Minister Fabers Syriërs wegjaag flyer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 17:34

Van Faber mogen de vluchtelingen wel koekjes bakken en knutselen. Nou zeg, wat royaal.......

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 17:38

Benzz schreef:
Van Faber mogen de vluchtelingen wel koekjes bakken en knutselen. Nou zeg, wat royaal.......

Ze mogen van Faber ook balletje trappen.

En wat ik nog het ergste vind is de toon waarop ze het zegt...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 17:45

Als trotse Nederlandse voel ik elke keer plaatsvervangende schaamte en hoop ik dat haar fratsen niet doordringen in het Franse nieuws := :o

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 18:01

_San87_ schreef:
Ik vind dat typisch, ja. Als je zo overtuigd bent van deze minister en haar kunnen, dan kun je daar toch met naam en toenaam achter staan? Helemaal prima, wanneer je dat vindt.

Naar aanleiding van jouw mening vroeg ik me af hoeveel mensen die tegen Faber stemden het nu met jouw stelling eens zijn. Dan blijken hier ook flink wat anonieme stemmers tussen te zitten. Dus een groot deel van de bevolking stemt gewoon graag anoniem, ongeacht hun mening.

https://faberweg.petities.nl/

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 18:25

journee schreef:
_San87_ schreef:
Ik vind dat typisch, ja. Als je zo overtuigd bent van deze minister en haar kunnen, dan kun je daar toch met naam en toenaam achter staan? Helemaal prima, wanneer je dat vindt.

Naar aanleiding van jouw mening vroeg ik me af hoeveel mensen die tegen Faber stemden het nu met jouw stelling eens zijn. Dan blijken hier ook flink wat anonieme stemmers tussen te zitten. Dus een groot deel van de bevolking stemt gewoon graag anoniem, ongeacht hun mening.

https://faberweg.petities.nl/

Moet zeggen dat ik de petitie hierboven niet verder bekeken heb na mijn stem, maar inderdaad, ook daar veel anoniem.

Dan is het niet typisch.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 18:25

Ik heb gewoon met naam en toenaam getekend hoor.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 18:28

pien_2010 schreef:

Ik ook!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 18:31

pien_2010 schreef:

Maar heel veel mensen ook niet. Ik dacht dat het typisch voor de voorstanders van Faber was dat ze anoniem tekenen, maar de tegenstanders doen dat ook.

pien_2010

Re: Minister Fabers Syriërs wegjaag flyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 18:33

Dan is het aantal eigen een wassen neus want dan kan iemand wel 10x tekenen. Elke keer onder een andere fictieve naam en email adres.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 18:43

pien_2010 schreef:
Dan is het aantal eigen een wassen neus want dan kan iemand wel 10x tekenen. Elke keer onder een andere fictieve naam en email adres.

Dat kan niet, want je ontvangt een email om je stem te bekrachtigen.
Alleen je naam kan je zelf bedenken.
Er zijn natuurlijk wel mensen met meerdere email-adressen, die kunnen meerdere keren dan stemmen.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 18:44

pien_2010 schreef:

Ik denk dat je naam sowieso niet gecontroleerd wordt. Dus een fictieve naam kan iedereen invullen. Bovendien zijn er ook mensen die dezelfde naam hebben. Lijkt me ook niet eerlijk om die uit te sluiten. :+
Emailadressen zijn een ander verhaal. Waarschijnlijk is er maar 1 melding per werkend emailadres mogelijk. Dus iemand met meerdere actieve emailadressen kan waarschijnlijk wel vaker stemmen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 19:30

journee schreef:
pien_2010 schreef:

Ik denk dat je naam sowieso niet gecontroleerd wordt. Dus een fictieve naam kan iedereen invullen. Bovendien zijn er ook mensen die dezelfde naam hebben. Lijkt me ook niet eerlijk om die uit te sluiten. :+
Emailadressen zijn een ander verhaal. Waarschijnlijk is er maar 1 melding per werkend emailadres mogelijk. Dus iemand met meerdere actieve emailadressen kan waarschijnlijk wel vaker stemmen.

Dat had ik ook verwacht maar mijn man en ik hebben beiden met hetzelfde email adres getekend. Wel voor en achternaam erbij.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 19:34

Ik heb uiteraard onder mijn eigen naam getekend, maar ervoor gekozen om als "anoniem" op de lijst te komen te staan. E-mail adres werd uiteraard geverifieerd (en staat ook op mijn eigen naam).

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 19:36

Ik teken altijd met mijn meisjesnaam, daar zijn er honderdduizenden van :D.
De naam van mijn partner komt maar 6 x voor en is allemaal naaste familie.
In de huidige tijd en met bepaalde functies in mijn directe omgeving, doe ik voorzichtig.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 19:38

Mijn achternaam is net zo generiek als Jansen. :+

Marlinde hoor je nooit tot zelden. Maar goed ik heb het niet anoniem getekend.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 19:45

Ik heb wat ervaring met stalkerig gedrag, dus ook voorzichtig.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 20:06

pien_2010 schreef:
journee schreef:

Dat had ik ook verwacht maar mijn man en ik hebben beiden met hetzelfde email adres getekend. Wel voor en achternaam erbij.

Ik ben even aan het zoeken geslagen maar kon er maar weinig over vinden. Behalve dat bij een petitie soms ook de postcode wordt gevraagd om het aantal dubbele, valse handtekeningen te verminderen. Dus blijkbaar kan iedereen dan onbeperk tekenen? Dat maakt de uitslag dan wel ietsjes minder betrouwbaar.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-25 19:38

Nou, de val van het kabinet biedt weer wat perspectief :=

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 20:21

verootjoo schreef:
Nou, de val van het kabinet biedt weer wat perspectief :=

Ik vermoed dat we hier voorlopig uitgepraat zijn. Faber zei gisteren zelf al: "Ik was beleid." :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 20:27

De opvang blijft een probleem.
Zeker nu nieuwe AZC's door demonstraties niet geopend worden.

Ik ben benieuwd wie de taken van Faber gaat overnemen? Ik begreep dat daar over gevochten wordt door de verschillende ministers.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 20:36

Ja, ze willen allemaal laten zien dat zij wél iets kunnen bereiken om stemmen te winnen. Maar Faber gaan we denk ik niet meer terug zien op die post.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 20:41

Het blijft toch een bijzondere prestatie om het zo slecht te doen als Faber. Ik vraag me af, had ze nu oprecht niet beter gekend.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 21:01

Loretta schreef:
Het blijft toch een bijzondere prestatie om het zo slecht te doen als Faber. Ik vraag me af, had ze nu oprecht niet beter gekend.

De schuld ligt bij Wilders.
Ik begreep dat zij soms een beslissing nam en dan belde Wilders na 10 minuten en dan moest zij die beslissing weer intrekken.

Wilders was uit op meer chaos en zeker niet uit op haalbare, menselijke oplossingen.
Daarbij denk ik ook, dat de situatie in Gaza ook invloed heeft gehad op zijn besluit en misschien wel wat ingefluisterd door zijn vriendjes in Hongarije vorig weekeind.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 21:37

Electra63 schreef:
Loretta schreef:

De schuld ligt bij Wilders.
Ik begreep dat zij soms een beslissing nam en dan belde Wilders na 10 minuten en dan moest zij die beslissing weer intrekken.

Wilders was uit op meer chaos en zeker niet uit op haalbare, menselijke oplossingen.
Daarbij denk ik ook, dat de situatie in Gaza ook invloed heeft gehad op zijn besluit en misschien wel wat ingefluisterd door zijn vriendjes in Hongarije vorig weekeind.

Tja, het nadeel om zo naar Wilders te luisteren heeft er nu wel voor gezorgd dat ze nu als volstrekt incapabel te boek staat.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 22:08

https://nos.nl/artikel/2569822-algemene ... r-migratie

Extra grenscontroles leiden niet tot minder migratie.

Ik ben de afgelopen 6 weken, 3 x de grens met de auto over geweest en weer terug.
1 x bij Enschede werden we door een fuik bij de grens geleid, iedereen kon gewoon doorrijden.