Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Winged schreef:Ik vind het bijzonder dat er vooral de link wordt gelegd met de landelijke partijen. Waarom? De gemeentes hebben juist het meeste last van de landelijke lijn. Een lokale partij herkent zich wel in de ideologie van een partij, maar hoeft zichzelf niet perse te herkennen in de landelijke lijn. Verdiep je in het partijprogramma en leer waar een partij voor staat, zonder te kijken naar de naam.

Winged schreef:Ik vind het bijzonder dat er vooral de link wordt gelegd met de landelijke partijen. Waarom? De gemeentes hebben juist het meeste last van de landelijke lijn. Een lokale partij herkent zich wel in de ideologie van een partij, maar hoeft zichzelf niet perse te herkennen in de landelijke lijn. Verdiep je in het partijprogramma en leer waar een partij voor staat, zonder te kijken naar de naam.
Ladyingreen schreef:Ik sta dit jaar als kandidaat op een lijst (wel in principe op een onverkiesbare plek) en ben druk met het campagneteam.
Wij zijn ook vanuit een landelijke partij. Maar heel eerlijk, veel verschil zie ik niet echt met lokale partijen. Het zijn evengoed lokale mensen die zo'n verkiezing/partij vormgeven en draaien. Je hebt alleen de landelijke ideologie. En dat vind ik persoonlijk juist wel fijn, want dan weet je iig waar een partij voor staat, dat vind ik bij lokale partijen soms echt afhangen van de persoon.
Ik vind het trouwens ongelofelijk hoeveel effort er in gaat zitten om een campagne te draaien en iedereen doet dat vrijwillig en met vrij weinig middelen.