Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Babootje schreef:Zowel vanuit Russische als Oekrainse bronnen komt het gerucht dat Oekraine een grote landingsoperatie op De Krim voorbereidt.
Ook gezien de politieke situatie bij verschillende bondgenoten is het belangrijk om een succes te boeken voor de winter invalt. Ook is de Kerch brug niet goed bruikbaar.
De laatste aanvallen op miitaire bases op De Krim en die van Gisteren op het Adler vliegveld in Socchi zou goed kunnen wijzen op voorbereidende acties. En Oekraine heeft laten zien dat een landing op De Krim mogelijk is.
Rusland is er ook niet gerust op en bouwt verdedigingslinies op de Krim.
https://www.youtube.com/watch?v=YxbGNrs4KZ4
pmarena schreef:Ja behalve dan dat ze er niet zuinig op zijn, maar het met dwang voor elkaar proberen te krijgen en ze de Ukraïners daarmee alleen maar van zich af jagen
pmarena schreef:En aangezien we die nu al geven moeten we daar denk ik een speciale oplossing voor vinden. Waar Rusland en Ukraïne ook mee akkoord kunnen gaan. Dat ze een soort tussenstaatje blijven, die niet helemaal bij Europa horen, maar wel bescherming genieten tegen Rusland door ze te steunen als Rusland ze lastigvalt.
Eigenlijk zoals nu: Europa gaat niet zelf vechten maar helpt de Ukraïners wel met materieel.
Dat lijkt me een redelijk goede diplomatieke oplossing om dat in de toekomst ook zo te houden?
nikkel schreef:Er doemt nu echter een groter probleem op, de bodem van de Amerikaanse schatkist is in zicht voor wat betreft de hulpverlening. Ik hoop dat de westerse landen, dit potentieel financiële gat over gaan nemen. Anders is alles alsnog voor niets geweest. Uiteraard mijn mening.
pmarena schreef:Ze zijn daar al heel lang heel ver door de bodem van de schatkist heen, maar de meesten willen Ukraïne gelukkig steunen. Ik denk dat de kans veel groter is dat ze blijven steunen, dan dat ze stoppen met de steun. Wel onder bepaalde voorwaarden wellicht. Maarja dat is bij ons niet heel veel anders denk ik.
Irmaz: ze hebben nu toch gezien dat we ze helpen? In 2014 hebben we weggekeken, maar nu wordt er toch best wel wat gedaan. Bovendien kunnen ze zelf ook niet afdwingen dat / hoe ze ingelijfd gaan worden bij de NAVO. Het zal nog wel even aftasten zijn wat verstandig is qua wel / niet / wanneer toetreding en in hoeverre je als NAVO dan moet besluiten om jezelf dicht op de grens met Rusland te gaan manifesteren.
Je hoeft ook niet per-sé op het randje van escalatie te gaan zitten duwen / frustratie uitlokken toch, maar kan er een beetje diplomatiek mee om gaan wellicht.
Sizzle schreef:nikkel schreef:Er doemt nu echter een groter probleem op, de bodem van de Amerikaanse schatkist is in zicht voor wat betreft de hulpverlening. Ik hoop dat de westerse landen, dit potentieel financiële gat over gaan nemen. Anders is alles alsnog voor niets geweest. Uiteraard mijn mening.
Misschien moeten ze gewoon meer belasting innen bij de wapen producenten en de olie/voedsel speculaten die stinkend rijk worden van de oorlog….
irmaz schreef:pmarena schreef:Ze zijn daar al heel lang heel ver door de bodem van de schatkist heen, maar de meesten willen Ukraïne gelukkig steunen. Ik denk dat de kans veel groter is dat ze blijven steunen, dan dat ze stoppen met de steun. Wel onder bepaalde voorwaarden wellicht. Maarja dat is bij ons niet heel veel anders denk ik.
Irmaz: ze hebben nu toch gezien dat we ze helpen? In 2014 hebben we weggekeken, maar nu wordt er toch best wel wat gedaan. Bovendien kunnen ze zelf ook niet afdwingen dat / hoe ze ingelijfd gaan worden bij de NAVO. Het zal nog wel even aftasten zijn wat verstandig is qua wel / niet / wanneer toetreding en in hoeverre je als NAVO dan moet besluiten om jezelf dicht op de grens met Rusland te gaan manifesteren.
Je hoeft ook niet per-sé op het randje van escalatie te gaan zitten duwen / frustratie uitlokken toch, maar kan er een beetje diplomatiek mee om gaan wellicht.
Die hulp gaat erg traag en nogal met de kaasschaaf. Inmiddels duurt de oorlog sinds de laatste inval zo'n 1,5 jaar en sinds de bezetting van de Krim al zo'n 9 jaar. Er zijn talloze doden en gewonden gevallen. Om nog maar niet te spreken van alle steden en dorpen die inmiddels tot puin zijn gedegradeerd. Vind jij dat goede hulp? Zou jij dat als afdoende veiligheidsgarantie zien om opnieuw zo'n contract aan te gaan?
https://twitter.com/Flash_news_ua/statu ... 8377668006Citaat:Het parlement van Armenië stemde voor de ratificatie van het Statuut van Rome van het Internationaal Strafhof, dat een arrestatiebevel tegen Poetin uitvaardigde.
Dit werd gemeld door de Armeense publicaties 1Lurer, Avarot, Armtimes.
Ratificatie van dit document betekent dat het land de beslissing van het ICC moet naleven.