Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elisa2 schreef:Verzekeringen zijn verschrikkelijk duur en voor beginnende ZZPers en bedrijven vaak nog helemaal niet te betalen.
Jessix schreef:Ik stoor me er niet aan. Maar geef zelden wat aan particulieren. Bij een stichting wel eerder. Maar ook daar denk ik wel eens… vang even geen dieren meer op, want het lukt je steeds niet om de rekeningen te betalen.
Het doel moet me ook gewoon aanspreken.
Tancreda4 schreef:En dan zorg je vooraf voor buffer? Maar misschien denk ik te makkelijker. Als ik hoor wat zzp vriendinnen krijgen per uur in vergelijking met mijn netto loon, dan zou je zeggen dat ze prima nog wat overhouden om een verzekering van te nemen. Daar past m'n netto loontje meer maals in. Dat heb ik als referentie en bij zulke denk ik 'eigen risico'. Maar ik realiseer me dat dat niet altijd zo is en de paardenwereld ook niet echt een vetpot is.
Elisa2 schreef:Het enige waar ik problemen mee heb is als mensen geld vragen voor een zgnd nobel en integer doel en het dan anders besteden zoals hierboven beschreven wordt. Aan een nieuw paard, huis, auto etc.
Elisa2 schreef:Verzekeringen zijn verschrikkelijk duur en voor beginnende ZZPers en bedrijven vaak nog helemaal niet te betalen.
SinneJ schreef:Ok deze vraag gooi ik er even in puur voor de lol, want ik weet ook niet zeker hoe ik moet antwoorden:
Veel mensen hier zeggen: een paard hebben is een luxe, je moet het niet nemen als je niet voorzien bent op onvoorziene omstandigheden zoals ziekte.
Maar kan je niet net hetzelfde zeggen van mensen die een crowdfunding opzetten voor zieke kinderen?
Zebrastreep schreef:SinneJ schreef:Ok deze vraag gooi ik er even in puur voor de lol, want ik weet ook niet zeker hoe ik moet antwoorden:
Veel mensen hier zeggen: een paard hebben is een luxe, je moet het niet nemen als je niet voorzien bent op onvoorziene omstandigheden zoals ziekte.
Maar kan je niet net hetzelfde zeggen van mensen die een crowdfunding opzetten voor zieke kinderen?
Daarom heb ik de vraag van het topic ook specifiek gezet op dieren , voor zieke mensen ect vindt ik echt totaal weer wat anders dan om geld vragen voor een ziek paard uiteraard.
germie schreef:Voor dieren is het een nee.
Maar ik heb wel wat gegeven aan een collega die een rolstoelbus voor zijn dochtertje nodig had. En dat werd niet betaald. Dat vind ik wel wat anders.
En zo las ik laatst ook een bodybuildster die naar een grote wedstrijd mocht en dat niet betaald kreeg vanuit de bond. Daar waren er ook mensen die vonden dat de bond dat moest betalen, maar bij een kleine sportbond is dat helaas niet zo. Zo'n persoon gun ik een grote wedstrijd dan ook wel.
Maar iemand die een beter zadel wil hebben voor zijn of haar sportpaard, sorry, dat gaat mij weer te ver. Je hebt echt geen nieuwe nodig om te presteren.