Citaat:23 mei 2025/Hulshorst/Gelderland
2de aanval op Buffels
1 kalf gedood
Eigenaar veel sterkte
Originele foto's in de reactie

Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/p/1BQ6Vf ... tid=wwXIfr
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:23 mei 2025/Hulshorst/Gelderland
2de aanval op Buffels
1 kalf gedood
Eigenaar veel sterkte
Citaat:8.45 uur mogelijke wolf
Zojuist kruising boschoordweg/alteveerseweg Boijl
tienus63 schreef:Zichtmelding Boijl FrlCitaat:8.45 uur mogelijke wolf
Zojuist kruising boschoordweg/alteveerseweg Boijl
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Bron app meldingen in Westerveld.
Citaat:Lunteren, Gelderland.
23-05-2025
00:00
Zichtmelding
Vannacht een wolf gezien op de hoge valkseweg, hij ging daarna richting singlerpad, het beest ging door een tuin heen en daarna er weer uit.
Looprichting onbekend.
Wolf was totaal niet schuw, melder was nog uitgestapt en toen hij wat zei tegen het beest was hij niet bang en liep ook niet weg.
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
tienus63 schreef:Aanval Hulshorst Gld buffelkalf gedoodCitaat:23 mei 2025/Hulshorst/Gelderland
2de aanval op Buffels
1 kalf gedood
Eigenaar veel sterkte
[ Afbeelding ]Spoiler:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/p/1BQ6Vf ... tid=wwXIfr
Citaat:Maar nu de schrik is afgenomen, vind ik dat deze wolf niets fout heeft gedaan.
Het verhaal van de mensen die bij het vrouw- wolf bijtincident zijn geweest op Landgoed Den Treek 19 mei 2025. En faunabeheerder/ wolvenconsulent/ wolvencoordinator van de Provincie Utrecht reageert daarop en ook de toezichthouder RUD ( Regionale Uitvoeringsdienst Utrecht) reageert, natuurlijk jammer van DNA.
Er is wel DNA afgenomen!
Citaat:Anderhalf jaar deed ik samen met hulplijnen ( o.a. boswachters verzamelden DNA) onderzoek ivm hybridisatie wolven in Nederland. De uitslagen die ik kreeg gaven aan dat er wel degelijk hybride wolven rondlopen in Nederland. Ik ben met mijn map met uitslagen naar BBB Gelderland en JA21 gestapt en heb de resultaten laten zien. Een paar weken later in juli 2023 diende ze een motie in bij de Provincie Gelderland waarin ze vroegen om een onafhankelijk DNA-onderzoek hybridisatie wolven in Nederland. Al vrij snel kwam ik erachter via Woo-documenten dat de ambtenaar van de Provincie Gelderland BIJ12 om hulp had gevraagd. En BIJ12, de waakhond van de wolf, heeft daarna gelijk de wolvenknuffelaars van de INBO ( Instituut Natuur en Bosonderzoek) in België benaderd om een laboratorium uit te zoeken. Nou dan weet je het eigenlijk al. Er werden door de wolvenknuffelaars van de WENR/ WUR 11 monsters van dode wolven in Nederland uitgezocht en naar het DivjaLabs in Ljubljana in Slovenië gebracht. 9 monsters daarvan waren uiteindelijk bruikbaar. Apart overigens, want van een veenlijk kunnen ze zelfs nog van alles te weten komen tegenwoordig. En niet van een dode wolf die gevonden werd op Park De Hoge Veluwe. Maar goed, voor mij kon dat zogenaamde onafhankelijke onderzoek gelijk al in de prullenbak, want er was niks onafhankelijks aan. En de uitslag was uiteindelijk zoals ik had voorspeld. Alleen maar zuivere wolven in Nederland, terwijl er maar 9 monsters zijn getest, van de vele dode wolven.♀️Lees ik gisteravond toch dat het DivjaLabs pas in 2022 is opgericht en onderdeel is van de Universiteit van Ljubljana is. Dus van de wolven en de berenclub. Zo lekker onafhankelijk! NOT! HIER kunt u alle documenten lezen.
Citaat:Wateren, Drenthe.
23-05-2025
11:00
Zichtmelding.
Vanmorgen een wolf gezien op de waterseveld.
De wolf achtervolgde de meldster een kleine kilometer.
Meldster liep met haar 2 honden en wilde een pad ingaan waar ze de wolf zag.
Wolf was niet schuw en niet agressief, hij was heel erg nieuwschierig.
Ze moest agressieve bewegingen maken en schreeuwen om meer afstand te creëren tussen haar en de wolf.
Vermoedelijk gaat het om een jonge wolf.
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Citaat:23-5-25, 14:30 uur
Wolf op de Haarweg achter camping dieve, achtervolgende marathon wagen met pony’s ervoor.
Citaat:Inmiddels wordt via geen wolf door iemand gemeld dat ze daar in de omgeving zojuist twee wolven en een kleinere gezien hebben. Deze werden gezien aan de Bosweg.
Citaat:23-5-25 14 uur
Aanvulling 2: Net vanuit Diever om ca 14.00 uur tussen bosgebied Hunnebed D52 en Shakespeare theater bij de Bosweg 3 wolven gezien
tienus63 schreef:Wordt er overigens nog prijs gesteld op de meldingen van paard(achtigen) in de rest van de Europa in dit topic.
Ik heb ze al een tijdje niet meer gemeld.
Maar helaas blijft het schering en inslag in Italië, Frankrijk, Spanje, Roemenië. Dat laatste land heeft ook te maken met heel veel beren aanvallen.
Beren zijn overigens ook in Tirol aanwezig.
tienus63 schreef:Citaat:Maar nu de schrik is afgenomen, vind ik dat deze wolf niets fout heeft gedaan.
Het verhaal van de mensen die bij het vrouw- wolf bijtincident zijn geweest op Landgoed Den Treek 19 mei 2025. En faunabeheerder/ wolvenconsulent/ wolvencoordinator van de Provincie Utrecht reageert daarop en ook de toezichthouder RUD ( Regionale Uitvoeringsdienst Utrecht) reageert, natuurlijk jammer van DNA.
Er is wel DNA afgenomen!
Pffffff heftig om te lezen en gaaf dat die mensen dat dus wel ergens hebben gedeeld!
Mag op de voorpagina van alle kranten wmb!
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Bron Annemieke van Straaten.
https://www.facebook.com/share/p/1LXfpu ... tid=wwXIfr
De zwangere vrouw die dit schrijft is overigens niet gebeten. Zij was samen met haar partner getuige van de aanval.
tienus63 schreef:Goed nieuws voor de wolven in het noorden.
Defensie breidt oefenterrein in Assen fors uit en tevens wordt de munitie opslag van Staphorst uitgebreid.
Militair oefenterrein bij Assen fors groter: boeren vertrekken, meer helikopters boven Drenthe https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/174849 ... redArticle #rtvdrenthe
Defensie bevestigt keuzes: munitieopslag in Staphorst, geen F-35's in Twente https://www.oost.nl/nieuws/3524650/defe ... redArticle #oost
Citaat:Wijk bij Duurstede, Utrecht
24-05-2025
07:00
Zichtmelding.
Vanmorgen een wolf gezien op de boterslootweg thv de kinderboerderij.
#geenwolf