Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Polar schreef:Ik heb een vraag waar men hier misschien een goed antwoord op heeft.
Binnenkort wil ik beginnen met het maken van diepvriesmaaltijden en ik kom er niet helemaal uit wat ik het beste kan gebruiken.
Het zal dan eerst voornamelijk gaan om bijvoorbeeld witte en rode pastasaus, maar over een tijdje ook aardappels,groente,vlees.
Ik zoek vooral een manier waarbij geen plastic vrijkomt als het wordt verwarmd.
Nu zie ik bij de Ikea bijvoorbeeld glazen containers, ondanks dat er staat dat ze niet geschikt zijn voor de vriezer.
Maar ik vraag me af of er andere manieren zijn om voedsel in te vriezen, zonder te wecken.
Polar schreef:Het gaat me om meerdere dingen.
Eén is dat ik geen plastic in mijn voedsel wil en twee, dat ik ook zo weinig mogelijk plastic meer wil kopen.
Dus het is niet alleen de mogelijkheid tot verwarmen, maar gewoon zo plastic-vrij mogelijk willen leven.
Aangezien ik op dit moment helemaal geen bakjes heb, is het voor mij een logische stap om nu geen plastic bakjes te kopen, hooguit plastic deksel.
Polar schreef:Na het inlezen over siliconen producten, heb ik besloten om daar niet voor te kiezen.
Ik ga inderdaad voor glazen bakjes.