekomstige samenleving ;-)

Urko
Berichten: 2964
Geregistreerd: 05-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 12:37

alex66 schreef:
tja volgens de wetten van de koran moet ik dood... en volgens de bijbel ook en de tora wil me ook al de pijp uit helpen.. dus wat mij betreft is alles wat met geloof te maken heeft gelijk aan haat, dood en verderf. :(

misschien een idee om al het geloof af te schaffen :+


iedereen in zijn waarde laten en niemand geloof opdringen. Ik heb er ook een hekel aan (ongeacht welk boek je volgt..) maar prima, mensen laten zoals ze zijn, maar mij niet lastig vallen ermee..

Het probleem met geloof vind ik vooral dat gelovige ontzettend snel op zijn tegen getrapt zijn als jijzelf een andere mening erover hebt. Alsof er niks anders goed is als alleen dat geloof. Hans teeuwen heeft dit ooit eens heel mooi verwoord in Bimbos en bourka's.

http://www.youtube.com/watch?v=iB_g9Uc2Dt0

xDramaQueen

Berichten: 13023
Geregistreerd: 12-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 12:46

Niezel schreef:
xDramaQueen schreef:
:')!

wat je een mens wel niet wijs kan maken, wat vreselijk naïef.

dat van hitler doet het hem..

ik kan alleen maar meegaan me kanelly, wat een haatzaaierij :r



Jammer dat je dan zo snel oordeelt.
Hitler wordt compleet verafgood in veel islamitische landen, Mein Kampf is daar 1 van de best verkochte boeken, ligt in meer huishoudens dan hier een bijbel, tevens zien vele (Vele he?! Nérgens zeg ik alle!) moslims zich net als Hitler superieur aan de rest van de mensheid, voelen zich ook Ariërs.

OT; Volgens mij heb jij (TS) je aardig ingelezen en er wat kaas van gegeten, ik weet alleen niet in hoeverre ik daar in mee kan of wil gaan..... je schetst geen vrolijke toekomstige samenleving ;-)


kijk maar daar heb je het al jij zegt vele :)* TS zegt "alle"
ik vind dat TS iedereen over 1 kam scheert en ik denk dat het haar goed zou doen als ze eens een gesprek zou houden met een paar allochtonen :j

Sim0ne

Berichten: 3454
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: Zuidplas. Paarden op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 13:23

frangelica schreef:
Citaat:
Ten eerste gaat voor de koran hetzelfde op als voor de bijbel. Van alle dingen die er geschreven worden zijn voor en tegen verzen te vinden.


de grootste leugen in de bijbel...en in de kerk...is dat god aan zijn handen is verhangen lees het nieuwe evg en je komt erop uit dat hij is opgehangen aan zijn polsen. dus...... :o

Was dat niet Jezus? :Y)