Minister Fabers Syriërs wegjaag flyer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Minister Fabers Syriërs wegjaag flyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 20:18

Nou het is vaak wel hetzelfde groepje dat de woorden van Germie anders leest of dingen tussen de regels leest. Ik lees nu ook tussen de regels dat “lieve” eigenlijk heel denigrerend bedoelt wordt.

Daarnaast gaan een aantal mensen dan over op het beledigen van de persoon, ipv op de inhoud te reageren (waar je het wel of niet mee eens kan zijn).
Ik vraag me af aan wie het dan helemaal precies ligt hoor.. de schuld bij de ander leggen is altijd wel het makkelijks :j

Maar goed, dit gaat verder niet over het onderwerp

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 20:36

Cer schreef:
Nou het is vaak wel hetzelfde groepje dat de woorden van Germie anders leest of dingen tussen de regels leest. Ik lees nu ook tussen de regels dat “lieve” eigenlijk heel denigrerend bedoelt wordt.

Daarnaast gaan een aantal mensen dan over op het beledigen van de persoon, ipv op de inhoud te reageren (waar je het wel of niet mee eens kan zijn).
Ik vraag me af aan wie het dan helemaal precies ligt hoor.. de schuld bij de ander leggen is altijd wel het makkelijks :j

Maar goed, dit gaat verder niet over het onderwerp

Tja, sommige bokkers worden door meerdere bokkers niet ALTIJD begrepen of in ieder geval de berichten worden niet altijd (goed) begrepen. Maar aan wie ligt dat dan ?

Ik maak bezwaar tegen "groepje", ik ken geen enkele bokker uit dit topic. Met sommigen ben ik het vaak eens, zoals Pien of Benzz of BigOne.
Misschien is dat de leeftijd, je achtergrond of omdat je hetzelfde in het leven staat.
Maar ik zit in geen enkel bokt-groepje.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 20:40

nps schreef:
Maar lieve germie, ook aan jou de vraag, wat zeg je dan wel? Of eigenlijk, wat bedoel je precies te zeggen met je nogal lange epistel, wat is nou je punt? In de context van het vluchtelingenbeleid van Faber richting Syriers?

Als mensen kennelijk vaker niet zo goed begrijpen zou ik het zoeken in je manier van communiceren en schrijven, niet zozeer in dat anderen je woorden verdraaien.

Lief ben ik zeker. Dus bedankt. *\o/*

Maar lees nu gewoon eens terug. Ik heb gereageerd, al een hele tijd terug, op het stuk over de wegjaag flyer. Er waren mensen die stelden dat Syrie absoluut niet veilig zou zijn. Ik heb daarop gereageerd met dat het weer open is voor toerisme en dus veiliger is dan het was. Ik heb ook heel duidelijk gezegd en zeg het nogmaals (en dus wederom erg lief en aardig en netjes, want ik scheld namelijk nooit) dat ik niet weet hoe veilig het nu is, maar wel veiliger dan het was. En dat ik me kan voorstellen dat je niet terugwilt als je daar geen huis meer hebt. Hoe ik dat anders kan zeggen? Geen idee. Want het staat er echt meer dan duidelijk.
Het punt is dus wat ik toen wilde maken dat het land veiliger geworden is.
En dat de manier waarop minister Faber het gezegd heeft niet helemaal correct is en dat het in mijn ogen beter had kunnen zijn dat als je terug wilt dat je dan hulp kunt krijgen. Ik heb nergens gezegd dat alle Syriërs terug moeten. En zeker niet dat het een leuk vakantieland is. Maar wie wil omdat de situatie nu toch wat veiliger geworden is, die kan dan hulp krijgen. Ik lees het ook niet dat van minister Faber de Syriërs maar terug moeten. Dat lees ik ook niet over dat uitjes niet zouden mogen, maar het enige wat ze gezegd heeft is dat luxe uitjes niet passend zijn.

Dus ja, een rectificatie naar mij toe is zeker op z'n plaats. Ik heb het steeds netjes gezegd en ik vind niet dat mijn woorden verdraaid mogen worden. Dan dien ik ze wel steeds weer recht te zetten (en daar is het natuurlijk sommigen om te doen, mij op de kast jagen, wat toch niet gebeurt omdat ik altijd gelijk heb :9 , maar ze vinden het leuk als ik doorga. Maar ik ga nooit door, ik zet alleen maar recht wat door een ander krom gemaakt wordt. En ik laat mijn woorden niet verdraaien.
Dit is dus zeker ook ontopic, want mijn woorden zijn dus heel anders dan zoals sommigen ze lezen. En dat ligt echt niet aan de lieve, leuke en fantastische germie (sarcasmemodus, maar met natuurlijk een serieuze ondertoon omdat het ook absoluut de waarheid is. :P :Y) ). Dat verdraaien en mij zwart maken wordt echt met opzet gedaan.

Ik zit ook niet in boktgroepjes en ken ook maar heel weinig bokkers persoonlijk, en zelfs als je iemand een keer ontmoet hebt ken je de persoon nog niet. Dat is net als zgn. veel vrienden hebben. Dan tellen ze de 2000 facebookvrienden mee, ook al hebben ze die nooit in het echt gesproken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 20:59

Electra63 schreef:
Tja, sommige bokkers worden door meerdere bokkers niet ALTIJD begrepen of in ieder geval de berichten worden niet altijd (goed) begrepen. Maar aan wie ligt dat dan ?

Ja, aan wie ligt het dan?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 21:08

Cer schreef:
Electra63 schreef:

Niet aan mij in ieder geval. Lees het nog maar eens terug als je het nog niet begrijpt. Maar wie heeft het over een leuk vakantieland? Wie heeft het over veilig? Ik niet in ieder geval. Ik heb het alleen over veiliger, en niet wetende hoe veilig. Ik heb het over dat je op vakantie er weer naartoe kunt, maar heb niet gezegd dat het een leuk vakantieland is. Dus tja, mijn iq zal wel te hoog zijn voor velen hier dan.

Er is vaak ook opzet in het spel dat mensen er op doordrammen en gewoon niet willen lezen.
Laatst bijgewerkt door germie op 12-05-25 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 21:09

Cer schreef:
Electra63 schreef:

Communicatie is twee richting verkeer. Het ligt nooit aan een partij.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 21:12

Ben ik het niet mee eens rien10, lees maar eens goed terug. Waar zou je in mijn tekst dan ook maar kunnen vinden dat ik het een leuk vakantieland zou vinden of dat ik zeg dat het er veilig is. Ik heb het over veiliger en dat ik niet weet hoe veilig. Ik schrijf ook dat ik er zelf niet naartoe hoef. Dus in deze ben ik voor meer dan 60000000% absoluut niet schuldig. Ik ben zelfs zo gek, en dat inmiddels meerdere keren om maar te blijven herhalen wat ik geschreven heb. Terwijl mensen zelf ook terug zouden kunnen lezen.
Maar kennelijk moet ik het nog een keer quoten en nogmaals en nogmaals. Maar goed, het gemiddelde leesniveau van mensen in Nederland is slechts B1 las ik laatst (daar moeten wij onze teksten op baseren die op de website komen) en dat is erg laag kan ik je wel vertellen. Dat zou gewoon C2 moeten zijn. B1 haal ik zelfs in het Frans en Spaans, en C2 in het Engels, Duits en Nederlands, en dat op zowel lezen, spreken, als schrijven.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 21:13

Dat zeg je nergens.
Communicatie is zenden en ontvangen. Het is altijd twee richting verkeer.

Ook jij leest “niet goed”. Jij zegt nergens (heb ik al eerder gepost) “kom jongens, ga daarheen op vakantie “.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 21:22

Kunnen we weer terug naar het hoofdonderwerp? Deze week een debat over het Midden Oosten, zou Faber daar ook nog iets aan bij gaan dragen?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 21:26

Dat denk ik niet. Ik vind haar meer het type van schoppen, roepen. Niet van inhoudelijk zijn.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 21:38

Dat denk ik ook niet.
Faber heeft slechts 1 doel: polariseren.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 22:17

Nou ja, ze kan nog schoppen tegen het onderzoek naar de hulpverlening aan Gaza...

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 22:18

Of dat geen enkele vluchteling in Nederland ooit meer een leuk momentje heeft terwijl ze maanden of jaren zitten te wachten op zekerheid. Ik snap ook niet zo goed wat ze nou wil bereiken. Ze lijkt ook totaal incompetent in het maken van beleid (al is ze beleid), of het ondernemen van activiteiten waarmee ze echt iets - volgens de reguliere politieke wegen - bereikt

@germie - oké, jij vind Syrie nu iets veiliger. Wat zou dat dan betekenen voor de Syrische vluchtelingen in Nederland, volgens jou?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 07:36

nps schreef:
Of dat geen enkele vluchteling in Nederland ooit meer een leuk momentje heeft terwijl ze maanden of jaren zitten te wachten op zekerheid. Ik snap ook niet zo goed wat ze nou wil bereiken. Ze lijkt ook totaal incompetent in het maken van beleid (al is ze beleid), of het ondernemen van activiteiten waarmee ze echt iets - volgens de reguliere politieke wegen - bereikt

@germie - oké, jij vind Syrie nu iets veiliger. Wat zou dat dan betekenen voor de Syrische vluchtelingen in Nederland, volgens jou?

Kennelijk wil je weer een reactie uitlokken. Prima. Ik ben toch een stuk intelligenter dan jij, en ik lees wel gewoon. Serieus, het antwoord op jouw 'vraag' heb ik ook al tig keer gezegd.

Ik heb gezegd dat ik die flyer lees als 'als je terug wil, dan kun je hulp krijgen'. En dat het niet verplicht is.
Meer is het dus niet. Dus wat betekent het? Nou, als men terug wil, dan kan men hulp krijgen. Het is dan aan die Syriers zelf om te bepalen of het veilig genoeg is of niet. Maar het is beslist veiliger geworden zoals ik al zei.

Maar je doet dit echt om mij te kakken te zetten. Je probeert mij aan te vallen op een woordje wat ik net anders zeg om dan te zeggen dat ik die Syriers weg wil hebben ofzo. Maar dat zeg ik niet. Het is er veiliger geworden, hoe veilig kan ik ook niet bepalen, maar als je terugwilt naar je land van herkomst, dan is er dus een mogelijkheid om hulp te krijgen. Je hoeft niet terug. Dus voor mij betekent het veiliger zijn van Syrie persoonlijk niets, want ik kom niet uit Syrie en ben er nooit geweest en ga er nu ook niet naartoe.
Maar het is een feit dat het land zelf het toerisme weer op gang probeert te krijgen.
Vergeet niet dat veel mensen toch vaak graag teruggaan naar het land van herkomst als de situatie verandert. Het is vaak toch hun thuis, of er woont nog familie, ze hebben er nog bezit, enz. Dus die flyer zegt helemaal niet dat ze moeten, ik zeg niet dat ze moeten, ik heb alleen aangegeven dat het land veiliger is geworden dan het was, want er is weer toerisme mogelijk. Dus degenen die dat willen kunnen hulp krijgen, maar het is dus geen moeten, en ook dat zegt minister Faber niet.

En nu staat hierboven het al weer meer dan 1 keer uitgelegd. Het zal nu wel duidelijk zijn hoop ik. Ik heb al tig pb's gehad van mensen die het wel gewoon snappen en ook echt zeggen dat jij dit om te stangen doet. Dus misschien kun je eens je excuses aanbieden naar mij.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 07:41

Ajb zullen we ermee stoppen nu en weer ontopic gaan. Punt is aan beiden kanten gemaakt en nu door wat mij betreft.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 07:46

pien_2010 schreef:
Ajb zullen we ermee stoppen nu en weer ontopic gaan. Punt is aan beiden kanten gemaakt en nu door wat mij betreft.

Ik ben nooit offtopic geweest, ik heb alleen vragen beantwoord, en nogmaals en nogmaals. Maar dat ligt niet aan mij. Dus als er nu een excuus komt en het is begrepen, dan hoef ik niet nogmaals hetzelfde te schrijven. ;)

Dus je moet dan even een ander aanspreken, maar ik val niet onder de 'beide' kanten. Ik heb niets offtopic gezegd, laat dat duidelijk zijn. Want ook zoiets irriteert me, want degenen die beginnen en doordrammen krijgen hun zin.
Dus als nps eindelijk de hersenen aan het werk zet, dan hoef ik ook niet meer het nogmaals en nogmaals uit te leggen. Ik weet dat het een taak is van een leraar, maar toch, ook ik ben er wel zat van.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 07:54

germie schreef:
Dus als nps eindelijk de hersenen aan het werk zet,.

Deze uitspraak gaat veel te ver.

Ik sluit me aan bij de vraag van Pien om ontopic te gaan.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 07:58

Voor iemand die zoveel slimmer pretendeert te zijn, vind ik je knap dom doen.

Verder eens met Pien.

Overigens zijn er inmiddels meer dan handtekeningen gezet en is meer de gfm ook bijna 170000 euro opgehaald.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 08:56

Jullie hebben gelijk, ik ga er ook niet verder op in. Bedankt voor de toelichtig germie! We houden het er maar op dat ik zowel de flyer van Faber als je uitleg anders interpreteer.

Motie was inmiddels meer dan 170.000 keer ondertekend. Denken jullie dat er iets met de motie gaat gebeuren?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 08:58

Ik hoop het toch wel. Ik vind 170000 een behoorlijk aantal in een relatief korte tijd.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 10:20

germie schreef:
nps schreef:

Kennelijk wil je weer een reactie uitlokken. Prima. Ik ben toch een stuk intelligenter dan jij, en ik lees wel gewoon. Serieus, het antwoord op jouw 'vraag' heb ik ook al tig keer gezegd.

Ik heb gezegd dat ik die flyer lees als 'als je terug wil, dan kun je hulp krijgen'. En dat het niet verplicht is.
Meer is het dus niet. Dus wat betekent het? Nou, als men terug wil, dan kan men hulp krijgen. Het is dan aan die Syriers zelf om te bepalen of het veilig genoeg is of niet. Maar het is beslist veiliger geworden zoals ik al zei.

Maar je doet dit echt om mij te kakken te zetten. Je probeert mij aan te vallen op een woordje wat ik net anders zeg om dan te zeggen dat ik die Syriers weg wil hebben ofzo. Maar dat zeg ik niet. Het is er veiliger geworden, hoe veilig kan ik ook niet bepalen, maar als je terugwilt naar je land van herkomst, dan is er dus een mogelijkheid om hulp te krijgen. Je hoeft niet terug. Dus voor mij betekent het veiliger zijn van Syrie persoonlijk niets, want ik kom niet uit Syrie en ben er nooit geweest en ga er nu ook niet naartoe.
Maar het is een feit dat het land zelf het toerisme weer op gang probeert te krijgen.
Vergeet niet dat veel mensen toch vaak graag teruggaan naar het land van herkomst als de situatie verandert. Het is vaak toch hun thuis, of er woont nog familie, ze hebben er nog bezit, enz. Dus die flyer zegt helemaal niet dat ze moeten, ik zeg niet dat ze moeten, ik heb alleen aangegeven dat het land veiliger is geworden dan het was, want er is weer toerisme mogelijk. Dus degenen die dat willen kunnen hulp krijgen, maar het is dus geen moeten, en ook dat zegt minister Faber niet.

En nu staat hierboven het al weer meer dan 1 keer uitgelegd. Het zal nu wel duidelijk zijn hoop ik. Ik heb al tig pb's gehad van mensen die het wel gewoon snappen en ook echt zeggen dat jij dit om te stangen doet. Dus misschien kun je eens je excuses aanbieden naar mij.

Germie, vind je niet dat het wel erg persoonlijk wordt, het is toch geen wedstrijd wie gelijk heeft en/of de intelligenste is?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 10:56

Moderatoropmerking:
hierbij graag deze discussie laten; jullie standpunten zijn duidelijk en dat jullie er niet uit gaan komen ook. Graag dit niet verder voortzetten in dit topic

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 11:11

nps schreef:
Jullie hebben gelijk, ik ga er ook niet verder op in. Bedankt voor de toelichtig germie! We houden het er maar op dat ik zowel de flyer van Faber als je uitleg anders interpreteer.

Motie was inmiddels meer dan 170.000 keer ondertekend. Denken jullie dat er iets met de motie gaat gebeuren?

Nee.
Een motie mag niet behandeld worden in de Kamer als het in de 5 jaar voordat een zelfde soort motie is behandeld. In dit geval het functioneren van Mevrouw Faber.
Er is al een motie van wantrouwen geweest tegen haar. Dus ik ben bang dat dit niets zal uitmaken.

Overigens wil ik nog even kwijt dat mijn bovenbuurvrouw eens op familiebezoek is geweest. Ze vertelde me hoe het was. Ze moest eerst met het vliegtuig naar Libanon, geen enkel persoon mocht Syrië toen verlaten. Ze kon alleen door 1 persoon opgehaald worden. Onderweg naar Syrië moest ze langs allemaal checkpoints. Dus van een plezierige reis kun je niet spreken.

Ik hoop dat het nu allemaal een stuk beter gaat worden daar maar ik heb er een hard hoofd in.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 11:52

Citaat:
Nee.
Een motie mag niet behandeld worden in de Kamer als het in de 5 jaar voordat een zelfde soort motie is behandeld. In dit geval het functioneren van Mevrouw Faber.
Er is al een motie van wantrouwen geweest tegen haar. Dus ik ben bang dat dit niets zal uitmaken.

Dat wist ik niet.

Dank je wel Polly!

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 12:48

pien_2010 schreef:
Citaat:
Nee.

Dat wist ik niet.

Dank je wel Polly!

Ik wist het ook niet en was even op google gaan speuren.
Het volgende artikel geeft een duidelijke toelichting, wellicht vind je dat interessant Pien.

https://www.gld.nl/nieuws/8310268/polit ... is-zinloos