De schuur staat in brand-- wat is er aan de hand in de wereld?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
huppelz
Berichten: 508
Geregistreerd: 29-05-06

De schuur staat in brand-- wat is er aan de hand in de wereld?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-24 00:04

https://www.youtube.com/watch?v=rzXBaYiDvyE

https://www.zoujijmijwaarschuwen.nl/wat ... vF31oOZs9Y

https://www.youtube.com/watch?v=Za_NbhfmGvk

https://www.youtube.com/watch?v=DrFhH7ybuDU

een tijdje geleden reageerde ik op 2 topics en lichtte daar een tipje van de eindtijd sluier op.
Op 8 april jl was er een zonsverduistering te zien in de VS.
De eerste link legt uit waarom dit zo bijzonder is.

Al een tijdje denk ik erover om dit topic aan te maken, en tegelijk denk ik: wat zal ik precies schrijven?
Hint: de bijbel is actueler dan de krant van morgen.

Ik zou het erg waarderen als je de linken wilt bekijken/ beluisteren.

Als kijktip geef ik zowiezo El Shaddai ministries (die je op YouTube kunt vinden).

Er bestaat niet zoiets als toeval en als je hoort hoe de bijbel van oorsprong in elkaar steekt en wat er werkelijk staat, dan ga je gegarandeerd heel anders kijken naar de huidige omstandigheden in de wereld.
Dit topic is niet bedoeld om mensen bang te maken! wel wil ik mensen waarschuwen.

Ben ik een reli freak? Nope. Vroeger was ik helemaal niet gelovig zelfs.
Heb in mijn leven behoorlijk wat tegenslagen gekend en elke keer Jezus op mijn pad gevonden.
Toch wilde ik geen christen worden.
Dit veranderde toen ik op 22 dec 2002 tijdens een gebedsgenezingsdienst op slag genezen werd van een zware depressie.
In de tijd daarna sprak ik met God alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Hele dialogen hadden we.
Lang verhaal kort: in februari 2022 kreeg ik 2 visioenen: in beide visioenen zag ik mensachtige wezens die zeiden:"Jezus komt zeer, zeer, zeer spoedig terug!!!!"
Ze liepen daarbij nogal opgewonden heen en weer.
Bij het tweede visioen heb ik gevraagd: "wat moet ik doen"?" En toen werd er gezegd: "vertel het de mensen"
Natuurlijk heb ik mij afgevraagd: waarom hetzelfde visioen 2x? en waarom zeer, zeer, zeer spoedig? Waarom niet gewoon: komt spoedig terug?!
Wat ik al zei: er is niet zoiets als toeval.....
2 staat voor 'zonder uitstel' en 3 voor 'belofte' naar het schijnt.
De Hebreeuwse taal is natuurlijk heel anders dan die van ons/
Ben absoluut geen experte, maar na maandenlang video's en onderwijs begint het langzaam te dagen :P

Dus....voor iedereen die geïnteresseerd is: het eindtijd topic van start

Nyaleti

Berichten: 6188
Geregistreerd: 05-04-10

Re: De schuur staat in brand-- wat is er aan de hand in de wereld?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 00:39

Niet zoveel zin om die filmpjes te kijken. Ik ben vooral benieuwd wat jouw visoen van meer dan 2 jaar geleden te maken heeft met de zonsverduistering?

Zoolgangster

Berichten: 9628
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 05:57

Voor mij betekent een zonsverduistering op zich niets, die komen al voor sinds de aarde een maan heeft en om de zon draait. Er vallen mij wel andere dingen op, bijvoorbeeld hoe in ons land een paar jaar terug de natuur ons eventjes liet merken dat zonder regen we geen benzine per boot kunnen vervoeren. Wij mensjes kunnen, als de natuur flink de hik krijgt, daar niets tegen doen.
Wat de christelijke eindtijd betreft, die begon 2000 jaar geleden al.
Wat mij persoonlijk opvalt is de toename van wachttijden bij de GGZ sinds de ontkerkelijking, en de verloedering van de maatschappij, het egoïsme. Maar goed, het kan altijd erger ( dat is een Russisch gezegde.)
De wereld blijkt ook in het Westen niet zo veilig te zijn, met een oorlog in de achtertuin van Europa, en allerlei zekerheden staan toch redelijk op losse schroeven: brandstof, voedselprijzen, voedselproductie...
Verder heb ik nu geen tijd om meer te typen, ik moet werken.

Mars

Berichten: 33266
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 06:32

huppelz schreef:
Ben ik een reli freak? Nope.


Mwah.

Yavanna

Berichten: 2644
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 06:56

Mars schreef:
huppelz schreef:
Ben ik een reli freak? Nope.


Mwah.


Dat dacht ik ook. Sorry, ik vind dit ook te ver gaan, 2012 zou de wereld vergaan en er zijn nog meer datums genoemd, maar we zijn hier allemaal nog. Dus het zal wel loslopen..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110703
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 07:12

Hoe staat je omgeving hier in? Gaan ze met je gedachtengang mee?
En je familie? Wat vinden zij van je visioenen?

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 07:19

Mars schreef:
huppelz schreef:
Ben ik een reli freak? Nope.


Mwah.

:)) Dat ja.

Ik heb de filmpjes en je tekst niet helemaal gelezen, maar zie zo veel onzin vanuit de VS voorbij komen over de zonsverduistering.. Daar dachten de reli-freaks dat het weer eens het einde der tijden zou zijn :') Dus ik kan me wel een beetje voorstellen wat er in de filmpjes voorbij komt.

Gelukkig zijn we daar hier in Nederland grotendeels te nuchter voor en weten we hoe de bewegingen van zon/maan/aarde werken ;)

Mars

Berichten: 33266
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: De schuur staat in brand-- wat is er aan de hand in de wereld?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 07:31

Daarbij komen zonsverduisteringen jaarlijks meermaals voor. Zo’n 2-5 keer, maar gezien 70% van de aarde uit oceaan bestaat zijn ze vaak niet zichtbaar.
Voor eindtijd profeten is zo’n verschijnsel wel een mooie gelegenheid om het einde der tijden weer eens te voorspellen.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 07:42

Citaat:
Eerst zal er de opstanding zijn van degenen die in Christus geloofd hebben, deze mensen zullen samen met de christenen die op dat moment op aarde zijn naar de hemel opgenomen worden. Er zullen dan dus miljoenen mensen verdwijnen.

dit doet me een beetje denken aan de Peoples Temple en Heavens Gate eigenlijk..

Citaat:
Ja, God is liefde, maar Hij is ook heilig en rechtvaardig, 100% eerlijk.
en dit is maar net hoe je het bekijkt denk ik..

de video over Red Heifers was ik wel benieuwd naar omdat ze het daarover hadden ten tijde van die zonsverduistering in Amerika (maar dat ritueel zou pas later komen, en niet in Amerika, ofzoiets..

https://www.youtube.com/watch?v=sbTK65s ... iAhnDirect

En dat die meneer de brug aanvaring erbij haalt, zat er wel in natuurlijk. Er varen best wel vaak grote boten uit koers, maar nu kon het gebruikt worden in een verhaal.. Een maritiem expert zei er meteen al wat over
https://www.youtube.com/watch?v=UkXJJzz ... LegalVices

Het einde der tijden, of de wederopstanding, of de opname in de hemel is een terugkerend thema wat naar mijn idee gewoon een verdienmodel is / een soort uitvlucht uit de realiteit. Want het zou wel heel makkelijk zijn als het leven, wat soms gewoon poedersuiker is, eigenlijk niet waar is en er een uitweg is anders dan 'je leven leven' zeg maar :)
Daarnaast zijn er al zoveel groeperingen, cults, religies, generaties etc die meenden dat zij de uitverkorenen waren... het is maar net hoe je het bekijkt.

Ik vind het altijd wel erg fascinerend, dit soort dingen :j
en ik vind het te makkelijk om mensen die geloven, freaks te noemen oid.. Ik begrijp het zelf gewoon niet, hoe mensen dat kunnen geloven, en ik vind het helemaal waanzin als er slachtoffers vallen.. maar als mensen het rustig bij zichzelf houden, doe je ding..

NB: ik dacht eerst dat het een topic over Snelle zou zijn :')

Albert

Berichten: 5732
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 07:44


Qimm

Berichten: 15167
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 07:56

huppelz schreef:
Lang verhaal kort: in februari 2022 kreeg ik 2 visioenen: in beide visioenen zag ik mensachtige wezens die zeiden:"Jezus komt zeer, zeer, zeer spoedig terug!!!!"


Langs de A1 staat een bord met exact dezelfde tekst met een dreigende boodschap dat je maar beter van Jezus kunt gaan houden 'want anders...'
Weet je zeker dat je een visioen had?

Emj_23
Berichten: 1188
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 08:02

Wat maakt dat je dit op, in de kern, een paardenforum, wilt delen?

Zouden je visioenen ook iets anders kunnen zijn? Want dat komt het eerst bij mij op.
Wat deed je uberhaupt op gebedsgenezingsdienst als je daarvoor als depressieve niet christen daar niet was? En waarom is dit "de echte" eindtijd volgens jou? Hadden alle andere mensen die eerder eindtijden voorspelden dan een waanidee of psychose? En waarom klopt jouw visioen dan wel?

Mars

Berichten: 33266
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 08:03

De eindtijd voorspellingen gaan altijd hetzelfde

- god/Jezus/vliegend spaghettimonster zal terugkomen op aarde
- alleen de ‘goede’ gelovigen gaan naar de hemel of een versie daarvan, de rest wordt gruwelijk vernietigd

Qimm

Berichten: 15167
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: De schuur staat in brand-- wat is er aan de hand in de wereld?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 08:06

Het vliegend spaghetti monster is niet zo arbritrair en houdt ook van je als je niet gelooft in zijn noedeligheid.

Jolien87

Berichten: 17446
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 08:12

Wat is nu precies je punt?
Wil je ons iets leren?
Moeten we in actie komen?

Ibbel

Berichten: 49179
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 08:18

Cer schreef:
Daarnaast zijn er al zoveel groeperingen, cults, religies, generaties etc die meenden dat zij de uitverkorenen waren... het is maar net hoe je het bekijkt.


Mars schreef:
De eindtijd voorspellingen gaan altijd hetzelfde

- alleen de ‘goede’ gelovigen gaan naar de hemel of een versie daarvan, de rest wordt gruwelijk vernietigd



Ik moet altijd hier aan denken:

https://www.youtube.com/watch?v=Ut116mBuPpg

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18680
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 08:22

Tja als je de bijbel leest dan klopt het wel dat hij volgens de geschriften zeer snel terug komt, maar dat was in theorie 100 jaar geleden ook al.

En daarbij wat is zeer zeer snel als je bedenkt dat we 2024 jaar na Christus leven. Dan is 60 jaar ook zeer snel?

prompter

Berichten: 11122
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 08:24

Wat is dat toch met gelovigen, dat zelfs een paarden forum gebruikt wordt om anderen te willen overtuigen? En dan zelfs een gewoon natuurlijk verschijnsel als een zonsverduistering meegenomen moet worden in het verhaal?

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 08:25

Ladybird schreef:
Tja als je de bijbel leest dan klopt het wel dat hij volgens de geschriften zeer snel terug komt, maar dat was in theorie 100 jaar geleden ook al.

En daarbij wat is zeer zeer snel als je bedenkt dat we 2024 jaar na Christus leven. Dan is 60 jaar ook zeer snel?

Dat zou ze flink gaan tegenvallen, als hij terug komt en het een vriendelijke, sociale gast blijkt te zijn in plaats van een extreemrechtse redneck _O-

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: De schuur staat in brand-- wat is er aan de hand in de wereld?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 08:30

Nouja het gaat hier op dit paardenforum ook over wel of geen kinderen, wel of geen zonnepanelen, wel of geen microplastics.. dus wel of geen einde der tijden is ook gewoon een onderwerp. Het is aan de lezer of die zich laat overtuigen ja of nee...

Ik denk dat de vragen / opmerkingen straks zo geformuleerd gaan worden dat ieder gesprek platgeslagen wordt "dus JIJ vind dat / en JIJ meent dat" en meer van dat soort dingen.. :j maar misschien ook niet. Ik ben benieuwd :)

Lieser
Berichten: 1510
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 08:34

8nnemiek schreef:
Dat zou ze flink gaan tegenvallen, als hij terug komt en het een vriendelijke, sociale gast blijkt te zijn in plaats van een extreemrechtse redneck _O-

Of als hij allang is geweest, en TS net als wij bij de achtergelaten meute hoort ...

Qimm

Berichten: 15167
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 08:51

Lieser schreef:
8nnemiek schreef:
Dat zou ze flink gaan tegenvallen, als hij terug komt en het een vriendelijke, sociale gast blijkt te zijn in plaats van een extreemrechtse redneck _O-

Of als hij allang is geweest, en TS net als wij bij de achtergelaten meute hoort ...


Zo vertelde een docent (die huisarts was geweest) dat hij een patiënt had die er van overtuigd was dat hij Jezus was. Die hebben ze de nodige hulp gegeven. Waarop ik zei, ''nou lekker dan. Dadelijk was hij het echt' :')

Yavanna

Berichten: 2644
Geregistreerd: 11-12-03

Re: De schuur staat in brand-- wat is er aan de hand in de wereld?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 08:58

Weet je, ik vind het prima dat iemand een geloof en daarin een houvast heeft, maar het is maar een geschreven boek. Niemand, maar dan ook niemand die nu leeft heeft ooit God of Jezus gezien. Ja in gedachten, maar als ik een sprookjesboek van Grimm lees kan ik ook zeggen, Grietje of Doornroosje sprak in een droom tegen me. En de wereld vergaat.
En ach, als we gaan, dan gaan we, dan zijn je hartslagen op en zien we wel wat erna komt :)


Overigens, zoals je het schrijft is het ook al vele malen gegaan, personen die een “openbaring” kregen en daarna een kerk op gingen starten, die vervolgens sektes werden.
Ik hoop dat niemand erin trapt.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 09:00

Qimm schreef:
Lieser schreef:
Of als hij allang is geweest, en TS net als wij bij de achtergelaten meute hoort ...


Zo vertelde een docent (die huisarts was geweest) dat hij een patiënt had die er van overtuigd was dat hij Jezus was. Die hebben ze de nodige hulp gegeven. Waarop ik zei, ''nou lekker dan. Dadelijk was hij het echt' :')

Haha, stel je voor :))

Of misschien kwam hij wel terug als baby in een arm land, en werd ie als vluchteling niet opgevangen door die o zo goede Christenen :)) De hemel zal niet drukbevolkt meer zijn :Y)
"Terug naar je eigen land, Jezus!" :+

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: De schuur staat in brand-- wat is er aan de hand in de wereld?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 09:20

Deze eclipse was uiteindelijk best een non-event, omdat het eigenlijk overal bewolkt was.