Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Benzz schreef:Ik schrik weer op de socials hoe er gereageerd wordt op de demonstratie vandaag van de Dolle Minaś. Wat is er mis met een bepaalde groep mannen?
pien_2010 schreef:Benzz schreef:Ik schrik weer op de socials hoe er gereageerd wordt op de demonstratie vandaag van de Dolle Minaś. Wat is er mis met een bepaalde groep mannen?
Ben druk dus niets van gezien of gehoord.
Ik vul in: wereldwijd is er een bevolkingsgroep (mannen en vrouwen) die (vaak vanuit het geloof, ISIS, Taliban BLANKE mannen die Christelijk zeggen te zijn, met allerlei haat ideologieën) de zgn "oude waarde en normen" willen "herstellen" (vrouw achter het aanrecht, vrouwen rechten terugdraaien, vrouwen die moeten zorgen voor de reproductie ....zoals in Rusland..etc etc).
Dus de dolle Mina 's van deze tijd zijn dapper want ze hebben deze mannen tegen zich.
pien_2010 schreef:Volgens mij gaat het altijd om macht over en wordt het door de "gelovigen en de conservatieven" anders ingevuld als door de aanranders en verkrachters. De achterliggende mechanismen is hetzelfde. Vrouwen zijn minder of niets waard.
Veronica2 schreef:Benzz schreef:En als je dan op de socials leest hoeveel mannen in de defensieve houding gaan en het bagatelliseren. Echt schrikbarend.
Je hoopt dan toch even of deze mannen dat doen omdat ze nog nooit een vrouw hebben vermoord.
purny schreef:https://www.ad.nl/politiek/weer-vertrekt-ervaren-sp-kamerlid-van-kent-uit-kamer~a5727f6e/
Weer vertrekt ervaren SP-Kamerlid: Van Kent uit Kamer
SP’er Bart van Kent zwaait na acht jaar af als Tweede Kamerlid. De partij verliest daarmee opnieuw een ervaren kracht. Het is tijd voor ‘een nieuwe generatie’. Daarbij viel de afgelopen kabinetsperiode hem zwaar. „We hadden te maken met Kamerleden van de coalitie die echt totaal geen idee hadden waar ze mee bezig zijn.”
En dat is de zoveelste...
Citaat:Ja, maar ook gewoon mannen oppakken voordat ze een moord begaan maar al wel een patroon hebben van herhaald geweld tegen vrouwen.
Cer schreef:Vinden we dan dat in het geval van geweld tegen vrouwen, anders? Want dat is dan toch dezelfde rechtspraak, met dezelfde regels? En juist omdat we niet 'hier en daar hard willen ingrijpen' maar over de hele linie willen verbeteren, vinden sommige mensen dat er in bepaalde gevallen best wat meer ingegrepen mag worden.. bijvoorbeeld bij aangetoond geweld.
Citaat:Dan wil je de rechtspraak veranderen, en die is er niet voor niks (lees ik in dat andere topic) Je kunt geen mensen vasthouden voordat er een uitspraak is, en al helemaal niet als er geen uitspraak is. Daarom zijn er regels (niet mijn woorden overigens)
Citaat:En wat is 'aantoonbaar geweld'? Is dat verbaal geweld, psychisch geweld? of fysiek geweld? Een keer een arm vastpakken? Of een blauw oog?
Citaat:"Misschien moet er dan goed met die mannen gesproken worden, want meestal bouwen problemen op en met regelmatig het gesprek aangaan kan er al veel opgelost worden." (niet mijn woorden want hoewel dat soms kan zijn, is dat vaak ook niet zo)
Citaat:Is het met femicide dan zo dat de politie niks doet, of kunnen ze niks doen omdat er geen regels zijn? De regels rondom stalking zijn, dacht ik, al aangescherpt.
Citaat:Ik heb begrepen dat het moment van uit elkaar gaan / scheiden, voor veel vrouwen het meest gevaarlijke moment is, omdat de man dan echt geweldadig kan worden. En dat het daar dus misgaat. Maar je kan iemand gewoon niet preventief vastzetten, dus wat zou daar dan een oplossing voor zijn?