Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 13:44

Dat is idd wel een raar handje :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 13:47

Over Netanyahu circuleren ook berichten dat hij dood is. Het filmpje van de zes vingers van Netanyahu wordt vooral verspreid door Arabische accounts. Ook van beelden van Nethanyahu onder puin e.d. Allemaal AI gegenereerd.
Er zijn geen bevestigde berichten dat Netanyahu dood is.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 14:17

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 14:21

Vind het een beetje ongeloofwaardig dat ze dit zelf niet zouden zien. Als je ziet tot waar ze in staat zijn.. Im not buying it.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 16:45

Feit is dat het hoofd van de Mossad is gedood door een Iraanse raket. Hij had die dag een meeting met Gvir en Netanyahu, beide zijn niet meer openbaar gezien nadien.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 16:51

Heb je een bron? Kan het nergens vinden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 17:51

Dat het hoofd van Mossad is omgekomen?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 18:19

Ik vind het vooral een heel vaag bericht. De grootste nieuwssites zeggen er helemaal niets over. En er is ook niets te vinden. Dus ik verwacht dat het niet waar is.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 18:25

BigOne schreef:
Dat het hoofd van Mossad is omgekomen?

Ja dat, ik zie het nergens.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 18:39

Die aanvalslust tegen Iran, heeft gevolgen voor de Oekraïne direct en indirect. Dit omdat a de opbrengst voor Rusland groter is en b de westerse landen straks afhankelijk zijn van Rusland voor olie, als het conflict lang aanhoudt. Dan gaat het zo, volgens mij, wil jij olie.? Goed maar dan geen steun verlenen aan Oekraïne.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 10:14

a de opbrengst van de verkoop van olie door Rusland groter is.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 12:04

Ik kan de uitspraak niet meer terugvinden. Maar vanmorgen op nos of rtl of ad een speach van trump. Dat op dat eiland de militaire dingen stuk zijn maar dat ze mogelijk voor de lol nog een paar keer bombarderen. Een uitspraak die wel zo stom en onverstandig is om vooral niet te deescaleren. -O- Ze zou bijna denken dat ze hopen dat Iran terugslaat zodat ze een reden hebben nog meer mensen te doden. Gewoon gestoord idioot en kinds

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 12:11

karuna schreef:
Ik kan de uitspraak niet meer terugvinden. Maar vanmorgen op nos of rtl of ad een speach van trump. Dat op dat eiland de militaire dingen stuk zijn maar dat ze mogelijk voor de lol nog een paar keer bombarderen. Een uitspraak die wel zo stom en onverstandig is om vooral niet te deescaleren. -O- Ze zou bijna denken dat ze hopen dat Iran terugslaat zodat ze een reden hebben nog meer mensen te doden. Gewoon gestoord idioot en kinds

Bedoel je dit? Sluit niet helemaal aan bij wat je zegt maar wel hetzelfde onderwerp.

Afbeelding

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 12:28

karuna schreef:

Dat was vanmorgen op WNL, dat ging om het eiland Kharg.
Daar lieten ze ook wat kleine stukjes uit speeches zien van Trump.
Hij ziet deze oorlog als een klein uitstapje, als een spel.
Ze lieten ook een animatiefilmpje zien van Trump waarin ze deze oorlog en aanvallen verwerkten in o.a. een bowlingspel (Strike)
Maar ook het taalgebruik van minister van oorlog is opruiend en zal alleen maar tot meer haat leiden naar het westen.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 13:02

Met als gevolg, dat er helemaal geen olie meer naar o.a. west europa komt. Dat zal trump willie wortel zijn, maar het komt poetin bijzonder goed uit. Het geeft ook gelijk de kwetsbaarheid aan van west europa. Die olie hebben we gewoon kei en keihard nodig. Al is het maar voor onze voedselvoorziening.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 21:15

Nu roept trump dat het aan de rest van de wereld is om de straat van hormuz te openen, want Amerika heeft alles al gedaan door alles van Iran te vernietigen. Er zou nog wel een drone of twee gelanceerd kunnen worden, maar dat mag toch geen probleem zijn.

Kortom, je gooit het probleem over de schutting naar anderen (die je het afgelopen jaar alleen maar hebt beledigd en weggejaagd) om op te lossen wat je zelf niet kunt. Om vervolgens straks weer af te geven dat zijn leger het allang opgelost zou hebben waarschijnlijk.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 23:18

Ben het met je eens. Trump creëert niets dan chaos en ellende, omdat hij de hersens niet heeft om de implicaties van zijn daden te zien. Hij walst voor zijn eigen genoegen (lijkt het wel) over alles en iedereen heen.

Hij heeft Europa beledigd en weggejaagd... maar ik weet zeker dat als de Europese landen hem desondanks te hulp komen, ze uiteindelijk weer de grond in worden getrapt ter meerdere eer en glorie van kleutertje Trump.

Ik snap diplomatie, maar ik vind toch echt dat Europa ook wel eensgezinder en duidelijker mocht zijn in hun oordeel over dit schandalige gedrag van Trump, Netanyahu en Putin.
Represailles hoeven niet met wapens, maar kunnen ook door economische sancties (wie deed dat ook alweer? :D ) en boycots (van sport, muziek, wetenschap en belangrijke internationale evenementen) worden aangegeven.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 07:43

Dat laatste gebeurd gewoon niet. Wk voetbal gaat vrolijk door geloof ik. Zo dubbel sommige landen mogen nog geen scheet laten en er zijn sancties. Us van a en israel kunnen alles doen wat ze willen. Tegen elke internationale wetten in en komen ermee weg. Mensenlevwns doen er niet toe. Ik word er boos van -:(-

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 09:06

Dus eerst begint trump een oorlog en nu moeten wij helpen om een stuk zee te beveiligen. Terwijl als hij deze oorlog niet was begonnen had hij nu ook geen hulp nodig gehad.

Maar dat lijkt hij niet te willen zien.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 09:09

Ik zie het als ik steek een flat in brand maar verwacht dan dat anderen de boel blussen en mensen redden

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 09:19

Maar zo werkt dat toch niet. Iedereen weet dat. En deze man leidt een land?

hakkipilke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 09:19

dus een land dat 30 duizend mensen afschiet moeten we maar laten gebeuren? deze oorlog is rechtvaardig en nodig

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 09:35

karuna schreef:
Ik zie het als ik steek een flat in brand maar verwacht dan dat anderen de boel blussen en mensen redden

En dat terwijl ik dan zorg dat ik alle waardevolle dingen uit die flats kan jatten, bij de mijne kan voegen en de prijs lekker op kan jagen.
Bovendien zijn jullie dan zo druk dat ik me niet hoef te verantwoorden voor eerdere misdaden.

#olie
#epstein

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 09:38

hakkipilke87 schreef:
dus een land dat 30 duizend mensen afschiet moeten we maar laten gebeuren? deze oorlog is rechtvaardig en nodig

Maar waarom laten we, ik noem maar een land, Soedan gewoon met rust?

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 09:52

Net alsof dit zoveel zin heeft. Er is gewoon geen plan.

Bovendien draait het allemaal inderdaad om geld, olie en macht en echt niet om beoogde vrede.