Jonnie Boer overleden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fohadie

Jonnie Boer overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-25 18:37

Ik pas zojuist in het AD dat sterrenkok Jonnie Boer is overleden.

https://www.ad.nl/binnenland/sterrenkok ... ~abb7c490/

60 jaar pas en volgens mij vrij onverwachts. Er werd laatst een serie over hem en zijn bedrijf uitgezonden op de NPO. Daarin krijg je zijn kinderen ook te zien die het bedrijf over zouden nemen.

Pfff wil je gaan minderen of stoppen met werken, wat meer vrije tijd met je vrouw doorbrengen, ga je dood terwijl je op vakantie bent. Heftig hoor.

Avelienvd

Re: Jonnie Boer overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 18:49

Och jeetje wat sneu.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 18:51

Hij is overleden aan een longembolie en heeft op Bonaire ook een restaurant, Brass Boer, dus weet niet of hij of op vakantie was of gewoon in zijn restaurant daar aan het werk. Maar het is sneu idd.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-25 18:55

Hij had meerdere zaken op de Antillen, maar of hij daar ook in werkte? Dacht alleen dat hij de eigenaar was maar zo bekend ben ik niet met hem. Het was idd verkeerd verwoord van mij, van de vakantie.

Edit: bericht op AD is inmiddels aangepast: hij combineerde een vakantie met een werkbezoek.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 19:35

Het is vooral zijn dochter Isabelle die op Bonaire werkt. Jonnie, Thérèse en Jimmie werken vooral hier bij De Librije.

Ik ben er stil van… Zo hard gewerkt, zoiets moois en unieks neergezet, eindelijk wat meer naar de achtergrond willen en meer van je vakantiehuis willen genieten en lekker vissen, en dan ben je er ineens niet meer ;(

Vond de docu heel indrukwekkend en nu - achteraf gezien - zo mooi dat hij zijn verhaal nog heeft kunnen doen. Nelson, de kinderen en de rest van het team gaan hem ongetwijfeld trots maken, maar wat een gemis.

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 19:49

Jeetje, ik schrik hiervan! Een paar weken geleden die documentaire bekeken. En pas 60 jaar, veel te jong.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 20:26

Och jeetje.... ik lees dit nu pas, ik heb vanuit mijn vakgebied altijd met veel interesse naar jonnie boer en zijn vrouw gekeken . ik schrik ervan

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 21:02

Poeh ik schrik er van. Als Zwolse en een aantal jaren buren van Jonnie en Therese, weet ik niet wat ik lees. Wat ontzettend verdrietig zeg. Eten bij hen was altijd een feestje.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 21:03

Wat erg ik heb met interesse die docu bekeken.Wat een harde werker een vakman erg voor zijn familie zo onverwachts.Ik hoop maar dat hij niet erg geleden heeft voor hij stierf.
Alles en iedereen gaat maar dood het valt me de laatste tijd zwaarder dan anders.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 21:36

Ik ben er enorm van geschrokken. Heb mijn 50e verjaardag bij De Librije gevierd, en dat was een geweldige ervaring. Waanzinnig eten maar vooral de warmte en gastvrijheid, ongekend. Wat een verlies, en zo veel te jong.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 22:03

Ontzettend verdrietig nieuws, veel te jong. Mijn hart gaat uit naar iedereen die hem lief had.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-25 22:17

office schreef:
Wat erg ik heb met interesse die docu bekeken.Wat een harde werker een vakman erg voor zijn familie zo onverwachts.Ik hoop maar dat hij niet erg geleden heeft voor hij stierf.
Alles en iedereen gaat maar dood het valt me de laatste tijd zwaarder dan anders.

Mij ook. Nu waren de meeste ziek en al wat ouder, maar Jonnie was nog niet oud en het is zo onverwachts.

Ik ken de familie niet persoonlijk, alleen van TV. Ik heb er nog nooit gegeten, maar schrok toch toen ik het bericht las.

Sterkte voor alle nabestaanden en de mensen die hem wel konden.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 07:43

En dan las ik afgelopen weekend weer een artikel dat de pensioenleeftijd nog wel wat omhoog kan, want we worden ouder. Maar ik ken(de) behoorlijk wat mensen die de pensioenleeftijd niet gehaald hebben.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 08:10

Westhof schreef:
Ik ben er stil van… Zo hard gewerkt, zoiets moois en unieks neergezet, eindelijk wat meer naar de achtergrond willen en meer van je vakantiehuis willen genieten en lekker vissen, en dan ben je er ineens niet meer ;(

Vond de docu heel indrukwekkend en nu - achteraf gezien - zo mooi dat hij zijn verhaal nog heeft kunnen doen. Nelson, de kinderen en de rest van het team gaan hem ongetwijfeld trots maken, maar wat een gemis.

Precies dit. Ik heb toevallig ook afgelopen week de docu gekeken. Wat een toewijding voor het vak. En zo mooi aan het toewerken naar opvolging en meer vrije tijd. Heel triest dat het dan zo moet aflopen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 09:04

Ik was er stil van gister. Gewoon boem weg |( daar ga je dan met je na je pensioenplannen met je vrouw en je gezin. :knuffel: Vreselijk gewoon.

Maar het bevestigt voor mij maar weer eens stel niet uit tot later als je gestopt bent met werken. Je weet niet of dat later er ooit wel komt met of zonder de mensem die je liefhebt. Leef in het nu en geniet daarvan zo veel als het kan.

Ik hoop dat ze als familie hier soort van uit kunnen komen en doorgaan met zijn dromen. :knuffel:

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 09:59

germie schreef:
En dan las ik afgelopen weekend weer een artikel dat de pensioenleeftijd nog wel wat omhoog kan, want we worden ouder. Maar ik ken(de) behoorlijk wat mensen die de pensioenleeftijd niet gehaald hebben.

Belachelijk he... Wij hebben zelfs een uitzendkracht van 70 rondlopen.
Geen haar op mijn hoofd die denkt om na mijn 65e nog een stap binnen het bedrijfsleven te zetten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 10:56

purny schreef:
germie schreef:

Belachelijk he... Wij hebben zelfs een uitzendkracht van 70 rondlopen.
Geen haar op mijn hoofd die denkt om na mijn 65e nog een stap binnen het bedrijfsleven te zetten

Als het je eigen keuze is heb ik er geen moeite mee. Ik heb een collega, ze is inmiddels ook 70. Die vindt het veel te mooi om te werken. Prima. Dan moet je het vooral doen.
Maar als je 'later' vrij wilt zijn om nog leuke dingen te doen, dan moet je ook nog fit genoeg zijn. Tegenwoordig lijkt het er op dat met pensioen gaan weer moet gebeuren op een leeftijd waarop fit zijn niet meer het geval is. Ik hoop dat ik gezond mijn pensioen haal en dan lekker kan gaan genieten van leuke dingen. Maar ik realiseer me ook dat velen al eerder de pijp uit gaan.
Het sparen voor later voor na je pensioen is dan toch wel iets waar je een gok mee neemt. Je kunt denk ik beter in het nu leven en genieten van wat nu kan.

Ik ben al een aantal collega's verloren die het pensioen niet gehaald hebben. Goed en fijn voor de pensioenfondsen, maar dat is niet waar je voor kiest natuurlijk.

Hier ook weer een voorbeeld, hard gewerkt, wilt het toch wat rustiger aan gaan doen, denkt na over hoe je het bedrijf kunt laten overnemen en nu hup ineens moet het bedrijf overgenomen worden. Genieten van het rustiger aan doen zit er niet meer in.

En als je dan bedenkt dat we in Nederland het langste doorwerken van heel Europa, dan vind ik het triest als je je pensioen niet haalt. Je moet zeker niet aan het verhogen van die leeftijd gaan denken.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 11:41

Doe ff een topic openen "pensioen gerechtigde leeftijd moet omlaag" Dan kan je daar je ei kwijt en gaat het hier over iemand die overleden is.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 11:49

rien10 schreef:
Doe ff een topic openen "pensioen gerechtigde leeftijd moet omlaag" Dan kan je daar je ei kwijt en gaat het hier over iemand die overleden is.

Dat klopt en iemand die het rustiger aan doen en het pensioen niet gehaald heeft. Dus volledig on topic. Dus nee, apart topic openen ga ik niet doen en is niet nodig. Zelfs deze reactie is volledig ontopic want ik reageer weer op een ander.
Als je het over de overleden persoon wilt hebben, dan laat je nu dit rusten en dan kan ik gewoon weer reageren op anderen als ik dat nuttig of nodig acht, en anders blijft het van mijn kant stil.

70 is niet de nieuwe 50 zoals wel eens gesteld is. 60 is gewoon te jong om te gaan.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 10:17

Ik denk dat Jonnie altijd onwijs hard gewerkt heeft, maar ook echt een voorbeeld was van iemand die deed waarin zijn passie lag. Als de je documentaires ook kijkt, dan zien je iemand die kalm uitstraalt dat hij helemaal op zijn plek is.
Ik vind het ontzettend verdrietig voor zijn vrouw en zijn kinderen, en uiteraard alle mensen die verder van hem hielden.