Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 10:29

Loretta schreef:
Cowboy55 schreef:
Nee, waarschijnlijk niet. Maar het is allemaal politieke window dressing. Er is platweg een meerderheid in het Europees Parlement voor zijn benoeming en de rest is show.

Is er zonder de steun van de Groenen en sociaal democraten dan ook al een meerderheid in het Europese parlement?
Dan had hij zich deze poppenkast beter kunnen besparen. Hij bevestigd alleen maar de indruk die al veel mensen bij hem hadden. Namelijk een slemiel zonder ruggengraat.

Dat brengt je wel het lijstrekkerschap en een mogelijke positie als Eurocommissaris, dus met deze eigenschappen doe je het goed nationaal- en internationaal gezien.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 10:31

Loretta schreef:
Cowboy55 schreef:
Nee, waarschijnlijk niet. Maar het is allemaal politieke window dressing. Er is platweg een meerderheid in het Europees Parlement voor zijn benoeming en de rest is show.

Is er zonder de steun van de Groenen en sociaal democraten dan ook al een meerderheid in het Europese parlement?
Dan had hij zich deze poppenkast beter kunnen besparen. Hij bevestigd alleen maar de indruk die al veel mensen bij hem hadden. Namelijk een slemiel zonder ruggengraat.

De helft haalt ie wel. Maar hij heeft 2/3 nodig. Die heeft ie technisch gesproken nog niet binnen. Tegelijkertijd is er in november een belangrijke klimaattop. Als ze hem afwijzen kun je die top ook meteen afschrijven qua tijdsplanning.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 10:33

juval schreef:
we zullen het donderdag zien. Stel dat hij het erebaantje niet krijgt

...????

Pardon?

(Dat Rutte er zo over denkt geloof ik grif.)

Er komt een ramp op ons af, en jij praat over een erebaantje?
(Je bent in hoog gezelschap, maar ik vind beslist dat je er naast zit.)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 10:51

Hij heeft anders geen intrinsieke motieven, dus hij zal het toch wel voor een bepaalde status doen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 11:06

... dat Hoekstra het niet om de inhoud te doen is moge duidelijk zijn.
|(

(Dat maakt het echter nog niet tot een erebaantje.)

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 11:08

Ik vond het ook een bijzondere kandidaat. Maar zijn samenwerkingsclub heeft begreep ik een flinke meerderheid in Europa, vandaar dat hij naar voren is geschoven, en niet Sigrid Kaag die het ook wel had gewild (en die m.i. veel geschikter is), maar haar club in de EU heeft een minderheid dus maakte zij sowieso weinig kans.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 11:39

Echt een domper voor het klimaat ;( Ik vind het schandalig dat iemand als hij überhaupt in aanmerking komt voor een functie als dit. Alsof Baudet op een hoge post voor vrouwenrechten of anti-racisme terecht komt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 11:41

Precies Prompter. Ik ben er van overtuigd dat hij het gaat worden. Zo ongeloofwaardig en ik vind het ook wel een schande eerlijk gezegd. Ik kijk altijd achterom als het gaat of ik iemand wel of niet geschikt vind. Hoekstra zakt op alle fronten als het gaat om groen zijn.

MAAR als hij het wordt en hij gaat uitvoeren hetgeen hij allemaal heeft genoemd gisteravond, dan ben ik er zeer gelukkig mee. Wouw wat ambitieus. Alleen geloof ik het niet zo, want volgens mij is hij juist naar voren geschoven om de boeren en andere vervuilers van de industrie en luchtvaart wat te ontzien.
Die laatste twee takken van sport zou hij ook willen aanpakken.
Leijten is voor hem want Christen Democraat.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 12:30

Janneke2 schreef:
juval schreef:
we zullen het donderdag zien. Stel dat hij het erebaantje niet krijgt

...????

Pardon?

(Dat Rutte er zo over denkt geloof ik grif.)

Er komt een ramp op ons af, en jij praat over een erebaantje?
(Je bent in hoog gezelschap, maar ik vind beslist dat je er naast zit.)

oké, misschien is erebaantje een verkeerd gekozen woord. Laten we zeggen, deze man is naar voren geschoven voor een positie waar hij in mijn ogen de ballen verstand van heeft.
*(net als heel veel ministers inhoudelijk heel weinig verstand hebben van wat er op hun ministerie speelt en het échte werk gedaan wordt door de hoge ambtenaren). De ministers zijn in mijn ogen slechts het gezicht/doorgeefluik van de ministeries. Maar ik kan het mis hebben natuurlijk :+

En zoals je weet, die 'ramp' zoals jij het noemt geloof ik wel, maar niet dat we daar iets aan kunnen veranderen. :)

pien_2010

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 12:43

We kunnen het in ieder geval vertragen, als de wil er is Juval, maar al eerder is dat verschil van mening tussen ons besproken.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 14:38

pien_2010 schreef:
MAAR als hij het wordt en hij gaat uitvoeren hetgeen hij allemaal heeft genoemd gisteravond, dan ben ik er zeer gelukkig mee. Wouw wat ambitieus. Alleen geloof ik het niet zo, want volgens mij is hij juist naar voren geschoven om de boeren en andere vervuilers van de industrie en luchtvaart wat te ontzien.

Het is volledig nietszeggend. Je weet gewoon niet of die straks niet weer gewoon 180 graden draait. Het was gewoon een kunstje doen. Zeggen wat zijn toehoorders graag wilden horen.

Hij deed me een beetje aan en junk denken die voor je staat met mooie woorden wat je graag wilt horen. Maar tegelijkertijd weet je dat het geen enkele waarde heeft. Het was gewoon een komisch gezicht Wopke daar zo lamlullig te zien staan. Hij heeft in ieder geval goed uit zijn hoofd geleerd wat de groenen graag willen horen. Dat is het enige wat we weten.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 14:55

En ondertussen zijn er ook nog andere Europarlementariers die niet alleen praten en kunstjes vertonen maar weldegelijk stappen zetten voor het klimaat en tegelijkertijd voorkomen dat de concurrentiepositie van Europese bedrijven niet verslechterd.

https://twitter.com/michelscholte/statu ... 1903737187

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 15:36

Die europarlementariër gister op het nieuws: i have seen your ceevee (sievie)
:')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 15:37

Loretta schreef:
En ondertussen zijn er ook nog andere Europarlementariers die niet alleen praten en kunstjes vertonen maar weldegelijk stappen zetten voor het klimaat en tegelijkertijd voorkomen dat de concurrentiepositie van Europese bedrijven niet verslechterd.

https://twitter.com/michelscholte/statu ... 1903737187

Wouw. Loretta heb je ook het artikel gelezen over Mohammed via jouw link bereikbaar. Ik drie kwart. Ga straks verder, want moet zo weg. Is echt de moeite waard.

https://decorrespondent.nl/13645/dit-is ... 03bf670e4d

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 17:54

prompter schreef:
Ik vond het ook een bijzondere kandidaat. Maar zijn samenwerkingsclub heeft begreep ik een flinke meerderheid in Europa, vandaar dat hij naar voren is geschoven, en niet Sigrid Kaag die het ook wel had gewild (en die m.i. veel geschikter is), maar haar club in de EU heeft een minderheid dus maakte zij sowieso weinig kans.

Dat klinkt helaas wel erg als vriendjespolitiek. Kaag zou daar inderdaad veel beter passen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 18:57

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 21:44

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 07:59

de nadelen van een nieuwe partij in deze tijd. triest. gelukkig zijn er meer goede, maar deze ene zet wel weer een stempel.

Berekenend mannetje!!! zou kunnen, wachtgeld is wel heel aantrekkelijk

Argwaan bij oppositie
De timing van het opstappen werkt argwaan bij de oppositie. Wout Jansen, fractievoorzitter van Sterk Lokaal Flevoland, zegt tegen persbureau ANP dat hij Commissaris van de Koning Leen Verbeek heeft gevraagd op welke datum Van den Berg zijn ontslag heeft ingediend. ‘Als hij voor 1 oktober zijn ontslag zou hebben ingediend, zou hij recht hebben gehad op zes maanden wachtgeld. Als hij dat na 1 oktober heeft gedaan, mag hij twee jaar wachtgeld ontvangen. Dat is ongeveer 180.000 euro.’

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bb02c104/

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 08:07

Het is toch ook een achterlijke regeling dan? Hoezo twee jaar wachtgeld na drie maanden werk? Dat krijgt geen enkele werknemer.
We kunnen hem wel zien als een vervelend berekenend figuur, maar ja, hij krijgt het kado hè, zeg dan maar eens nee. Zo principieel zijn veel mensen niet.
Normale mensen krijgen überhaupt niets als ze zelf opstappen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 08:11

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 08:17

Neef BOB doet goede zaken

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/overig ... 45f0&ei=14

Er is grote ruzie in de familie Van der Valk. Een van de leden van de familie verdient heel veel geld aan opvang van asielzoekers en wil dat geld niet delen met de andere Van der Valkjes

Het conflict draait om neef Bob van der Valk, die samen met een zakenpartner volgens het FD € 115 miljoen winst heeft gemaakt via meerjarige opvangcontracten met het COA. Zijn ooms beschuldigen hem van het schaden van het familiebedrijf.

Dit conflict onthult niet alleen de zakelijke praktijken binnen het Van der Valk-imperium, maar werpt ook licht op de lucratieve wereld van de asielopvang, schrijft het FD Het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) heeft contracten met meerdere Van der Valk-hotels voor de opvang van asielzoekers.

Uit onderzoek van het FD blijkt dat het COA op dit moment contracten heeft met 11 Van der Valk-hotels, voor circa 900 kamers voor de opvang van zo’n 1700 asielzoekers. Daar komen er volgende maand nog 300 bij als het hotel in Uden opengaat als noodopvanglocatie. 14 andere Van der Valk-hotels hebben afgelopen twee jaar tijdelijk gediend als opvanglocatie voor het COA.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 08:27

juval schreef:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... jke-honden

Is de een verkiezingsstunt?
Lijkt me namelijk heel lastig/onmogelijk uitvoerbaar. Waar ligt de grens?

Dat weet ik niet of dit zo onuitvoerbaar is. Ik vind het een goede zaak als dit eindelijk eens goed geregeld wordt want het is al heel lang een probleem (al toen ik kind was) en dan praten we hier over

Citaat:
Er zijn geen goede betrouwbare data, maar volgens schattingen van jaren geleden zou het jaarlijks gaan om 150.000 mensen die worden gebeten en nog veel meer dieren."

Mijn vader, hondenliefhebber en arts, sprak in mijn kinder jaren al met zorg over de verminkingen met name in de gezichtjes van kinderen, veroorzaakt met name door bepaalde rassen (de honden die niet loslaten als ze eenmaal beethebben). Dat aantal bijtincidenten nam toen al elk jaar toe.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 08:51

Maar waar wordt dan op geselecteerd bij de honden?

mijn lieve kruising aussie bijt, houdt vast en schudt de kop om de ratten te doden. Ik denk dat het schudden wel een natuurlijk reflex is.
Er zijn zo veel honden die bijten, ze kunnen het volgens mij allemaal. Ik heb een krantenwijk en ben het meest voorzichtig met de pekinees van de buurvrouw, dat is echt een fel (gemeen) keffertje, heeft al meerdere keren gebeten.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 08:59

juval schreef:

mijn lieve kruising aussie bijt, houdt vast en schudt de kop om de ratten te doden. Ik denk dat het schudden wel een natuurlijk reflex is.
Er zijn zo veel honden die bijten, ze kunnen het volgens mij allemaal. Ik heb een krantenwijk en ben het meest voorzichtig met de pekinees van de buurvrouw, dat is echt een fel (gemeen) keffertje, heeft al meerdere keren gebeten.

Het verschil is natuurlijk dat een klein hondje veel minder schade kan aanrichten als hij bijt dan een grote hr-hond.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 09:05

anjali schreef:
juval schreef:

Het verschil is natuurlijk dat een klein hondje veel minder schade kan aanrichten als hij bijt dan een grote hr-hond.

snap ik zeker. En goed dat er aandacht voor is. Maar een fokverbod voor alle zogenaamde hr honden betekent dat wel dat er heel veel honden niet meer gefokt kunnen worden denk ik? Ik bedoel, geldt dat dan ook voor rottweiler(kruisingen) of herder(kruisingen) terriër(kruisingen)..

Verplichte houderschaps cursus lijkt me ook best heel nuttig, met een strafpuntensysteem als de hond zich misdraagt oid