Hannanas schreef:tienus63 schreef:Euh, omdat plan gedwarsboomd werd door de eisers bij deze zaak bij de voorzieningenrechter.
Klopt, maar echt abnormaal dat dat zo voorbijgegaan kan worden. Lang terug in dit topic hadddn we het er over, en dat komt uit. De frustratie over niet mogen verjagen en je dan zult zien dat het de spuigaten uitloopt en het uiteindelijk de dood betekend. Terwijl dat misschien met andere manieren voorkomen kan worden.
Maar uiteindelijk zullen er veel meer afgeschoten gaan worden. Want er komen er teveel. En na Nederland hebben ze geen doorreis opties meer.
De opties paintball was er ooit. Maar die optie is allang verstreken nu het er teveel zijn die niets te vrezen hebben. Sneu voor het beestje zelf? Ja misschien wel, die koos er ook niet voor om wolf te zijn. Maar een schaap die verscheurd word net zo goed niet. En dan moet je je schaap maar beter beschermen maar dat lukt dan weer niet want de wolf had zolang vrij spel dat hij inmiddels weet dat draadjes geen pijn doen, de mens niks doet en hij dus zijn godganse gang kan gaan.
Als er eerder beheer was geweest en het in balans zou zijn zou je nu niet deze problematiek hebben.
Als ik het even vergelijk met onze damherten populatie hier.
Het is zo'n 12/13 jaar geleden begonnen met 5 damherten.
Inmiddels zijn er 1200/1300 hier in de omstreken. Al jarenlang is er gesteggel over het beheer. En ondertussen word de populatie steeds groter met alle gevolgen van dien.
Tevens wonen wij in wolvengebied maar ipv deze damherten te pakken gaan de wolven toch voor het gemakkelijke hapje achter de draadjes. De pony’s in nieuwehorne die gepakt worden staan ongeveer een km verder dan een grote groep van de damherten. Er zal vast af en toe eens 1 gepakt worden maar dat is sporadischer dan de schapen/pony’s die daar ook lopen.
Dus het stukje dat de voorkeur voor wild er is bij de wolven daar geloof ik niet in.
De laatste tijd is het rustig met meldingen hier maar ik hou mijn hart vast voor over 2 maanden.