Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 12:07

dems75 schreef:
Juist vanwege Ouwehand zou ik indd nog op dd pvdd stemmen. Ze is empatisch, uitstekend debater, menselijk en ze is fatsoenlijk

Als debater is ze prima, maar empatisch is toch echt iets anders en misschien ben ik de enige, maar ik vind haar zo'n eng mens om te zien met die enge ogen waarmee ze zo'n heftige uitdrukking krijgt. Zij is echt een wegzapper voor mij. En niet te vergeten hun anti-dieren ideologie die op de achtergrond speelt en waar ze andere organisaties voor inzetten.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 12:27

Veronica2 schreef:
dems75 schreef:
Juist vanwege Ouwehand zou ik indd nog op dd pvdd stemmen. Ze is empatisch, uitstekend debater, menselijk en ze is fatsoenlijk

Als debater is ze prima, maar empatisch is toch echt iets anders en misschien ben ik de enige, maar ik vind haar zo'n eng mens om te zien met die enge ogen waarmee ze zo'n heftige uitdrukking krijgt. Zij is echt een wegzapper voor mij. En niet te vergeten hun anti-dieren ideologie die op de achtergrond speelt en waar ze andere organisaties voor inzetten.

helemaal mee eens.

BigOne

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 13:10

Dat de PvdD zich heeft losgemaakt van de oprichters is uitstekend, deze oude gasten tolereerden geen enkele andere mening dan hun mening, zat je in een gemeenteraad dan mocht je alleen volgens de partijregels ergens over meepraten. Pure dictatuur van top af opgelegd.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 13:24

Raineri schreef:
Vind ik meevallen. Er is constant intern gesteggel binnen de pvdd, dus zo'n enorme leider vind ik haar niet.

Die hele nieuwe partij vind ik echt onvoorstelbaar.

Wat vind je precies meevallen Rainieri? Vind het haar niet empatisch? Fatsoenlijk? Geen goede debater?

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 13:28

Veronica2 schreef:
dems75 schreef:

Sorry maar ik vind dit zó niets toevoegen aan de discussie. dat Het zo op de persoon spelen (uiterlijke kenmerken...) is gewoon een beetje treurig. Maar blijkbaar is dat een argument tegenwoordig.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 13:46

Wanneer uiterlijk een rol speelde had ook niemand op Geert Wilders gestemd.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 14:04

dems75 schreef:
dems75 schreef:
Veronica2 schreef:

Sorry maar ik vind dit zó niets toevoegen aan de discussie. dat Het zo op de persoon spelen (uiterlijke kenmerken...) is gewoon een beetje treurig. Maar blijkbaar is dat een argument tegenwoordig.

Lastig he, een andere mening die ook nog wordt toegelicht en onderbouwd?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 14:08

Ik vind dat PvdD zeker bestaansrecht heeft; immers de BBB is een zelfde soort partij, alleen het tegenovergestelde.

Ik vind haar een hele goede debater, maar dat is Wilders ook.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 14:08

BigOne schreef:

Jij denkt echt dat uiterlijk geen rol speelt? Het is voor iedereen persoonlijk, maar ik denk wel dat het meespeelt, net als kleding, woordkeuze en waar mensen zich laten zien. De mannetjesmaker van Wilders doet het in elk geval beter dan die van Ouwehand.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 14:13

Veronica2 schreef:
BigOne schreef:

Jij denkt echt dat uiterlijk geen rol speelt? Het is voor iedereen persoonlijk, maar ik denk wel dat het meespeelt, net als kleding, woordkeuze en waar mensen zich laten zien. De mannetjesmaker van Wilders doet het in elk geval beter dan die van Ouwehand.

Daar ben ik het zeker niet mee eens.

Er zijn nu eenmaal meer mensen die moslims "haten", dan dat mensen opkomen voor het belang van dieren en/of natuur.
Daarbij de grote invloed van de media. Bij VI bijvoorbeeld komen de problemen met/door vluchtelingen/moslims iedere dag wel aan bod.

Wanneer wordt dierenleed besproken in talkshows? De misstanden in slachterijen zie je even voorbij komen op het nieuws, maar zie of hoor je nooit verder bij talkshows enz.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 14:41

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 14:45

Het is te triest dat het zo moet, maar het is denk goed dat iemand het een keer doet.

Ze zouden allemaal een lesje communicatie moeten krijgen, net als voetballers (althans, dat was vroeger zo, mediatraining ofzo) De ene persoon om zichtbaarder te worden, en de andere om zn mond te leren houden

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 14:57

Ik vind het prima dat politici hun mening kenbaar maken, kun je tenminste niet naderhand verrast worden. Zoals vaak gebeurt.
In het geval yesilgoz met haar pro Netanyahu houding hoop ik dat veel mensen nadenken of ze wel de juiste persoon is.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 15:05

Citaat:
Lastig he, een andere mening die ook nog wordt toegelicht en onderbouwd?

Nee hoor, Lastig niet. Wel treurig. Maar onderbouwd en toegelicht? Mwahhhh

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 15:14

BigOne schreef:
Electra63 schreef:
Veronica2 schreef:

Daar ben ik het zeker niet mee eens.

Er zijn nu eenmaal meer mensen die moslims "haten", dan dat mensen opkomen voor het belang van dieren en/of natuur.
Daarbij de grote invloed van de media. Bij VI bijvoorbeeld komen de problemen met/door vluchtelingen/moslims iedere dag wel aan bod.

Wanneer wordt dierenleed besproken in talkshows? De misstanden in slachterijen zie je even voorbij komen op het nieuws, maar zie of hoor je nooit verder bij talkshows enz.

Eerlijk gezegd snap ik even niet hoe jouw post een reactie is op de mijne, maar ik weet nogal zeker dat uiterlijke zaken en presentatie in het land of de media zeker meespeelt. Mannetjesmaker is een echt beroep, het is geen verzinsel.

Goede zaak dat Douwe Bob van zich laat horen en stappen onderneemt, het zal je toch maar gebeuren dat zomaar om niks tegenover het hele land voor jodenhater wordt uitgemaakt. Hopelijk houdt DY haar emotie voortaan iets beter onder controle en gaat ze hem niet ineens turkenhaat verwijten, zou nogal schunnig zijn.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 15:25

Uiterlijk en imago speelt zeker mee.
Maar hoe jij eerder Esther Ouwehand omschreef, vond ik echt niet OK.
Er is niets mis met haar uiterlijk.

Maar als ik kijk naar de populariteit van Wilders en Trump dan stemmen mensen graag op mensen die lelijk zijn of zich lelijk maken.
Een oranje huid of geel haar ?
Maar vooral stemmen ze op populisten. :D

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 15:49

Electra63 schreef:
Uiterlijk en imago speelt zeker mee.
Maar hoe jij eerder Esther Ouwehand omschreef, vond ik echt niet OK.
Er is niets mis met haar uiterlijk.

Oh nou, ik vind het een eng mens om te zien, hoe is dat niet ok? Het is misschien iets anders dan wat jij vindt , maar dat is niet per se belangrijker dan mijn mening. Het is misschien gewoon leuk voor jou om anderen de les te lezen om zoiets?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 16:04

Veronica2 schreef:
Jij denkt echt dat uiterlijk geen rol speelt? Het is voor iedereen persoonlijk, maar ik denk wel dat het meespeelt, net als kleding, woordkeuze en waar mensen zich laten zien.

Ja, zeker als je dat bewust aanwakkert, zoals jij nu doet. Het is een beproefde methode die op iedere vrouw aan de linkerkant wordt losgelaten, met Kaag denk ik als dieptepunt. Met opzet, gericht, bedoeld om te ondermijnen omdat het op inhoudelijke argumenten niet lukt.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 16:09

Electra63 schreef:
Ik vind dat PvdD zeker bestaansrecht heeft; immers de BBB is een zelfde soort partij, alleen het tegenovergestelde.

Ik vind haar een hele goede debater, maar dat is Wilders ook.

Met het verschil dat Wilders zijn soms best scherpe opmerkingen weer teniet doet met zijn programma en zijn achterlijke tweets.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 16:18

Shadow0 schreef:
Veronica2 schreef:
Jij denkt echt dat uiterlijk geen rol speelt? Het is voor iedereen persoonlijk, maar ik denk wel dat het meespeelt, net als kleding, woordkeuze en waar mensen zich laten zien.

Ja, zeker als je dat bewust aanwakkert, zoals jij nu doet. Het is een beproefde methode die op iedere vrouw aan de linkerkant wordt losgelaten, met Kaag denk ik als dieptepunt. Met opzet, gericht, bedoeld om te ondermijnen omdat het op inhoudelijke argumenten niet lukt.

Heb je al wel eens gezocht op berichten van mij over Kaag en gekeken wat ik dan schreef? Laat ik het je makkelijk maken: Veronica2 @ [NM] Het kabinet is gevallen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 17:02

Veronica2 schreef:
Heb je al wel eens gezocht op berichten van mij over Kaag en gekeken wat ik dan schreef?

Ik denk dat je mijn punt met opzet verkeerd begrijpt.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 17:11

Volgens mij ging het voornamelijk over het woord emphatisch, dat niet helemaal passend wordt gevonden bij Ouwehand. Dat mag toch gewoon een mening zijn.
Hoe een persoon overkomt, ongeacht de partij.
Als je het over emphatisch hebt vind ik bijvoorbeeld Sandra Beckerman van de sp heel hoog scoren.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 17:13

juval schreef:
Volgens mij ging het voornamelijk over het woord emphatisch, dat niet helemaal passend wordt gevonden bij Ouwehand.

Nee, daar ging het niet om.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 17:42

Shadow0 schreef:
Veronica2 schreef:

ik denk dat vrouwen over het algemeen nog altijd meer en sneller op hun uiterlijk worden beoordeeld.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 19:29

Shadow0 schreef:
Veronica2 schreef:
Heb je al wel eens gezocht op berichten van mij over Kaag en gekeken wat ik dan schreef?

Ik denk dat je mijn punt met opzet verkeerd begrijpt.

Nou nee.

Juval heeft wel gelijk hoor, ik vind empathie geen eigenschap die bij Ouwehand past. Dat is gewoon een mening, dat heeft verder helemaal geen zwaarwegende waarde en leent zich ook niet voor conclusies die verder strekken dan de letterlijke betekenis.