Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 09:06

Libra76 schreef:
mysa schreef:
https://www.ftm.nl/artikelen/kort-gedin ... er-wiersma

FTM, NRC en Omroep Gelderland spannen kort geding aan tegen Wiersma.

Heb je ook een link zonder betaalmuur? Gaat dit over Wiersma getreuzeld en weigering om gegevens te delen?

Ja klopt, daar gaat het over.[/quote]

Over schade voor de democratie gesproken. Wat zij doet is schadelijk voor de rechtstaat en alleen omdat ze niet de stikstofuitstoot van veehouders wilt delen. Want stel je voor dat die cijfers duidelijk maken dat zij, Wiersma, haar job moet doen.[/quote]

volgens mij gaat het om de persoonlijke adresgegevens van boerengezinnen. Ik hoop dat ze die niet openbaar hoef te maken. Ik zit niet te wachten op actieterroristen op ons erf.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 09:10

BigOne schreef:
Er is in ieder geval al een beroep dat straks overbodig is, modellen in magazines of reclames.

Plus alle bijbehorende fotografen, visagisten enz.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 11:15

prompter schreef:
BigOne schreef:
Er is in ieder geval al een beroep dat straks overbodig is, modellen in magazines of reclames.

Plus alle bijbehorende fotografen, visagisten enz.

Eh. Ai is goed hoor, maar echt goede modellen? Dat evenaart AI voorlopig nog niet.

BigOne

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 11:49

Er wordt een kloon gemaakt van een bestaand model en ipv dat een model 20 outfits aan moet krijgt ze nu een vergoeding voor het gebruik van AI . H&M werkt hier al mee.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 12:14

BigOne schreef:
Er wordt een kloon gemaakt van een bestaand model en ipv dat een model 20 outfits aan moet krijgt ze nu een vergoeding voor het gebruik van AI . H&M werkt hier al mee.

Ik weet hoe het werkt en ben er bekend mee.
Maar het ene model is het andere niet. Voor hetgeen wat jij beschrijft is AI inderdaad al goed genoeg. Maar een echt goed model werkt niet voor H&M :))

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 13:25

Guess heeft zelfs in haar laatste campagne een totaal gefabriceerd AI model gebruikt.
En de advertentie staat in Vogue ? Volgens mij. Met kleine letters AI in de kantlijn.
Maar nu komen er nog meer ongelukkige jonge meiden bij, AI zijn perfecte afbeeldingen en wanneer ze dat niet doorhebben kan het veel leed veroorzaken.

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 14:24

https://www.ftm.nl/artikelen/kort-gedin ... er-wiersma

FTM, NRC en Omroep Gelderland spannen kort geding aan tegen Wiersma.
[/quote]

volgens mij gaat het om de persoonlijke adresgegevens van boerengezinnen. Ik hoop dat ze die niet openbaar hoef te maken. Ik zit niet te wachten op actieterroristen op ons erf.[/quote]

Dit vindt ik geen geldige reden om de gegevens niet te delen. Als ondernemer heb je bepaalde keuzes gemaakt. En als agrariër heb je er voor gekozen om een veehouder te zijn en op het bedrijf te wonen.
Dit geeft Wiersma niet het recht om haar macht te misbruiken.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 14:33

Libra76, Maar waarom moeten FTM, NRC en Omroep Gelderland kunnen beschikken over adresgegevens van boerengezinnen volgens jou? Het lijkt mij nogal onveilig en ook niet helemaal zoals bescherming van privacy/AVG is bedoeld.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 14:44

Het gaat om de uitstootgegevens en daarover heeft de rechter bepaald dat deze vrijgegeven moeten worden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 14:52

De uitstootgegevens vrijgeven moet kunnen aan de overheid of belanghebbenden, maar verder niet. Dus niet aan de media.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 15:07

Electra63 schreef:
De uitstootgegevens vrijgeven moet kunnen aan de overheid of belanghebbenden, maar verder niet. Dus niet aan de media.

Dank. Dat artikel staat achter een betaalmuur, maar ik ging af op de media-entiteiten die dit kort geding hebben aangespannen. Maar nu snap ik het. Overigens vind ik veiligheid nog steeds een dingetje, we willen toch niet weer gedoe met fakkels en andere lelijke acties?

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 17:09

Die emissie gegevens horen bij dat perceel of gebouw. En de media hebben het recht om die gegevens op te vragen om zelf te onderzoeken, te berekenen en om te controleren wat de regering zegt berust op waarheid

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 19:26

en toch zit ik er niet op te wachten dat er dierenactivisten op het erf komen hier, waar ik met mijn gezin woon.

Afbeelding

BBB zit toch weer aardig in de lift. mooi!

wat voor coalitie zouden jullie zien op basis van deze peiling?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 19:48

Maar dan zouden ze komen puur op basis van de uitstoot? Want adressen van bedrijven kan je zo via Google opzoeken toch? Tis niet dat de adressen nu volledig anoniem zijn?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 19:48

juval schreef:
en toch zit ik er niet op te wachten dat er dierenactivisten op het erf komen hier, waar ik met mijn gezin woon.

Dat is heel begrijpelijk.

Alleen... het is ook een bedrijf. Dat er ook een woonhuis is op die plek betekent toch niet dat dingen waarvan we hebben afgesproken dat ze toegankelijk moeten zijn ineens toch verborgen kunnen worden?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 19:49

Op de site van de KvK vind je alle adressen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 21:03

Veronica2 schreef:
Electra63 schreef:

Dank. Dat artikel staat achter een betaalmuur, maar ik ging af op de media-entiteiten die dit kort geding hebben aangespannen. Maar nu snap ik het. Overigens vind ik veiligheid nog steeds een dingetje, we willen toch niet weer gedoe met fakkels en andere lelijke acties?

Sorry, dat was mijn persoonlijke mening, ik kon het artikel ook noet lezen.
Dat was niet duidelijk vermeld door mij.

Ik kan mij voorstellen dat boeren niet op activisten zitten te wachten, maar Shadow heeft ook gelijk; regels gelden voor iedereen of voor elk bedrijf.
Controle door journalistiek op de regering is een groot goed.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 21:38

Dat is zeker zo, maar ook weer geen reden om de boerenfamilies vogelvrij te verklaren.

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 22:56

Vogelvrij? De adressen zijn op te vragen bij de KvK. Daar heb je dat rapport niet voor nodig.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 07:16

Staan de uitstoot gegevens ook vermeld bij de KVK? Of alleen het adres?

En moet je dan eerst een bedrijfsnaam weten of kan je bij de KVK opvragen “alle boeren in Gelderland + de uitstoot”? en dat je dan een heel lijstje krijgt?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 11:04

Cer schreef:

En moet je dan eerst een bedrijfsnaam weten of kan je bij de KVK opvragen “alle boeren in Gelderland + de uitstoot”? en dat je dan een heel lijstje krijgt?

Ik zou zeggen duik er in en ga aan de slag met google.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 12:30

de uitstoot per bedrijf is nog helemaal niet bekend, want dat is niet gemeten. Er zijn berekeningen, maar elk bedrijf is weer anders. Misschien zijn er wel gegevens te vinden met de aantallen dieren en hectares per bedrijf, maar ook dat zegt niet zoveel.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 12:59

Cer schreef:

Denk het niet. Zal wel een aparte lijst op een pagina worden
Zoveel bedrijven publiceren overigens emissiedata, zowel verplicht als vrijwillig. Dat staat ook niet op de kvk website. Vind het geen gek idee als de agrarische industrie dat ook gaat doen. Maar kan me voorstellen dat de vorm ertoe doet. Maar gezien het al gebeurd, en alleen specifieke bedrijven er problemen mee ondervinden (lees protesten) vraag ik me af of boerenbedrijven dit ook gaan ervaren. Je kunt lastig op elk bedrijf protesteren, als het tegelijkertijd gepubliceerd wordt. Emissiedata op zichzelf zegt weinig. Je moet weten wat de kdw is, hoe het bedrijf relatief scoort, hoe het scoort ten aanzien van anderen. En daarnaast, als de kdw overschreden wordt in een gebied hoe weet je dat dit boerenbedrijf de meest significante bijdrage levert? Je hebt best meer informatie nodig wil je ergens gaan protesteren.

Kan me wel voorstellen dat juval bijvoorbeeld geen zin heeft in gedoe gezien de woning op hetzelfde terrein staat.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 14:48

CharleyT schreef:
Ik zou zeggen duik er in en ga aan de slag met google.

Ik ben niet degene die zegt “de adressen zijn bekend bij de KVK”, want volgens mij is het in samenhang met de uitstoot die, volgens anderen, inherent zijn aan het hebben van een boerenbedrijf/woning en Wiersma die iets niet wil vrijgeven aan de media..als ik het goed begrijp

Waarom zou ik het dan moeten opzoeken :? Ik kom toch niet met die stelling?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 15:45

Cer schreef:
Waarom zou ik het dan moeten opzoeken :? Ik kom toch niet met die stelling?

Maar als jij het wilt weten, dan kun je het toch opzoeken? Wat is het nut van vragen waar je geen antwoord op hoeft?