Robert jensen overleden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 15:33

Hij lag toch in het ziekenhuis, denk dat daar alles weigeren zo makkelijk niet gaat...

Ik denk ook dat het te zwart wit is zoals het hier op bokt gesteld word. Zeker geen feiten want die weten we niet.

Maar dat is wel vaker de tendens tegen de mensen die niet helemaal met het corona beleid of andere overheids gebeuren meegaan zoals een bepaalde groep hier bepaald. Die nemen ze altijd de maat.
Nu ook weer.
Niet netjes. Maar goed, dat zal ook niet goed vallen dit antwoord, is bekend. :+

En nee, heb braaf mijn prikjes gehaald hoor :D
Dus daar ligt het niet aan.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 15:33

nps schreef:
germie schreef:
Denk niet dat je zoiets bewust meekrijgt als je al dood bent. Dus zie ook in speculatie geen problemen, kun je mogelijk nog wat van leren zelfs. En hier lees ik geen speculatie.

Voor de nabestaanden is het wat minder leuk.

Robert Jensen koos er zelf voor om een publiek figuur te zijn. Bij leven liet hij zich niet tegenhouden door wat zijn naasten daar eventueel van vonden. Waarom zou dat bij zijn dood dan ineens anders zijn?

Bovendien zei hij zélf vlak voor zijn overlijden dat een arts hem een medicijn had geadviseerd om mogelijke complicaties te voorkomen, maar dat hij besloot zijn luisteraars om raad te vragen omdat hij zo min mogelijk medicijnen in wilde nemen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 15:54

Jullie moeten bij de Story gaan werken :roll:

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 15:54

Popstra schreef:
Jullie moeten bij de Story gaan werken :roll:

Of gewoon Robert's uitzendingen luisteren.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 18:24

Freya6 schreef:
Misschien goed om even te realiseren, maar wat zouden jullie er van vinden als na je dood mensen in een topic over je gaan speculeren? Niet echt respectvol toch?

Ik zou er niks van vinden, sterker nog, het boeit me geen ruk. Ik ben dan overleden en merk daar dus niks van. En kletsen over een overleden persoon zal altijd wel gebeuren, i
positief en negatief.

prompter

Re: Robert jensen overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 19:07

Suggereren dat Corona een hoax was zoals hij deed, vond ik ook niet heel respectvol naar de nabestaanden van de coronadoden toe.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 19:25

Hij was gewoon een ander persoon toen hij in complottheorieën begon te geloven, volgens z’n familieleden kwamen hartkwalen voor in de familie en wanneer je dan medicatie in twijfel trekt die juist erger hadden kunnen voorkomen dan is dat in en intriest.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 19:30

Wow, hij twijfelde over medicatie wel of niet nemen..er staat nergens dat deze medicatie zijn leven had kunnen redden.

Er wordt hier echt een hoop ingevuld en verdraaid. Laat mensen hun leven leiden op hun manier, we hoeven echt niet overal wat van te 'vinden'.

Voor hem is het gewoon sneu dat hij zo jong overleden is, wat de oorzaak dan ook was.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 19:42

Je krijgt medicatie niet zomaar voorgeschreven, het kan dus zeker wel levensverlengend werken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 19:59

Het was hoe dan ook zijn eigen beslissing over zijn eigen gezondheid.
Daar kunnen wij van alles over vinden, maar uiteindelijk is het onze zaak niet.
Het blijft natuurlijk wel ontzettend triest dat hij zo jong gestorven is.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 21:09

prompter schreef:
Suggereren dat Corona een hoax was zoals hij deed, vond ik ook niet heel respectvol naar de nabestaanden van de coronadoden toe.

Hij geloofde wel, net als velen dat corona bestond, maar geloofde niet dat het zo dodelijk was. Dus dat is heel wat anders dan iets een hoax vinden. En al die mensen die geen angst hadden voor het virus hebben wel gelijk gekregen, het is niet dodelijker gebleken dan een seizoensgriep.
Dus dat is wel een heel groot verschil. Hij vond het dus geen hoax, maar was wel tegen de maatregelen.
Dat heeft niets met geen respect naar nabestaanden te maken. Het omgekeerde is namelijk ook het geval geweest: geen respect naar mensen die geen enkel gevaar liepen.
Dus nee, hij was wat tegendraads, maar hij had het niet over een hoax. Hij was het niet eens met de maatregelen, dat is wel weer zo. Hij was echter geen wappie ofzo.
Ik heb hem in het begin wat gevolgd, later niet meer, want zijn podcasts waren veel te langdraderig.

Maar feit blijft dat 52 te jong is om te sterven. Ongeacht wat voor persoon het is.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 21:15

Corona is zeker wel dodelijker gebleken dan een seizoensgriep. Helemaal in de eerste jaren maar nu nog steeds voor de kwetsbare groepen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 21:23

Ik vond het een gruwelijk vervelend mannetje toen hij nog op tv was, daarna nooit meer wat van gehoord. Kan er niet om huilen maar het is wel jong

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 21:30

Suzanne F. schreef:
Corona is zeker wel dodelijker gebleken dan een seizoensgriep. Helemaal in de eerste jaren maar nu nog steeds voor de kwetsbare groepen.

Dat klopt, maar ook: de ziekenhuizen lagen vol. Code donkergrijs en code zwart lag continu op de loer en sommigen konden niet de intensieve zorg krijgen die nodig was.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 21:53

Vroeger, aan het begin van zijn carrière kon ik wel om hem lachen.
Maar de laatste jaren vond ik hem echt een vreselijke vent geworden.

Neemt niet weg, dat hij (plots) jong is overleden en dat dit voor zijn familie en vrienden vreselijk is.

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 21:54

prompter schreef:
Het doet denken aan Sylvia Millecam met Jomanda destijds, dat heeft Sylvia ook niet overleefd. Triest als je wantrouwen ten koste gaat van je eigen gezondheid en uiteindelijk je leven :

Even voor mij hè; hoeveel mensen zijn er niet die de meest verschrikkelijke behandelingen hebben doorstaan en alsnog zijn overleden?
De medische wereld geneest heel veel mensen niet. Ondanks al die “geneesmiddelen” die allemaal bijwerkingen hebben, of blijvende schade veroorzaken, de een nog erger dan de ander. En dus niet altijd genezen, maar vaak symptomen bestrijden.
Tuurlijk geneest een deel van een ernstige ziekte, maar (ook hier op Bokt te lezen) kijk wat ze ervoor moeten doorstaan en hoe hun lichaam blijvend beschadigd is geraakt onderweg. En dan is het niet eens gezegd dat het niet snel terugkomt.

Het is geen garantie dat je blijft leven als je die behandelingen aangaat en die “geneesmiddelen” inneemt.

Sylvia Millecam werd destijds mega uitgelicht om alles wat als alternatief wordt gezien de grond in te boren en de farmaceutische behandelingen als enige “redder” neer te zetten. De positieve andere verhalen lees je nergens.

We weten niet precies wat Robert op medisch gebied voor uitdagingen had, maar in een ziekenhuis liggen en geen medicijnen nemen strookt niet met elkaar. Ik begrijp z’n standpunt van liefst zo min mogelijk medicijnen echter wel. Maar hij kreeg een hartaanval in het ziekenhuis hè.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 22:02

Dat hij over medicatie twijfelt kan ik alleen maar snappen. Door die domme schildklier medicatie ben ik 15 jaar van mijn leven kwijt, sinds ik ermee gestopt ben gaat het heel langzaam steeds beter. Medicijnen maken je niet altijd beter, soms maken ze je zieker. Soms ben je ze niet nodig. Dus nadenken over of je iets wel of niet echt nodig bent is alleen maar goed. Alleen soms zijn medicijnen wel echt nodig. Of hij ze uiteindelijk wel of niet genomen heeft weten jullie ook niet, dus ik vind het maar raar dat daar zomaar aannames over worden gedaan.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 22:07

Maar waar lezen jullie dat het niet nemen van die medicijnen zijn dood geworden is? Want dat kan ik namelijk niet vinden.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 22:17

Ook dat inderdaad.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 22:45

Precies dat zijn allemaal aannames die niet kloppen.

En zeker als iemand gevoelig is voor medicatie, wat namelijk heel goed veroorzaakt kan worden door je DNA (bepaalde genen waardoor medicatie slecht afgebroken wordt)(medicijn paspoort Erasmus) is het alleen maar verstandig om er extra goed over na te denken.

Voor hetzelfde geldt heeft hij de hartaanval gekregen door toediening van medicatie. Dat is ook een dikke vette aanname.. maar zou ook plausibel kunnen zijn in dit verhaal.

Echter wil ik liever geen aannames doen, aangezien een ieder zelf beslist over zijn/ haar eigen leven.

Edit: typfout
Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 16-01-26 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 22:52

DuoPenotti schreef:
Hij lag toch in het ziekenhuis, denk dat daar alles weigeren zo makkelijk niet gaat...

Ik denk ook dat het te zwart wit is zoals het hier op bokt gesteld word. Zeker geen feiten want die weten we niet.

Maar dat is wel vaker de tendens tegen de mensen die niet helemaal met het corona beleid of andere overheids gebeuren meegaan zoals een bepaalde groep hier bepaald. Die nemen ze altijd de maat.
Nu ook weer.
Niet netjes. Maar goed, dat zal ook niet goed vallen dit antwoord, is bekend. :+

En nee, heb braaf mijn prikjes gehaald hoor :D
Dus daar ligt het niet aan.

Gelukkig mogen we zelf beslissen, dus ja je mag weigeren en je mag tegen dokters advies ook gewoon het ziekenhuis uitlopen hoor :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 08:17

Even een soort van speculatiemodus aan: Maar als ik lees dat hij dus gevoelig is voor medicatie, dan zou ik concluderen dat hij het wel geprobeerd heeft. Maar dat het niet goed uitpakte. En dat hij daarom, misschien tegen doktersadvies gestopt is. Dus dan was hij niet direct tegen. Maar toen er problemen optraden is hij gaan nadenken en heeft anderen gevraagd. En zelfs dan hoeft het niet je dood te betekenen.
Nu vul ik hier natuurlijk wat in, maar de mens zit zo in elkaar dat als ze zelf nergens last van gehad hebben, dat een ander het dan ook niet gehad kan hebben. Zo zit de psyche van de mens gewoon in elkaar.

Daarnaast zijn er soms echt alternatieven die goed zijn, maar als je die dan zou nemen dat een deel van de mensen je 'dom' noemt. Bijvoorbeeld betablokkers, heel vaak niet nodig als je gaat werken met hibiscus en meidoorn. Ik zeg dus heel vaak, dus je moet het wel uitproberen, want ook jij kunt natuurlijk weer de uitzondering zijn waarbij het niet werkt (en andersom dus dat je enorme bijwerkingen ervaart van betablokkers). En durf je dus alternatief uit te proberen, dan ben je vaak een weigeraar, terwijl dat dus helemaal niet zo hoeft te zijn. En zonder mensen die wat anders proberen heb je ook geen vooruitgang. Ik ken zo iemand met kanker die meedoet aan een onderzoek door geheel te stoppen met immunotherapie en zo te kijken of dan de kahler stabiel blijft. Deze man zegt gewoon van als ik niet meedoe aan zo'n onderzoek, dan gaan we nooit weten of je met immunotherapie weer kunt stoppen. Daarnaast kun je het altijd weer opstarten, dus ik vind het wel spannend, maar werk mee aan het onderzoek. Gaat het mis zal vast een deel zeggen dat hij een weigeraar was of een domme keuze gemaakt heeft, maar gaat het goed, dan zal men zeggen dat hij positieve lef gehad heeft.

En ja, je mag inderdaad altijd zo het ziekenhuis uitlopen. Is ook niets mis mee. Net als aangeven dat je geen bloedtransfusies wilt wegens geloof o.i.d.

Dus eigenlijk weten we niet waaraan Robert gestorven is, en dat is eigenlijk niet zo relevant, want hij komt er toch niet mee terug. Maar we zijn het er wel allemaal over eens dat 52 erg jong is.

Maar soms krijgt ook een kind een hartaanval, dus is het je tijd, dan is het je tijd, helaas. Maar boven de 75 is het makkelijker te begrijpen of te accepteren. Ook dat is weer de psyche van de mens. En men wil graag een oorzaak aanwijzen, ook dat is de psyche van de mens, ook al is er geen oorzaak.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 08:22

germie schreef:
Even een soort van speculatiemodus aan: Maar als ik lees dat hij dus gevoelig is voor medicatie, dan zou ik concluderen dat hij het wel geprobeerd heeft. Maar dat het niet goed uitpakte. En dat hij daarom, misschien tegen doktersadvies gestopt is.

Op basis van speculatie zijn er 1001 mogelijkheden.
Het kan ook zo zijn dat er geen enkele onderbouwing van zijn gevoeligheid voor medicatie was.
Maar dat hij dat zelf bedacht heeft vanuit zijn "wappie gedachten".

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 09:09

Nou, dat vindt ik nogal een veroordelende reactie.

Steeds meer mensen die gevoelig zijn voor medicatie komen er dus achter dat ze wel altijd gegronde redenen hebben gehad wegens het DNA medicatie paspoort wat nu pas meer bekend wordt in de medische wereld en bij artsen.

https://klinischegenetica.mumc.nl/actue ... eck-je-dna

Dat iemand kritisch is op bepaalde zaken wil niet zeggen dat alles wat degene zegt ongegrond is oid. (en nee ik volgde hem niet ofzo maar schrik gewoon hier van de negatieve veroordelende invullingen)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 09:17

Bij mensen die tegenwoordig overlijden, zie je veel speculaties..... en wordt de suggestie gewekt dat het vast door de Covid-vaccinaties is gekomen. De ziekte van plots, zoals zij het noemen.