Amerikaanse rechtszaken, wie kijkt ook graag?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 13:20

Cer schreef:
En Justin is met een tegen aanklacht gekomen.. ik heb de helft pas gehoord maar .. the plot thickens.. zeg maar :D

De advocaat van Baldoni heeft in een interview met Megyn Kelly gezegd dat hij haar keihard gaat aanpakken, hij gebruikte zelfs de woorden 'into oblivion'. Ik ben heel erg benieuwd hoe dat gaat aflopen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 13:54

Sorry, ik ga even niet in op de zaken, maar kom hier om te zeggen dat ik kijk soms kijk, meestal doordat ik er een video over gezien heb maar de video´s van bv Crime Weekly gaan veel dieper en pakken alle feiten en achtergronden, terwijl bij rechtszaken alleen wordt gebruikt wat in het voordeel is voor de aanklager of de verdediger. Dat kan een scheef of onvolledig beeld geven. De deskundigen worden ook betaald door de één of de ander en vertellen dus wat in het voordeel is van de één of de ander en niet altijd volledig alleen feitelijk.

Als je kijkt om het spel van de advokaten te zien kan het vermakelijk zijn, hoewel sommigen slaapwekkend zijn.
Ik vind de video´s van Legal Bites leuk omdat die precies uitlegt wat er op legaal gebied mogelijk is en niet en waarom bepaalde dingen gedaan worden en zo.
Ik kijk ook wel naar video´s van andere advokaten.
Dus al met al, ja, ik kan meer wel eens mee vermaken, als in 2-3 x per jaar bij zaken die me aanspreken, maar ik ga er niet van uit dat de winnende advokaat degene is die de hele waarheid vertelt en de uitkomst eerlijk is.

Betreffende Karen Read. Als je een deep dive in die zaak wilt horen: https://www.youtube.com/watch?v=zQoue8eOlfg

En nu weer door waar jullie waren :+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 15:28

Ik kijk de zaken met legal commentaar, niet altijd van Legal Bites, vaak van Emily D Baker, of Lawyer You Know.

Ik snap wat je zegt over rechtzaken vs deepdive, maarrrrrr... de jury moet het met de informatie uit de rechtzaal doen. Dus die baseren daar hun mening en veroordeling op :j
Noem het maar 'vermakelijk' of 'slaapwekkend' als je leven ervan af hangt.. ;)

Dat het wel of niet eerlijk is, ben ik helemaal met je eens, dat is soms nog wel eens de vraag.
(maar of een deep dive altijd eerlijk is?)
Ik ga wel de link kijken waarschijnlijk, altijd interessant!! Thanks :)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 22:15

Cer schreef:
Ik kijk de zaken met legal commentaar, niet altijd van Legal Bites, vaak van Emily D Baker, of Lawyer You Know.

Ik snap wat je zegt over rechtzaken vs deepdive, maarrrrrr... de jury moet het met de informatie uit de rechtzaal doen. Dus die baseren daar hun mening en veroordeling op :j
Noem het maar 'vermakelijk' of 'slaapwekkend' als je leven ervan af hangt.. ;)

Dat het wel of niet eerlijk is, ben ik helemaal met je eens, dat is soms nog wel eens de vraag.
(maar of een deep dive altijd eerlijk is?)
Ik ga wel de link kijken waarschijnlijk, altijd interessant!! Thanks :)

Het feit dat de jury het moet doen met wat voorgeschoteld wordt, is precies wat het zo oneerlijk maakt.

Deep dives kunnen zeker vol zitten met vooroordelen en eigen interpretaties, maar je hoort het hele verhaal, niet alleen wat de advokaten kiezen dat je hoort. Ik vind dat zelf belangrijk om over een zaak of persoon te oordelen of in elk geval meer inzicht te hebben. En het liefst heb ik altijd informatie uit diverse bronnen om een goed beeld te krijgen.
Het voordeel van Crime Weekly is dat de ex detective kritisch is op de ander die vaak inderdaad haar oordeel al klaar heeft. Dit zorgt voor een dynamiek die ik zelf prettig vind om naar te kijken. Hij brengt bovendien de kant van de politie ook vaak op tafel.

Leven dat er vanaf hangt? Het beïnvloed de zaak niet als ik, of wie dan ook, iemand slaapverwekkend vind of zich vermaakt met een zaak. Die vrijheid hebben we als kijker.

Cer

Re: Amerikaanse rechtszaken, wie kijkt ook graag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 22:27

Ja dan begrijpen we elkaar gewoon verkeerd :j

Ik vind beiden interessant, maar ik zou niet snel een zaak kijken zonder live commentaar, dat is idd slaapverwekkend voor mij.

Ik weet niet of het zo is dat je hoort wat de advocaten kiezen, het kan ook zijn wat de rechter wel of niet toestaat dat besproken wordt , of wat een onderzoeker wel of niet aandraagt ..

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 23:04

Die van Johnny Depp en Amber Heard heb ik gevolgd, gewoon omdat er in de jaren daarvoor een hele hoop info al naar buiten kwam. En vooral idd met legaal commentaar erbij.
Ik vond het super bijzonder (los van sommige bijzondere getuigen :+ ) hoe het amerikaans rechtssyteem in elkaar zit, maar ook hoe media werkt. Bij heel veel berichten over deze zaak gedacht dat de betreffende journalist en ik 2 verschillende rechtszaken hebben zitten kijken...

Alec Baldwin- rust wil ik nog een keer terugkijken. Ik heb die zaak gemist, maar kreeg wel mee dat aanklager bewijsmateriaal had achtergehouden? Hoe dan, en hoe zijn ze in de rechtzaak daar achter gekomen...?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 09:06

wel, dat ging in live court.. en dat was heel bijzonder om te zien.
En het loopt nog steeds, want de aanklager houdt voet bij stuk.
Als je dat kijkt met een leuke legal commentator (Emily vind ik zelf erg leuk, maar dat is echt heel persoonlijk) is het heel fascinerend.

Over het systeem.. ja je wordt gejudgded door een soort jury van je gelijken.. maar ik ben er ook niet helemaal uit of dat nou gunstig is of niet. Aan de andere kant, ben je met 1 (of 2?) rechters zoals hier, beter af?
Er nooit mee in aanraking komen, dat is het beste denk, maar je houdt t ook niet altijd tegen

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 08:05

Nou, is er iemand die de toestanden rond Blake Lively en Justin Baldoni volgt...

Ik weet nog steeds niet wat ik ervan moet vinden.. ik ben heel benieuwd of dit achter gesloten deuren (hoewel, kan dat nog :') ) geregeld gaat worden of dat alles uiteindelijk openbaar wordt ..

Wat ik daar eigenlijk het meest jammere aan vindt is dat best veel dingen een soort smet krijgen. Ik vond Ryan Reynolds altijd een toffe acteur, maar nu denk ik "Hmm".. dat kijkt een stuk minder leuk. Hetzelfde had ik toen met Joss Whedon, that 70's show etc.. Dat je denkt 'zitten er ook nog normale mensen tussen'..

En, de zaken die nog steeds rond Karen Read aan de gang zijn.. nu was er weer iets met videobeelden die ergens vandaan getoverd zijn. Ik vind het echt bizar dat ze zo makkelijk met de hele zaak omgegaan zijn.. 'nee hoor,dit maken we gewoon kwijt, niks aan de hand :+ ' en dan staat de DA dat ook nog een soort van te verdedigen.. heel fascinerend..

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 09:31

Nee ik vind dat Blake Lively verhaal eigenlijk niet zo interessant :+

Ik heb vooral de zaak van Megan Boswell gevolg (baby Evelyn) omdat ik dat jaren geleden ook volgde toen Evelyn vermist bleek.
Zij inmiddels schuldig bevonden. Dus nu weer zoeken naar een nieuwe zaak :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 12:42

Oh die ga ik eens opzoeken :j

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 06:17

Baby Evelyn s verhaal maakt me blij dat ik in Nederland mijn wieg heb gehad.

Ik praat niet goed wat er waarschijnlijk gebeurd is, maar ik vermoed dat in Nederland wat meer omstandigheden meegenomen zouden zijn. Een iets genuanceerder straf verwacht ik ook.

Naar de zaak van Blake Lively ben ik ook benieuwd maar vermoedelijk kunnen zij en Ryan daarna naar een lange lijst van mensen die van hun "troon" zijn afgevallen bij mij. Die lijst wordt steeds langer, begin eraan te wennen :')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 21:00

Mars schreef:
Karen Read, heeft zij haar vriend dood gereden met de auto of is er iets heel anders aan de hand?
.

Ik ga nu de hbo docu kijken…

Tot nu toe is de zaak een aaneenschakeling van WTF momenten .. ben heel benieuwd hoe de docu dat brengt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 07:51

Nou, de Karen Read trial gaat nu de derde week in, en zelfs in een retrial is het een aaneenschakelijk van WTF momenten..

het is echt hilarisch, ware het niet niet dat de stakes echt heel hoog zijn. Hoe kan een onderzoek zo verprutst worden, echt schandalig..

Blake en Ryan volg ik helemaal niet meer

Diddy is bezig met de jury selectie begreep ik, ik geloof niet dat het het gestreamd wordt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-25 12:26

Karen Read trial is echt INSANE gewoon!

Ik kom al niet over het gerommel met de tail light, klopt geen hout van.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 07:23

vandaag gaat Trooper Bukhenik zn derde dag in, ik vraag me af of het nog erger kan worden :n